Tuurlijk, maar kan me het niet garanderen dat het te veel kost. En naar een garage gaan = betalen. Dus ik moet ik beetje weten wat het kan zijn.quote:Op donderdag 19 september 2013 16:49 schreef 1299 het volgende:
Als je een dermate gebrek aan kennis hebt, kun je beter gewoon langs een garage gaan.
Enig idee wat kosten daarvan zijn?quote:Op donderdag 19 september 2013 17:18 schreef Darkomen het volgende:
Waarschijnlijk kleppendeksel pakking, veel voorkomend probleem.
Aangezien je niks van auto's weet, gewoon bij de garage langs gaan.
Een 206 met stuurbekrachtiging?quote:
Jaquote:Op donderdag 19 september 2013 18:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Een 206 met stuurbekrachtiging?
Oja, tuurlijk... My bad.quote:
Laten we eens beginnen bij het begin:quote:Op donderdag 19 september 2013 16:47 schreef boeleke het volgende:
Ik heb nog niet zo heel lang geleden een 2de handswagen.
Nu is het probleem dat er nogal ferm wat olie lekt.
* Iemand een idee wat het kan zijn en wat het mogelijk zou kosten?
* Moet die olie terug aangevuld worden?
Groetjes,
Beetje niets-wetend van auto's.
Algemeen kwaaltje hoor..quote:Op donderdag 19 september 2013 23:09 schreef DDriver het volgende:
Schijnt wel een 206 kwaaltje te zijn..
Hey 2cv,quote:Op donderdag 19 september 2013 21:02 schreef 2cv het volgende:
[..]
Laten we eens beginnen bij het begin:
- Wat voor motor heeft die 206 ? Zie ook: PTA / MERK ! TYPE ! BOUWJAAR ! MOTOR ! BRANDSTOF ! AANDRIJVING !
- Waarom denk je dat het ding olie lekt ? Ligt er een plas olie onder ? Is het oliepeil lager als je net gereden hebt en olie peilt ?
- Wat voor olie lekt er volgens jou ?
- Heb je de auto bij een particulier of bij een bedrijf gekocht ?
Van het bouwjaar 2000. 700 euro ... voor mijn eerste auto die ik pas 3-4 maanden heb. Zucht, dat is balen... dat zie ik niet echt zittenquote:Op donderdag 19 september 2013 23:09 schreef DDriver het volgende:
Is het een oud 206'je? Bij ons lekte er ook olie, bleek dat de koppakking en nog iets kapot waren, oftewel ¤700,- aan kosten. Snel autootje ingeruild voor een nieuwe!
Schijnt wel een 206 kwaaltje te zijn..
Ik zal als ik eens tijd heb proberen een foto te nemen.quote:Op donderdag 19 september 2013 21:07 schreef blup het volgende:
Is het hele blok ranzig of alleen onder nat?
Is goed , ga ik dan zeker eens doen.quote:Op donderdag 19 september 2013 23:31 schreef 2cv het volgende:
Peil je olie ook eens. Een paar drupjes lekken is niet zo erg. Doet mijn auto ook.
Goed dat je dat doorgeeft. Bedankt!quote:Op donderdag 19 september 2013 23:34 schreef Palomar het volgende:
Als ie die melding geeft 'als de olie niet meer goed is' dan ben je veel te laat. Gewoon periodiek peilen. Vooral als ie lekt.
Voor de duidelijkheid, met een te laag oliepeil gaat je motor kapot en is je auto total loss.
Hmmm, als er een standaard TU blokje in ligt, zal die pas een melding geven als je oliedruk onder ik meen 0,5 bar komt. En ja, dat is veel te laag en nee, dat is niet per definitie schadelijk. Als het goed is zijn al die TU blokjes film gesmeerd en kunnen ze best een tijd zonder olie vullen. Echter, goed is anders.quote:Op donderdag 19 september 2013 23:33 schreef boeleke het volgende:
Alluwel hij normaal een melding zou geven als olie nietmeer goed is , toch?
Je kan natuurlijk ook russisch roulette gaan spelen ...quote:Op donderdag 19 september 2013 23:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hmmm, als er een standaard TU blokje in ligt, zal die pas een melding geven als je oliedruk onder ik meen 0,5 bar komt. En ja, dat is veel te laag en nee, dat is niet per definitie schadelijk. Als het goed is zijn al die TU blokjes film gesmeerd en kunnen ze best een tijd zonder olie vullen. Echter, goed is anders.
Been there, done that. Kleine duizend km met een veel te laag oliepijl rijden (en ook gewoon 6000 toeren maken) met een 1100tje uit een Citroën. Uiteindelijk nokte, weer wat weken na het olievullen, een van de krukasseals er plots mee (bijna dagelijks gebruiken, 's ochtends meenemen, helemaal droog, 300 km later weer zetten, 3 uur later nog een keer verplaatsen en een natte plas vinden) en is die vervangen. Natuurlijk de bakzijde, dus hele bak eruit en ook meteen toen de koppeling en de primaire as keerring en de steekaskeerringen meegenomen. Ding rijdt nog steeds zonder problemen.quote:Op donderdag 19 september 2013 23:37 schreef 2cv het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook russisch roulette gaan spelen ...
Zoals ik al zei, het hoeft niet per definitie problemen te geven. Verstandig is anders, zeker als je geen verstand hebt van auto's, maar meteen die horrorverhalen dat een auto maar weg moet en het blok aan gort is, zijn onzin.quote:Op donderdag 19 september 2013 23:44 schreef 2cv het volgende:
Zoals ik al zei: je kan ook russisch roulette gaan spelen.
Een paar vrienden van me denken daar anders over. Olie weg, motor dood. En dat was een mercedesmotor. En mercedes is goed, toch ?quote:Op donderdag 19 september 2013 23:45 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, het hoeft niet per definitie problemen te geven. Verstandig is anders, zeker als je geen verstand hebt van auto's, maar meteen die horrorverhalen dat een auto maar weg moet en het blok aan gort is, zijn onzin.
Een TUtje aan gort helpen is een hele prestatie. Auto's die naar de sloop gaan, gaan dat vaker vanwege een te slechte carrosserie en/of duur te fixen afkeurpunten (draagarmen, uitlaat, schokdempers) dan omdat ze motorisch zo slecht zijn.quote:
Dat geldt voor vrijwel alle auto's.quote:Op donderdag 19 september 2013 23:49 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Een TUtje aan gort helpen is een hele prestatie. Auto's die naar de sloop gaan, gaan dat vaker vanwege een te slechte carrosserie en/of duur te fixen afkeurpunten (draagarmen, uitlaat, schokdempers) dan omdat ze motorisch zo slecht zijn.
Nee niet aanvullen, gewoon wachten totdat de olie op is, dan lekt ie niet meerquote:Op donderdag 19 september 2013 16:47 schreef boeleke het volgende:
* Moet die olie terug aangevuld worden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welja joh doen ze allemaal, gewoon laten lekken en bijvullen, kan allemaal geen kwaadquote:Op vrijdag 20 september 2013 09:37 schreef Fer het volgende:
Een auto van 700¤ die wat olie lekt, niet ongebruikelijk.
Gewoon regelmatig peilen en kijken of er echt veel verbruikt wordt of niet.
Wie zegt dat auto 700 euro kostequote:Op vrijdag 20 september 2013 09:37 schreef Fer het volgende:
Een auto van 700¤ die wat olie lekt, niet ongebruikelijk.
Gewoon regelmatig peilen en kijken of er echt veel verbruikt wordt of niet.
Dasty ipv remmenreiniger is wellicht een alternatief gezien het geslacht van TS.quote:Doeken, remmenreiniger -> schoonmaken, en daarna verder kijken.
En nou zeg ik het niet meer
Kweenie; mannen gebruiken Dasty, en vrouwen alleen remmenreiniger ofzoquote:Op vrijdag 20 september 2013 19:05 schreef Deskjet het volgende:
[..]
Dasty ipv remmenreiniger is wellicht een alternatief gezien het geslacht van TS.
Oeps, my bad. Ik kreeg de indruk dat TS een vrouw was..quote:Op vrijdag 20 september 2013 19:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kweenie; mannen gebruiken Dasty, en vrouwen alleen remmenreiniger ofzo
Daar zijn nou die icoontjes voor he, je weet wel, die jij zelf niet aan hebt gezet in je profielquote:Op vrijdag 20 september 2013 20:05 schreef Deskjet het volgende:
[..]
Oeps, my bad. Ik kreeg de indruk dat TS een vrouw was..
Gokje ; .bequote:Op vrijdag 20 september 2013 19:35 schreef mitchelll0181 het volgende:
Waar woon je ? Rij ff langs kan ik wel
Ff kijken voor je.
Hoogvliet ( rdam )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |