abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131372517
Beste allen,

Na jaren iPhone-gebruik en 2 gejatte iPhone 5-en later twijfel ik enorm of ik niet eens mijn horizon moet verbreden wat telefoons betreft. Wanneer de 5s uitkomt in Nederland, is niet bekend en de vraag is, objectief bekeken of het nou zo veel beter is dan de toptoestellen van nu.

Na wat onderzoek kwam ik uit op de Samsung Galaxy S4 en HTC One. De Sony Xperia als eventuele derde optie. Omdat ik geen 1000 ¤ meer wil uitgeven aan een telefoon (zoals gezegd ben ik al 2 iPhone 5-en lichter :') ), leken me dit serieuze opties. Beide hebben gelijkwaardige specs, hoewel theoretisch de S4 meer kan. Jammer dat ze bij de telefoonwinkels zo'n toestel niet een dag of zo te leen geven om te kijken hoe het echt bevalt. Heb uiteraard wel met beide gespeeld in de winkel en ik vind het beide geweldige toestellen. Qua design is de HTC mooier, maar de S4 ligt ook lekker in de hand. De prijzen liggen ook dicht bij elkaar. Kortom, ik weet het even niet meer! Ben iOS gewend en Android zal volledig nieuw voor mij zijn. Alle tips zijn welkom :) .
pi_131372584
Android telefoon kiezen als reden dat je iPhones gestolen zijn is wel matig :')
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
  vrijdag 20 september 2013 @ 07:54:27 #3
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_131372652
Htc one
  vrijdag 20 september 2013 @ 07:55:35 #4
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_131372660
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_131372956
Heb vorig jaar de S3 gekocht.. totaal niet tevreden mee! HTC geen ervaring mee maar volgende telefoon word gewoon weer een iPwn
pi_131373205
Het zijn allebei toptoestellen. De samsung scoort wat beter op features e.d., de HTC wat beter op design en bouwkwaliteit. Wat voor jou het beste toestel is is persoonlijk, gewoon degene waar je de beste klik mee hebt. Een miskoop zal het sowieso niet zijn, daar hoef je niet bang voor te zijn.
  vrijdag 20 september 2013 @ 10:03:47 #7
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_131374515
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 07:35 schreef Szlie het volgende:
Beste allen,

Na jaren iPhone-gebruik en 2 gejatte iPhone 5-en later twijfel ik enorm of ik niet eens mijn horizon moet verbreden wat telefoons betreft. Wanneer de 5s uitkomt in Nederland, is niet bekend en de vraag is, objectief bekeken of het nou zo veel beter is dan de toptoestellen van nu.
Dat is geen vraag hoor, de 5S is veel beter dan de HTC One en SGS4. :)
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_131374774
Ik zou voor de HTC One gaan, maar de Sony Xperia Z(1) is zelfs beter!
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
  vrijdag 20 september 2013 @ 10:21:55 #9
53267 TC03
pi_131374824
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 10:18 schreef poepeneesje het volgende:
Ik zou voor de HTC One gaan, maar de Sony Xperia Z(1) is zelfs beter!
HTC One en SGS4 zijn beide beter dan de Xperia Z. Xperia Z heeft een slecht scherm en is minder snel, dus ja.
pi_131374956
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 10:21 schreef TC03 het volgende:

[..]

HTC One en SGS4 zijn beide beter dan de Xperia Z. Xperia Z heeft een slecht scherm en is minder snel, dus ja.
HTC's/Samsungs software bevatten veel meer "nutteloze" toevoegingen. Het scherm van de Z is niet slecht en van de "mindere" snelheid merk je niets, hij is rete snel. Daarnaast is de Z1 nog een stukje sneller dan de One en G4.

SX is verder waterdicht (best handig) en de integratie met andere hardware (van Sony) is super.
pi_131374957
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 10:03 schreef TC03 het volgende:

[..]

De iPhone 5S heeft een jaloersmakende processor, maar de vraag is wat je daar mee moet als je nog steeds zo'n minuscuul schermpje en beperkt OS hebt. Hij is vooral nóg meer overpriced dan een iPhone 5, die ook al ruimschoots snel genoeg is maar veel te duur t.o.v. een Galaxy S4 of HTC One.
pi_131375066
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 10:21 schreef TC03 het volgende:

[..]

Slecht scherm? Haha. Alle telefoons in dit segment hebben gigantisch mooie schermen. De één nog net een tikkeltje mooier dan de ander, maar dat is haast meer een kwestie van smaak. Het scherm van de Xperia Z "slecht" noemen, slaat echt nergens op. De marginale verschillen in processorsnelheid e.d. ga je in de praktijk ook niet of nauwelijks merken. Je kiest ditsoort toestellen gewoon op gebruikservaring. Welke ligt het lekkerst in je hand, welke vind je het mooist, het praktischt, enz.. Vergelijken op pure specs heeft nauwelijks zin in het toplevel segment.
pi_131375103
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2013 10:32 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Slecht scherm? Haha. Alle telefoons in dit segment hebben gigantisch mooie schermen. De één nog net een tikkeltje mooier dan de ander, maar dat is haast meer een kwestie van smaak. Het scherm van de Xperia Z "slecht" noemen, slaat echt nergens op. De marginale verschillen in processorsnelheid e.d. ga je in de praktijk ook niet of nauwelijks merken. Je kiest ditsoort toestellen gewoon op gebruikservaring. Welke ligt het lekkerst in je hand, welke vind je het mooist, het praktischt, enz.. Vergelijken op pure specs heeft nauwelijks zin in het toplevel segment.
Deze man snapt het _O_.
  vrijdag 20 september 2013 @ 10:35:44 #14
53267 TC03
pi_131375154
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2013 10:32 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Kijkhoek is gewoon dramatisch. En de Xperia Z was iig 100x langzamer/laggier dan mijn iPhone 5 terwijl de HTC One bijna even snel was.

pi_131375189
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 10:35 schreef TC03 het volgende:

[..]

Kijkhoek is gewoon dramatisch.

[ afbeelding ]
Ja och, en de kleurechtheid van een AMOLED scherm is weer dramatisch. En de camera van de HTC One is weer dramatisch. Ieder toestel heeft wel een voor- en een nadeel te noemen. Als je daarop gaat schipperen kom je er nooit uit.
  vrijdag 20 september 2013 @ 10:39:02 #16
53267 TC03
pi_131375250
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2013 10:37 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ja och, en de kleurechtheid van een AMOLED scherm is weer dramatisch. En de camera van de HTC One is weer dramatisch. Ieder toestel heeft wel een voor- en een nadeel te noemen. Als je daarop gaat schipperen kom je er nooit uit.
Klopt, maar de Xperia Z heeft én een slecht scherm én een langzamere CPU én een slechtere accuduur dan zowel de HTC One als SGS4.

Het enige wat niet slecht is is de camera, die is beter dan de HTC One. Maar de SGS4 heeft weer een betere camera dan de Xperia Z. All-round is de Xperia Z gewoon minder.
pi_131375670
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 10:39 schreef TC03 het volgende:

[..]

Klopt, maar de Xperia Z heeft én een slecht scherm én een langzamere CPU én een slechtere accuduur dan zowel de HTC One als SGS4.

Het enige wat niet slecht is is de camera, die is beter dan de HTC One. Maar de SGS4 heeft weer een betere camera dan de Xperia Z. All-round is de Xperia Z gewoon minder.
Het scherm is gewoon perfect, de kijkhoeken zijn minder, maar de kleuren zijn echt mooi gewoon. S4 heeft dezelfde camera als de Z, is volgens mij zelfs door Sony geleverd. Verder heeft de Z een mooi design, ik weet niet welke versie van Android jij hebt ervaren op de Z, maar hier is hij mega snel. Binnenkort komt ook 4.3 uit, die zou nog sneller (moeten) zijn. Accuduur is verder ook niet slecht bij de Z.

En mocht TS echt problemen hebben op punten die jij noemt, dan kan TS de Z1 halen binnenkort.
pi_131375897
Dank voor de reacties! Uiteraard heb ik mijn huiswerk wel gedaan wat betreft reviews over de toestellen. Zo kwam ik op deze twee uit. De Xperia is ongetwijfeld een hele goede telefoon, maar dat TFT-schermpje spreekt me niet zo aan.

Het is de SGS4 geworden, mede omdat het globaal net iets beter scoort dan de HTC. Die is overigens wel mooier qua design, maar ik vind de SD-kaart van de SGS4 een grote pre.

Sneu of niet, de overstap van iPhone (4) naar SGS4, je weet niet wanneer de 5s in Nederland komt en ik wil gewoon nu een goed toestel. Beetje de horizon verbreden kan geen kwaad, toch? En als Apple volgend jaar met de iPhone 6 komt, schaffen we die gewoon weer lekker aan. Mij benieuwen hoe Android gaat bevallen.

Nogmaals bedankt voor de reacties. Voelt een beetje alsof ik van mijn gelof gevallen ben, haha! Van iOS naar Android. We zullen het zien.
  vrijdag 20 september 2013 @ 20:03:32 #19
407635 warp995
pi_131391023
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 10:03 schreef TC03 het volgende:

[..]

'Veel beter'? niet denkt ik, specs zullen denk ik gelijk zijn, of die van de S4 of One zullen ietsjes beter zijn of miscchien andersom, maakt niet veel uit.. misschien is de een beter als je naar het os kijkt, maar dat is per persoon verschillend
  vrijdag 20 september 2013 @ 20:10:04 #20
407635 warp995
pi_131391287
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 11:02 schreef Szlie het volgende:
Dank voor de reacties! Uiteraard heb ik mijn huiswerk wel gedaan wat betreft reviews over de toestellen. Zo kwam ik op deze twee uit. De Xperia is ongetwijfeld een hele goede telefoon, maar dat TFT-schermpje spreekt me niet zo aan.

Het is de SGS4 geworden, mede omdat het globaal net iets beter scoort dan de HTC. Die is overigens wel mooier qua design, maar ik vind de SD-kaart van de SGS4 een grote pre.

Sneu of niet, de overstap van iPhone (4) naar SGS4, je weet niet wanneer de 5s in Nederland komt en ik wil gewoon nu een goed toestel. Beetje de horizon verbreden kan geen kwaad, toch? En als Apple volgend jaar met de iPhone 6 komt, schaffen we die gewoon weer lekker aan. Mij benieuwen hoe Android gaat bevallen.

Nogmaals bedankt voor de reacties. Voelt een beetje alsof ik van mijn gelof gevallen ben, haha! Van iOS naar Android. We zullen het zien.
^O^
  vrijdag 20 september 2013 @ 20:30:39 #21
53267 TC03
pi_131392054
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 20:03 schreef warp995 het volgende:

[..]

'Veel beter'? niet denkt ik, specs zullen denk ik gelijk zijn, of die van de S4 of One zullen ietsjes beter zijn of miscchien andersom, maakt niet veel uit.. misschien is de een beter als je naar het os kijkt, maar dat is per persoon verschillend
Reviews zijn al lang en breed beschikbaar, qua scherm, camera en snelheid is de 5S de One en GS4 dik de baas. :)
pi_131392311
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 10:39 schreef TC03 het volgende:

[..]

De Snapdragon 600 is gewoon een iets hoger geklokte versie van de S4 Pro die in de Xperia Z zit. Dat verschil is dus minimaal. Accuduur ben ik niet van op de hoogte. Het scherm heeft slechte kijkhoeken, maar recht erop, is het beeld gewoon prima. Persoonlijk vind ik het mooier dan die van de One en de S4. Beter kleurechtheid. die inkijkhoek heeft Sony overigens express voor gekozen, denk ik, aangezien ze het in bijna alle toestellen doen. Iets met privacy behoud, denk ik. Het is immers niet zo dat het moeilijk goed te krijgen is, aangezien anderen het wel voor elkaar hebben. Extra voordeel is dat de Z water en stof dicht is. Persoonlijk vind ik het ook gewoon een mooi toestel.

Persoonlijk zou ik voor de S4 gaan, mits je niets tegen het plastic hebt. De One vind ik persoonlijk maar saai. Dikke bezels, aluminium is leuk, maar de vorm is hetzelfde als wat ze jaren doen. Speaker gebruik ik alleen voor het handsfreebellen en dat kunnen andere toestellen ook. Verder verkoot HTC meer dan wie dan ook hun reparaties. De camera van de HTC One is ook aanzienlijk slechter dan die van de Xperia Z en zeker de S4. Overigens is de Z1 er ook (of iig binnenkort).
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_131392628
Op papier scoort de iPhone 5s vooralsnog mooie cijfers. De vraag is wat daarvan merkbaar is in real life. Ik heb de iPhone altijd een fantastische telefoon gevonden en mocht Apple volgend jaar echt met iets revolutionairs komen, koop ik zeker weer een iPhone. Op dit moment heb ik echter het gevoel dat de iPhone weinig meer te bieden heeft dan de concurrent die goedkoper is.

Oh ja, de flauwe marketing dit jaar, dat er geen duidelijkheid is over de start van de verkoop van de iPhone 5s, maakt ook dat ik geen zin heb in wachten. Niet dat Apple daar wakker van ligt, want verkopen zullen ze doen en goed ook. Maar toch! Die arrogantie.
pi_131500802
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 20:30 schreef TC03 het volgende:

[..]

Reviews zijn al lang en breed beschikbaar, qua scherm, camera en snelheid is de 5S de One en GS4 dik de baas. :)
Qua scherm? Serieus...? Dat is volgens mij een van de dingen die niet nieuw is aan de 5s en dat kleine non full-HD schermpje haalt het echt niet bij die 1080p schermen van de One en S4...

Verder ben ik zelf toendertijd ook voor de S4 gegaan, niet vanwege de specs of het design maar omdat, onder andere op tweakers, de S4 de enige (van de 'grote' 3 Xperia Z, S4, One), die geen problemen en garantie-afhandelingen topic heeft. Dat gaf mij toch ook wel een beetje vertrouwen in de levensduur en deugdelijkheid van deze telefoon.
  dinsdag 24 september 2013 @ 00:03:54 #25
53267 TC03
pi_131500974
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 23:57 schreef lexvandoef het volgende:

[..]

Qua scherm? Serieus...? Dat is volgens mij een van de dingen die niet nieuw is aan de 5s en dat kleine non full-HD schermpje haalt het echt niet bij die 1080p schermen van de One en S4...

Verder ben ik zelf toendertijd ook voor de S4 gegaan, niet vanwege de specs of het design maar omdat, onder andere op tweakers, de S4 de enige (van de 'grote' 3 Xperia Z, S4, One), die geen problemen en garantie-afhandelingen topic heeft. Dat gaf mij toch ook wel een beetje vertrouwen in de levensduur en deugdelijkheid van deze telefoon.
Kleurechtheid, helderheid en contrast vind je niet belangrijk?
pi_131501051
Ik heb met beide ervaring. Wat verschillen op een rij:

Galaxy s4 maakt veel betere foto's bij daglicht, de HTC maakt betere video filmpjes. Qua snelheid zijn ze beide even snel.

Voor mij de doorslag om voor de S4 te kiezen is dat de HTC One 3,5 uur doet om van 0 tot 100%opladen. De S4 heeft quick charge toegevoegd, en is binnen 2 uur helemaal opgeladen. Dus toch 1,5 uur sneller weer te gebruiken.

Voordeel van de HTC One is natuurlijk de premium feel, een heerlijke feel heeft dat toestel. Tsja, ik ben een power user en wil dat een smartphone weer snel is opgeladen en daar won de S4 het dik in...
pi_131501249
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:06 schreef alwaysonhold het volgende:
Ik heb met beide ervaring. Wat verschillen op een rij:

Galaxy s4 maakt veel betere foto's bij daglicht, de HTC maakt betere video filmpjes. Qua snelheid zijn ze beide even snel.

Voor mij de doorslag om voor de S4 te kiezen is dat de HTC One 3,5 uur doet om van 0 tot 100%opladen. De S4 heeft quick charge toegevoegd, en is binnen 2 uur helemaal opgeladen. Dus toch 1,5 uur sneller weer te gebruiken.

Voordeel van de HTC One is natuurlijk de premium feel, een heerlijke feel heeft dat toestel. Tsja, ik ben een power user en wil dat een smartphone weer snel is opgeladen en daar won de S4 het dik in...
Keuze is al gemaakt:
DIG / Kiezen tussen HTC One en Samsung Galaxy S4
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_131501876
Goede keuze TS! Veel plezier met je toestel. :)
pi_131511236
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:03 schreef TC03 het volgende:

[..]

Kleurechtheid, helderheid en contrast vind je niet belangrijk?
Qua contrast ga je het sowieso niet winnen van een amoled scherm... ;) kleurechtheid valt wat voor te zeggen, maar laat samsung dat nu juist met het scherm van de S4 voor zo'n 95% hebben opgelost (om over de HTC one maar te zwijgen....), bovendien kan ik in CM10.1 het scherm nog wat meer finetunen :). En helderheid, ja daar is het scherm van de iPhone beter in, maar dat is ook inherent aan de techniek (amoleds zijn nu eenmaal eerder 'op' dan lcd's).

Dus ja, ik vind het wel degelijk belangrijk ;).
pi_131514001
Nou, jullie zullen keihard lachen. De SGS4 is echt een fantastisch toestel, maar niet voor mij...ben teveel aan de iPhone gewend die in mijn ogen net wat makkelijker te bedienen valt. Eerlijk gezegd werd ik doodongelukkig van het ding en heb 'm gauw doorverkocht voordat hij gebruikssporen zou vertonen.

Terug bij iPhone, ik heb relatief goedkoop een 5s weten te scoren. Vandaag aangekomen en ik ben er erg gelukkig mee!
pi_131514393
...en dat kon je in één dag beoordelen?
pi_131514934
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 07:46 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Android telefoon kiezen als reden dat je iPhones gestolen zijn is wel matig :')
Sowieso een iPhone eerder aanschaffen dan een Android telefoon. |:(
In deze: No brainer = Samsung G 4!

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2013 15:28:11 ]
  dinsdag 24 september 2013 @ 17:55:57 #33
53267 TC03
pi_131520156
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 15:01 schreef Szlie het volgende:
Nou, jullie zullen keihard lachen. De SGS4 is echt een fantastisch toestel, maar niet voor mij...ben teveel aan de iPhone gewend die in mijn ogen net wat makkelijker te bedienen valt. Eerlijk gezegd werd ik doodongelukkig van het ding en heb 'm gauw doorverkocht voordat hij gebruikssporen zou vertonen.

Terug bij iPhone, ik heb relatief goedkoop een 5s weten te scoren. Vandaag aangekomen en ik ben er erg gelukkig mee!
Dit had ik je ook vooraf kunnen vertellen.
pi_131527897
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 17:55 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dit had ik je ook vooraf kunnen vertellen.
Jahaaa, weet ik nu wel :D .

Na twee dagen kun je redelijk beoordelen of een toestel je ligt of niet, toch? Ik miste het soepele en intuïtieve van de iPhone. Misschien komt dat na meer tijd met Android, maar ik miste iOS zo. Apps zien er ook anders uit en ik houd gewoon niet van enorme veranderingen (iOS7 is ook wel anders, maar dat ergert me niet) :@ .

Batterijduur viel me wat tegen, accu was snel leeg, sneller dan gewend bij mijn vorige telefoons. En snel laden deed-ie ook al niet, waren de voorgangers en de huidige ook sneller in.

De SGS4 is zeker een goed toestel, geen kwaad woord erover. Wat voor specificaties de één belangrijker vindt, vindt de ander bijzaak en vice versa. De iPhone is gewoon meer debielenproof en zo'n telefoon is geschikt voor mij :) .
pi_131591638
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 10:35 schreef TC03 het volgende:

[..]

Kijkhoek is gewoon dramatisch. En de Xperia Z was iig 100x langzamer/laggier dan mijn iPhone 5 terwijl de HTC One bijna even snel was.

[ afbeelding ]
kijkhoek is echt zo'n statistiek waar ik moet van gapen, maar het is wel triest dat sommige daarvan het beduidend slechter doen dan mijn chinese FHD telefoon van 185 euro.
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
pi_131596418
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 21:02 schreef Szlie het volgende:

[..]

Jahaaa, weet ik nu wel :D .

Na twee dagen kun je redelijk beoordelen of een toestel je ligt of niet, toch? Ik miste het soepele en intuïtieve van de iPhone. Misschien komt dat na meer tijd met Android, maar ik miste iOS zo. Apps zien er ook anders uit en ik houd gewoon niet van enorme veranderingen (iOS7 is ook wel anders, maar dat ergert me niet) :@ .

Batterijduur viel me wat tegen, accu was snel leeg, sneller dan gewend bij mijn vorige telefoons. En snel laden deed-ie ook al niet, waren de voorgangers en de huidige ook sneller in.

De SGS4 is zeker een goed toestel, geen kwaad woord erover. Wat voor specificaties de één belangrijker vindt, vindt de ander bijzaak en vice versa. De iPhone is gewoon meer debielenproof en zo'n telefoon is geschikt voor mij :) .
Klinkt heel bekend, je bent niet de enige. De meeste mensen die iOS zijn gewend en met Android werken komen van een koude kermis thuis. Niet dat Android zo slecht is, wel dat je de tekortkomingen en haperingen gelijk opvallen en heel snel gaan irriteren. Ken je de smooth bediening van iOS niet dan valt het je minder op.

Ik heb het zelf ook gemerkt met een Nexus tablet en de iPad, dat verschil is echt groot.

[ Bericht 8% gewijzigd door lukaon op 26-09-2013 20:31:59 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')