abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133279146
Is de hoeveelheid 'damp' die je uitademt vergelijkbaar met het uitademen bij een sigaret?

Ik haat roken op de fiets bijvoorbeeld, simpelweg omdat ik de rook niet kan zien...
'Don't waste your time or time will waste you' - Matthew Bellamy
  vrijdag 15 november 2013 @ 11:13:52 #252
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_133279218
Ligt aan de liquid en je e-sigaret. Het is wel iets minder. En het is damp en geen rook. Kan me niet voorstellen dat je er last van hebt. Ik heb mijn e-fag nog niet gebruikt op de fiets, vind ik wat minder handig (ik heb nogal een grote.. ;) )
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_133280121
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 november 2013 11:10 schreef Scartex het volgende:
Is de hoeveelheid 'damp' die je uitademt vergelijkbaar met het uitademen bij een sigaret?

Ik haat roken op de fiets bijvoorbeeld, simpelweg omdat ik de rook niet kan zien...
als je het een beetje doorhebt kan je grotere wolken maken als met normale rook.
alleen het vervliegt wat eerder omdat het damp is.
op de fiets rook uitblazen blijft er sowieso weinig van over lijkt me, maar ik ben ongeveer gaan roken toen ik gestopt ben met fietsen :+
  vrijdag 15 november 2013 @ 12:06:38 #254
416058 escobar-010
Supremacy through insanity.
pi_133280299
Hey e-rokers,

Ik ben ook al een week elektrisch aan het roken en het is voor mij een wondermiddel! Ik ben al geminderd van 15 naar 0/3 sigaretten per dag! Ik heb mijn vaporizer gehaald bij: www.justsmokegreen.nl Ik heb een Gemeni atomizer en een EGO-CTwist batterij gehaald. Dit is tot nu toe de goedkoopste site die ik kon vinden en mijn vaporizer is echt top! Ik kan het voltage aanpassen en op de hoogste stand komt er ongelofelijk veel rook uit! Ik gebruik Philip Morris smaak[E-liquid] met 6 en 12 MG nicotine van Just Smoke Green en die is imo lekkerder dan de tabakssmaken van KoKo die ik ook heb geprobeerd, ik ben begonnen met de 12 MG liquid om zo af te bouwen.

Heb trouwens ook cappuccino smaak gehaald en daar doe ik soms een paar druppels van bij die combo is echt heerlijk! Koffie en roken in de ochtend tegelijkertijd :P

Tot nu toe gaat het lekaaaahhhh hopelijk raak ik binnenkort nooit meer een sigaret aan, en dat e-roken kan ik nog wel mee leven ;)
Our modern society is engaged in polishing and decorating the cage in which man is kept imprisoned.
  vrijdag 15 november 2013 @ 12:10:55 #255
416058 escobar-010
pi_133280402
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 november 2013 11:10 schreef Scartex het volgende:

Uit mijn vaporizer komt ongeveer 3 keer meer rook dan een echte sigaret miss wel meer! xD

Zoals ik in mijn bovenstaande post al had gezegd heb ik zo'n batterij met aan te passen voltage, daar komt echt ongelofelijk veel rook uit, je moet wel zorgen dat je atomizer het aan kan, mijn gemini kan ertegen maar mijn CE4 bovenkantje krijgt een brandsmaak want hij verbrand waarschijnlijk de e-liquid hierbij sneller dan de aanvoer is :P
Our modern society is engaged in polishing and decorating the cage in which man is kept imprisoned.
  vrijdag 15 november 2013 @ 12:14:30 #256
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_133280481
Het is niet zo dat hoe hoger het brandt hoe beter t is he. Ik rook nu op 3,4 volt met 1.8Ohm
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 15 november 2013 @ 12:51:28 #257
416058 escobar-010
pi_133281401
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 12:14 schreef Catch22- het volgende:
Het is niet zo dat hoe hoger het brandt hoe beter t is he. Ik rook nu op 3,4 volt met 1.8Ohm
Ik hou er wel van als er aardig wat rook uit komt! En daar vroeg hij ook naar vandaar mijn antwoord:D

Ik rook zelf op 4,8 volt en soms gooi ik hem naar beneden naar 4 volt als ik binnen zit dan komt er aanzienlijk minder rook uit, de gemini atomizer die ik gebruik is 2 Ohm.
  vrijdag 15 november 2013 @ 13:09:51 #258
416058 escobar-010
pi_133281835
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:34 schreef debengel24 het volgende:
iemand een tip voor menthol/mint? Heb nu 3 liquids, en alle 3 totaal niet scherp, proef er weinig van..
Spearmint of peppermint http://www.justsmokegreen.nl/product-categorie/e-liquid/

Voor de sterkste smaak zou ik HQ peppermint nemen de spearmint is wat lichter en zoeter, maar die vind ik dan weer persoonlijk lekkerder..;)
pi_133290390
Yes, setje is binnen (EGO-C). Heb het besteld bij Novosmoke.nl van denniz0229. Hij heeft er nog een spuitflesje bij gedaan, die ik was vergeten als beginner.. Heb zonet even een paar heisen genomen, maar hij moet even goed opladen. Eerste indruk is goed. Ben benieuwd hoe ik het ga volhouden.
  zaterdag 16 november 2013 @ 13:05:38 #260
416058 escobar-010
pi_133315120
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 17:55 schreef TobiasD het volgende:
Yes, setje is binnen (EGO-C). Heb het besteld bij Novosmoke.nl van denniz0229. Hij heeft er nog een spuitflesje bij gedaan, die ik was vergeten als beginner.. Heb zonet even een paar heisen genomen, maar hij moet even goed opladen. Eerste indruk is goed. Ben benieuwd hoe ik het ga volhouden.
Veel geluk! Als je er echt mee wilt stoppen raad ik je aan om met nicotine te roken, en dan het liefst 6-12 MG dat is al meer dan genoeg, daarboven vind ik persoonlijk een beetje overdreven, en zo'n hoge hoeveelheid nicotine gaat ook ten koste van de smaak! Want nicotine smaakt niet lekker ;)
pi_133315341
Ik heb alleen 18mg gekocht, en vind m wel vrij scherp. Heb nu vanille, menthol, en virginia geprobeerd. Vind de vanille wel lekker, de menthol is ook wel te doen. Toch maar wat van 12mg bestellen van de week.
  zaterdag 16 november 2013 @ 13:19:30 #262
416058 escobar-010
pi_133315582
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 13:11 schreef TobiasD het volgende:
Ik heb alleen 18mg gekocht, en vind m wel vrij scherp. Heb nu vanille, menthol, en virginia geprobeerd. Vind de vanille wel lekker, de menthol is ook wel te doen. Toch maar wat van 12mg bestellen van de week.
Als je een goede sigaret smaak zoekt raad ik Philip Morris van Just smoke green aan, die is heerlijk, ik heb zelf de 6mg en 12. Ik vindt de 6mg het lekkerst maar dan neem ik wel altijd veel haaltjes :P Die 12 MG ervan daar neem ik 5-10 haaltjes max van en dan ben ik er alweer klaar mee, als ik teveel hoge nicotine rook maakt het me duizelig! Ik snap niet hoe sommige mensen achter elkaar 18MG kunnen roken..

Ik doe er soms ook een paar druppels cappuccino bij heerlijke combo!
pi_133315676
Escobar-010,

Wat zou ik kwijt zijn per maand, als ik elke dag 5 keer zou willen roken met jouw methode?
Weet je dat ongeveer? Zou fijn zijn!

Thx
'Don't waste your time or time will waste you' - Matthew Bellamy
  zaterdag 16 november 2013 @ 14:18:03 #264
416058 escobar-010
pi_133316944
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 13:22 schreef Scartex het volgende:
Escobar-010,

Wat zou ik kwijt zijn per maand, als ik elke dag 5 keer zou willen roken met jouw methode?
Weet je dat ongeveer? Zou fijn zijn!

Thx
Dast is moeilijk uit te rekenen voor iemand anders want ik weet niet precies wat jou rookgedrag zou zijn, dus ik ga uit van mezelf dan kan je het daar een beetje op baseren.

Zelf rookte ik 15-20 sigaretten per dag:

Het setje wat ik heb gehaald kost 22,85 in totaal
- Gemini Atomizer(zwart) en een KGO Batterij (zwart) en een oplaad snoer voor de batterij.
Dat is wel eenmalig en de verzendkosten zijn 1,95 vast tarief wat volgens mij relatief laag is.

In zo'n gemini atomizer gaat 2m vloeistof en als ik 12MG rook rook ik een halve tot een hele atomizer per dag. Een flesje is 10ML dus dan kan ik hem gemiddeld 7x bijvullen dus dan gaat een flesje een week mee.

Het flesje dat ik gebruik - Philip Morris NQ kost 3,45. Dus uitgaande van een flesje per week zou het kosten:

22,85 eenmalig voor de vaporizer
3,45 per week voor het flesje liquid
1,95 verzendkosten per levering.

[Ligt eraan hoeveel je per keer bestelt, ik had zelf 5 smaken gedaan dan kan ik wel ff vooruit en dan verlies je minder op verzendkosten + je kan ook mixen als je een beetje smaken kiest die bij elkaar passen zoals cappuccino en sigarettensmaak.

Hopelijk helpt dit, als je uitgaat van 5 sigaretten per dag dan zou je 1/3rde kunnen rekenen van de e-liquid per week, maar ik weet natuurlijk niet of je in de praktijk ook echt zoveel zou roken. En ik rook van de 6MG ook weer meer 1/1,5 atomizer per dag dus dat zou 3/4 dagen zijn per flesje.

Maar in mijn geval is dat nog steeds goedkoper dan 6/7x per week 6 euro voor een pakje sigaretten, dus het kost sowieso minder.

Hopelijk helpt dit je een beetje op weg.
  zaterdag 16 november 2013 @ 21:09:51 #265
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_133326946
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 14:24 schreef Catch22- het volgende:
Welke smaak liquid heb je? En welke sigaret?

Maat van me heeft twee ego Ts. Heb hem een ego c twist gegeven in ruil voor een t. Drie bodies gebruik ik toch niet (evic als main, 1 twist voor erbij) en die twist is toch een stuk fijner.
Ik heb een sigaret look-a-like geval, leuk om te zien, maar meer ook niet, blijkt nu, smaak was reguler met 18mg.
Batterij is na ongeveer 3 uur leeg, en dan ben ik niet aan 1 stuk door aan het paffen, tevens kan je niet zien of het patroon halfvol of bijna leeg is. Je merkt het alleen dat er geen stoom meer uitkomt en je proeft niks meer.

Heb me verlies vandaag maar genomen en heb de ego ce4 aangeschaft, niet het startpakket, alleen de sigaret met batterij van 900mAh met usb lader (wandlader pak ik van de huidige e-sigaret), 20ml vulflesje, 2 liquids van 10ml met 11 en 18mg Black Red USA mix.

Hopelijk heb ik hier meer plezier en genot van :)

Ik laat het jullie iig weten.

Tevens rook ik geen shag of echte sigaretten meer nu ik de e-sigaret gebruik, heb ineens meer lucht :D
pi_133343112
Ik heb dus een EGO-C nu, maar zag gisteravond lui in de kroeg die een EGO-C batterij hadden maar zo'n ding ervoor: http://www.justsmokegreen.nl/product/vivi-nova-kit/

Ik had 't idee dat daar meer rook uit komt. Wat houd dat precies in? Zitten daar ook van die losse atomizers in?
pi_133343461
Wat kan je eigenlijk allemaal op een ego-c batterij zetten?
Je moet er wel de upgrade batterij hebben toch?
  zondag 17 november 2013 @ 15:35:35 #268
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_133343799
Ik ga woensdag eens kijken voor een e-sigaret. Hier in de stad hebben ze een heuse winkel die alleen maar e-sigaretten en accessoires verkoopt :P.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  zondag 17 november 2013 @ 16:19:49 #269
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_133345073
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 15:11 schreef TobiasD het volgende:
Ik heb dus een EGO-C nu, maar zag gisteravond lui in de kroeg die een EGO-C batterij hadden maar zo'n ding ervoor: http://www.justsmokegreen.nl/product/vivi-nova-kit/

Ik had 't idee dat daar meer rook uit komt. Wat houd dat precies in? Zitten daar ook van die losse atomizers in?
dat ís een atomizer. Verdampt beter en is makkelijker bij te vullen :)

Zou iedereen moeten willen imho. Ik heb de vivo nova st en de reguliere
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_133353604
Ah, oke.. Die past dus op mijn batterij? Is de Viva nova een beetje aan te raden? Dan bestel ik die van de week..
  zondag 17 november 2013 @ 20:59:37 #271
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_133354382
Ja. De vivi nova en kanger zijn het populairst.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 18 november 2013 @ 10:23:37 #272
416058 escobar-010
pi_133369549
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 15:11 schreef TobiasD het volgende:

Ja daar zitten van die vervangbare coilheads bij, het binnenste gedeelte gaat langzaam achteruit omdat de draadjes langzaam verstopt raken, zo hoef je niet gelijk een nieuwe atomizer te kopen maar heb je twee vervangbare extra tussenstukjes.

Mensen zweren bij de vivi nova, alhoewel ik die zelf ook heb geprobeerd, en ik persoonlijk de Gemini atomizer 3x beter vind, alleen zijn die coilheads redelijk prijzig, waarschijnlijk om een goede reden want de atomizer werkt top.

En de rook productie ligt eerder aan het hoge voltage van de twist[als je hem zo hoog instelt], als dat het komt door de atomizer.

Nattuurlijk speelt de coilhead[verwarmingselement + draadjes] ook een rol, zo zit er bij een Gemini een dubbel verwarmingselementje in, dus er wordt in een sneller tempo meer liquid verdampt.

En dat merk je ook aan de snelheid waarop de liquid achteruitgaat.

P.S. Mocht je zo'n vivi nova halen dan zou ik ook een sleevecone http://www.justsmokegreen.nl/product/sleeve-cone/ halen, dat ziet er effe 10x beter uit!

[ Bericht 0% gewijzigd door escobar-010 op 18-11-2013 10:29:33 ]
  maandag 18 november 2013 @ 10:43:21 #273
416058 escobar-010
pi_133369886
Coil: Het verwarmingselement, waar de verdamping plaatsvindt.

Nog een voorbeeldje van dubbele coil [Gemeni] Single coil [Vivi Nova]:

Dit zijn de twee naast elkaar, Gemini links, Vivi Nova rechts.

Dit is de dubbele coil van de Gemini, hopelijk kan je het een beetje zien, er zitten 2 spiraaltjes in.

Dit is de single coil van de Vivi Nova er zit 1 spiraaltje in,
zoals je ziet zijn 2 draden ook nog dunner, de Gemini heeft 4 dikke draden.
pi_133373993
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 10:23 schreef escobar-010 het volgende:

[..]

Ja daar zitten van die vervangbare coilheads bij, het binnenste gedeelte gaat langzaam achteruit omdat de draadjes langzaam verstopt raken, zo hoef je niet gelijk een nieuwe atomizer te kopen maar heb je twee vervangbare extra tussenstukjes.

Mensen zweren bij de vivi nova, alhoewel ik die zelf ook heb geprobeerd, en ik persoonlijk de Gemini atomizer 3x beter vind, alleen zijn die coilheads redelijk prijzig, waarschijnlijk om een goede reden want de atomizer werkt top.

En de rook productie ligt eerder aan het hoge voltage van de twist[als je hem zo hoog instelt], als dat het komt door de atomizer.

Nattuurlijk speelt de coilhead[verwarmingselement + draadjes] ook een rol, zo zit er bij een Gemini een dubbel verwarmingselementje in, dus er wordt in een sneller tempo meer liquid verdampt.

En dat merk je ook aan de snelheid waarop de liquid achteruitgaat.

P.S. Mocht je zo'n vivi nova halen dan zou ik ook een sleevecone http://www.justsmokegreen.nl/product/sleeve-cone/ halen, dat ziet er effe 10x beter uit!
voor de vivi nova zijn ook dual coils verkrijgbaar.
het is dus maar net waar je voorkeur naar uitgaat.

verder is de sleeve cone die jij noemt niet de juiste voor een mini vivi nova (ga er vanuit dat je de mini gebruikt op een ego batterij)
kijk gewoon bij ebnferro.nl
http://ebnferro.com/ego-steel-sleeve-cone-type-d-chrome
die dus, type D is voor de mini vivi nova en type C voor de normale vivi nova

ook gaat je coil niet achteruit omdat je draadjes verstopt raken (vraag me af waar je dit vandaan hebt)
het feit dat je je coil moet vervangen is omdat deze smerig gaat smaken. dit is te wijten aan de aanslag die er ontstaat op je coil. schoonmaken is vaak ook nog een optie om ze iets meer levensduur te geven, alleen is wel een hoop werk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')