abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131350833
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_131350843
Wacht op de foto :D
pi_131350856
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 62% gewijzigd door Olf op 19-09-2013 21:37:56 ]
pi_131350860
kom maar door Olf, ik kom op een goed moment binnenvallen!
pi_131350866
Wat een vrolijk ding Olf
pi_131350870
:D!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_131350877
Hieperdepiep! Hoeraaaaaaa!
pi_131350895
Wat een vrolijk grietje O+
pi_131350953
Wat een leukerd O+
pi_131350956
Oh Olf!! Mooie vrolijke griet!

Mijn kleine dame gaat vandaag continu vanuit kruiphouding zitten en vanuit zit weer tijgeren. Trots! Kleine meisjes worden veel te snel groot. Zucht
pi_131351359
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 14:24 schreef L-E het volgende:
Nog even over bijvoeden: hoewel ik er echt naar uitkijk moet ik me nog wel een maand of 2 ofzo inhouden. Door zijn vroeggeboorte zijn L. zijn darmen al eerder dan de bedoeling was belast, ik kan niet met goed fatsoen daar nu al andere dingen dan moedermelk in stoppen. Het liefst wacht ik tot hij zelf kan zitten, dat lijkt me handig. Maar dat is geen must. Hoe dan ook, Opperdepop ligt al klaar hier
en hoe stom het ook is, nu voel ik me weer schuldig dat ik dat dus wel heb gedaan. 8)7

nou ja, ze zijn nu in elk geval gecorrigeerd ook ruim 6 maanden dus nu "mag" het sowieso. :Y)
pi_131351456
Kyara wat jammer dat je jezelf schuldig voelt. Toen het niet ging heb je toch niks gedwongen. Bij jou was het toch vooral kijken of het lukte en jij ging er toch in met het gevoel dat als het niet lukt, dan niet? In mijn ogen heb je dan niks om je schuldig over te voelen :*
pi_131351477
Wanneer moest jij nou naar het CB?
pi_131351708
Olf, wat een lief blij meisje O+ Die tandjes, uberschattig O+

Kyara, niet schuldig voelen hoor, je doet het allemaal zo goed, je meisjes hadden zich geen betere mama kunnen wensen O+
pi_131352168
Olf, wat een heerlijke foto's! O+

Kyara, volgens mij doe je het super! Ik zou je zo als mama willen in elk geval ;).
(Hoewel de mijne echt super is :D)

Hmmm... Leuk dat krampjes bij 'vroege' darmen optreden, maar Ellie was een goede 42 weken! Dat zegt blijkbaar ook niets. Ach ja, de Infacol lijkt weer wat te helpen, dus dat is fijn voor ons allebei ;).

En vandaag de eerste aanvaring op het cb gehad. Bij het wegen bleek dat mevrouw maar 80 gram is aangekomen deze week, dus nu 4740 gram. Natuurlijk werd er meteen begonnen over bijvoeden met de fles... Gaan we niet doen, maar ik ben al moe dus het hakt er wel in. Maar ja, ze komt om de 2-3 uur 's nachts wat langer ertussen), drinkt krachtig maar kort (10-15 min) en valt daarna met een verzadigd koppie in slaap. Luiers zijn goed en wakker = alert. Kortom, er is niets aan de hand.

Weet iemand of zware babies trouwens 'gewoon' wat minder hard aankomen?
Maar toch hè, de onzekerheid...
Home is where the O+ is...
pi_131352270
Heb je al een curve op borstvoedings.nl ingevuld. Ik denk dat ze gewoon netjes groeit hoor. En ik zou me inderdaad niet zorgen maken. :*
pi_131352586
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 16:46 schreef Cwen het volgende:
Olf, wat een heerlijke foto's! O+

Kyara, volgens mij doe je het super! Ik zou je zo als mama willen in elk geval ;).
(Hoewel de mijne echt super is :D)

Hmmm... Leuk dat krampjes bij 'vroege' darmen optreden, maar Ellie was een goede 42 weken! Dat zegt blijkbaar ook niets. Ach ja, de Infacol lijkt weer wat te helpen, dus dat is fijn voor ons allebei ;).

En vandaag de eerste aanvaring op het cb gehad. Bij het wegen bleek dat mevrouw maar 80 gram is aangekomen deze week, dus nu 4740 gram. Natuurlijk werd er meteen begonnen over bijvoeden met de fles... Gaan we niet doen, maar ik ben al moe dus het hakt er wel in. Maar ja, ze komt om de 2-3 uur 's nachts wat langer ertussen), drinkt krachtig maar kort (10-15 min) en valt daarna met een verzadigd koppie in slaap. Luiers zijn goed en wakker = alert. Kortom, er is niets aan de hand.

Weet iemand of zware babies trouwens 'gewoon' wat minder hard aankomen?
Maar toch hè, de onzekerheid...
Los van of het nu wel of niet genoeg is, bijvoeden met de fles zou het laatste redmiddel moeten zijn en ik vind dat dus een enorm borstvoedingondermijnend advies.
Hoe oud is je kleintje nu? En wat deed ze de keren daarvoor?
Had jij nou ook last van te veel melk?
En inderdaad wat Omentielvo zegt, vul je curve eens in op bv.com.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_131352645
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 16:49 schreef Omentielvo het volgende:
Heb je al een curve op borstvoedings.nl ingevuld. Ik denk dat ze gewoon netjes groeit hoor. En ik zou me inderdaad niet zorgen maken. :*
Ja, die heb ik. Ze begon op +1 en zakt nu een heel klein beetje, maar houdt de lijn van de afgelopen weken. We zien het volgende week wel weer.

Morretje, ja dat ben ik idd. Ik doe nog steeds blokvoeden en 1 borst per keer, omdat zowel zij als ik heel sterk reageert op extra vraag en aanbod. Vorige week was ze 120 gram aangekomen, zal de curve ff posten!

[ Bericht 6% gewijzigd door Cwen op 19-09-2013 17:06:19 ]
pi_131352793
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:01 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ja, die heb ik. Ze begon op +1 en zakt nu een heel klein beetje, maar houdt de lijn van de afgelopen weken. We zien het volgende week wel weer.

Morretje, ja dat ben ik idd. Ik doe nog steeds blokvoeden en 1 borst per keer, omdat zowel zij als ik heel sterk reageert op extra vraag en aanbod.
En hoe gaat het daarmee? Merk je al verschil? Hoe lang zijn je blokken?
Wat je nog zou kunnen doen is de eerste melk weg laten lopen, hoe langer ze aan de borst zit, hoe vetter de melk is die ze binnenkrijgt.
pi_131352842
Blokken zijn 3 uur, laat al een deel weglopen idd.
Verschil is dat ik niet meer verga van de stuwingspijn, en dat haar krampjes en oprispingen wel minder zijn plus dat haar poep weer geel is ipv groen en schuimend. Bij elke vermeerdering die ze niet zelf vraagt gaat haar poep weer 'raar' doen.

Curve, nu 3 weken oud:

pi_131352865
Cwen, als ze nu haar eigen lijn aanhoudt dan zou ik zeker gewoon zo doorgaan met de borstvoeding en wel regelmatig gaan wegen bij het CB. Fijn dat de Infacol werkt!

Volgens mij heb ik een heeeeeleboel bij te lezen nog :+

Ik kan Gulara en Mineola alvast geruststellen dat ik niet random bejaarden- en verzorgingshuizen binnenloop met mijn kind om hem daar aan hen op te dringen :+. Al lijkt me dat nu ineens best wel een leuk idee! Misschien eens overwegen.

Ik was met hem op bezoek bij een terminaal zieke vriend van mijn vader. Hij vond het fantastisch dat we langs kwamen dus heel blij dat we zijn geweest. Silvijn had wel superveel aandacht van de superoude chickies, en andersom vond hij die aandacht en de rolstoelen geweldig. Ik ben trouwens al eens eerder met Silvijn langsgeweest bij een bejaardenhuis voor dementen, waar mijn zusje werkt. Dat was echt fantastisch! Hij was toen een week of 7-8 oud, dus nog ieniemienie en dan komt er zo'n demente vrouw langs: "oh wat geweldig, het is al een hele jongen, hij is zeker 1 jaar?" _O- maar ook een paar die huilden van geluk zo mooi vonden ze het om nog eens een baby te zien. Het roept denk ik heel mooie herinneringen bij ze op. Dus als je een gelegenheid hebt om met je baby iemand te bezoeken in een bejaardenhuis: doen!

De rest ga ik vanavond even bijlezen, ik hoor alweer een moppertje door de babyfoon.
pi_131352883
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:08 schreef Cwen het volgende:
Blokken zijn 3 uur, laat al een deel weglopen idd.

Curve, nu 3 weken oud:

[ afbeelding ]
Je curve vind ik lastig te interpreteren, daar is wupwup bv beter in. Ik zou denk ik volgende week de meting afwachten, en als ze dan in de curve nog niet een lijntje lijkt te 'pakken' wat dingen anders gaan doen, en voor nu doen wat je al doet.
pi_131353029
quote:
17s.gif Op donderdag 19 september 2013 16:19 schreef Kyara het volgende:

[..]

en hoe stom het ook is, nu voel ik me weer schuldig dat ik dat dus wel heb gedaan. 8)7

nou ja, ze zijn nu in elk geval gecorrigeerd ook ruim 6 maanden dus nu "mag" het sowieso. :Y)
Oh jee, dat was zo enorm niet de bedoeling! ;( Wilde gewoon uitleggen waarom ik een bepaalde keus heb gemaakt, zonder een oordeel te vellen over de keus die een ander maakt of heeft gemaakt.
pi_131353517
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:15 schreef L-E het volgende:

[..]

Oh jee, dat was zo enorm niet de bedoeling! ;( Wilde gewoon uitleggen waarom ik een bepaalde keus heb gemaakt, zonder een oordeel te vellen over de keus die een ander maakt of heeft gemaakt.
Oh nee, ik bedoelde het ook niet specifiek naar jou toe hoor. Begrijp je volkomen hoor. Ik bedoelde meer dat ik het stom van mezelf vind. Op een of andere manier trek ik me de afgelopen dat alles persoonlijk aan. Ook zo'n opmerking hierboven over bijvoeden met de fles enzo. En dat slaat helemaal nergens op dat ik me daardoor zo voel. Sorry, had ik er meteen bij moeten zetten toen ik je post quote :*

Ook een beetje labiel of zo deze week ;(
pi_131354588
F en m'n baby zijn homies for life geworden net O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')