abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131380394
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131380403
Mijn laatste post:

quote:
BMR, hier na een ruime week 1x overgeven en een dag verhoging. Viel me best mee eigenlijk.

Interessant onderwerp over stimuleren of niet. Wie weet welke talenten onze kinderen onbenut laten... :D

Schoenen... 1 paar gympen / eerste loopschoenen en sinds afgelopen weekend een paar regenlaarsjes. En nog gympen uit een KD-pakketje maat 22, maar dat duurt nog een jaar denk ik... Hij heeft nu maat 18! Binnenkort wel op zoek naar warme winterschoenen. Zag wel leuke bij Van Haren, maar moeten we even passen.
Oh ja, Sam: hogere schoenen kunnen zorgen voor zwakkere enkels, maar als je ze afwisselt kan het geen kwaad. En binnen heeft ze ze ook niet aan toch? Ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen (en ik heb 5 jaar in een schoenenwinkel gewerkt met grote kinderafdeling, dus ik durf wel te zeggen dat ik enige kennis heb ;)).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131380494
Hier 2 paar schoentjes in gebruik nu. Eerste loopschoentjes (halfhoge laarsjes) en een paar gympjes van H&M. Maat 19/20 heeft ze nu trouwens, groeispurtje gehad! 2 maanden terug was het nog maat 17/18. We komen denk ik de winter niet door op deze schoentjes dus misschien in december/januari voor nog een paar kijken. Regenlaarsjes moet (!!) ik ook nog scoren O+. Ik hou van regenlaarsjes!
  vrijdag 20 september 2013 @ 14:06:03 #4
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131380700
Regenlaarsjes wil ik ook nog kopen :) Of nou ja....Eerst maar eens kijken ofdat er nog een paar kleine laarsjes op zolder liggen :@ (vanaf maat 25 ben ik voorzien iig :7 )
pi_131380765
PE, tja, misschien is 'schreeuwen' niet helemaal het juiste woord. Het zijn hier nog echt van die blije dreumesgilletjes natuurlijk ook, da's wat anders dan het verbaald geweld van jouw grote jongens denk ik ;) In ieder geval, wat ik probeer aan M uit te leggen is dat we thuis/in winkels/in de auto met een 'binnenstem' praten (dat heb ik van mijn zus in Amerika, daar is dat blijkbaar een heel normaal begrip, ik vind het echt een heel handig concept), zodat we elkaars oren geen pijn doen. Buiten mag er harder gepraat worden, en gillen tijdens het spelen is wat mij betreft ook prima, mits niet 's ochtends heel vroeg als de buren nog slapen. Een beetje kinderlawaai moet kunnen vind ik. En echt die hard schreeuwen, dat kan soms best fijn zijn (wilde ik als kind ook best wel eens, lekker schreeuwen). Dan laat ik 'm wel uit in het bos ofzo :P
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_131380890
over schreeuwn gesproken, mijn dreumes houd ervan haaha. Gisteren met de belasting aan de telefoon nou ik was niet te verstaan. Op de achtergrond hele tijd ''haaa haaa ha haaaa haa haa haaa ahhh'' dus ik zo van Lisa stop is met schreeuwen. Gaat ze naar haar hobbelpaard zegt ze ''hhiiii hii hii hiiiiiiii '' ik lag helemaal dubbel en heb vandaag maar terug gebeld toen ze in bed lag.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_131381101
M schreeuwt ook vaak als ik aan het bellen ben of in gesprek :Y Ze zijn niet op hun achterhoofd gevallen ;)
pi_131381151
oh, dan roept de mijne altijd "hallo", met zo'n heel schattig stemmetje.

Nou ja, eerst maar eens 1 paar schoenen scoren. Die aapies kunnen nu echt niet buiten. Maar ja, schoenen gaan straks natuurlijk ook in de zandbak en zo. Regenlaarsjes O+ maar daarvoor moeten ze wel echt goed lopen dus dat is hier nog niet aan de orde. Geen idee ook welke maat M heeft.
  vrijdag 20 september 2013 @ 14:21:06 #9
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131381164
Hier wordt niet zo vaak geschreeuwd door Cristel, behalve dan als de grote broers ruzie hebben (en dus schreeuwen) Dan gaat ze keihard gillen, ze houdt dus niet van ruzie! Gelukkig maar!

Oh en ik kan 's ochtends ook niet computeren ofzo, want dan wil ze bij me op schoot, en constant op het toetsenbord rammen (het uitknopje heeft ze ook al gevonden :') ) Dus ik ben bijna verplicht om Nederland 3 te kijken met haar :')
pi_131381638
Tv gaat hier overdag zelden aan. Alleen als hij echt moe, zielig, hangerig of zo is. Soms komt hij aan mijn been hangen als ik achter de pc zit en dan wil hij op schoot. Kijken we samen een youtube filmpje van het zandkasteel of zo.

We hebben digitale tv en neem altijd het zandkasteel en nijntje op dus dat kan ook altijd gekeken worden. Maar ga dan liever met hem met de leeeegoh (duplo) bouwuh of teken makuh.

Maar vaak genoeg mag ik niet meespelen en dan kan ik dus iets voor mezelf doen.
  vrijdag 20 september 2013 @ 14:45:42 #11
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131382038
E. kijkt af en toe wel een half uurtje babytv. Soms 's ochtends als ze wat hangerig wordt maar nog niet echt moe is, en meestal wel even als ik aan het koken ben. Ze heeft nog wel het concentratievermogen van een fruitvliegje dus meestal staat ze binnen 3 minuten alweer naast me in de keuken :') O+.

Als ze ziek is hangen we trouwens wel iets vaker voor de tv, dan heeft ze er ook meer het geduld voor.
  vrijdag 20 september 2013 @ 14:48:42 #12
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_131382131
Ha, hier ook lawaai maken (x2) als ik aan de telefoon ben! Volgens mij vinden ze t helemaal niks.

Tv kijken ze hier bijna nooit. Filmpjes op laptop wel. Op t moment zijn ze helemaal gek van de tekenfilmpjes van 'de wielen van de bus'. En ik vind t toch lelijk! Haha. Maar als zij het maar leuk vinden ;).

Iets voor mezelf doen mag ik bijna niet meer. Soms doe ik het toch (zoals vanochtend: ik ben moe, heb nergens zin in en wilde gewoon ff achter de laptop) en dan heb ik wel om de haverklap een dreinende/jammerende peuter aan m'n been hangen ja (die ik dan natuurlijk steeds iets nieuws aanbied. Maarja ik vind dat hij ook moet leren dat hij niet altijd met mama kan spelen). De grote kan zich al prima vermaken gelukkig.
  vrijdag 20 september 2013 @ 14:53:58 #13
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131382316
Ik vraag me dat wel eens af. Hoeveel spelen jullie samen met jullie dreumes?
E. kan zichzelf best prima vermaken maar ze vind het toch ook wel heel leuk om bij mij te zijn en samen met mij een toren te bouwen/te 'puzzelen' e.d. Sommige dagen zit ik de hele dag op de vloer om samen met haar te spelen, andere dagen kan ze zichzelf prima vermaken. Ik doe altijd het huishouden als ze slaapt dus als ze wakker is heb ik daar ook niet veel aan te doen. Als ze zich dus zelf vermaakt zit ik maar een beetje op de bank te kijken hoe zij speelt :').
Ik moet denk ik ook weer eens nieuw speelgoed voor d'r inslaan. Waar spelen/speelden jullie 14 maandertjes veel mee?
pi_131382769
Soesa, het ligt helemaal aan zijn bui hoeveel we samen spelen. Als hij moe is heeft hij wat meer begeleiding nodig, maar op andere dagen gaat zelf spelen juist heel goed. Mijn 15 maander speelt nu veel met stapelbekers, inlegpuzzels, vormenstoof en duplo. Speeltjes ergens in stoppen is helemaal de bom! En we moeten boekjes lezen. Veeeeel boekjes (vooral de boekjes met dieren erin) en dan ook 100x achter elkaar.

Babytv staat hier meestal tijdens het koken op en als hij een keer heel vroeg wakker is. Lekker samen op de bank hangen O+.

Als de mini zelf speelt, probeer ik wat te lezen. Krant of tijdschrift. Of internetten natuurlijk :P
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131382772
Hier valt niet goed aan te geven hoeveel ik met M. speel. De wilde spellen doet hij nu vooral met z'n papa. Ik lees, teken en puzzel nu vooral veel met hem en help hem met bijvoorbeeld duplo of doen-alsof-spelletjes als hij dat komt vragen. Eind van de middag spelen we vaak wildere spelletjes, zoals verstoppertje (als hij zich dan verstopt voor papa en hij mij kan zien, doet hij z'n vingertje voor z'n mond: 'ssssst'. :D ), tikkertje, voetballen, dansen, enz.

De tv staat hier eigenlijk alleen aan voor Sesamstraat en heel af en toe voor een filmpje via youtube. Alleen de afgelopen dagen was hij dus ziek en toen hebben we wel veel op de bank filmpjes gekeken en erover gekletst.

Ik vind het nu wel belangrijk om aan te geven dat andere mensen ook eigen wensen/ behoeften hebben.
Zo kreeg hij van het weekend z'n tante wel steeds mee om samen met hem te springen, maar op een gegeven ogenblik zat ze lekker en toen heb ik ook tegen M. gezegd: 'M. je wil graag springen met Z. (enthousiast geknik), maar jullie hebben net gesprongen. Tante Z. wil nu graag zitten. Tante Z. is moe van het springen. Na het drinken komt mama met jou springen.'
En dan is het ook goed. :D 8)7 Hij verzint dan vaak zelfs iets nieuws om te doen. Als ik alleen kort aangeef dat we niet gaan springen blijft hij het vragen. Ik denk dat hij meer begrijpt dan ik dacht of hij vindt m'n hele verhaal gewoon zo saai dat hij denkt: laatmaar. :')

Die aanpak gebruik ik nu ook als ik iets voor mezelf wil doen. Ik leg uit wat ik graag wil, het waarom en wanneer ik wel weer met hem kom spelen/ lezen/ enz. Eventueel zet ik hem dan aan iets voor zichzelf.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_131382785
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 14:53 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik vraag me dat wel eens af. Hoeveel spelen jullie samen met jullie dreumes?
E. kan zichzelf best prima vermaken maar ze vind het toch ook wel heel leuk om bij mij te zijn en samen met mij een toren te bouwen/te 'puzzelen' e.d. Sommige dagen zit ik de hele dag op de vloer om samen met haar te spelen, andere dagen kan ze zichzelf prima vermaken. Ik doe altijd het huishouden als ze slaapt dus als ze wakker is heb ik daar ook niet veel aan te doen. Als ze zich dus zelf vermaakt zit ik maar een beetje op de bank te kijken hoe zij speelt :').
Ik moet denk ik ook weer eens nieuw speelgoed voor d'r inslaan. Waar spelen/speelden jullie 14 maandertjes veel mee?
M kan zich zelf heel goed vermaken. Ik speel meestal wel even met hem mee, met duplo bouw ik dan een stevig onderstel waarop hij dan een toren bouwt. Of we lezen samen een boekje. Of hij tekent en ik zit er naast. En we stoeien, dansen, lopen, zingen. Maar hij speelt ook heel veel alleen. Maar goed, hij heeft natuurlijk ook 2 zusjes die ook eten moeten hebben dus de aandacht moet dan verdeeld worden. Gelukkig geeft hij ook goed aan wanneer hij aandacht wil hebben en daar geef ik ook meestal gehoor aan.

Met 14 maanden veel gespeeld met blokjes, autootjes, knuffels, boekjes en zijn nijntje laptop. (dat haal ik tenminste uit de foto's uit die tijd :@ )
pi_131383006
Ik vergat de bal nog! Sinds een paar weken vindt hij die ook erg leuk. Oppakken en weer weggooien en soms ook echt voetballen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131383178
Oh ja, ballen in alle vormen en maten :Y
  vrijdag 20 september 2013 @ 15:26:15 #19
250838 Fee-nix
pi_131383268
Phaidra kan hij met 15 maanden al puzzelen en de vormenstoof? Vind ik knap! S begint het nu net door te krijgen (19 maanden).

Samen spelen... soms wel, soms niet. Ligt eraan wat hij zelf aan het doen is en hoe goed hij zich daarmee vermaakt. Hij vindt t wel erg leuk om samen te spelen tegenwoordig en de interactie daarbij wordt ook steeds leuker :). Samen met de vormenstoof is nu een hit. Of hem pakken (hij zegt dan 'kappen!' en rent weg :D ).
  vrijdag 20 september 2013 @ 15:27:36 #20
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131383307
Dank voor jullie reacties!

E. begint het concept 'dat is van mama/papa' nu een beetje te begrijpen. Althans, als ze iets van mij pakt en ik zeg dat dat van mij is dan komt ze het brengen. Van de week riep ze ineens: papa! en liep ze naar hem toe met z'n bril in haar handjes :D Dus misschien snapt ze dat ook wel als ik iets voor mezelf wil doen.

Dat zijn idd ook wel de dingen waar E. mee speelt, blokjes, knuffels, boekjes, laptopje, bal. Ook met de vormenstoof is ze bezig, de rondjes kan ze al goed!
pi_131383676
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 15:26 schreef Fee-nix het volgende:
Phaidra kan hij met 15 maanden al puzzelen en de vormenstoof? Vind ik knap! S begint het nu net door te krijgen (19 maanden).

Samen spelen... soms wel, soms niet. Ligt eraan wat hij zelf aan het doen is en hoe goed hij zich daarmee vermaakt. Hij vindt t wel erg leuk om samen te spelen tegenwoordig en de interactie daarbij wordt ook steeds leuker :). Samen met de vormenstoof is nu een hit. Of hem pakken (hij zegt dan 'kappen!' en rent weg :D ).
Hij heeft deze puzzel:

en dat gaat nu steeds beter. Hij vindt het ook leuk om gewoon met de beestjes te spelen. Bij een gewone inlegpuzzel met 'knopjes' lukt de zon wel (stukje is rond) maar de andere stukjes nog niet.

Hier lukt ook de ronde vorm van de vormenstoof, en daarna gaat hij de andere vormen proberen ook in het ronde gaatje te proppen :D. Dat kwartje valt nog niet echt. Maar dan pakt hij de deksel eraf en dan gaat het wel :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 20 september 2013 @ 15:44:45 #22
250838 Fee-nix
pi_131383793
O dat is een leuke puzzel! Heb ik volgens mij ook eens voor de verjaardag van 1 van m'n boys gevraagd, maar nooit gekregen.

Vormenstoof begint S nu echt te snappen. Hij probeert nog wel stukjes in het verkeerde vormpje te duwen, maar dan zegt hij zelf steeds 'nee' 'nee' 'past niet' en dan als hij hem boven de goede houdt is het 'jaaaa' :D. Deksel eraf is ook handig idd :P.
pi_131384145
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 15:40 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Hij heeft deze puzzel:

[ afbeelding ]

en dat gaat nu steeds beter. Hij vindt het ook leuk om gewoon met de beestjes te spelen. Bij een gewone inlegpuzzel met 'knopjes' lukt de zon wel (stukje is rond) maar de andere stukjes nog niet.

Hier lukt ook de ronde vorm van de vormenstoof, en daarna gaat hij de andere vormen proberen ook in het ronde gaatje te proppen :D. Dat kwartje valt nog niet echt. Maar dan pakt hij de deksel eraf en dan gaat het wel :+.
Herkenbaar :D
Of als ik een stukje voordoe het stukje erna in hetzelfde gaat proberen te proppen. Ook als.het het rondje is
pi_131384458
Wij hebben een hele ingewikkelde vormenstoof, met vijfhoeken en andere gekke vormen, tweedehands in een batch gekocht. M meldt zich dan bij me "eh eh eh", dat ik 'm open moeten maken en dan ligt er zo'n berg vormpjes in de kamer en ik ben nou een paar keer verbaasd geweest dat die blokjes daarna allemaal weg waren :? Heeft hij ze er dus echt allemaal in gekregen. Dus ik geloof dat hij de vormenstoof prima snapt en dit geeft ook direct antwoord op de vraag of M wel eens alleen speelt geloof ik :9

Ik heb niet echt beleid op speelgebied. M speelt graag en veel alleen, en kan prima zijn aandacht vragen als hij die nodig heeft. Het wisselt ook heel sterk per dag, sommige dagen speelt hij heerlijk voor zich uit en op andere momenten wil hij liefst aan me geplakt zitten. Ik waai altijd maar een beetje mee. Soms heeft hij ook echt even een aanmoediging nodig in de vorm van "ga anders even lekker lezen" om zichzelf even te vermaken.
pi_131384783
Vormenstoof gaat hier goed. Ook de ingewikkeldere vormen. Hij zegt dan zelf al "draaien" als het niet lukt. Ook zijn Janod puzzel gaat nu moeiteloos. Met 14 maanden ging inderdaad alleen de vissekom (rond) en het ronde blokje in de vormenstoof. Vormenstoof ik soms wel lastig omdat de schildpad dan wegloopt.

deze puzzel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')