Even kijken:quote:Op vrijdag 20 september 2013 20:00 schreef eenpioninnood het volgende:
[..]
Dat de behandeling van deze zaak onpartijdig wordt behandeld, iedereen gelijk. Niet de notaris beschermen. Zoals ik al vermeld heb dat een ieder die de klacht leest, ziet dat de notaris fout gehandeld heeft. En daar gaat het om. Notarissen/rechters en alle andere notabelen zitten met elkaar op de rotary club en je denkt toch niet dat ze een mede lid van de club opofferen voor zo'n kleine pion. De rechtspraak moet voor een ieder gelijk zijn of diegene nou putje schepper is of notaris.
Als er met open vizier gekeken was naar onze klacht dan had het enige oordeel kunnen zijn dat de notaris niet goed gehandeld heeft, los van de inhoud, want daar gaat het niet om. Een vaststaand feit is dat de persoon in kwestie dement was en dat deze notaris voordat hij in sneltreinvaart er een testament door jaagt een arts had moeten inschakelen om moeder te beoordelen.
Dan had de man zijn werk goed gegaan. Dat heeft hij nagelaten, dus is hij fout geweest.
Duidelijk.quote:De kamer heeft in haar beslissing in rechtsoverweging 5.9. overwogen dat vast staat dat de notaris er in januari 2009 geen weet van had dat bij erflaatster de ziekte van Alzheimer was vastgesteld. Dit is (ook) in hoger beroep niet door klaagsters weersproken.
Kut voor je TS! Nu krijg je minder geld.quote:De kern van de wijziging ten opzichte van het laatste testament uit 2007 was dat erflaatster de ongelijke verdeling tussen haar kinderen wilde rechtzetten, zodat haar vier kinderen voor gelijke delen zouden erven. Voor klaagsters betekende dit dat zij niet ieder 3/8 deel maar 2/8 deel van de nalatenschap van erflaatster zouden erven
Er is GEEN misbruik gemaakt van je moeder, je moeder is er niet slechter van geworden.quote:Op vrijdag 20 september 2013 20:11 schreef eenpioninnood het volgende:
site kijken op d Een
[..]
Juist het is een principe kwestie. Er is misbruik gemaakt van mijn totaal afhankelijke demente moeder op een moment dat haar wettelijke vertegenwoordigers er niet waren, als je aan zo'n zaak begint heb je er geen idee van dat het na 41/2 jaar nog steeds je leven beheerst. Ga Maar eens kijken op de site alz heimer misbruik, dan kan je zien dat ons geval niet opzich staat en dat notarissen testamenten maken bij demente mensen door misbruik van derden
Ik zie je niet ontkennen dat je moeder het reisje betaald heeft? Is dat géén misbruik?quote:Op vrijdag 20 september 2013 17:27 schreef eenpioninnood het volgende:
Na 5 maanden intensieve zorg voor moeder, 24 uur per dag 7 dagen in de week waren we wel toe aan wat rust. We sliepen in de huiskamer bij moeder, zodat we haar altijd zouden horen als er iets was.
Ze gaat hier ook niet op reageren. Als het namelijk niet waar zou zijn dan zou je genoeg punten hebben om het te ontkrachten. Die heeft ze niet, dus ze ontloopt de vragen. Jammer hoor.quote:Op vrijdag 20 september 2013 20:32 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Er is GEEN misbruik gemaakt van je moeder, je moeder is er niet slechter van geworden.
Weet je, TS, als je gewoon toe zou geven dat je een hebberige geldwolf bent, zou ik méér respect voor je hebben dan nu je het gooit op je totaal afhankelijke moeder. Je zou je moeten schamen!
[..]
Ik zie je niet ontkennen dat je moeder het reisje betaald heeft? Is dat géén misbruik?
quote:Op vrijdag 20 september 2013 20:37 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Ze gaat hier ook niet op reageren. Als het namelijk niet waar zou zijn dan zou je genoeg punten hebben om het te ontkrachten. Die heeft ze niet, dus ze ontloopt de vragen. Jammer hoor.
Ik heb mijn eigen reis betaald voor de goede orde
De klacht zou moeten zijn:
Extra deel erfenis misgelopen door hardwerkende notaris.
Hoe bedoel je, je begrijpt er echt geen snars.
quote:Op vrijdag 20 september 2013 21:15 schreef eenpioninnood het volgende:
Jullie begrijpen de essentie niet, de notaris had een zorgplicht en die is hij niet nagekomen. In het vonnis staat dat nagenoeg alle seinen op rood stonden. Alle bellen hadden moeten gaan rinkelen toen de notaris benaderd werd door de benadeelde partij
In godsnaam waarom? Je moeder was prima bevoegd om over haar eigen zaken te beschikken. Dan had je je moeder onder curatele moeten stellen in plaats van lekker op vakantie te gaan. Een volmacht maakt niet dat je moeder niet meer over haar eigen erfenis gaat. Had je je toch iets beter moeten laten adviseren... of was je bang voor de controle die wel met curatele, maar niet met een volmacht gepaard gaat?quote:Op vrijdag 20 september 2013 21:15 schreef eenpioninnood het volgende:
Jullie begrijpen de essentie niet, de notaris had een zorgplicht en die is hij niet nagekomen. In het vonnis staat dat nagenoeg alle seinen op rood stonden. Alle bellen hadden moeten gaan rinkelen toen de notaris benaderd werd door de benadeelde partij
Op welke manier is je moeder niet beschermd dan? Je moeder is in de gelegenheid gesteld om, zoals het in een normale ouder-kind situatie betaamt, al haar kinderen gelijkelijk te behandelen. Daarnaast is er geen misbruik van haar gemaakt. Het is niet alsof de notaris zélf als begunstigde in het testament is opgenomenquote:Op zaterdag 21 september 2013 15:18 schreef eenpioninnood het volgende:
het gaat niet om geld,maar om het principe dat je geen misbruik maakt van een kwetsbare groep mensen.De notaris is fout geweest omdat hij de zorgplicht had zijn client te beschermen , in dit geval mijn moeder en hij heeft dit nagelaten en had hiervoor op de vingers getikt moeten worden en niet beschermd moeten worden door de rechterlijke macht
Waarom hebben jullie dan niet gekozen voor ondercuratelestelling? Bang om openheid van zaken te geven over het beheer gedurende de volmacht? Want een andere reden kan ik dan écht niet bedenken.quote:Op zaterdag 21 september 2013 15:33 schreef eenpioninnood het volgende:
mijn moeder was zo dement dat ze niet meer wist dat ze in haar eigen huis woonde en door haar eigen dochters werd verzorgd.mijn eigen moeder sprak mij aan met zuster of mevrouw
Nee, die volmacht had je sinds 2007, zie je eigen openingspost:quote:Op zaterdag 21 september 2013 15:41 schreef eenpioninnood het volgende:
een herseninfarct plan je niet, voor het herseninfarct was ze toenemnd vergeetachtig, na het herseninfarct was mijn moeder totaal vervreemd van de werkelijkheid
De volmacht hadden wij al sinds 2005 en dat was alleen gegeven voor het geval mijn moeder zelf niet meer in staat zou zijn haar beslissingen te kunnen nemen.
Zoveel vertrouwen had mijn moeder in mij en mijn zus
Je bent niet eerlijk TS en je hebt je feiten niet op orde.quote:Op donderdag 19 september 2013 16:03 schreef eenpioninnood het volgende:
moeder had deze 2 dochters in 2007 een uitgebreide volmacht gegeven, mocht moeder het zelf niet meer kunnen. Deze trad nu in werking. Volmacht opgemaakt bij betreffende notaris
Nee hoor. Een rechtbank verteld je 2x dat je er flink naast zit.quote:Op zaterdag 21 september 2013 15:47 schreef eenpioninnood het volgende:
klopt, maar mijn zaken heb ik goed op orde.
quote:Op zaterdag 21 september 2013 16:07 schreef eenpioninnood het volgende:
Ik zat er niet naast, dat weet ik voor 200% zeker.
Het zijn feiten
moeder was dement en de notaris was fout.
Ik hoef me niet te verdedigen naar mensen die denken dat ze het beter weten en dit is dan ook mijn laatste bericht
Ik werk al 40 jaar in de gezondheidszorg en heb mijn moeder 9 maanden verpleegd thuis.
De zuster die moeder in de rolstoel bij de notaris naar binnen heeft geduwd is ook verpleegkundige. Zij had er echter geen zin in om moeder thuis te verplegen tijdens onze afwezigheid, zodat moeder moest worden opgenomen in een verpleeg tehuis.
Lekker onder een palmboompje
Wij moesten bijkomen van de uitputtingsslag die we hadden geleverd na 5 maanden zorg
Probeer je maar eens voor te stellen dat je moeder van de 1 op de andere dag verlamd is en totaal afhankelijk van zorg.
Als een baby weer een luier om heeft en verschoond wordt door haar eigen dochters
Jou niet meer herkend als haar eigen kind
De hele dag door vraagt of ze naar huis mag terwijl ze thuis is waar ze al meer 50 jaar woonde
geen moment alleen gelaten kon worden omdat ze dan in paniek raakte, dat gold 24 uur per dag. 7 dagen per week
Als je hier ervaring mee hebt heb je recht van spreken en dat domme comentaar voor je houden.
Als ik niet zeker was van mijn zaak had ik dit nooit op een forum gezet
Het is gewoon dat ik als kleine pion in het geheel , plaats moeten maken voor de bescherming van deze notaris, daar gaat het om en niet over de verdeling of geld
En dan ga je met beide verzorgenden tegelijk een maand weg? En dumpt je moeder maar in een zorginstelling?quote:Op zaterdag 21 september 2013 16:07 schreef eenpioninnood het volgende:
Lekker onder een palmboompje
Wij moesten bijkomen van de uitputtingsslag die we hadden geleverd na 5 maanden zorg
Probeer je maar eens voor te stellen dat je moeder van de 1 op de andere dag verlamd is en totaal afhankelijk van zorg.
Als een baby weer een luier om heeft en verschoond wordt door haar eigen dochters
Jou niet meer herkend als haar eigen kind
De hele dag door vraagt of ze naar huis mag terwijl ze thuis is waar ze al meer 50 jaar woonde
geen moment alleen gelaten kon worden omdat ze dan in paniek raakte, dat gold 24 uur per dag. 7 dagen per week
En dan werk je ook nog in de gezondheidszorg.quote:Op maandag 23 september 2013 11:57 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
En dan ga je met beide verzorgenden tegelijk een maand weg? En dumpt je moeder maar in een zorginstelling?
Niet de notaris moet zich schamen, maar jij en je zus.
Vanavond dus ff TV kijkenquote:Op vrijdag 20 september 2013 21:15 schreef eenpioninnood het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |