quote:Op maandag 30 september 2013 10:57 schreef Gellius het volgende:
Daar zou ik ovrogens heel boos om worden, want het gaat niet zo goed met Mark en daar mag je geen misbruik van maken!
quote:
Mag de naam niet wereldkundig gemaakt worden, Gellius? Ik gok op Gertrude of Pieternel.quote:Op zaterdag 28 september 2013 00:42 schreef Ringo het volgende:
Gefeliciteerd. En hoe heet het wicht?
Wat is dit nu weer voor onnozele, vermoedelijk provocatief bedoelde opmerking?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:19 schreef Claudia_x het volgende:
Laten we in vredesnaam hopen dat ze geen feminist wordt. Het is bijna Sinterklaas, G., dus haast je naar de Bart Smit voor eenschoonmaaktrolley
.
Ik ben serieus. Het is waanzin om te doen alsof er geen substantiële verschillen tussen de seksen bestaan. Gelukkig heeft mijn generatie niet al te veel last (gehad) van het feminisme.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 12:42 schreef broer het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor onnozele, vermoedelijk provocatief bedoelde opmerking?
Dat is toch ook niet wat het feminisme zegt? Het feminisme bepleit gelijkwaardigheid.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 12:54 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben serieus. Het is waanzin om te doen alsof er geen substantiële verschillen tussen de seksen bestaan.
Voordeel -- dat wel.quote:Gelukkig heeft mijn generatie niet al te veel last (gehad) van het feminisme.
Doe je toch echt zelfquote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:01 schreef k_man het volgende:
Huh? Ik wil een spelfout editten en opeens is m'n hele post weg.
Door dat eeuwige gezeur over gelijkwaardigheid maak je van het vrouw-zijn juist iets uitzonderlijks, iets om bij stil te staan en zelfs als een nadeel te zien. Ik zie het als een groot voorrecht dat ik op ben gegroeid zonder me bewust te zijn van een bijzondere status of bepaalde beperkingen. Doe wat je leuk vindt, kies wat je mooi vindt, of dat nou stofzuigen is en roze of auto's repareren en blauw. Who cares.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:01 schreef broer het volgende:
[..]
Dat is toch ook niet wat het feminisme zegt? Het feminisme bepleit gelijkwaardigheid.
Ik heb zelf m'n post (marginaal) veranderd, maar niet leeggehaald. Dat zou ook niet eens moeten kunnen, toch? Een volledig lege post zou een foutmelding op moeten leveren.quote:
Dat heb je mooi omgedraaid, maar dat is natuurlijk niet waar. Wat je met het 'gezeur' over gelijkwaardigheid doet, is iemand anders erop wijzen dat hij of zij van het vrouw-zijn een nadeel maakt.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:04 schreef Claudia_x het volgende:
Door dat eeuwige gezeur over gelijkwaardigheid maak je van het vrouw-zijn juist iets uitzonderlijks, iets om bij stil te staan en zelfs als een nadeel te zien.
Veel feministischer dan dit wordt het niet, Claudia.quote:Ik zie het als een groot voorrecht dat ik op ben gegroeid zonder me bewust te zijn van een bijzondere status of bepaalde beperkingen. Doe wat je leuk vindt, kies wat je mooi vindt, of dat nou stofzuigen is en roze of auto's repareren en blauw. Who cares.
Ik denk écht dat je niet goed geklikt hebt.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:08 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik heb zelf m'n post (marginaal) veranderd, maar niet leeggehaald. Dat zou ook niet eens moeten kunnen, toch? Een volledig lege post zou een foutmelding op moeten leveren.
Ik heb één letter veranderd (spelfout), op invoeren gedrukt en krijg vervolgens een volledig lege post.
Dat zou natuurlijk kunnen, maar dan nog: posts waarin echt helemaal niets staat - die horen toch tegengehouden te worden?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:11 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik denk écht dat je niet goed geklikt hebt.
Er zit juist iets rolbevestigends in het vestigen van de aandacht op (on)gelijkwaardigheid. De ongelijkheid is er nu eenmaal, biologisch en cultureel. Daar ben ik me natuurlijk ook wel van bewust, net zoals ik me ervan bewust ben dat ik met 32-jarigen meer gemeen heb dan met 16-jarigen. Ik zie alleen geen enkele noodzaak tot maatschappelijke verontwaardiging als het om sekseverschillen gaat (en ik ben me er ook van bewust dat een verworven 'recht' is). Zou je de aandacht vestigen op wat 16-jarigen onderscheidt van 32-jarigen, dan zou je daarmee de verschillen per definitie problematiseren.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:08 schreef broer het volgende:
[..]
Dat heb je mooi omgedraaid, maar dat is natuurlijk niet waar. Wat je met het 'gezeur' over gelijkwaardigheid doet, is iemand anders erop wijzen dat hij of zij van het vrouw-zijn een nadeel maakt.
Met het aanwijzen van een probleem maak je het erger? Dus dan moet je je mond maar houden? En je maar schikken in je 'lot'? Dat klinkt me nogal willoos in de oren, eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:22 schreef Claudia_x het volgende:
Er zit juist iets rolbevestigends in het vestigen van de aandacht op (on)gelijkwaardigheid.
Biologische verschillen zijn er niet zoveel. We hebben geen verschillende hersenen, geen verschillende verstandelijke of empathische vermogens, geen verschillende 'aanleg' voor het een of ander. Mannen zijn iets groter en sterker, maar is dat in de huidige maatschappij nog echt een voordeel? Het is vooral een cultureel ding, en juist daarom is het belangrijk én mogelijk om iets te veranderen.quote:De ongelijkheid is er nu eenmaal, biologisch en cultureel.
... maar ho, wacht eens even. Mannen en vrouwen hebben wel degelijk behoorlijk verschillende breinen (en daarmee ook een verschil in al die andere dingen die je noemde). Je kan de grachten dempen wat daar allemaal over geschreven is.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:38 schreef broer het volgende:
[..]
Met het aanwijzen van een probleem maak je het erger? Dus dan moet je je mond maar houden? En je maar schikken in je 'lot'? Dat klinkt me nogal willoos in de oren, eerlijk gezegd.
[..]
Biologische verschillen zijn er niet zoveel. We hebben geen verschillende hersenen, geen verschillende verstandelijke of empathische vermogens, geen verschillende 'aanleg' voor het een of ander. Mannen zijn iets groter en sterker, maar is dat in de huidige maatschappij nog echt een voordeel? Het is vooral een cultureel ding, en juist daarom is het belangrijk én mogelijk om iets te veranderen.
quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:14 schreef k_man het volgende:
Oh verrek; je mag dus geen lege posts plaatsen, maar je kunt wel een post plaatsen en die vervolgens helemaal leeg editten.
Bovenstaande post was een testje.
Zo kun jij dat zien, ja. En jij denkt dus ook niet in stigmatiserend gedrag. Maar heel veel andere mensen wel. Daar maak ik me druk om, niet om mijzelf of om specifiek jouw of mijn dochter.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:11 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is juist mijn punt, Franny, dat je die stereotypen in stand houdt door ze overal in te zien en als stigmatiserend te bestempelen. Ik zie zo'n reclame in de Bart Smit-folder en denk: "Lelijke plastic meuk ook altijd." Je zou dat kunnen zien als het eindpunt van de feministische golf, als een ultieme vorm van vrijheid.
Ja, maar dan wellicht alle andere kinderen. Daar heb ik in Munchen ook interessante zaken over gehoord, uiteraard, de voor- en nadelen van zo'n label. Het gaat hier echter om het verschil tussen hoe jongens en meisjes worden gezien, welke eigenschappen hen worden toegedicht en dat dit kan leiden tot een maatschappelijk verschil.quote:Het lijkt mij overigens dat die meisjes beter af zijn zonder het hoogbegaafdheidslabel.
Veel interessanter is de vraag in hoeverre dat invloed op hen heeft.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:15 schreef Franny_G het volgende:
Ja, maar dan wellicht alle andere kinderen. Daar heb ik in Munchen ook interessante zaken over gehoord, uiteraard, de voor- en nadelen van zo'n label. Het gaat hier echter om het verschil tussen hoe jongens en meisjes worden gezien, welke eigenschappen hen worden toegedicht en dat dit kan leiden tot een maatschappelijk verschil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |