abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131350833
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_131350843
Wacht op de foto :D
pi_131350856
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 62% gewijzigd door Olf op 19-09-2013 21:37:56 ]
pi_131350860
kom maar door Olf, ik kom op een goed moment binnenvallen!
pi_131350866
Wat een vrolijk ding Olf
pi_131350870
:D!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_131350877
Hieperdepiep! Hoeraaaaaaa!
pi_131350895
Wat een vrolijk grietje O+
pi_131350953
Wat een leukerd O+
pi_131350956
Oh Olf!! Mooie vrolijke griet!

Mijn kleine dame gaat vandaag continu vanuit kruiphouding zitten en vanuit zit weer tijgeren. Trots! Kleine meisjes worden veel te snel groot. Zucht
pi_131351359
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 14:24 schreef L-E het volgende:
Nog even over bijvoeden: hoewel ik er echt naar uitkijk moet ik me nog wel een maand of 2 ofzo inhouden. Door zijn vroeggeboorte zijn L. zijn darmen al eerder dan de bedoeling was belast, ik kan niet met goed fatsoen daar nu al andere dingen dan moedermelk in stoppen. Het liefst wacht ik tot hij zelf kan zitten, dat lijkt me handig. Maar dat is geen must. Hoe dan ook, Opperdepop ligt al klaar hier
en hoe stom het ook is, nu voel ik me weer schuldig dat ik dat dus wel heb gedaan. 8)7

nou ja, ze zijn nu in elk geval gecorrigeerd ook ruim 6 maanden dus nu "mag" het sowieso. :Y)
pi_131351456
Kyara wat jammer dat je jezelf schuldig voelt. Toen het niet ging heb je toch niks gedwongen. Bij jou was het toch vooral kijken of het lukte en jij ging er toch in met het gevoel dat als het niet lukt, dan niet? In mijn ogen heb je dan niks om je schuldig over te voelen :*
pi_131351477
Wanneer moest jij nou naar het CB?
pi_131351708
Olf, wat een lief blij meisje O+ Die tandjes, uberschattig O+

Kyara, niet schuldig voelen hoor, je doet het allemaal zo goed, je meisjes hadden zich geen betere mama kunnen wensen O+
pi_131352168
Olf, wat een heerlijke foto's! O+

Kyara, volgens mij doe je het super! Ik zou je zo als mama willen in elk geval ;).
(Hoewel de mijne echt super is :D)

Hmmm... Leuk dat krampjes bij 'vroege' darmen optreden, maar Ellie was een goede 42 weken! Dat zegt blijkbaar ook niets. Ach ja, de Infacol lijkt weer wat te helpen, dus dat is fijn voor ons allebei ;).

En vandaag de eerste aanvaring op het cb gehad. Bij het wegen bleek dat mevrouw maar 80 gram is aangekomen deze week, dus nu 4740 gram. Natuurlijk werd er meteen begonnen over bijvoeden met de fles... Gaan we niet doen, maar ik ben al moe dus het hakt er wel in. Maar ja, ze komt om de 2-3 uur 's nachts wat langer ertussen), drinkt krachtig maar kort (10-15 min) en valt daarna met een verzadigd koppie in slaap. Luiers zijn goed en wakker = alert. Kortom, er is niets aan de hand.

Weet iemand of zware babies trouwens 'gewoon' wat minder hard aankomen?
Maar toch hè, de onzekerheid...
Home is where the O+ is...
pi_131352270
Heb je al een curve op borstvoedings.nl ingevuld. Ik denk dat ze gewoon netjes groeit hoor. En ik zou me inderdaad niet zorgen maken. :*
pi_131352586
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 16:46 schreef Cwen het volgende:
Olf, wat een heerlijke foto's! O+

Kyara, volgens mij doe je het super! Ik zou je zo als mama willen in elk geval ;).
(Hoewel de mijne echt super is :D)

Hmmm... Leuk dat krampjes bij 'vroege' darmen optreden, maar Ellie was een goede 42 weken! Dat zegt blijkbaar ook niets. Ach ja, de Infacol lijkt weer wat te helpen, dus dat is fijn voor ons allebei ;).

En vandaag de eerste aanvaring op het cb gehad. Bij het wegen bleek dat mevrouw maar 80 gram is aangekomen deze week, dus nu 4740 gram. Natuurlijk werd er meteen begonnen over bijvoeden met de fles... Gaan we niet doen, maar ik ben al moe dus het hakt er wel in. Maar ja, ze komt om de 2-3 uur 's nachts wat langer ertussen), drinkt krachtig maar kort (10-15 min) en valt daarna met een verzadigd koppie in slaap. Luiers zijn goed en wakker = alert. Kortom, er is niets aan de hand.

Weet iemand of zware babies trouwens 'gewoon' wat minder hard aankomen?
Maar toch hè, de onzekerheid...
Los van of het nu wel of niet genoeg is, bijvoeden met de fles zou het laatste redmiddel moeten zijn en ik vind dat dus een enorm borstvoedingondermijnend advies.
Hoe oud is je kleintje nu? En wat deed ze de keren daarvoor?
Had jij nou ook last van te veel melk?
En inderdaad wat Omentielvo zegt, vul je curve eens in op bv.com.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_131352645
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 16:49 schreef Omentielvo het volgende:
Heb je al een curve op borstvoedings.nl ingevuld. Ik denk dat ze gewoon netjes groeit hoor. En ik zou me inderdaad niet zorgen maken. :*
Ja, die heb ik. Ze begon op +1 en zakt nu een heel klein beetje, maar houdt de lijn van de afgelopen weken. We zien het volgende week wel weer.

Morretje, ja dat ben ik idd. Ik doe nog steeds blokvoeden en 1 borst per keer, omdat zowel zij als ik heel sterk reageert op extra vraag en aanbod. Vorige week was ze 120 gram aangekomen, zal de curve ff posten!

[ Bericht 6% gewijzigd door Cwen op 19-09-2013 17:06:19 ]
pi_131352793
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:01 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ja, die heb ik. Ze begon op +1 en zakt nu een heel klein beetje, maar houdt de lijn van de afgelopen weken. We zien het volgende week wel weer.

Morretje, ja dat ben ik idd. Ik doe nog steeds blokvoeden en 1 borst per keer, omdat zowel zij als ik heel sterk reageert op extra vraag en aanbod.
En hoe gaat het daarmee? Merk je al verschil? Hoe lang zijn je blokken?
Wat je nog zou kunnen doen is de eerste melk weg laten lopen, hoe langer ze aan de borst zit, hoe vetter de melk is die ze binnenkrijgt.
pi_131352842
Blokken zijn 3 uur, laat al een deel weglopen idd.
Verschil is dat ik niet meer verga van de stuwingspijn, en dat haar krampjes en oprispingen wel minder zijn plus dat haar poep weer geel is ipv groen en schuimend. Bij elke vermeerdering die ze niet zelf vraagt gaat haar poep weer 'raar' doen.

Curve, nu 3 weken oud:

pi_131352865
Cwen, als ze nu haar eigen lijn aanhoudt dan zou ik zeker gewoon zo doorgaan met de borstvoeding en wel regelmatig gaan wegen bij het CB. Fijn dat de Infacol werkt!

Volgens mij heb ik een heeeeeleboel bij te lezen nog :+

Ik kan Gulara en Mineola alvast geruststellen dat ik niet random bejaarden- en verzorgingshuizen binnenloop met mijn kind om hem daar aan hen op te dringen :+. Al lijkt me dat nu ineens best wel een leuk idee! Misschien eens overwegen.

Ik was met hem op bezoek bij een terminaal zieke vriend van mijn vader. Hij vond het fantastisch dat we langs kwamen dus heel blij dat we zijn geweest. Silvijn had wel superveel aandacht van de superoude chickies, en andersom vond hij die aandacht en de rolstoelen geweldig. Ik ben trouwens al eens eerder met Silvijn langsgeweest bij een bejaardenhuis voor dementen, waar mijn zusje werkt. Dat was echt fantastisch! Hij was toen een week of 7-8 oud, dus nog ieniemienie en dan komt er zo'n demente vrouw langs: "oh wat geweldig, het is al een hele jongen, hij is zeker 1 jaar?" _O- maar ook een paar die huilden van geluk zo mooi vonden ze het om nog eens een baby te zien. Het roept denk ik heel mooie herinneringen bij ze op. Dus als je een gelegenheid hebt om met je baby iemand te bezoeken in een bejaardenhuis: doen!

De rest ga ik vanavond even bijlezen, ik hoor alweer een moppertje door de babyfoon.
pi_131352883
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:08 schreef Cwen het volgende:
Blokken zijn 3 uur, laat al een deel weglopen idd.

Curve, nu 3 weken oud:

[ afbeelding ]
Je curve vind ik lastig te interpreteren, daar is wupwup bv beter in. Ik zou denk ik volgende week de meting afwachten, en als ze dan in de curve nog niet een lijntje lijkt te 'pakken' wat dingen anders gaan doen, en voor nu doen wat je al doet.
pi_131353029
quote:
17s.gif Op donderdag 19 september 2013 16:19 schreef Kyara het volgende:

[..]

en hoe stom het ook is, nu voel ik me weer schuldig dat ik dat dus wel heb gedaan. 8)7

nou ja, ze zijn nu in elk geval gecorrigeerd ook ruim 6 maanden dus nu "mag" het sowieso. :Y)
Oh jee, dat was zo enorm niet de bedoeling! ;( Wilde gewoon uitleggen waarom ik een bepaalde keus heb gemaakt, zonder een oordeel te vellen over de keus die een ander maakt of heeft gemaakt.
pi_131353517
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:15 schreef L-E het volgende:

[..]

Oh jee, dat was zo enorm niet de bedoeling! ;( Wilde gewoon uitleggen waarom ik een bepaalde keus heb gemaakt, zonder een oordeel te vellen over de keus die een ander maakt of heeft gemaakt.
Oh nee, ik bedoelde het ook niet specifiek naar jou toe hoor. Begrijp je volkomen hoor. Ik bedoelde meer dat ik het stom van mezelf vind. Op een of andere manier trek ik me de afgelopen dat alles persoonlijk aan. Ook zo'n opmerking hierboven over bijvoeden met de fles enzo. En dat slaat helemaal nergens op dat ik me daardoor zo voel. Sorry, had ik er meteen bij moeten zetten toen ik je post quote :*

Ook een beetje labiel of zo deze week ;(
pi_131354588
F en m'n baby zijn homies for life geworden net O+
pi_131355287
Ja er zijn zelfs meerdere ringen uitgewisseld :o
pi_131355459
Kruidvat ringen? :+
Leuk zeg, komen er foto's?
pi_131355805
Ja, Kruidvat ringen! :+ Jij gaat door voor de Giant BMW Stroller!

Dat hangt van Olf af, ik ga ze nu naar haar sturen. Kan zij iets posten als ze wil.

Kyara ik zag nog net je berichtje op de vorige pagina, niet zo'n sterke dag dus vandaag :*
Ik denk dat iedereen hier diep onder de indruk is van het feit dat je je tweeling borstvoeding geeft met een stuiterende dreumes op de achtergrond en dat ze er natuurlijk gewoon vroeg waren en je nog met een harnas hebt moeten worstelen, nog hebt gewerkt, je hebt blijkbaar zoveel energie om in je kinderen te steken, ik kan daar soms gewoon niet bij! Dus ook al ligt het aan de dag, ik zeg toch nog even dat je je echt niet rot moet voelen over een flesje erbij of over een hapje te vroeg aanbieden (daarbij ben je er toen inderdaad meteen weer mee gestopt).
pi_131355843
quote:
Kyara ik zag nog net je berichtje op de vorige pagina, niet zo'n sterke dag dus vandaag :*
Ik denk dat iedereen hier diep onder de indruk is van het feit dat je je tweeling borstvoeding geeft met een stuiterende dreumes op de achtergrond en dat ze er natuurlijk gewoon vroeg waren en je nog met een harnas hebt moeten worstelen, nog hebt gewerkt, je hebt blijkbaar zoveel energie om in je kinderen te steken, ik kan daar soms gewoon niet bij! Dus ook al ligt het aan de dag, ik zeg toch nog even dat je je echt niet rot moet voelen over een flesje erbij of over een hapje te vroeg aanbieden (daarbij ben je er toen inderdaad meteen weer mee gestopt).
+1
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_131355881
quote:
17s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:31 schreef Kyara het volgende:

[..]

Oh nee, ik bedoelde het ook niet specifiek naar jou toe hoor. Begrijp je volkomen hoor. Ik bedoelde meer dat ik het stom van mezelf vind. Op een of andere manier trek ik me de afgelopen dat alles persoonlijk aan. Ook zo'n opmerking hierboven over bijvoeden met de fles enzo. En dat slaat helemaal nergens op dat ik me daardoor zo voel. Sorry, had ik er meteen bij moeten zetten toen ik je post quote :*

Ook een beetje labiel of zo deze week ;(
he, niet zo hard voor jezelf! Jij hebt er twee tegelijk gevoed, onder heel andere omstandigheden!
pi_131356035
Wat Suiker zegt. Je bent serieus een voorbeeld voor mij Kyara, meen ik.

Dat labiele hoort er soms een beetje bij misschien? :*
pi_131356100
Oh, en Cwen.. er werd niet gesteld dat krampjes uitsluitend voorkomen bij vroege kindjes he :)
pi_131356621
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 18:51 schreef L-E het volgende:
Oh, en Cwen.. er werd niet gesteld dat krampjes uitsluitend voorkomen bij vroege kindjes he :)
Klopt, maar ik moest wel lachen om Suikers wijkvpk en jullie hebben natuurlijk beiden 'vroege' babies (edoch niet te vergelijken). Die van mij is 5 en meer weken later geboren gewoon :o. Ik realiseerde me even het verschl.
pi_131357203
Amen voor Suikers reactie op Kyara! Ik denk dat je die goeie nachten echt nodig hebt Kyara :* hopelijk zijn ze er snel weer.

Verder krijg ik een brok in mn keel van Spees met Silvijn bij de huilende bejaarden O+

Cwen, niet teveel focussen op groei per week! Jouw meiske kan wel wat hebben zo te zien, en wie weet is ze volgende week wel 200 gram aangekomen. Dat had E wel een keer; had ik de hele week om niks lopen stressen -O-
  donderdag 19 september 2013 @ 19:32:54 #35
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131357467
Belle ik weet waar je woont, ging ik vroeger ook vaak heen.. Grappig die jaarmarkt :D :')

Och Mandy dat ziet er toch superschattig uit?? O+ O+

LB wat schattig... O+ Och tandjes. Dentinox werkt hier wonderen.
Ik heb bijtringen van hema, dat zijn appels maar alleen de omlijning zodat ze 't goed vast kunnen houden. En ik heb nog een bos sleutels (waarvan de sleutels dus vocht bevatten en koud worden als je ze in de koelkast legt) van een merk dat je bij de kruidvat kan kopen.. weet ff niet welke.

Hier idd ook 2 appels en 1 sleutelbos om af te wisselen :+

Danic fijn!! O+ ff eruit is ook heerlijk!
Wat een dropje O+

Hier ook geen zoet-fan. Ik geef water of aangelengde thee en gewoon opvolgmelk (omg over een paar weken mag ze gewone melk :o) en dat gaat prima.. Waarom dan zoetigheid? Oh en koekjes ook niet. Ik heb nu bio koekjes wat gezoet is met druiven, die zijn nog lekker ook! Dat mag soms. Maar verder soepstengels en rijstwafels tussendoor. :)

Soks united! *O*

Oh en mevrouw wil hier pertinent alleen nog zelf de dingen eten (behalve de pap 's ochtends dan) dus ik ga echt alleen maar grote stukken koken nu en niks meer snijden ofzo :P :D

Omg suiker die foto :o _O- wat een kinderwagen :')

Oh trouwens, op vakantie zat M. verlekkerd te kijken naar een croissantje wat wij aten. Geef ik haar een stukje... trekt ze een vies gezicht en gelijk uitspugen _O- :D Handig zo'n kind! :7

Omen wat naar :*

Omg Gulara :o :o Pfff.... gelukkig zijn jullie er nu achter :+

Volgens het CB moet je dagelijks vit D geven aan kids tot 4 jaar omdat zij niet voldoende krijgen door zonlicht. Zelfs wij als volwassenen kunnen niet voldoende krijgen, hoor :) Ook al zitten wij misschien meer in de zon.

Omg Olf O+ met die tanden ook!! :D
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_131358004
Kyara wat Suiker zei :* ik geef geen bv maar ik vind jou ook een voorbeeld. Als ik een keer geen zin heb om met L te gaan wandelen of als hij jengelt en ik t zat ben denk ik vaak aan jou. Je doet het echt hartstikke goed!

Enf zeker handig zo'n kind! :D leuke ticker
pi_131358059
Olf, wat een lekker bekkie met die twee tandjes! O+

Kyara, ik sluit me aan bij de rest :)

Isa gaat even niet zo lekker. Is erg verkouden en uit haar hum. Ze slaapt overdag niet veel, wel heel huilerig en jengelig, maar zoals vandaag stortte ze om 6 uur al in. Ze is zooo moe. Gister kreeg ik er geeneens een fles meer in om half 7, zo moe was ze, en heeft ze dus maar 4 flessen van 150 gehad en steeds een laag laten staan. Vandaag hetzelfde en bij het KDV zeggen ze ook dat ze haar zo niet kennen ;( Ze heeft geen koorts ofzo en ik maak me niet erg zorgen, maar vind het wel heel sneu voor m'n kleine meisje -O-
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 19 september 2013 @ 19:47:43 #38
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131358114
Fieder: hihi ja zeker :D Lekker eigenwijs :+ zal misschien niet makkelijk worden voor ons maar het is zo'n goeie eigenschap O+
Hihi ja he O+

Och spirit... Beterschap :*
pi_131358234
Ow Spirit dat is echt niet leuk he? -O- :* hopelijk slaapt ze vannacht wel
pi_131358237
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 19:07 schreef Cwen het volgende:

[..]

Klopt, maar ik moest wel lachen om Suikers wijkvpk en jullie hebben natuurlijk beiden 'vroege' babies (edoch niet te vergelijken). Die van mij is 5 en meer weken later geboren gewoon :o. Ik realiseerde me even het verschl.
Ja gek eigenlijk he, dat er zo'n enorm lange periode is waarbinnen babietjes geboren kunnen/mogen worden. Moeder Natuur had het heus makkelijker kunnen maken en iedereen met exact 40 weken laten bevallen. Makkelijker plannen ook. :+
pi_131358372
Jullie zijn lief, bedankt voor de lieve woorden :*

Beetje combinatie van moe, niet lekker, kinderen 100%, begin zelf ook wel te merken dat ik alleen nog maar met de kinderen bezig ben en dat ik mezelf een beetje aan het verliezen ben. Het geen werk hebben draagt daar ook niet bepaald aan bij zeg maar.

Kindjes zijn nu echt niet lekker om 19.00 uur eerst J helemaal over de rooie, snipverkouden en met verhoging uit bed geplukt, wilde zelfs niet drinken. pcm gegeven en nu slaapt ze gelukkig, vlak daarna M met 39,2 en dunne luiers, kan hoektand of buikgriep zijn, hoop het eerste....wel vrolijk gelukkig. Hopelijk zijn ze morgen wat meer opgeknapt want anders voorzie ik een zware dag in mijn eentje.

Niet echt lekker bijgelezen dus.....

Spirit, zag dat jouw meisje ook niet lekker is. Beterschap!

En ik ben ook niet zo van zoet. Kan trouwens echt de maisboogjes aanraden. M vindt ze heerlijk en ze zijn volgens mij al geschikt vanaf een maand of 6 of 9.
pi_131358433
Ja, bizar he. Suiker was bijvoorbeeld 5 weken na mij uitgerekend en is maar 1 dág later bevallen :o

Ahh Spirit, dat klinkt echt sneu ;( Hopelijk voelt ze zich snel weer beter!
  donderdag 19 september 2013 @ 19:56:51 #43
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131358465
Kyara wat vervelend :* Het is ook niet niks voor 3 kids zorgen en idd geen afleiding hebben met een baan.. Goed om jezelf denken hoor! Kan je vent je hier nog bij helpen?
pi_131358517
Oei Kyara, dan wordt t wel heel pittig ja :{ en arme M en J! D ontspringt de dans nog?

Als ik in Arnhem woonde kwam ik je heus helpen morgen. Maarja... -O-
pi_131358547
Oh jee Kyara dat hoop ik niet. -O- geen vriendin oid die toevallig thuis is en even kan helpen?
Heeft je moeder die hulp via die organisatie nog trouwens ? Moet ik nu opeens aan denken

Maisboogjes zijn vanaf 6 maanden. L is er gek op! Ze worden zacht in zn mond, hij kan er dus veilig op sabbelen.
pi_131358559
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 19:07 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ze doelde erop dat het een reden zou kunnen zijn dat hij met 4,5 maand nog steeds krampjes had. Bij de meeste baby's zijn de ergste krampen dan voorbij.
pi_131358600
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 19:55 schreef LadyBlack het volgende:
Ja, bizar he. Suiker was bijvoorbeeld 5 weken na mij uitgerekend en is maar 1 dág later bevallen :o

Ahh Spirit, dat klinkt echt sneu ;( Hopelijk voelt ze zich snel weer beter!
Ahhh the memories O+
pi_131358603
Kyara, dat stukje over jezelf verliezen en alleen maar met de kinderen bezig zijn is heel herkenbaar. Ik zit al vanaf januari thuis, en ook ik merk wel dat niet werken mij geen leuker mens maakt. Het kost even tijd om een weg te vinden in je 'nieuwe leven' vond ik (ik ben nog steeds zoekende, maar dat is een ander verhaal :+ ) Op momenten kon ik het zo frustrerend vinden dat ik zo veel talenten had en er maar 20% van kon benutten dat ik er 100% ongezellig van werd, zeg maar. Voor niemand leuk eigenlijk.

Enniehoe, herkenning dus. For what it's worth. Wellicht niets. :+

Spirit, arme Isa ;(
pi_131358640
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 19:58 schreef Fieder het volgende:
Oh jee Kyara dat hoop ik niet. geen vriendin oid die toevallig thuis is en even kan helpen?
Heeft je moeder die hulp via die organisatie nog trouwens ? Moet ik nu opeens aan denken

Nee, is niet nodig meer want ik ben thuis. Dat was echt voor de dagen dat ik werkte en mijn moeder dus alleen was met de kinderen.

Vangnet is helaas niet zo groot, meesten hebben zelf kinderen of werken fulltime. Mijn moeder heeft morgen ook een dagje uit dus die wil ik niet vragen. Als het echt niet lukt dan komt man eerder naar huis. We zullen zien.....

en ik heb nog maar 1 pcm.......
pi_131358728
En ik zag ook nog een mooie fiets van Suiker voorbij komen. En een minimeet tussen Olf en Suiker!. Leuk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')