Dat is geen vraag hoor, de 5S is veel beter dan de HTC One en SGS4.quote:Op vrijdag 20 september 2013 07:35 schreef Szlie het volgende:
Beste allen,
Na jaren iPhone-gebruik en 2 gejatte iPhone 5-en later twijfel ik enorm of ik niet eens mijn horizon moet verbreden wat telefoons betreft. Wanneer de 5s uitkomt in Nederland, is niet bekend en de vraag is, objectief bekeken of het nou zo veel beter is dan de toptoestellen van nu.
HTC One en SGS4 zijn beide beter dan de Xperia Z. Xperia Z heeft een slecht scherm en is minder snel, dus ja.quote:Op vrijdag 20 september 2013 10:18 schreef poepeneesje het volgende:
Ik zou voor de HTC One gaan, maar de Sony Xperia Z(1) is zelfs beter!
HTC's/Samsungs software bevatten veel meer "nutteloze" toevoegingen. Het scherm van de Z is niet slecht en van de "mindere" snelheid merk je niets, hij is rete snel. Daarnaast is de Z1 nog een stukje sneller dan de One en G4.quote:Op vrijdag 20 september 2013 10:21 schreef TC03 het volgende:
[..]
HTC One en SGS4 zijn beide beter dan de Xperia Z. Xperia Z heeft een slecht scherm en is minder snel, dus ja.
De iPhone 5S heeft een jaloersmakende processor, maar de vraag is wat je daar mee moet als je nog steeds zo'n minuscuul schermpje en beperkt OS hebt. Hij is vooral nóg meer overpriced dan een iPhone 5, die ook al ruimschoots snel genoeg is maar veel te duur t.o.v. een Galaxy S4 of HTC One.quote:Op vrijdag 20 september 2013 10:03 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is geen vraag hoor, de 5S is veel beter dan de HTC One en SGS4.
Slecht scherm? Haha. Alle telefoons in dit segment hebben gigantisch mooie schermen. De één nog net een tikkeltje mooier dan de ander, maar dat is haast meer een kwestie van smaak. Het scherm van de Xperia Z "slecht" noemen, slaat echt nergens op. De marginale verschillen in processorsnelheid e.d. ga je in de praktijk ook niet of nauwelijks merken. Je kiest ditsoort toestellen gewoon op gebruikservaring. Welke ligt het lekkerst in je hand, welke vind je het mooist, het praktischt, enz.. Vergelijken op pure specs heeft nauwelijks zin in het toplevel segment.quote:Op vrijdag 20 september 2013 10:21 schreef TC03 het volgende:
[..]
HTC One en SGS4 zijn beide beter dan de Xperia Z. Xperia Z heeft een slecht scherm en is minder snel, dus ja.
Deze man snapt hetquote:Op vrijdag 20 september 2013 10:32 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Slecht scherm? Haha. Alle telefoons in dit segment hebben gigantisch mooie schermen. De één nog net een tikkeltje mooier dan de ander, maar dat is haast meer een kwestie van smaak. Het scherm van de Xperia Z "slecht" noemen, slaat echt nergens op. De marginale verschillen in processorsnelheid e.d. ga je in de praktijk ook niet of nauwelijks merken. Je kiest ditsoort toestellen gewoon op gebruikservaring. Welke ligt het lekkerst in je hand, welke vind je het mooist, het praktischt, enz.. Vergelijken op pure specs heeft nauwelijks zin in het toplevel segment.
Kijkhoek is gewoon dramatisch. En de Xperia Z was iig 100x langzamer/laggier dan mijn iPhone 5 terwijl de HTC One bijna even snel was.quote:Op vrijdag 20 september 2013 10:32 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Slecht scherm? Haha. Alle telefoons in dit segment hebben gigantisch mooie schermen. De één nog net een tikkeltje mooier dan de ander, maar dat is haast meer een kwestie van smaak. Het scherm van de Xperia Z "slecht" noemen, slaat echt nergens op. De marginale verschillen in processorsnelheid e.d. ga je in de praktijk ook niet of nauwelijks merken. Je kiest ditsoort toestellen gewoon op gebruikservaring. Welke ligt het lekkerst in je hand, welke vind je het mooist, het praktischt, enz.. Vergelijken op pure specs heeft nauwelijks zin in het toplevel segment.
Ja och, en de kleurechtheid van een AMOLED scherm is weer dramatisch. En de camera van de HTC One is weer dramatisch. Ieder toestel heeft wel een voor- en een nadeel te noemen. Als je daarop gaat schipperen kom je er nooit uit.quote:Op vrijdag 20 september 2013 10:35 schreef TC03 het volgende:
[..]
Kijkhoek is gewoon dramatisch.
[ afbeelding ]
Klopt, maar de Xperia Z heeft én een slecht scherm én een langzamere CPU én een slechtere accuduur dan zowel de HTC One als SGS4.quote:Op vrijdag 20 september 2013 10:37 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ja och, en de kleurechtheid van een AMOLED scherm is weer dramatisch. En de camera van de HTC One is weer dramatisch. Ieder toestel heeft wel een voor- en een nadeel te noemen. Als je daarop gaat schipperen kom je er nooit uit.
Het scherm is gewoon perfect, de kijkhoeken zijn minder, maar de kleuren zijn echt mooi gewoon. S4 heeft dezelfde camera als de Z, is volgens mij zelfs door Sony geleverd. Verder heeft de Z een mooi design, ik weet niet welke versie van Android jij hebt ervaren op de Z, maar hier is hij mega snel. Binnenkort komt ook 4.3 uit, die zou nog sneller (moeten) zijn. Accuduur is verder ook niet slecht bij de Z.quote:Op vrijdag 20 september 2013 10:39 schreef TC03 het volgende:
[..]
Klopt, maar de Xperia Z heeft én een slecht scherm én een langzamere CPU én een slechtere accuduur dan zowel de HTC One als SGS4.
Het enige wat niet slecht is is de camera, die is beter dan de HTC One. Maar de SGS4 heeft weer een betere camera dan de Xperia Z. All-round is de Xperia Z gewoon minder.
'Veel beter'? niet denkt ik, specs zullen denk ik gelijk zijn, of die van de S4 of One zullen ietsjes beter zijn of miscchien andersom, maakt niet veel uit.. misschien is de een beter als je naar het os kijkt, maar dat is per persoon verschillendquote:Op vrijdag 20 september 2013 10:03 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is geen vraag hoor, de 5S is veel beter dan de HTC One en SGS4.
quote:Op vrijdag 20 september 2013 11:02 schreef Szlie het volgende:
Dank voor de reacties! Uiteraard heb ik mijn huiswerk wel gedaan wat betreft reviews over de toestellen. Zo kwam ik op deze twee uit. De Xperia is ongetwijfeld een hele goede telefoon, maar dat TFT-schermpje spreekt me niet zo aan.
Het is de SGS4 geworden, mede omdat het globaal net iets beter scoort dan de HTC. Die is overigens wel mooier qua design, maar ik vind de SD-kaart van de SGS4 een grote pre.
Sneu of niet, de overstap van iPhone (4) naar SGS4, je weet niet wanneer de 5s in Nederland komt en ik wil gewoon nu een goed toestel. Beetje de horizon verbreden kan geen kwaad, toch? En als Apple volgend jaar met de iPhone 6 komt, schaffen we die gewoon weer lekker aan. Mij benieuwen hoe Android gaat bevallen.
Nogmaals bedankt voor de reacties. Voelt een beetje alsof ik van mijn gelof gevallen ben, haha! Van iOS naar Android. We zullen het zien.
Reviews zijn al lang en breed beschikbaar, qua scherm, camera en snelheid is de 5S de One en GS4 dik de baas.quote:Op vrijdag 20 september 2013 20:03 schreef warp995 het volgende:
[..]
'Veel beter'? niet denkt ik, specs zullen denk ik gelijk zijn, of die van de S4 of One zullen ietsjes beter zijn of miscchien andersom, maakt niet veel uit.. misschien is de een beter als je naar het os kijkt, maar dat is per persoon verschillend
De Snapdragon 600 is gewoon een iets hoger geklokte versie van de S4 Pro die in de Xperia Z zit. Dat verschil is dus minimaal. Accuduur ben ik niet van op de hoogte. Het scherm heeft slechte kijkhoeken, maar recht erop, is het beeld gewoon prima. Persoonlijk vind ik het mooier dan die van de One en de S4. Beter kleurechtheid. die inkijkhoek heeft Sony overigens express voor gekozen, denk ik, aangezien ze het in bijna alle toestellen doen. Iets met privacy behoud, denk ik. Het is immers niet zo dat het moeilijk goed te krijgen is, aangezien anderen het wel voor elkaar hebben. Extra voordeel is dat de Z water en stof dicht is. Persoonlijk vind ik het ook gewoon een mooi toestel.quote:Op vrijdag 20 september 2013 10:39 schreef TC03 het volgende:
[..]
Klopt, maar de Xperia Z heeft én een slecht scherm én een langzamere CPU én een slechtere accuduur dan zowel de HTC One als SGS4.
Qua scherm? Serieus...? Dat is volgens mij een van de dingen die niet nieuw is aan de 5s en dat kleine non full-HD schermpje haalt het echt niet bij die 1080p schermen van de One en S4...quote:Op vrijdag 20 september 2013 20:30 schreef TC03 het volgende:
[..]
Reviews zijn al lang en breed beschikbaar, qua scherm, camera en snelheid is de 5S de One en GS4 dik de baas.
Kleurechtheid, helderheid en contrast vind je niet belangrijk?quote:Op maandag 23 september 2013 23:57 schreef lexvandoef het volgende:
[..]
Qua scherm? Serieus...? Dat is volgens mij een van de dingen die niet nieuw is aan de 5s en dat kleine non full-HD schermpje haalt het echt niet bij die 1080p schermen van de One en S4...
Verder ben ik zelf toendertijd ook voor de S4 gegaan, niet vanwege de specs of het design maar omdat, onder andere op tweakers, de S4 de enige (van de 'grote' 3 Xperia Z, S4, One), die geen problemen en garantie-afhandelingen topic heeft. Dat gaf mij toch ook wel een beetje vertrouwen in de levensduur en deugdelijkheid van deze telefoon.
Keuze is al gemaakt:quote:Op dinsdag 24 september 2013 00:06 schreef alwaysonhold het volgende:
Ik heb met beide ervaring. Wat verschillen op een rij:
Galaxy s4 maakt veel betere foto's bij daglicht, de HTC maakt betere video filmpjes. Qua snelheid zijn ze beide even snel.
Voor mij de doorslag om voor de S4 te kiezen is dat de HTC One 3,5 uur doet om van 0 tot 100%opladen. De S4 heeft quick charge toegevoegd, en is binnen 2 uur helemaal opgeladen. Dus toch 1,5 uur sneller weer te gebruiken.
Voordeel van de HTC One is natuurlijk de premium feel, een heerlijke feel heeft dat toestel. Tsja, ik ben een power user en wil dat een smartphone weer snel is opgeladen en daar won de S4 het dik in...
Qua contrast ga je het sowieso niet winnen van een amoled scherm...quote:Op dinsdag 24 september 2013 00:03 schreef TC03 het volgende:
[..]
Kleurechtheid, helderheid en contrast vind je niet belangrijk?
Sowieso een iPhone eerder aanschaffen dan een Android telefoon.quote:Op vrijdag 20 september 2013 07:46 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Android telefoon kiezen als reden dat je iPhones gestolen zijn is wel matig
Dit had ik je ook vooraf kunnen vertellen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 15:01 schreef Szlie het volgende:
Nou, jullie zullen keihard lachen. De SGS4 is echt een fantastisch toestel, maar niet voor mij...ben teveel aan de iPhone gewend die in mijn ogen net wat makkelijker te bedienen valt. Eerlijk gezegd werd ik doodongelukkig van het ding en heb 'm gauw doorverkocht voordat hij gebruikssporen zou vertonen.
Terug bij iPhone, ik heb relatief goedkoop een 5s weten te scoren. Vandaag aangekomen en ik ben er erg gelukkig mee!
Jahaaa, weet ik nu welquote:Op dinsdag 24 september 2013 17:55 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dit had ik je ook vooraf kunnen vertellen.
kijkhoek is echt zo'n statistiek waar ik moet van gapen, maar het is wel triest dat sommige daarvan het beduidend slechter doen dan mijn chinese FHD telefoon van 185 euro.quote:Op vrijdag 20 september 2013 10:35 schreef TC03 het volgende:
[..]
Kijkhoek is gewoon dramatisch. En de Xperia Z was iig 100x langzamer/laggier dan mijn iPhone 5 terwijl de HTC One bijna even snel was.
[ afbeelding ]
Klinkt heel bekend, je bent niet de enige. De meeste mensen die iOS zijn gewend en met Android werken komen van een koude kermis thuis. Niet dat Android zo slecht is, wel dat je de tekortkomingen en haperingen gelijk opvallen en heel snel gaan irriteren. Ken je de smooth bediening van iOS niet dan valt het je minder op.quote:Op dinsdag 24 september 2013 21:02 schreef Szlie het volgende:
[..]
Jahaaa, weet ik nu wel.
Na twee dagen kun je redelijk beoordelen of een toestel je ligt of niet, toch? Ik miste het soepele en intuïtieve van de iPhone. Misschien komt dat na meer tijd met Android, maar ik miste iOS zo. Apps zien er ook anders uit en ik houd gewoon niet van enorme veranderingen (iOS7 is ook wel anders, maar dat ergert me niet).
Batterijduur viel me wat tegen, accu was snel leeg, sneller dan gewend bij mijn vorige telefoons. En snel laden deed-ie ook al niet, waren de voorgangers en de huidige ook sneller in.
De SGS4 is zeker een goed toestel, geen kwaad woord erover. Wat voor specificaties de één belangrijker vindt, vindt de ander bijzaak en vice versa. De iPhone is gewoon meer debielenproof en zo'n telefoon is geschikt voor mij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |