Is het zo heftig? Ik heb het allemaal maar een beetje langs me heen laten gaan.quote:Op vrijdag 20 september 2013 12:44 schreef Leandra het volgende:
[..]Minstens
Zou iemand de aanpassingen van Prinsjesdag klaargezet hebben en gelijk hebben ingevoerd?
Als je lichaam boven een bepaald punt zit, kan het niet meer uit zichzelf meer dan een bepaalde hoeveelheid afvallen. Bij volwassenen dan tenminste. Morbide obesitas schijnt echt ook iets in je lichaam kapot te maken waardoor gewoon afvallen niet zomaar meer mogelijk is (na verloop van tijd gaat je lichaam echt in een spaarstand, waardoor het uit jezelf zonder hulp van buitenaf afvallen een kwestie van heel, heel veel jaren is). Bij een kind is dat natuurlijk zeker niet wenselijk?quote:Op vrijdag 20 september 2013 12:49 schreef -Spring het volgende:
Maar een maagverkleining alleen kan niet de oplossing zijn. Het lijkt me dat dat samengaat met begeleiding om een flinke verandering van het leefpatroon te bewerkstelligen. En alleen dat laatste zou toch ook voldoende moeten zijn? Of zou zo'n kind dan te ver heen zijn? Dat er snel iets moet gebeuren? In dat geval vind ik dat er sprake is van zware mishandeling/verwaarlozing. En zou uithuisplaatsing mss de beste oplossing zijn.
Het lijkt me dat als dat kind weer volgepropt wordt, door ouders, familie of weet ik veel, dat die maag gewoon weer oprekt.quote:Op vrijdag 20 september 2013 12:49 schreef -Spring het volgende:
Maar een maagverkleining alleen kan niet de oplossing zijn. Het lijkt me dat dat samengaat met begeleiding om een flinke verandering van het leefpatroon te bewerkstelligen. En alleen dat laatste zou toch ook voldoende moeten zijn? Of zou zo'n kind dan te ver heen zijn? Dat er snel iets moet gebeuren omdat ie anders het loodje legt? In dat geval vind ik dat er sprake is van zware mishandeling/verwaarlozing. En zou uithuisplaatsing mss de beste oplossing zijn.
Dat ligt eraan welke verkleiningsmethode gebruikt wordt. Er zijn ook methodes waardoor het opnieuw oprekken heel erg ingeperkt wordt.quote:Op vrijdag 20 september 2013 12:51 schreef moussy het volgende:
[..]
Het lijkt me dat als dat kind weer volgepropt wordt, door ouders, familie of weet ik veel, dat die maag gewoon weer oprekt.
Maar aan de andere kant zou zo'n kind dan in het pleeggezin alsnog een maagverkleining moeten ondergaan. Dan kan ie mss beter onder begeleiding thuis blijven. Lastig.quote:Op vrijdag 20 september 2013 12:49 schreef -Spring het volgende:
Maar een maagverkleining alleen kan niet de oplossing zijn. Het lijkt me dat dat samengaat met begeleiding om een flinke verandering van het leefpatroon te bewerkstelligen. En alleen dat laatste zou toch ook voldoende moeten zijn? Of zou zo'n kind dan te ver heen zijn? Dat er snel iets moet gebeuren omdat ie anders het loodje legt? In dat geval vind ik dat er sprake is van zware mishandeling/verwaarlozing. En zou uithuisplaatsing mss de beste oplossing zijn.
Ow, dat sowiesoquote:Op vrijdag 20 september 2013 12:55 schreef Leandra het volgende:
Het is ook net zo hard kindermishandeling natuurlijk, als je peuter door z'n overgewicht al slaapapneu heeft....
Voor 2014 is de kinderopvangtoeslag nog niet definitief en de andere wijzigingen (samenvoegen kindgebondenbudget en andere toeslagen + verlaging kinderbijslag voor 5+) zijn nog niet door de Kamers)quote:Op vrijdag 20 september 2013 12:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb de plannen niet doorgenomen....
Wat verschrikkelijk DUUR is het Dolfinarium! :-oquote:Op vrijdag 20 september 2013 13:24 schreef Pvoesss het volgende:
Wij gaan morgen naar de Dora en diego Fandag![]()
Ik wil het hele jaar hierna gok ik geen dora en diego meer zien maar hier vinden ze die dingen echt heerlijk
Dat meen je niet! ik heb laatst gewoon entree betaald voor L!quote:Op vrijdag 20 september 2013 13:36 schreef Poppejans het volgende:
De Efteling is gewoon goedkoper bedenk ik me nu! :-0 Daar is een kind van 3 nog gratis
Wat is veel verdienen?quote:Op vrijdag 20 september 2013 13:47 schreef poemojn het volgende:
Als je veel verdient maar niet te veel moet je in 2017 bijna 60% van je salaris weer inleveren.
inprincipe groeit de maag hierna niet meer. of je moet er gewoon echt heel veel moeite voor doen en er heel ziek om worden. Ik word ook de 28e oktober geopereerd aan een maagverkleining maar het is een zware operatie en ik vind dit gewoon eigenlijk geen optie bij een kind van 2. hij moet de rest van zijn leven aan hoge dosissen multivitaminen moet 2 keer per dag calcium gaan nemen zijn hele leven op controle blijven en loopt altijd de kans om vitamine tekort op te lopen. laat staan pauzes op school etc. je moet per hap zeker 30 tot 50 keer gaan kauwen. ik voorzie veel dingen die deze jongen niet gaat kunnen of mogen.quote:Op vrijdag 20 september 2013 13:47 schreef poemojn het volgende:
Als je veel verdient maar niet te veel moet je in 2017 bijna 60% van je salaris weer inleveren. Dat is nu dus overal in het nieuws.
Het moet idd allemaal nog door de kamers. Als ze tenminste niet nu vallen over de JSF.
Groeit de maag nog wel mee met het kind, na een maagverkleining?
quote:
wat ontzettend sneu allemaal voor dat kleintjequote:Op vrijdag 20 september 2013 13:54 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
inprincipe groeit de maag hierna niet meer. of je moet er gewoon echt heel veel moeite voor doen en er heel ziek om worden.
Hoe heb je betaald? Pin of contant?quote:Op vrijdag 20 september 2013 13:54 schreef -Spring het volgende:
Oh wacht, ze liggen mss bij N in de auto. Dan ga ik het terugvragen hoor. Ik had me van tevoren helemaal niet verdiept in de entreeprijzen en bij de kassa heeft ze niet gevraagd hoe oud L was.
aah dan zitten wij op de 49% maar weetje ieder jaar klaagt iedereen weer.quote:Op vrijdag 20 september 2013 13:55 schreef poemojn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De oorzaak is dus de geleidelijke afbouw van belastingkortingen naarmate het inkomen toeneemt.
Pin idd. Da's een goeie! En ik heb de parkeerkaart nog en zo'n bonnetje voor een karretje. Net gebeld, super vriendelijk. Ze gaat het doorzetten en we hebben via mail verder contact. Ben benieuwd!quote:Op vrijdag 20 september 2013 14:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hoe heb je betaald? Pin of contant?
Dat is ook nog een bewijs he.
Zo zal het inderdaad gegaan zijn ja.quote:Op vrijdag 20 september 2013 14:22 schreef Resonancer het volgende:
Mijn vrouw ging gister uit eten, onbeperkt enzo. Collega met maagverkleinig vrat zich lekker vol en ging om het kwartier naar de wc om weer ruimte maken.![]()
nee, ze ging coke snuiven nou goed.quote:Op vrijdag 20 september 2013 14:25 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zo zal het inderdaad gegaan zijn ja.
Nee, ik geloof gewoon niet dat he zo gegaan is.quote:Op vrijdag 20 september 2013 14:26 schreef Resonancer het volgende:
[..]
nee, ze ging coke snuiven nou goed.
Ze vertelde het gewoon open en eerlijk, maar je wilt foto's ofzo?
Stom is ze zeker , (vind ik eigenlijk van iedereen met ' n maagverkleiningquote:Op vrijdag 20 september 2013 14:29 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nee, ik geloof gewoon niet dat he zo gegaan is.
Iemand met een maagverkleining kan zich niet volvreten. Dat ze overgeeft kan, als de maagverkleining recentelijk heeft plaatsgevonden. Maar dat ze zich daarna keer op keer weer volvreet en gaat kotsen geloof ik niet.
En als het wel zo is, dan is die persoon goed stom.
Ja het valt idd in het niet bij je vroegboekkorting.quote:
Zo ken ik er ook 1 met een verkleining! Vol vreten, kotsen, 3x zuchten en weer proppen. "Zoooo fijn die verkleining, ik kan meer op dan julliequote:Op vrijdag 20 september 2013 14:39 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Stom is ze zeker , (vind ik eigenlijk van iedereen met ' n maagverkleining) Het etentje was op kosten van de zaak btw. En vol vreten kon ze zich idd niet, daarom ging ze ook iedere keer weer
![]()
quote:Op vrijdag 20 september 2013 14:52 schreef moussy het volgende:
[..]
Zo ken ik er ook 1 met een verkleining! Vol vreten, kotsen, 3x zuchten en weer proppen. "Zoooo fijn die verkleining, ik kan meer op dan jullie"
en aftanken met cola ook zeker? Ik heb met open mond zitten kijkenquote:
Nee nee, altijd met sterke drank want dat smeert de boel lekker!!quote:Op vrijdag 20 september 2013 14:55 schreef moussy het volgende:
[..]
en aftanken met cola ook zeker? Ik heb met open mond zitten kijken
Ik ken er nog zo 1, pillen, via de HA en dan 's avonds een bakje filet leeglepelen met een toastje, gewoon omdat het kanquote:Op vrijdag 20 september 2013 14:56 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nee nee, altijd met sterke drank want dat smeert de boel lekker!!
Hoi. Ik heb een maagverkleining gehad. Ik ben stomquote:Op vrijdag 20 september 2013 14:39 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Stom is ze zeker , (vind ik eigenlijk van iedereen met ' n maagverkleining) Het etentje was op kosten van de zaak btw. En vol vreten kon ze zich idd niet, daarom ging ze ook iedere keer weer
![]()
Maagbandje zou ik zeker niet doen bij een kindquote:Op vrijdag 20 september 2013 13:54 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
inprincipe groeit de maag hierna niet meer. of je moet er gewoon echt heel veel moeite voor doen en er heel ziek om worden. Ik word ook de 28e oktober geopereerd aan een maagverkleining maar het is een zware operatie en ik vind dit gewoon eigenlijk geen optie bij een kind van 2. hij moet de rest van zijn leven aan hoge dosissen multivitaminen moet 2 keer per dag calcium gaan nemen zijn hele leven op controle blijven en loopt altijd de kans om vitamine tekort op te lopen. laat staan pauzes op school etc. je moet per hap zeker 30 tot 50 keer gaan kauwen. ik voorzie veel dingen die deze jongen niet gaat kunnen of mogen.
mijn idee toen ik het las was dat ze dit kindje misschien gewoon beter uit huis hadden kunnen halen en eventueel een maagbandje i.p.v verkleining om het ergste gewicht eraf te krijgen. deze is namelijk weer weg te halen wanneer zijn gedrag zou zijn aangepast. hij was nog zo klein misschien dat hij gewoon in een ander gezin niet meer in de breedte maar in de lengte was gaan groeien.
Ligt er dus aan op welke manier de maag verkleind wordt. Er zijn varianten waarna de maag gewoon weer kan groeienquote:Op vrijdag 20 september 2013 13:47 schreef poemojn het volgende:
Als je veel verdient maar niet te veel moet je in 2017 bijna 60% van je salaris weer inleveren. Dat is nu dus overal in het nieuws.
Het moet idd allemaal nog door de kamers. Als ze tenminste niet nu vallen over de JSF.
Groeit de maag nog wel mee met het kind, na een maagverkleining?
mij is verteld dat met de maagband er net zoveel complicaties zijn als met de verkleining alleen is de maagband er weer uit te halen een een verkleining eigenlijk niet te herstellen .. of je moet echt altijd doodziek zijn en nooit meer iets kunnen eten. dan reconstrueren ze de maag weer.quote:Op vrijdag 20 september 2013 16:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Maagbandje zou ik zeker niet doen bij een kindIk bedoel, als je ergens last hebt van veel complicaties, dan is het wel bij een maagbandje.
Tja, ik snap niet hoe iemand het zover laat komen. Als je als kind door je ouders "vetgemest" bent dan begrijp ik het nog wel maar anders....quote:Op vrijdag 20 september 2013 16:33 schreef Troel het volgende:
[..]
Hoi. Ik heb een maagverkleining gehad. Ik ben stom
Overigens gaat niet iedereen die zoiets gehad heeft naar de wc om te kotsen. Als dat in haar geval inderdaad zo is, dan is het stom en idioot, maar dat wil niet zeggen dat iedereen zo is.
Omdat je op een gegeven moment op een punt komt "dat het allemaal toch niet uit blijkt te maken" Ik liep al bij een diëtist toen ik in de eerste klas zat (misschien zelfs nog wel eerder ookquote:Op vrijdag 20 september 2013 17:12 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Tja, ik snap niet hoe iemand het zover laat komen. Als je als kind door je ouders "vetgemest" bent dan begrijp ik het nog wel maar anders....
Dus, produkt van de opvoeding ?quote:Op vrijdag 20 september 2013 17:14 schreef Troel het volgende:
[..]
Omdat je op een gegeven moment op een punt komt "dat het allemaal toch niet uit blijkt te maken" Ik liep al bij een diëtist toen ik in de eerste klas zat (misschien zelfs nog wel eerder ook).
Poppetje gezien, kastje dichtquote:Op vrijdag 20 september 2013 17:21 schreef livelink het volgende:
Hoe kwam het dan bij jou, Troel? Of is dat een te persoonlijke vraag. Eerlijk zeggen hoor als ik te ver ga, nu.
van die brufenzalf dingest (tantum/nepje) smerenquote:Op vrijdag 20 september 2013 17:55 schreef Troel het volgende:
Even een andere vraag. Ik ga morgen 21 kilometer lopen en ik heb al sinds vanmiddag last van mijn rechterarm. Ik gok dat ik een keer verkeerde beweging heb gemaakt bij het uitzoeken van de kleren vanmiddag
Heb al wel een pijnstiller genomen nu, maar wat kan ik het beste doen om te voorkomen dat het morgen nog pijnlijk is? warm houden of juist koud? Het optillen van de arm is pijnlijk, lopen op dit moment niet (maar geen idee of je dat na 21 kilometer nog zo zegt). Morgen loop ik liever niet onder invloed van pijnstilling...
E621, Aspartaam proberen te mijden.(E621 zit helaas bijna overal in) Las erover dat je juist van de light producten extra aankomt.quote:Op vrijdag 20 september 2013 17:37 schreef livelink het volgende:
Soms denk ik dat dieten ook alleen maar averechts werkt. Maar ja, zelf ben ik inmiddels ook wel wat te dik en het lukt me maar niet om die knop om te zetten en ook maar 1 kilo af te vallen.
En tot mijn 27e was ik superslank. Ik woog lange tijd slechts 44 kilo. En toen kon ik me ook niet voorstellen dat ik ooit dik zou worden en het ooit zo ver zou laten komen. Maar het is toch gebeurd....
dat klopt!quote:Op vrijdag 20 september 2013 19:08 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, je komt niet aan van de light producten, je komt aan van de mindfuck die plaatsvindt, nl dat je lijf en vooral hersens denken dat er zoetigheid binnen komt en dat dat meer trek in eten stimuleert, dacht ik.
Dat bedoelde ik, was btje jip en janneke taal idd. je alvleesklier gaat insuline aanmaken voor suikers die er helemaal niet zijn.quote:Op vrijdag 20 september 2013 19:08 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, je komt niet aan van de light producten, je komt aan van de mindfuck die plaatsvindt, nl dat je lijf en vooral hersens denken dat er zoetigheid binnen komt en dat dat meer trek in eten stimuleert, dacht ik.
quote:Deze mix is gemaakt zonder toegevoegde smaakversterkers, kunstmatige kleurstoffen en conserveringsmiddelen
Groenten 49% (tomaat 35%, prei, ui, paprika (rood, groen), doperwt, wortel, snijboon), zout, aardappelzetmeel, tarwebloem, suiker, gistextract, plantaardige olie, knoflook, peper, kleurstof E160c, aroma, kervel, peterselie, bladselderij, laurierblad, oregano, rozemarijn, selderijzaad, plantaardig vet, maltodextrine, sojasaus (maltodextrine, zout, tarwe, sojaboon).
http://www.ciao-shopping.(...)hetti__Review_144389
Ik ook, maar ja 'n huishouden run je samen he. Althans hier wel.quote:Op vrijdag 20 september 2013 19:49 schreef Pvoesss het volgende:
Tjah ik lees dus wel altijd alle labels
ik nietquote:Op vrijdag 20 september 2013 19:49 schreef Pvoesss het volgende:
Tjah ik lees dus wel altijd alle labels
Wij ook maar ik ga over de boodschappenquote:Op vrijdag 20 september 2013 19:51 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik ook, maar ja 'n huishouden run je samen he. Althans hier wel.
Vage hap:quote:Berichtje:
Graag komen wij terug op uw reactie aan Unox Cup-a-Soup. Gistextract is wettelijk gezien geen smaakversterker. Dat gistextract glutamaat bevat klopt. Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
Cup-a-Soup Consumer Service
http://koken.vraaglink.nl/441/hoe-natuurlijk-is-gist-extract
quote:Mononatriumglutamaat (het mono-natriumzout van glutaminezuur), ook bekend als MSG of ve-tsin, is een smaakversterker die toegepast wordt in vele hartige voedingsmiddelen. Het is een toegestaan additief en heeft E-nummer 621.
http://www.voedingnet.nl/dossiers/mononatriumglutamaat-e621/
Ik kwam er pas achter dat Sisi alleen nog maar "met minder suiker" verkoopt, wat betekent dat alle Sisi van kunstmatige zoetstoffen voorzien is...quote:Op vrijdag 20 september 2013 20:06 schreef moussy het volgende:
Ik word altijd aangekeken alsof ik een debieltje met hersenbeschadiging ben (ben ik ook, daar niet van) als ik weer eens een etiket sta te lezen. Of als ik naar de kinderen roep dat ze géén light mogen pakken. Vooral in de aldi als er hele kudde's duitse toeristen lopen. Die dingen bestaan uit light.
Hier ook. Hoewel ik mayo nog wel een keer zelf wil maken, kijken of dat lekker is. Straks n het nieuwe huis!quote:Op zaterdag 21 september 2013 07:49 schreef Vanyel het volgende:
Zo makkelijk als je überhaupt geen fris drinkt.
Wij koken altijd gewoon met eten, geen prefab, dus wat er af en toe in mayo of een koekje zit vind ik minder spannend. Dat eten we toch zelden en weinig.
Ach evil, is n groot woord. Evil vind ik wel dat het in zoveel voedsel zit.quote:Op zaterdag 21 september 2013 07:29 schreef Vanyel het volgende:
Mayo ftw. Frietsaus is sowieso goor.
Maar daar eten ze neem ik aan geen emmer per dag van?
Resonancer, wat is er volgens jou zo slecht aan MSG? Ik zie wel je roep dat t evil is, maar geen argumenten.
Die worden in de 4 delen zeker wel genoemd. Maar ok, wat v.b. en:quote:Op zaterdag 21 september 2013 10:05 schreef Vanyel het volgende:
Dit is niet echt het soort argumenten waarop ik doelde. Ik dacht aan wat meer wetenschappelijke bronnen.
Boek van 16 jr geleden geschreven door deze man:quote:Dr. Russell Blaylock: Excitotoxins - The Taste That Kills
Citing over five hundred scientific studies
http://www.amazon.com/Exc(...)-Kills/dp/0929173252
Wetenschappelijk (voor wat het waard is in deze corrupte industrie) genoeg zo ?quote:Russell L. Blaylock is a retired neurosurgeon and author. He is a former clinical assistant professor of neurosurgery at the University of Mississippi Medical Center
http://en.wikipedia.org/wiki/Russell_Blaylock
wat actief livelink! dat zou hier ook wel weer eens mogen gebeuren, maar ik heb er geen kijk op en ik vind het wel heel veel werkquote:Op zaterdag 21 september 2013 16:35 schreef livelink het volgende:
Ik heb vandaag gesnoeid, alle takken in kleine stukken gezaagd en geknipt en gebundeld in twee handzame pakketjes en nu kom ik er achter dat het snoeihout pas 11 oktober wordt opgehaald. Dus ik zit nog 3 weken met de bundels in mijn tuin. En met dat idee vind ik ze ineens een stuk minder handzaam. Ik had iets te vroeg de herfst in de kop, zullen we maar zeggen.
http://forum.viva.nl/forum/list_message/12608050quote:Op zondag 22 september 2013 11:04 schreef laziness het volgende:
Help, ik heb de oma zegt doe het zo tips nodig.
Sambal op de mouw van kind. Met vanish ingespoten en gewassen maar het is er niet uit.
Iets anders wat ik nog kan proberen?
Shirt is net nieuw
11 oktober mag het niet regenenquote:Op zaterdag 21 september 2013 17:15 schreef phluphy het volgende:
Ach, 11 oktober is het al snel. En vandaag had je in elk geval mooi weer om het te doen, toch?
Stel, je had het een paar weken uitgesteld en moest dan gaan snoeien in de regen!
Oftewel: zelfde verhaal hier!
Bij de kruidvat vlekkenduivel halen, kleine flesjes met poeder, die hebben veel soorten o.a voor rood spul, kleding doorweken ondercde kraan uitleggen op je aanrecht en de poeder in ruime hoeveelheid erop strooien na een half uurtje is hetceruit en was je het gewoon met wasmiddel,quote:Op zondag 22 september 2013 11:04 schreef laziness het volgende:
Sambal op de mouw van kind. Met vanish ingespoten en gewassen maar het is er niet uit.
Shirt is net nieuw
En Dasty koop je waar?quote:Op zondag 22 september 2013 11:37 schreef Vicky het volgende:
Dasty kledingspul . Ik had een trui vol olijfolie. Kreeg het er bergens mee uit behalve met Dasty
wibraquote:Op zondag 22 september 2013 11:38 schreef laziness het volgende:
[..]
En Dasty koop je waar?
Doe ik straks even een rondje stad met alle tips!
oh dat krijg ik er gewoon uit met een drupje afwasmiddel.quote:Op zondag 22 september 2013 11:37 schreef Vicky het volgende:
Dasty kledingspul . Ik had een trui vol olijfolie. Kreeg het er bergens mee uit behalve met Dasty
de Boogaard is open.quote:Op zondag 22 september 2013 11:46 schreef laziness het volgende:
Oh die is hier niet open op zondag helaas
quote:Op zondag 22 september 2013 12:03 schreef Vicky het volgende:
[..]
de Boogaard is open.
Ik onthoud het voor de volgende keer Mous
welcomequote:
foto!quote:Op zondag 22 september 2013 21:26 schreef Pvoesss het volgende:
Die lijm heb ik er nog nooit uitgekregen..![]()
Ik heb mijn enorm lange haar gewoon kort geknipt..
En je haar toch wel gedoneerd aan het goede doel hoop ik? stichting haarwens ofzo?quote:Op zondag 22 september 2013 21:26 schreef Pvoesss het volgende:
Die lijm heb ik er nog nooit uitgekregen..![]()
Ik heb mijn enorm lange haar gewoon kort geknipt..
te kort? Ik zag laatst dat je ook al niet zo maar meer geblondeerd haar kon doneren, ze kunnen toch vervenquote:Op zondag 22 september 2013 21:49 schreef Pvoesss het volgende:
Dankje![]()
en ik heb wel gekeken voor haar donatie maar ik voldeed niet aan de eisen
Mous, heb nu een paars/aubergine kleurtje niets voor jou ?!quote:Op zondag 22 september 2013 21:36 schreef moussy het volgende:
Ik vind het leuk
Ik zoek nieuw haar, niet te vinden
Ik heb pittig roodquote:Op zondag 22 september 2013 22:01 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Hoelang was lang Pvoesss ?
[..]
Mous, heb nu een paars/aubergine kleurtje niets voor jou ?!![]()
quote:Op zondag 22 september 2013 21:33 schreef Pvoesss het volgende:
[ afbeelding ]
En dan zit het nu achter in een ministaartje maar het is wel allemaal heel kort.
quote:Op zondag 22 september 2013 20:37 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik dacht dat als je iets langer in de Vanish laat staan de vlekken weer 'terug' gaan? Niet dus?
oh dan kan ik wel stoppen ,et frantic dezelfde dag uit t emmertje halen. Voor vetvlekken gebruik ik afwasmiddel trouwens.quote:Op zondag 22 september 2013 22:34 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wordt gewoon schoon. Ook nog geen kleurissues gehad.
Dat zit het niet lekker meer, wil je het niet meer dragen, heb je ook geen last meer van de vlek.quote:Op maandag 23 september 2013 07:45 schreef moussy het volgende:
Ik heb hier van dat vanish vloeibaar staan, moesten we ooit eens testen, het enige wat het doet is je was ruw en stroef maken, als ik er een dopje van bij de was gooi.
Dat heb ik met poeder niet.quote:Op maandag 23 september 2013 07:45 schreef moussy het volgende:
Ik heb hier van dat vanish vloeibaar staan, moesten we ooit eens testen, het enige wat het doet is je was ruw en stroef maken, als ik er een dopje van bij de was gooi.
Voor vetvlekken (olie, smeer etc) gebruik ik gewoon afwasmiddel (dreft). Werkt ook als een treinquote:Op maandag 23 september 2013 07:53 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb een tijdje terug op aanraden van iemand gewoon de simpele Dasty (dus niet eens de speciale voor kleding) gebruikt voor olijfolie vlekken, dat werkte prima.
Mn handdoeken kraken nog net niet.. ik vind het waardeloos spul dus, als het nou nog schoon werd had het me niks uitgemaakt denk ikquote:
QFTquote:
ik heb wel eens geprobeerd het ergste weg te krabben met een wegwerpscheermesje, maar helemaal heb ik het er nooit uitgekregen.quote:Op maandag 23 september 2013 14:25 schreef Nijna het volgende:
Ik heb een mailtje aan tesa eraan gewaagd, wie weet hebben zij nog een idee... mbt de lijm in het shirt... en ik zal school eens tippen om de hobbylijm te nemen, die is wel wateruitwasbaar(maar zal vast ook weer minder plakken vrees ik)
heeft school geen lijmoplosser?quote:Op maandag 23 september 2013 14:25 schreef Nijna het volgende:
Ik heb een mailtje aan tesa eraan gewaagd, wie weet hebben zij nog een idee... mbt de lijm in het shirt... en ik zal school eens tippen om de hobbylijm te nemen, die is wel wateruitwasbaar(maar zal vast ook weer minder plakken vrees ik)
maar werkt dat nog nadat de kleding al gewassen is?quote:Op maandag 23 september 2013 16:28 schreef Troel het volgende:
http://www.tesa.nl/industry/products/tesa_60042.html
dat zou ik niet op kleding loslatenquote:Op maandag 23 september 2013 16:28 schreef Troel het volgende:
http://www.tesa.nl/industry/products/tesa_60042.html
Vanaf groep 1 wordt er hier met lijm gewerkt. Geloof dat ze behanglijm gebruiken.quote:Op maandag 23 september 2013 15:49 schreef Troel het volgende:
Dat je in groep 7/8 die lijm gebruikt snap ik wel, maar voor groep 3/4 vind ik het ook nog wat vroeg? Wij mochten dat nog niet vroeger in ieder geval
Maar behanglijm vind ik primaquote:Op maandag 23 september 2013 20:32 schreef Saffier het volgende:
[..]
Vanaf groep 1 wordt er hier met lijm gewerkt. Geloof dat ze behanglijm gebruiken.
bij mij valt wat ik met een lijmstick in elkaar geflansd heb binnen een paar dagen weer uit elkaar, dus idd, niet goedquote:Op maandag 23 september 2013 20:33 schreef simmu het volgende:
dus ik deed het niet goed toen ik selene vanmiddag gewoon maar zo'n lijmstick gaf toen de kinderlijm op bleek?
Lijmstick is toch niet te vergelijken met Tesaquote:Op maandag 23 september 2013 20:33 schreef simmu het volgende:
dus ik deed het niet goed toen ik selene vanmiddag gewoon maar zo'n lijmstick gaf toen de kinderlijm op bleek?
tis altijd nog beter dan die kinderlijm die ze eerst hadquote:Op maandag 23 september 2013 20:37 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
bij mij valt wat ik met een lijmstick in elkaar geflansd heb binnen een paar dagen weer uit elkaar, dus idd, niet goed
weet ik veel. als ik lijm gebruik ik tacky glue. hell no dat ze daar ook maar naar mogen kijken!quote:Op maandag 23 september 2013 20:38 schreef Troel het volgende:
[..]
Lijmstick is toch niet te vergelijken met Tesa
ik heb net gekeken, maar de lijm die ze hadden was de juniorversie van tesa. klotespul vond ik het. vandaar nu dus de lijmstick. maar ik schrok dus, met de gedachte dat als dat tesa spul erg is, een stick wellicht nog erger isquote:Op maandag 23 september 2013 20:38 schreef Troel het volgende:
[..]
Lijmstick is toch niet te vergelijken met Tesa
ikea heeft hele handige en goedkope! Lekker brede rand in zwart en wit dacht ik. Misschien ook wel blauw. Superdun. 3 voor een euro ofzo. ( vast duurder maar belachelijk goedkoop)quote:Op maandag 23 september 2013 21:35 schreef Nijna het volgende:
Iemand nog een suggestie voor blank houten of van mijn part witte fotolijstjes voor een prikkie met een niet al te smalle rand? Ik wil met het feestje van dochterlief fotolijstje versieren, maar ik vind van die simpele, maar dan heel klein, die wel ideaal zouden zijn omdat je er ook gewoon met stift op kan tekenen omdat ze verder onbehandeld zijn.
Maar ik wilde er eigenlijk een foto indoen van het stelletje ongeregeld en dan moet ik er een loep bij leveren om de foto te kunnen bekijken. Action had hier niet echt wat ik zocht.
Xenos wil ik van de week even heen, overigens hebben ze daar wel allerhande doosjes, dus die hou ik even als optie in mijn achterhoofd (dan maar geen foto).
ik heb een dure nieuwe trui vergoed gekregen na een lijmincident.quote:Op maandag 23 september 2013 21:36 schreef snoopy het volgende:
Verdorie, hier ook zo'n lijmvlek op een gloednieuw sweatshirt van jongste![]()
Zal morgen de juf eens vragen waarom ze geen schortjes aan doen als ze met dat soort meuk gaan plakken.
Nee, het is geen motorolie, wel een soort kruipolie/smeersel. Je gooit het op fietskettingen, deurscharnieren tegen het kraken etc. etc. Ik weet niet hoe snel ik dat op mijn kleding zou spuiten, maar aan de andere kant, als het toch al verziekt is...quote:Op maandag 23 september 2013 21:35 schreef simmu het volgende:
is die wd40 geen motorolie? zoiets staat me bij dat dat in de fiesta moest
Van school?quote:Op maandag 23 september 2013 21:39 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik heb een dure nieuwe trui vergoed gekregen na een lijmincident.
alcohol erop deppen en dan opnieuw wassen.quote:Op zondag 22 september 2013 11:04 schreef laziness het volgende:
Shirt is net nieuw
ja. Zijn ze voor verzekerd. Ik ben daar normaal echt niet van maar was een uitspatting van een duur merk. Dus even binnen gelopen met de vraag of er ook schortjes aan kunnen de volgende keer.quote:
zo een brabantiarekje?quote:Op maandag 23 september 2013 22:26 schreef simmu het volgende:
even iets anders? ik gebruik nogal eens alufolie en dat spul scheurt me daar toch kut af! is daar een handige manier voor? zodat ik niet steeds die rol verneuk?
Ik zit even na te denken hoe dat bij mij in de klas gaat.quote:Op maandag 23 september 2013 22:23 schreef snoopy het volgende:
In dit geval ook een uitspattingmaar op zich is het een kleine plek op de elleboog die wel te overleven is *snik*
Maar ik ga zeker wel even vragen morgen hoe het met die schortjes zit.
quote:Op maandag 23 september 2013 21:35 schreef Nijna het volgende:
Iemand nog een suggestie voor blank houten of van mijn part witte fotolijstjes voor een prikkie met een niet al te smalle rand? Ik wil met het feestje van dochterlief fotolijstje versieren, maar ik vind van die simpele, maar dan heel klein, die wel ideaal zouden zijn omdat je er ook gewoon met stift op kan tekenen omdat ze verder onbehandeld zijn.
Maar ik wilde er eigenlijk een foto indoen van het stelletje ongeregeld en dan moet ik er een loep bij leveren om de foto te kunnen bekijken. Action had hier niet echt wat ik zocht.
Xenos wil ik van de week even heen, overigens hebben ze daar wel allerhande doosjes, dus die hou ik even als optie in mijn achterhoofd (dan maar geen foto).
Maar dan gebruik je hopelijk niet die 'hele sterke lijm'? (woorden van mijn dochter).quote:Op maandag 23 september 2013 22:31 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik zit even na te denken hoe dat bij mij in de klas gaat.
Als we echt gaan knutselen met troeperig spul, laat ik schorten aantrekken. Maar bij zo even iets tussendoor niet hoor.
Ja, ehm, weet ik eerlijk gezegd niet. Niet van die doorzichtige technicol (of hoe heet dat spul). Witte knutsellijm.quote:Op maandag 23 september 2013 22:33 schreef snoopy het volgende:
[..]
Maar dan gebruik je hopelijk niet die 'hele sterke lijm'? (Woorden van mijn dochter).
hier ookquote:Op maandag 23 september 2013 22:44 schreef Troel het volgende:
Gewoon de tandjes van de verpakking hier en dat gaat prima?
quote:Op maandag 23 september 2013 22:44 schreef Troel het volgende:
Gewoon de tandjes van de verpakking hier en dat gaat prima?
Daar zijn die lipjes aan de doos ook voor, daar druk je de rol mee op zijn plek, echt handig. Dan kan het niet mis gaan met de kartelrand van de doosquote:Op dinsdag 24 september 2013 06:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als je de rol maar goed vasthoudt.
hg ontkleurder voor witte was sola! we hebben het eens gehad met een babywasje. dat spul werkte toen goedquote:Op dinsdag 24 september 2013 09:30 schreef Solagratia het volgende:
Oeh, wastips hier. Die heb ik ook nodig. Ik heb een jumpsuit met een witte bloes (van dat hele dunne spul). Dit weekend moest ik werken enging heel erg lief heel veel wassen. Maar toen is er een roze broek van Amy bij de jumpsuit gekomen en nu zitten er roze vlekken in de witte bloes. Nog tips daarvoor of kan ik hem weggooien?
ze hebben het spul ook voor gekleurde was, dan zou ik die proberenquote:Op dinsdag 24 september 2013 09:38 schreef Solagratia het volgende:
Kan dat ook met het bruine broekje wat aan de jumpsuit vast zit? Het is zeg maar een witte bloes aan een bruin broekje. Of hoeft het niet in de wasmachine?
het is ook een zalig winkeltjequote:Op dinsdag 24 september 2013 09:41 schreef Nijna het volgende:
Debuurvrouw, op de site van ikea vond ik zo niet wat ik in mn hoofd had zitten, maar als ik er nog kom ga ik zeker even kijken.
Simmu, handige site! Hij geeft de hele collectie hout, ik ga zo op mn gemak even kijken. Maar dat soort is wel een beetje wat ik bedoel, alleen dan wat voordeliger.
Wat me eraan doet denken dat ze hier op het rdac ook een houtwerkplaats hebben, misschien hebben die ook nog wel wat...
Ik zag op die site van jou ook pennenbakjes, ook leuk.
En aluminium folie scheur ik gewoon langs het randje van de verpakking, als je dat enigzins met beleid doet gaat dat best redelijk (althans, mij lukt het wel).
Oh-oh, kringloop is ook een goede!
Snoopy, ik zal juf ook eens vragen wellicht dat ze hier ook zoiets hebben...
Sola, ik zou ook voor die ontkleurder van HG gaan, weggooien kan altijd nog.
Of dat goed gaat met dat bruine broekje weet ik niet, je hebt ook ontkleurder voor gekleurde was, misschien is dat dan een veiligere optie... (misschien wordt je wijzer van de site van hg: http://nl.hg.eu/products/show/id/144/ die voor bont staat eronder) Succes
Misschien vanmiddag even kijken, allicht de moeite waard.quote:Op dinsdag 24 september 2013 09:43 schreef oh-oh het volgende:
Ik was zaterdag heel even snel bij de grote kringloop hier, echt geweldige lijstjes en zo lagen er!
Deze bedoelde ik. Handig te versieren, niet al te duur en goed formaat voor foto.quote:Op dinsdag 24 september 2013 09:41 schreef Nijna het volgende:
Debuurvrouw, op de site van ikea vond ik zo niet wat ik in mn hoofd had zitten, maar als ik er nog kom ga ik zeker even kijken.
Simmu, handige site! Hij geeft de hele collectie hout, ik ga zo op mn gemak even kijken. Maar dat soort is wel een beetje wat ik bedoel, alleen dan wat voordeliger.
Wat me eraan doet denken dat ze hier op het rdac ook een houtwerkplaats hebben, misschien hebben die ook nog wel wat...
Ik zag op die site van jou ook pennenbakjes, ook leuk.
En aluminium folie scheur ik gewoon langs het randje van de verpakking, als je dat enigzins met beleid doet gaat dat best redelijk (althans, mij lukt het wel).
Oh-oh, kringloop is ook een goede!
Snoopy, ik zal juf ook eens vragen wellicht dat ze hier ook zoiets hebben...
Sola, ik zou ook voor die ontkleurder van HG gaan, weggooien kan altijd nog.
Of dat goed gaat met dat bruine broekje weet ik niet, je hebt ook ontkleurder voor gekleurde was, misschien is dat dan een veiligere optie... (misschien wordt je wijzer van de site van hg: http://nl.hg.eu/products/show/id/144/ die voor bont staat eronder). Succes.
vader zat ergens anders (geen vaste zitplaatsen, en het was vrij druk toen ze binnen kwamen)... dus die moet ik eigenlijk buiten beschouwing laten...quote:Op woensdag 25 september 2013 13:39 schreef Gaoxing het volgende:
Ik kan me ook vreselijk ergeren aan dat soort ouders, maar serieus: "achterlijke idiote stinkhoer"? Moet dat nou? Mama deed er zo te horen tenminste nog íets aan, in tegenstelling tot de vader.
quote:Op woensdag 25 september 2013 13:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
vader zat ergens anders (geen vaste zitplaatsen, en het was vrij druk toen ze binnen kwamen)... dus die moet ik eigenlijk buiten beschouwing laten...
Hmm, hoewel het hotel, haar vliegreis en al onze restaurantbezoeken werden betaald door de werkgever van mijn vrouw moest ik wel zelf de vliegreis van mijzelf en mijn dochter betalen. Dan ga ik in principe voor de goedkoopste.quote:Op woensdag 25 september 2013 13:43 schreef Troel het volgende:
Volgende keer businessclass gaan vliegen
Deed ik de laatste keer toen ik uit Italie terugkwam en dat beviel erg goed
Deden de ouders van Maddy dat ook niet?quote:Op woensdag 25 september 2013 14:46 schreef Nielsch het volgende:
Wat wel mooi was; ons hotel zat in een heerlijk druk straatje vol met lekkere restaurantjes. Als dochterlief sliep konden we fijn op het terras van de restaurants tegenover ons hotel gaan zitten met vol ontvangst op de babyfoon.
Ja joh, maar die hadden nog twee reserve...quote:Op woensdag 25 september 2013 15:01 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Deden de ouders van Maddy dat ook niet?
Oh ja, das waar ook.quote:Op woensdag 25 september 2013 15:11 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Ja joh, maar die hadden nog twee reserve...
Ik zou dat zelf trouwens nooit doen, zeker niet met een kind van 3.
quote:Op woensdag 25 september 2013 16:21 schreef moussy het volgende:
Ik heb het 600 jaar geleden ook eens met de oudste, toen een jaar gedaan, maar vond het zo "fijn" dat ik na een half uur weer in het appartement zat. wij zaten toen in Turkije, maar het is echt niet mn ding. Ik vind het ook naar om de honden voor úren alleen thuis te laten trouwens.
Da's wel lief! Hebben we in Oostenrijk ook eens gekregen van een Engels hotelechtpaar.quote:Op woensdag 25 september 2013 16:33 schreef moussy het volgende:
In Duitsland hebben we ook wel eens zoiets gehad, eten en drinken mocht niet op de kamer, maar toen ik met handen en voeten werk (mensen spraken alleen 1 of ander dialect) uitgelegd had dat de kinderen echt omvielen van de slaap kreeg ik diner op bed
Volgens mij zaten die veel verder weg en hadden ze geen babyfoon. Bovendien kon je onze kamer niet in zonder veel geluid te maken door bijvoorbeeld de deur te forceren (en dat zouden we hebben gehoord via de babyfoon) en hadden we vanaf het terras continu zicht op het raam van de slaapkamer en de ingang van het hotelquote:Op woensdag 25 september 2013 15:01 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Deden de ouders van Maddy dat ook niet?
Wat is het verschil?quote:Op woensdag 25 september 2013 15:29 schreef simmu het volgende:
thuis doe ik het wel hoor, dat we bij de buren zitten ofzo, maar in een hotel echt niet. ik zou dan echt niet lekker zitten. heeft zo'n hotel niet een oppasservice?
Ja, kind op bed leggen, welterusten zeggen, slaapliedjes aan en deur dicht (niet op slot van de binnenkant, wel van de buitenkant). Een etage lager in de lobby zitten tot kind slaapt en dan naar buiten om een heerlijk hapje te eten.quote:Op woensdag 25 september 2013 15:13 schreef oh-oh het volgende:
Hoe doe je dat dan? Kamer op slot en weggaan?
Ik zou echt alleen al para zijn over brand
Ow nou ik zou er niet aan moeten denken om elke avond vanaf 20:00 uur op mijn hotelkamer te moeten zijn, zachtjes moeten doen, beetje lezen bij zaklamplicht...quote:Op woensdag 25 september 2013 16:43 schreef Mineola het volgende:
Fijn om te lezen dat ik dus niet de enige ben die zo denkt![]()
Wij hebben expres zodanig gereden afgelopen vakantie dat we bijtijds aankwamen in het hotel en daar nog enigszins ok konden. No way dat ik mijn kind alleen op de kamer laat liggen/slapen en wij beneden aan het eten zijn...
Ik weet niet in wat voor hotels jij wel eens bent geweest maar die deuren kunnen gewoon altijd open vanaf de binnenkant (kamer) terwijl ze voor de buitenkant (gang) gesloten zijn.quote:Op woensdag 25 september 2013 16:54 schreef oh-oh het volgende:
Wij gingen nooit in hotels op vakantie, en als we dat wel deden was oma mee en sliep die bij mij en mijn zusje op de kamer, die wilde altijd tegelijk met ons naar bed. Verder namen we huisjes of appartementen, heb je dat hele gedonder niet. Ik moet er echt niet aan denken een deur van buiten af te sluiten in een hotel met een kind daarbinnen en dan weg te gaan...
Ga hier dan eens weg.quote:Op woensdag 25 september 2013 16:55 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb niet eens kinderen godzijdank!
Ik heb liever dat mn kinderen schreeuwen in het vliegtuig danquote:Op woensdag 25 september 2013 16:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Volgens mij zaten die veel verder weg en hadden ze geen babyfoon. Bovendien kon je onze kamer niet in zonder veel geluid te maken door bijvoorbeeld de deur te forceren (en dat zouden we hebben gehoord via de babyfoon) en hadden we vanaf het terras continu zicht op het raam van de slaapkamer en de ingang van het hotel
asoquote:Op woensdag 25 september 2013 16:59 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb liever dat mn kinderen schreeuwen in het vliegtuig dan
Oh wij gingen altijd mee, en we nemen Thessa ook altijd mee hoor, dan maar wat later in bed, die kan alles wel hebbenquote:Op woensdag 25 september 2013 17:01 schreef moussy het volgende:
Ik ben de ontaarde moeder die wel met een slapend kind op schoot op een terrasje heeft gezeten, of het slapende kind naast me op 1 of andere loungebank, óók op een terrasje. En ze gingen ook nog mee als we ergens gingen eten! Foei..
Kansloos. Zou echt niet in mij op komen.quote:Op woensdag 25 september 2013 16:50 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, kind op bed leggen, welterusten zeggen, slaapliedjes aan en deur dicht (niet op slot van de binnenkant, wel van de buitenkant). Een etage lager in de lobby zitten tot kind slaapt en dan naar buiten om een heerlijk hapje te eten.
Brand kan net zo goed in je eigen huis ontstaan. Dan ga je toch ook naar boven om je kind te halen neem ik aan? Zouden we hier ook gedaan hebben
Die van mij ook hoor, niks krampachtig gelul. Maar ze schreeuwen niet in het vliegtuigquote:Op woensdag 25 september 2013 17:01 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh wij gingen altijd mee, en we nemen Thessa ook altijd mee hoor, dan maar wat later in bed, die kan alles wel hebben
En toch....quote:Op woensdag 25 september 2013 17:01 schreef Nielsch het volgende:
Ja leuk allemaal, maar serieus, met je kind in het kinderzitje door het verkeer gaan fietsen is gevaarlijker en dat doen we ook allemaal dagelijks.
Haha nee wij gedroegen ons overal en T doet dat ook, die weet wel beter!quote:Op woensdag 25 september 2013 17:02 schreef moussy het volgende:
[..]
Die van mij ook hoor, niks krampachtig gelul. Maar ze schreeuwen niet in het vliegtuig
Leg eens uit dan, hoe is het anders dan je kind thuis op bed leggen? Of blijf je dan ook de hele nacht op de kamer?quote:Op woensdag 25 september 2013 17:02 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Kansloos. Zou echt niet in mij op komen.
Eigen verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 25 september 2013 17:03 schreef oh-oh het volgende:
Wij zagen zaterdag bij mij in de straat een man fietsen met een kindje van 1.5 los op de arm op de fiets.... Ik moet me de hele tijd inhouden om dat niet tegen de moeder te zeggen.
Wat zouden jullie doen?
Daar moet ik ook niet aan denken hoor. Het ging om twee nachten, eentje op de heenreis en eentje op de terugreis. Beetje bijtijds eten maar niet zo vroeg als thuis, kind naar bed en papa en mama lezen een boek of zo. Prima te doen...quote:Op woensdag 25 september 2013 16:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ow nou ik zou er niet aan moeten denken om elke avond vanaf 20:00 uur op mijn hotelkamer te moeten zijn, zachtjes moeten doen, beetje lezen bij zaklamplicht...
Je blijft wel in het zelfde pand en het kind is in zijn vertrouwde omgeving mssquote:Op woensdag 25 september 2013 17:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Leg eens uit dan, hoe is het anders dan je kind thuis op bed leggen? Of blijf je dan ook de hele nacht op de kamer?
Leg jij eens uit wat er dan hetzelfde aan is?quote:Op woensdag 25 september 2013 17:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Leg eens uit dan, hoe is het anders dan je kind thuis op bed leggen? Of blijf je dan ook de hele nacht op de kamer?
Moeder fietste er niet naast? Ik bemoei me niet met zulke dingen, krijg je toch alleen maar een middelvinger te zien of je bent een achterlijke idiote stinkhoerquote:Op woensdag 25 september 2013 17:03 schreef oh-oh het volgende:
Wij zagen zaterdag bij mij in de straat een man fietsen met een kindje van 1.5 los op de arm op de fiets.... Ik moet me de hele tijd inhouden om dat niet tegen de moeder te zeggen.
Wat zouden jullie doen?
Nee nee, die was er niet bij. Ik ken ze wel. Ik heb ook de neiging om niks te zeggen maar ik denk dat ik mijn vent de nek om zou draaien als ie zo met mijn kind op de fiets zatquote:Op woensdag 25 september 2013 17:06 schreef moussy het volgende:
[..]
Moeder fietste er niet naast? Ik bemoei me niet met zulke dingen, krijg je toch alleen maar een middelvinger te zien of je bent een achterlijke idiote stinkhoer
Mensen zitten 's avonds ook wel eens in hun tuin als hun kinderen slapen. Moeten ze dat dan ook maar niet meer doen? Ze zijn dan namelijk niet meer in hetzelfde pand. De afstand tuin - slaapkamer dochter is trouwens langer dan de afstand terras restaurant - hotelkamer was. Is dat gevaarlijk? Leg het me uit.quote:Op woensdag 25 september 2013 17:04 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Je blijft wel in het zelfde pand en het kind is in zijn vertrouwde omgeving mss
- Afstand terras restaurant - hotelkamer was korter dan afstand onze tuin - slaapkamer dochterquote:Op woensdag 25 september 2013 17:05 schreef amaranta het volgende:
[..]
Leg jij eens uit wat er dan hetzelfde aan is?
Leg het dan eens uit met argumenten in plaats van emoties. Misschien dat ik het dan wel wil begrijpen.quote:Op woensdag 25 september 2013 17:08 schreef oh-oh het volgende:
Ok als je het echt niet wil inzien, jammer dan hoor
Ja, wellicht omdat ik de situatie ter plaatse gewoon ken en de enige ben die niet vanuit emoties reageer.quote:Op woensdag 25 september 2013 17:10 schreef amaranta het volgende:
Schijnbaar ben jij de enige die het anders ziet Nielsch
Dat heb ik net toch al gedaan, dat veeg jij van de baan met argumenten die ik niet logisch vind klinken.quote:Op woensdag 25 september 2013 17:10 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Leg het dan eens uit met argumenten in plaats van emoties. Misschien dat ik het dan wel wil begrijpen.
Spoken door het hotel was geen optie. Zodra we iets (zouden) horen op de babyfoon waren we even naar boven gelopen.quote:Op woensdag 25 september 2013 17:11 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh lekker dat je dat lukt. Ik zat geen seconde rustig. Voor mij t verschil dat er in mijn huis geen andere mensen zijn. Als kindje door t huis gaat spoken is anders dan door een hotel. Ik zou er niet op durven vertrouwen.maar ik zou het wel willen kunnen. Al is het voor ons niet meer nodig.
Dat had gekund. Gelukkig zijn we daar nipt aan de dood ontsnapt.quote:Op woensdag 25 september 2013 17:12 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dat heb ik net toch al gedaan, dat veeg jij van de baan met argumenten die ik niet logisch vind klinken.
Bovendien, in je eigen huis ben jij helemaal verantwoordelijk voor de veiligheid, in zo een hotel kan elke gek de fik erin steken of zo. Brrrrr.
Dan is er altijd iemand in huis. Ik vind het ook frappant dat je niet in de kamer wacht tot het slaapt.quote:Op woensdag 25 september 2013 17:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zoals ik net al zei was de afstand van het terras naar de kamer korter dan de afstand van onze tuin naar de slaapkamer. Bovendien gaven diverse mensen ook wel eens aan bij de buren te zitten.quote:Op woensdag 25 september 2013 17:13 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Dan is er altijd iemand in huis.
Als we in de kamer blijven gaat ze niet slapen maar blijft ze tegen ons praten. Dat jij het frappant vindt kan, maar ze is het gewoon gewend en valt er het beste mee in slaap.quote:Ik vind het ook frappant dat je niet in de kamer wacht tot het slaapt.
Met dat soort argumenten kun je maar beter niets meer gaan doen met je kinderen. Ook in het park, de speeltuin, de kinderboerderij, het verkeer, de winkel, de stad, de straat en eigenlijk alles kun je je aandacht even verliezen op een cruciaal moment.quote:Als er iets is wat je aandacht weg haalt bij de babyfoon kan je net een cruciaal moment missen.
Hmm, ik weet niet wat voor babyfoon jij hebt maar die van ons pikt zelfs het kleinste geluidje op.quote:Op woensdag 25 september 2013 17:14 schreef Sam1993 het volgende:
Leuk dat de deur van binnenuit open kan, ze zouden maar open doen voor andere of even aan de wandel gaan... ze kunnen zo stil zijn die kleintjes dat je dat op een terrasje niet perse alyijd kunt horen.
Lisa gaat gewoon mee als wij savonds wat gaan doen ze slaapt maar in de buggy en anders ervoor kiezen om een huisje of appartement te huren dat je in de woonkamer kan zitten :-)
Want hij heeft ongelijk omdat jullie het anders voelen?quote:Op woensdag 25 september 2013 17:08 schreef oh-oh het volgende:
Ok als je het echt niet wil inzien, jammer dan hoor
Dan zou ik alsnog niet in een lobby gaan zitten of zorgen voor een hotelkamer met aparte slaapgelegenheid.quote:Op woensdag 25 september 2013 17:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zoals ik net al zei was de afstand van het terras naar de kamer korter dan de afstand van onze tuin naar de slaapkamer. Bovendien gaven diverse mensen ook wel eens aan bij de buren te zitten.
[..]
Als we in de kamer blijven gaat ze niet slapen maar blijft ze tegen ons praten. Dat jij het frappant vindt kan, maar ze is het gewoon gewend en valt er het beste mee in slaap.
[..]
Met dat soort argumenten kun je maar beter niets meer gaan doen met je kinderen. Ook in het park, de speeltuin, de kinderboerderij, het verkeer, de winkel, de stad, de straat en eigenlijk alles kun je je aandacht even verliezen op een cruciaal moment.
quote:Op woensdag 25 september 2013 17:16 schreef Vanyel het volgende:
Wij hebben de kleine ook regelmatig op vakantie alleen gelaten als we gingen eten. Niet verder dan de babyfoon reikt (en das niet zo ver), maar ik heb daar echt geen psychische nood bij. Kind slaapt, ik eet, en als het wakker wordt ben ik er zo bij.
Bij Holiday Inn?quote:Op woensdag 25 september 2013 17:20 schreef Nielsch het volgende:
oh shit nu moet ik echt kind ophalen...
jij niet, hij wel. als hij dat voor zichzelf prima vind, is dat toch oké? net zo oké als jij het vindt om het niet te doen.quote:Op woensdag 25 september 2013 17:19 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Dan zou ik alsnog niet in een lobby gaan zitten of zorgen voor een hotelkamer met aparte slaapgelegenheid.
Nou zeg dat. Naast onveilig voor je kind vind ik dat ook nog eens asociaal.quote:Op woensdag 25 september 2013 17:38 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik heb meer bezwaar tegen je kind niet inenten bijvoorbeeld.
Klopt absoluut dat het dan oke is, Maar hij kan er zelf ook wat van denk niet dat hij er mee kan zitten gezien hij ook goed is in andere een achterlijke idiote stinkhoer te noemen omdat ze hem aantikken.quote:Op woensdag 25 september 2013 17:37 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
jij niet, hij wel. als hij dat voor zichzelf prima vind, is dat toch oké? net zo oké als jij het vindt om het niet te doen.
zitten jullie hem nou een schuldgevoel aan te praten?
dat vind ik nou echt de slechtse reden. Serieus. Dat is van het niveau hij begooooooon!quote:Op woensdag 25 september 2013 17:56 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Klopt absoluut dat het dan oke is, Maar hij kan er zelf ook wat van denk niet dat hij er mee kan zitten gezien hij ook goed is in andere een achterlijke idiote stinkhoer te noemen omdat ze hem aantikken.
Ik vind dat je als ouder het recht hebt om ook daar je eigen keus in te maken. Gelukkig hebben we het recht om zelf te beslissen welke medicatie en vaccinatie we ons lijf en dat van onze kinderen laten spuiten.quote:Op woensdag 25 september 2013 17:38 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou idd Lady.![]()
Volgens mij is het een doordachte keuze en is sowieso iedereen daar vrij in.
Dat lukt bij de gratie van een goed gevaccineerde populatie. Hierdoor zie je nooit meer zieke kinderen of verlies je er geen aan zo een ziekte.quote:Op woensdag 25 september 2013 18:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik vind dat je als ouder het recht hebt om ook daar je eigen keus in te maken. Gelukkig hebben we het recht om zelf te beslissen welke medicatie en vaccinatie we ons lijf en dat van onze kinderen laten spuiten.
Dit inderdaad. En schuldgevoel is geen probleem. Ik zou het onder deze omstandigheden zo weer doen. Bovendien zijn dit mijn favoriete FOK!-momenten.quote:Op woensdag 25 september 2013 17:37 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
jij niet, hij wel. als hij dat voor zichzelf prima vind, is dat toch oké? net zo oké als jij het vindt om het niet te doen.
zitten jullie hem nou een schuldgevoel aan te praten?
Je weet ook dat het bmr vaccin geen garantie meer is dat je ook de ziektes niet krijgt? Tegenwoordig zijn er steeds meer non responders.quote:Op woensdag 25 september 2013 18:15 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Dat lukt bij de gratie van een goed gevaccineerde populatie. Hierdoor zie je nooit meer zieke kinderen of verlies je er geen aan zo een ziekte.
Reken maar dat als je in je nabije omgeving een kind ongevaccineerd kinkhoest ziet doormaken of dat je zoon steriel wordt omdat hij de bof heeft gehad je anders gekozen had.
Die kans is natuurlijk erg klein aangezien het een ziekte is die amper meer voorkomt. Zolang je niet in de biblebelt woont zou ik me niet erg druk maken.quote:Op woensdag 25 september 2013 18:27 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ben een non responder inderdaad.
Ik ben als de dood dat ik nu rode hond krijg..
i know. Maar dan gok ik maar op een responder dan zeker weten dat ze niet geent zijn.quote:Op woensdag 25 september 2013 18:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je weet ook dat het bmr vaccin geen garantie meer is dat je ook de ziektes niet krijgt? Tegenwoordig zijn er steeds meer non responders.
mijn kind kreeg als reactie op de bmr milde rode hond. Terwijl ik 10 weken zwanger was. Hoera voor antistoffen.quote:Op woensdag 25 september 2013 18:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Die kans is natuurlijk erg klein aangezien het een ziekte is die amper meer voorkomt. Zolang je niet in de biblebelt woont zou ik me niet erg druk maken.
Misschien moet je het nog eens rustig lezen...quote:Op woensdag 25 september 2013 17:56 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Klopt absoluut dat het dan oke is, Maar hij kan er zelf ook wat van denk niet dat hij er mee kan zitten gezien hij ook goed is in andere een achterlijke idiote stinkhoer te noemen omdat ze hem aantikken.
En een goede vriendin van me, die in een anti-autisme beweging in Amerika zit, denkt daar weer heel, heel anders over.quote:Op woensdag 25 september 2013 17:38 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik was gelukkig niet veroordeeld tot het betalen van de kosten op dat momentquote:Op woensdag 25 september 2013 14:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hmm, hoewel het hotel, haar vliegreis en al onze restaurantbezoeken werden betaald door de werkgever van mijn vrouw moest ik wel zelf de vliegreis van mijzelf en mijn dochter betalen. Dan ga ik in principe voor de goedkoopste.
Een anti-autisme beweging??quote:Op woensdag 25 september 2013 19:07 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
En een goede vriendin van me, die in een anti-autisme beweging in Amerika zit, denkt daar weer heel, heel anders over.
Dat is dus schijnveiligheid.quote:Op woensdag 25 september 2013 18:29 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
i know. Maar dan gok ik maar op een responder dan zeker weten dat ze niet geent zijn.
Nou, dat dus. Ik heb er ook niet zoveel moeite mee zolang de babyfoon aan is en de deur op slot. Afgelopen zomer bijvoorbeeld met mijn moeder en zus op vakantie geweest en in het hotel onderweg zaten mij lief en ik dan bij hen op de kamer te praten terwijl kind in onze kamer lag te slapen. We hebben ook wel eens het diner in een vergaderzaaltje op dezelfde verdieping geserveerd gekregen omdat de babyfoon het niet redde tot het restaurant. Ik zit dan niet uuuuuuuren te tafelen en ga tussendoor wel even kijken. Maar dat doe ik thuis ookquote:Op woensdag 25 september 2013 17:16 schreef Vanyel het volgende:
Wij hebben de kleine ook regelmatig op vakantie alleen gelaten als we gingen eten. Niet verder dan de babyfoon reikt (en das niet zo ver), maar ik heb daar echt geen psychische nood bij. Kind slaapt, ik eet, en als het wakker wordt ben ik er zo bij.
Er schijnt een verband te zijn gelegd ooit dat een kind autistisch werd na inenting.quote:
Uuh... ja dat was niet helemaal goed uitgedruktquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |