abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131580020
Metaalmoeheid op een relatief dik stuk dat nooit beweegt, lijkt me vrij sterk.
pi_131580135
Inderdaad. Denk dat een van de vorige eigenaren hem eens tegen de vlakte heeft gelegd waardoor het al verzwakt was, anders breekt zoiets nooit zomaar af.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  donderdag 26 september 2013 @ 11:08:30 #128
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_131580622
quote:
15s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:34 schreef Tunafish het volgende:
}:|

Vanmorgen stapte ik vol goede moed op mijn motor richting mijn werk. Hij staat bij mij voor de deur op de stoep, dus eerst rustig het stoepje afrollen. Terwijl ik dat doe had ik blijkbaar mijn voet op een compleet verkeerde plek ofzo, want op een gegeven moment voel ik aan mijn linkervoet een klein beetje weerstand dat vervolgens ook direct verdwijnt. Let er niet veel op, kijk gewoon of er verkeer aan komt rijden en rij daarna weg. Tot ik na een paar meter wil opschakelen en merk dat ik helemaal niks voel bij mijn voet :{ Ik kijk naar beneden, hele schakelpoot verdwenen -O-

Dus, direct aan de kant gezet om te kijken wat dit voor rotgrap is. Poot hangt alleen nog aan de kabel een beetje te bungelen en is met een stuk metaal en al gewoon afgebroken.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

In een maand waarin ik ook echt net mijn wasmachine heb vervangen komt zoiets héél slecht uit }:|
Sow, da's nie best nie. :o

Is dat stuk metaal wat nu afgebroken is te vervangen of wordt dat lassen? Ik moet ook zeggen dat het er nou niet bepaald stevig uit ziet voor iets wat op zijn falie krijgt bij een crash :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_131580982
quote:
13s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:08 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Sow, da's nie best nie. :o

Is dat stuk metaal wat nu afgebroken is te vervangen of wordt dat lassen? Ik moet ook zeggen dat het er nou niet bepaald stevig uit ziet voor iets wat op zijn falie krijgt bij een crash :X
Ik denk dat het lassen wordt. Er zit er een bout ofzo bij in de buurt, maar het is daarnaast afgebroken, en de poot lijkt aan dat stuk vast te zitten.

Maar eens even langs Stijner fietsen en vragen of hij er wat mee kan. Ook hopen dat 'ie hem kan ophalen ofzo want hij staat nog in de versnelling en krijg hem niet meer in neutraal, dat wordt vermoeiend duwen :')
pi_131581018
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:21 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Ik denk dat het lassen wordt. Er zit er een bout ofzo bij in de buurt, maar het is daarnaast afgebroken, en de poot lijkt aan dat stuk vast te zitten.

Maar eens even langs Stijner fietsen en vragen of hij er wat mee kan. Ook hopen dat 'ie hem kan ophalen ofzo want hij staat nog in de versnelling en krijg hem niet meer in neutraal, dat wordt vermoeiend duwen :')
Clutch werkt ook niet meer? Gewoon een tie-ripje omheen.
pi_131581098
Dunno, heb er even met de hand aan lopen sjorren, maar geen idee of er ook daadwerkelijk geschakeld werd. Ik heb wat dat betreft ook het technisch inzicht van een aardappel, een linkerhand en een rechterlinkherhand, dat soort dingen zijn niet aan mij besteed :P
pi_131581162
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:25 schreef Tunafish het volgende:
Dunno, heb er even met de hand aan lopen sjorren, maar geen idee of er ook daadwerkelijk geschakeld werd. Ik heb wat dat betreft ook het technisch inzicht van een aardappel, een linkerhand en een rechterlinkherhand, dat soort dingen zijn niet aan mij besteed :P
Even handschakelen moet wel lukken lijkt me of met een tang als leverage, hoewel Stijner ook wel vaak gratisch je brommer ophaalt.

Als gelast moet worden kan je ook even naar metaal bedrijf gaan, doen het dan vast wel voor een krat pils.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_131581185
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:25 schreef Tunafish het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk dat je gewoon de hendel aan je stuur inknijpt en er een tieripje omheen doet. Hoef je niet eens te schakelen, maar staat 'ie wel in zijn vrij.
pi_131581317
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:27 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

Even handschakelen moet wel lukken lijkt me of met een tang als leverage, hoewel Stijner ook wel vaak gratisch je brommer ophaalt.

Als gelast moet worden kan je ook even naar metaal bedrijf gaan, doen het dan vast wel voor een krat pils.
Ik zal vanmiddag eens kijken wat wel en niet lukt.

Oh, vast, maar ik heb toch iets meer vertrouwen in mensen die dagelijks met motoren werken :@

quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:29 schreef picodealion het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk dat je gewoon de hendel aan je stuur inknijpt en er een tieripje omheen doet. Hoef je niet eens te schakelen, maar staat 'ie wel in zijn vrij.
Ah zo. Ja, dat scheelt wel het een en ander bij het duwen :+
pi_131581383
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:34 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Ik zal vanmiddag eens kijken wat wel en niet lukt.

Oh, vast, maar ik heb toch iets meer vertrouwen in mensen die dagelijks met motoren werken :@

[..]

Ah zo. Ja, dat scheelt wel het een en ander bij het duwen :+
Denk dat Stijner ook ergens anders laat lassen, lassen is een kunst!
pi_131587527
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:36 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

Denk dat Stijner ook ergens anders laat lassen, lassen is een kunst!
Nou, dat valt mooi tegen. Was er net eventjes, situatie uitgelegd, kerel druk op zoek naar het onderdeel wat volgens hem vervangen moest worden, maar overal 'discontinued'. Tot we nog een keer naar de foto's keken en zagen dat het een hoekje uit een hele plaat is die achter de kuip zit en o.a. het kettingwiel verbergt. Dat deel opgezocht, tweedehands gevonden. Die wordt nu besteld, zometeen wordt de fiets opgehaald en voor vijf tientjes wordt de boel opgelost.

Ik achtte hem al zo ongeveer rijp voor de sloop, maar hij kan nog even door :7
pi_131588378
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:18 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Nou, dat valt mooi tegen. Was er net eventjes, situatie uitgelegd, kerel druk op zoek naar het onderdeel wat volgens hem vervangen moest worden, maar overal 'discontinued'. Tot we nog een keer naar de foto's keken en zagen dat het een hoekje uit een hele plaat is die achter de kuip zit en o.a. het kettingwiel verbergt. Dat deel opgezocht, tweedehands gevonden. Die wordt nu besteld, zometeen wordt de fiets opgehaald en voor vijf tientjes wordt de boel opgelost.

Ik achtte hem al zo ongeveer rijp voor de sloop, maar hij kan nog even door :7
Was je by the way niet op de rit? aangezien je ook tukker bent?
pi_131588477
Ik heb mijn ketting nog nooit gesteld. Nou ben ik redelijk nieuw dus het klinkt erger dan het is.

Hoe vaak spannen jullie je ketting?
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  donderdag 26 september 2013 @ 15:54:18 #139
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_131588659
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:47 schreef 1517 het volgende:
Ik heb mijn ketting nog nooit gesteld. Nou ben ik redelijk nieuw dus het klinkt erger dan het is.

Hoe vaak spannen jullie je ketting?
Als het nodig is. Met een Alp dus als de speling meer dan 45mm is.
pi_131589614
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:44 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

Was je by the way niet op de rit? aangezien je ook tukker bent?
Nee, heb nog geen enkele rit meegereden. Heb mijn rijbewijs ook pas sinds april en mijn motor is pas sinds half augustus fatsoenlijk rijdbaar. Weet niet wanneer die rit was, maar grote kans dat de motor toen nog niet reed, of dat al mijn geld in de nieuwe achterband zat en er dus niks over was voor brandstof :P
pi_131589728
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:30 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Nee, heb nog geen enkele rit meegereden. Heb mijn rijbewijs ook pas sinds april en mijn motor is pas sinds half augustus fatsoenlijk rijdbaar. Weet niet wanneer die rit was, maar grote kans dat de motor toen nog niet reed, of dat al mijn geld in de nieuwe achterband zat en er dus niks over was voor brandstof :P
Herkenbaar :) zelf ook pas sinds Juli echt aan het rijden. Probeer zoveel mogelijk km's te maken, maar merk wel dat alleen rijden na een tijdje ook saai kan worden.

Gelukkig heb ik gummie!!!! ohja en punkmuis
pi_131589813
Ik heb tot op heden vooral woon-werkverkeer erop zitten, maar dat is niet zo'n spannend stukje. Pathmossingel -> UT is vijf bochten en parkeren. Voor de mensen die wel eens over dat stukje singel komen; die grote lompe rode walvis op de stoep, dat is 'em.
Ik probeer wel iedere week minstens een avond even een stuk te gaan knorren hier in de omgeving, en een paar weken geleden met een vriend van Arnhem naar Haarlem gereden. Alleen maar snelweg, maar toch een stuk leuker dan in je eentje wat rondrijden.
pi_131589903
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:37 schreef Tunafish het volgende:
Ik heb tot op heden vooral woon-werkverkeer erop zitten, maar dat is niet zo'n spannend stukje. Pathmossingel -> UT is vijf bochten en parkeren. Voor de mensen die wel eens over dat stukje singel komen; die grote lompe rode walvis op de stoep, dat is 'em.
Ik probeer wel iedere week minstens een avond even een stuk te gaan knorren hier in de omgeving, en een paar weken geleden met een vriend van Arnhem naar Haarlem gereden. Alleen maar snelweg, maar toch een stuk leuker dan in je eentje wat rondrijden.
Dan woon je ook echt in mijn wijk zo'n beetje!
UT -> Pathmos is ook echt 4 minuten ofzo _O-
pi_131589963
Ik zal even extra vriendelijk zwaaien naar een ieder die als een kneus rondrijdt :P
Van deur tot deur doe ik er 7 minuten over :+
pi_131590040
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:41 schreef Tunafish het volgende:
Ik zal even extra vriendelijk zwaaien naar een ieder die als een kneus rondrijdt :P
Van deur tot deur doe ik er 7 minuten over :+
Vrij herkenbare motor... En zwaaien is altijd mooi :)

Links: Gummiebeer Midden: Punkmuis Rechts: kneusteun
pi_131590093
Die zouden wel op moeten vallen ja. Zie wel regelmatig een motor als die van Punkmuis in de ochtend op de Hengelosestraat.
pi_131590266
Ik zeg tijd voor een Twente rit _O-
Of ritje Teckelenburg!
pi_131590371
Zodra mijn stalen ros weer doet wat het moet doen ben ik wel in voor een ritje :7
pi_131590620
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:37 schreef Tunafish het volgende:
Heb ik wel eens zien staan :+
Vanavond rijd ik weer een stukkie Pathmossingel op weg naar mn dinnetje O+
pi_131590639
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:44 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

Vrij herkenbare motor... En zwaaien is altijd mooi :)
[ afbeelding ]
Links: Gummiebeer Midden: Punkmuis Rechts: kneusteun
Mooi he? Die linker motor dan he.. :+

Ben wel gofferdomme mn mascotte kwijt, die blauwe papegaai met remove before flight vaantje :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')