http://www.studera.nu/hog(...)16405a680008818.htmlquote:Op vrijdag 17 januari 2014 09:53 schreef DrNick het volgende:
Ik ga waarschijnlijk högskoleprovet doen dit jaar, maar speelt dat een belangrijke rol bij de toelating? Ik wil sjökapten studeren in Kalmar.
Heb ik al gelezen jaquote:Op vrijdag 17 januari 2014 09:55 schreef mogsy het volgende:
[..]
http://www.studera.nu/hog(...)16405a680008818.html
Misschien helpt dit? Ik heb het zelf nooit gedaan dus weet er niet zoveel van af.
Klopt. In mijn geval werkt mijn vriendin voorlopig nog niet (gaat studeren). Dus dan wil ik gewoon goed marktconform betaald worden ipv onderbetaald.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 09:52 schreef mogsy het volgende:
[..]
.NET staat er inderdaad niet om bekend dat het slecht betaald. Zelfs ik vind 28500 daarvoor te weinig.
Ik kom helaas zelf uit de PHP hoek (gelukkig door baanwissel niks meer mee te maken) en daar zijn meer developers dan banen wat de salarissen drukt denk ik. In Nederland was dat vooral goed te merken vond ik. Bij een hoop bedrijven begonnen zelfs HBOers op minimum loon voor PHP developer
.
Ik hoop zelf richting de 38000 te gaan over een paar maanden. En dan daarna elk jaar wat omhoog.![]()
Salaris interesseerd mijzelf eigenlijk nooit zo (niet altijd even goed besef ik zelf ook ), zolang de projecten maar leuk/interessant/leerzaam zijn en de rekeningen betaald kunnen worden. Nu werkt mijn vrouw ook dus inkomen is er sowieso genoeg.
Tenzij je een huis in Stockholm wil kopen. in een niet-allochtonenbuurt.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:37 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Klopt. In mijn geval werkt mijn vriendin voorlopig nog niet (gaat studeren). Dus dan wil ik gewoon goed marktconform betaald worden ipv onderbetaald.
Sowieso als je in Zweden 2 goed betaalde banen hebt dan heb je echt niet meer te klagen over geld. Je kunt echt wel aardig verdienen hier...
Ga je net boven Stockholm wonen. Vallentuna/Lindholmen/Kårsta en alle kleinere gehuchten er om heenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:43 schreef Metaan het volgende:
[..]
Tenzij je een huis in Stockholm wil kopen. in een niet-allochtonenbuurt.
Dan ben je weer 10 jaar arm.
En dan elke dag 3 uur reizen om op je werk te komen.??quote:Op vrijdag 17 januari 2014 18:24 schreef mogsy het volgende:
[..]
Ga je net boven Stockholm wonen. Vallentuna/Lindholmen/Kårsta en alle kleinere gehuchten er om heen
Vallentuna -> T-centralen in Stockholm is net 45 minuten met openbaar vervoer. Met de auto sneller. Maargoed, je kan niet alles hebben hčquote:Op vrijdag 17 januari 2014 19:09 schreef Metaan het volgende:
[..]
En dan elke dag 3 uur reizen om op je werk te komen.??
Mwa dat valt reuze mee hoor. Naja, tenzij je een groot appartement niet als huis telt dan. Wij zitten op 20 minuten van Slussen af in een appartement uit 2007 van 85m2 met grote tuin van 30m2 voor 1.9 miljoen.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:43 schreef Metaan het volgende:
[..]
20 minuten van Slussen zegt niet zo veel. En een apartement is natuurlijk niet een huis.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:00 schreef Heaven7 het volgende:
[..]
Mwa dat valt reuze mee hoor. Naja, tenzij je een groot appartement niet als huis telt dan. Wij zitten op 20 minuten van Slussen af in een appartement uit 2007 van 85m2 met grote tuin van 30m2 voor 1.9 miljoen.
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 09:54 schreef mogsy het volgende:
[..]
20 minuten van Slussen zegt niet zo veel. En een apartement is natuurlijk niet een huis.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat wel uit naar een apartement maar dat zit em vooral in het feit dat je zelf niet zo ontzettend veel onderhoud hoeft te doen en alles gelijksvloers is mooi meegenomen zodra mogsy een dagje ouder is. Helaas voor mij wil mijn vrouw per sé in een huis wonen.![]()
Niet dat ik de buren van een eventueel apartement mijn vrouw wil aan doen. Haar hobby is opera zingen, ze doet het niet slecht verder, maar het is wel op redelijk volume![]()
Mwah, wellicht als je een groot appartement of kulturhus in Vasastan kopen wilt. Ik woon weliswaar in een appartement (redelijk klein, maar genoeg voor alleen) op Södermalm en mijn hypotheeklasten overstijgen de 7000 SEK niet. En dat is mét 3500 amortering, waar Zweden zelf allergisch voor schijnen te zijn.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:43 schreef Metaan het volgende:
[..]
ach hier gaat dat dag en nacht doorquote:Op zondag 19 januari 2014 08:44 schreef Jagärtrut het volgende:
Het nadeel van sneeuw: straten die op zondagmorgen 8 uur worden schoongemaakt. Wat een herrie...
Heb je het nog in de goede tijd gekocht zeker?quote:Op zondag 19 januari 2014 13:09 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Ik woon weliswaar in een appartement (redelijk klein, maar genoeg voor alleen) op Södermalm en mijn hypotheeklasten overstijgen de 7000 SEK niet.
Groot schandaal inmiddels, website gehackt en database spuwt random vonnissen op als je op mensen zoekt haha - http://www.aftonbladet.se(...)n/article18261928.abquote:Op maandag 27 januari 2014 19:26 schreef MartijnUK het volgende:
Weer interessant dit
http://www.nu.nl/tech/368(...)-buren-opvragen.html
Vorige week eindelijk mezelf zover gekregen om is te gaan praten over salaris omdat ik van developer naar lead developer was gegaan praktisch direct na aangenomen te zijnquote:Op vrijdag 17 januari 2014 09:52 schreef mogsy het volgende:
[..]
Ik hoop zelf richting de 38000 te gaan over een paar maanden. En dan daarna elk jaar wat omhoog.![]()
Helaas alweer plat, had graag op m'n vrouw willen zoekenquote:Op maandag 27 januari 2014 19:26 schreef MartijnUK het volgende:
Weer interessant dit
http://www.nu.nl/tech/368(...)-buren-opvragen.html
waarom zou dat niet mogen?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:45 schreef Joene het volgende:
Hey ik heb een vraagje.
Ik ga over 2 weken naar mn vader in zweden met het vliegtuig.
De beste man smacht echter naar een zoute haring , mag ik deze gevacumeerd vervoeren in het vliegtuig naar zweden ?
Geen idee ? omdat etenswaar ?quote:
Lijkt me geen probleem, ik neem standaard als ik vanuit Nederland weer terug ga een lading kaas mee. Nooit geen problemen mee gehad, een keer keken ze me in Oslo raar aan toen ik daar overstapte naar Stockholm. Maar toen ze hoorde dat ik Nederlander was was alles best.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:45 schreef Joene het volgende:
Hey ik heb een vraagje.
Ik ga over 2 weken naar mn vader in zweden met het vliegtuig.
De beste man smacht echter naar een zoute haring , mag ik deze gevacumeerd vervoeren in het vliegtuig naar zweden ?
Kan je beter in TRV / Zweden #3 posten. Genoeg te vinden online, misschien moet je ook iets meer info geven wat je wensen zijn.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:16 schreef Miniem het volgende:
Hebben jullie tips voor een Zweden (groeps)reis voor mij?
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:00 schreef Heaven7 het volgende:
Lol helt rätt Scooter, är fortfarande så
är du Svensk?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 10:03 schreef Scooter1 het volgende:
[..]
Nja, även om det inte 2:a veckan har passerat ännu......
Openings/sluitings tijden van campings met of zonder stugor varieren veel dus daarvoor moet je echt opzoek gaan. Ik heb sluitingsdata gezien van eind augustus / september en zelfs december. Verder kan je ook een stuga huren zonder dat er een caping omheen zit
http://www.camping.se
http://www.camping.se/stuganu
http://www.flottsbro.se/sv/stugor
http://www.sverigesemester.com/
http://www.novasol.se/
http://www.stugknuten.com/resultat.asp?lan_id=1
http://www.skargardsstugor.se/sv
Ben ook te lui om verder te zoekenheb overigens geen ervaring met campings/stugor in of rond Stockholm. Wel gewoon in het bos met school 21 jaar geleden ofzo en een paar keer in het zomerhuisje van oom & tante gezeten op Bullandö.
Ha en trevlig semester.
Ska själv tillbaka till Stockholm i början på oktober eller november, för att hälsa på morsan och mitt fylla på mitt snusförråd![]()
Best een goede vraag over schrijf-, en spreektaal.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:38 schreef Erasmo het volgende:
Ben nu een maandje bezig met het leren van de taal, gaat aardig. Maar wat ik me toch af blijf vragen is waarom ''de'' als ''dom'' wordt uitgesproken
Gefeliciteerd ;-).quote:Op maandag 1 september 2014 04:55 schreef mogsy het volgende:
Mogsy en het vrouwtje waren sinds kort op zoek naar een koop woning. Nondeju dat gaat snel in Zweden.
Na het open huis afgelopen dinsdag lånelöfte aangevraagd. Vervolgens mee doen in de bieding. Belt de makelaar op vrijdag dat ons bod is geaccepteerd, of we zaterdag kunnen tekenen. Vandaag alles opsturen naar de bank en de eerste 10% overmaken naar de makelaar.
Volgens mij kan je in Zweden binnen 3 dagen de hypotheek rond hebben en de sleutels in handen hebben.![]()
Dankquote:
Gefeliciteerd, mooi huis ook! (zag een foto in het andere topic)quote:Op maandag 1 september 2014 04:55 schreef mogsy het volgende:
Mogsy en het vrouwtje waren sinds kort op zoek naar een koop woning. Nondeju dat gaat snel in Zweden.
Na het open huis afgelopen dinsdag lånelöfte aangevraagd. Vervolgens mee doen in de bieding. Belt de makelaar op vrijdag dat ons bod is geaccepteerd, of we zaterdag kunnen tekenen. Vandaag alles opsturen naar de bank en de eerste 10% overmaken naar de makelaar.
Volgens mij kan je in Zweden binnen 3 dagen de hypotheek rond hebben en de sleutels in handen hebben.![]()
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 1 september 2014 04:55 schreef mogsy het volgende:
Ach, aanpassingsproblemen hadden we wel, maar nu draait alles wel goed eigenlijk.quote:Op maandag 1 september 2014 15:20 schreef Jagärtrut het volgende:
Fijn, Knut dat jullie zo goed konden verkopen. Zou ik ook niet bang voor zijn op deze manier hier.
Hoe gaat het in NL?
Margretelund, Åkersbergaquote:Op maandag 1 september 2014 15:06 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Superleuk huis! Wil je ook vertellen waar ie staat?
Stond op hemnet voor 2 850 000. Wij hebben het gekocht voor 3 100 000. Iemand had wel 3 150 000 geboden, maar wij zijn het geworden omdat we erg flexibel zijn en zelf niks te verkopen hadden.quote:Op maandag 1 september 2014 15:19 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
en wat ie gekost heeft! Daar ben ik ook wel benieuwd naar!
Hier in de buurt een kompleet gerenoveerd huis, startprijs 3 850 000 nu al 4 775 000quote:Op maandag 1 september 2014 15:04 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, mooi huis ook! (zag een foto in het andere topic)
Ons eerste huis ging inderdaad ook bizar snel. We hadden de lånelöfte ook al klaar. Op zondag de bezichtiging en maandag om 18.00 begon het telefonische bieden. Tegen negenen belde de makelaar al met de boodschap dat de biedingen waren gestopt en dat het huis van ons was. Ik weet nog dat ik de telefoon neerlegde en verbaasd tegen mijn vriendin stamelde: "Eeeehh, ik geloof dat we net een huis hebben gekocht..."
Ook mooi was toen we ons laatste huis verkochten en er drie kopers in een lekkere biedoorlog terecht kwamen. Bij elk nieuw bod kwam er een sms van de makelaar binnen en dat ging echt de hele dag en avond door...heerlijk was dat.En de volgende dag felicitaties van alle buren, want alles is immers openbaar, dus ook waarvoor je je huis verkoopt. Uiteindelijk vér boven de utgångspris kunnen verkopen, was mooie meevaller!
Midden in Stockholm betaal je al gauw 3 - 4 miljoen kronen voor een klein rot appartement volgens mij. Het was een tijdje aan het dalen, maar de prijzen schieten echt als een malle omhoog het laatste halfjaar, althans rondom Vallentuna waar ik nu woon. In Akalla nabij Kista zijn de prijzen voor een apartement bijna verdubbeld te afgelopen paar jaar.quote:Op maandag 1 september 2014 15:20 schreef Jagärtrut het volgende:
Tof huis, Mogsy!
Ik blijf me maar verbazen over de kosten van huizen hier. Het is ongeloofelijk wat men voor een 20 m2 appartement (eigenlijk, kamer) vraagt. Ik ben benieuwd wanneer de bubbel barst.
Uit mijn hoofd was het volgens mij:quote:Op maandag 1 september 2014 18:53 schreef Jagärtrut het volgende:
oeh, dat lijkt me wel mooi daar, ben nog nooit daar in de skärgård geweest. Je kunt de boten voorbij zien komen, zie ik op google maps.
Hoe groot is het huis?
Hier in centraal Uppsala gaan van die 20m2 appartementen in het centrum ook voor over een miljoen weg. (SEK, natuurlijk). Vrienden en collega's verhuizen ook steeds door naar groter, omdat hun oude huis zoveel meer waard is geworden. Eigenlijk had ik moeten kopen zodra ik begon met werken, maar ik zit nu goed, en we blijven niet meer zo heel lang, waarschijnlijk. Helaas.
Dat is perfect!quote:Op maandag 1 september 2014 19:01 schreef mogsy het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd was het volgens mij:
boarea: 147m^2
biarea: 42m^2
Verspreid over 2 verdiepingen, waarvan de kelder uitkomt in de tuin.
Je gaat weg uit Zweden wegens werk of is de wederhelft het zat (of interpreteer ik het verkeerd?)?
Nice, Duitsland lijkt me ook wel wat op zich, ik zie mezelf niet meer terugkeren naar Nederland in ieder geval. Niet dat ik ooit m'n vrouw zo ver kan krijgen om Zweden te verlatenquote:Op maandag 1 september 2014 19:40 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Dat is perfect!
We zijn het allebei eigenlijk wel zat, ik wil graag wat dichter bij familie en vrienden wonen. Omdat ik 3 jaar lang een lange afstandsrelatie had is het integreren hier naar de studietijd altijd lastig gebleven, omdat ik 2 weken hier was, en dan 2 weken niet.
Plus, m'n PhD is over niet al te lang klaar, hopelijk, en dan is het een goede tijd om te verhuizen. Het idee is om naar Berlijn te vertrekken, als we daar allebei werk kunnen vinden.
Ja, en het feit dat mijn vriend ook niet Zweeds is maakt dat er hier dus ook geen familie is om eens op terug te vallen.quote:Op maandag 1 september 2014 19:48 schreef mogsy het volgende:
[..]
Nice, Duitsland lijkt me ook wel wat op zich, ik zie mezelf niet meer terugkeren naar Nederland in ieder geval. Niet dat ik ooit m'n vrouw zo ver kan krijgen om Zweden te verlaten.
Familie op zo'n afstand is inderdaad een nadeel inderdaad. Ik ondervond dat vooral toen mijn moeder een duikel van de trap maakte midden in de nacht. Uiteindelijk wel redelijk goed afgelopen. Dat soort momenten maken het erg lastig/zwaar. En m'n enige nichtje woont ook in Nederland. Al zouden mijn zusje en haar man graag naar Zweden verhuizen, maar ik denk niet dat ze die stap gaan maken.
Wat is het onderwerp van de studie als ik nieuwsgierig mag zijn?
Bloederige maar interessante materie. Is het nog vanuit een specifiek vakgebied zoal psychologie of sociologie?quote:Op maandag 1 september 2014 19:50 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, en het feit dat mijn vriend ook niet Zweeds is maakt dat er hier dus ook geen familie is om eens op terug te vallen.
Het onderwerp van m'n phd is burgeroorlogen, en specifiek die met meerdere rebellengroepen.
Vanuit politiek wetenschap, maar veel invloeden van oa psychologie en economie, natuurlijk.quote:Op maandag 1 september 2014 19:55 schreef mogsy het volgende:
[..]
Bloederige maar interessante materie. Is het nog vanuit een specifiek vakgebied zoal psychologie of sociologie?
Geen enkele familie in Zweden verder zal de stap wel makkerlijker maken ja. Dat is dus ook waarschijnlijk waarom mijn vrouw nooit weg zou kunnen, ze is erg gesteld op haar familie
waar heb je die voorspelling gehoord? Hoop dit jaar niet te koud. Renoveren heel ons huis en isolatie moet er eerst allemaal uit... :-)quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:17 schreef mogsy het volgende:
Ik hoorde gister dat het een van de koudste winters gaat worden in jaren. Geen idee of het waar is. Ik vond zelf de winter van 2 jaar geleden wel tof. -27C en sneeuw vanaf eind oktober tot en met begin mei
en dat 30km boven Stockholm.
Onze värmepump was wel kapot toendus het werd in huis niet warmer dan 16C met de paar electrische verwarmings elementen die daar niet op berekend zijn
.
Dat jaar staat ook wel te boek als het jaar van de electriciteits rekening.
Volgens mij op de gangen op het werkquote:Op dinsdag 2 september 2014 14:41 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
waar heb je die voorspelling gehoord? Hoop dit jaar niet te koud. Renoveren heel ons huis en isolatie moet er eerst allemaal uit... :-)
oh nee ik hou ook van strenge winters alleen dit jaar Is het wat lastiger ;-)quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:35 schreef mogsy het volgende:
[..]
Volgens mij op de gangen op het werk. Iemand zal het wel uit een krant gehaald hebben.
Ik hoop dat diegene gelijk krijgt. Je gaat ten slotte niet naar Zweden verhuizen voor het warme weer![]()
Mits er een rubberen strip tussen zit.quote:Op zondag 7 september 2014 17:58 schreef Knutknuttsson het volgende:
Voor mijn autodeuren gebruikte ik ook vaseline. Geen idee of dat ook met gewone deuren werkt.
Ja, of zo'n roller met een teflon achtig iets erin.quote:Op zondag 7 september 2014 17:58 schreef Knutknuttsson het volgende:
Voor mijn autodeuren gebruikte ik ook vaseline. Geen idee of dat ook met gewone deuren werkt.
Ik wil het risico niet nemenquote:Op zondag 14 september 2014 00:33 schreef Fokker101 het volgende:
Gaat er iemand binnenkort naar Zweden en wil die voor mij surstromming voor mij meenmen ik wil je wel terug betalen.
En daarnaast:quote:Op zondag 14 september 2014 10:40 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Ik wil het risico niet nemen, het blikje zal onderweg maar opengaan. Er ging zelfs een tijd het verhaal rond dat het niet in het vliegtuig mocht worden meegenomen vanwege de de druk en openbarstende blikken. Maar of dat echt waar is weet ik niet.
Ik snap trouwens niet dat mensen zoiets vrijwillig willen etenquote:Op zaterdag 6 september 2014 16:12 schreef Fokker101 het volgende:
[..]
Eigenlijk ben ik het niet van plan om op te eten. Maar om pranks mee uit te halen.
Ik heb er in Nederland nog eentje liggen. Over datum maar daar proef je niets van.quote:Op zondag 14 september 2014 00:33 schreef Fokker101 het volgende:
Gaat er iemand binnenkort naar Zweden en wil die voor mij surstromming voor mij meenmen ik wil je wel terug betalen.
Whehe....rotte vis over datum...quote:Op zondag 14 september 2014 12:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Over datum maar daar proef je niets van.
.
Nee, gewoon buiten snap je.quote:Op zondag 14 september 2014 12:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik heb er in Nederland nog eentje liggen. Over datum maar daar proef je niets van.
Overigens is het niet iets om mee te pranken. Kleding en woning stinken nog wekenlang.
Leuk! Wat gaan jullie doen daar?quote:Op zondag 14 september 2014 15:00 schreef ViviRAWRS het volgende:
Hoi, ik ga dit topic volgen.Mijn man en ik weten al heel lang dat we naar het noorden (als in: lapland) willen verhuizen. Eerst waren we vooral op Zweden gericht, maar bij de meest recente vakantie hebben we ontdekt hoe mooi Noorwegen is: de combinatie van bergen én zee.
We zijn ons aan het oriënteren op de mogelijkheden in beide landen.
Ik ben arts en mijn man is in opleiding tot radiotherapeutisch laborant, we zouden daar in vergelijkbare functies terecht kunnen komen. Mijn man zou ook wel een eigen bedrijf willen beginnen ā la "Ik Vertrek", dagtochten per sneeuwscooter organiseren voor toeristen ofzo.quote:Op zondag 14 september 2014 15:15 schreef Knutknuttsson het volgende:
Leuk! Wat gaan jullie doen daar?
quote:Op donderdag 4 december 2014 17:55 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Wat voor bedrijf is het? Ik werk bij een groot internationaal bedrijf dat toch erg Zweeds is. Ik heb zelf een positie waar ik mensen aanneem en merk dat er hier veel naar ervaring gekeken wordt (wat kun je substantieel aan het bedrijf toevoegen aan 'skills') en wat minder naar je opleiding.
Ook grappig, Zweden lijken altijd een foto op hun CV te hebben. Kan me niet herinneren dat ik dat in Nederland had (al is mijn eerste 'grotemensenbaan' hier in Zweden geweest)
Succes!
Dank jullie wel!quote:Op donderdag 4 december 2014 18:49 schreef r8v2 het volgende:
CV in Zweden is in inderdaad veel meer persoonlijk. Niet alleen relevante opleidingsinfo en werkervaring worden vermeld, maar ook een persoonlijk verhaaltje waaruit karaktereigenschappen blijken. En inderdaad dus de foto.
H&M? Zitten héél veel Nederlanders (ken er minstens 6)quote:Op donderdag 4 december 2014 19:21 schreef megamandy het volgende:
[..]
[..]
Dank jullie wel!
Het gaat om een modelabel. Zoals ik het kan opmaken uit stageverslagen bij mij op school is wel alle communicatie op het hoofdkantoor in het Engels (hoewel ik sowieso een cursus Zweeds wil gaan volgen als ik aangenomen word).
Neequote:Op donderdag 4 december 2014 21:28 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
H&M? Zitten héél veel Nederlanders (ken er minstens 6)
Overigens ook goed om op tijd woonruimte te regelen. Om te voorkomen dat je je droomfunctie vindt en vervolgens in een hostel moet slapen. Appartementen vinden in Stockholm wordt door velen ervaren als een ramp. Amsterdam is een lachertje vergeleken met de woningnood in Stockholm.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en zij zorgen en betalen voor je huisvestingJe zit dan samen met twee andere stagiaires, dat heb ik al in stageverslagen gelezen. En dat is heeeeel fijn
吴 曼 迪
In bijvoorbeeld Egypte heb je in december 9 uur zon per dag gemiddeld en zweden dus 5 in een hele maand hahaquote:Op vrijdag 5 december 2014 16:04 schreef Jagärtrut het volgende:
Ha Knut, hoe gaat het?
Ik ben het grijze en grauwe wel zat. Het is zo extreem dit jaar, volgens de lokale krant hebben we in heel November 5 uur zon gehad, en december is niet veel beter tot nu toe. Tijd voor -15 en 50 cm. sneeuw!
Leuk! Wat ga je daar doen? Werken, studeren?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 22:41 schreef joekeloekes het volgende:
De zomer komt eraan, dus ik kom er ook aan. Over 10 dagen verhuis ik naar Rätan in Jämtland. Het mag dus best een hele mooie zomer worden
Kijk aan! Hoop dat je vindt wat je zoekt. Aan rust en ruimte in ieder geval geen gebrek, ik zag dat Rätan nog geen 200 inwoners teltquote:Op zaterdag 21 maart 2015 23:02 schreef joekeloekes het volgende:
Wonen. Ik heb altijd internationaal gewerkt en eerder 3,5 jaar in Dubai gewoond. Ben ziek geworden en afgekeurd en nu dus al enige jaren in Nederland. Dat bevalt helemaal niet, ik hou van rust en ruimte. Daarom ga ik dus verkassen naar Zweden. Ik ben er al een klein jaar mee bezig en heb ook al een half jaar Zweedse les op de volksuniversiteit gedaan. Jämtland sprak mij het meest aan bij al mijn zoektochten over het web, dus dat is het geworden. Ik huur er per 1 april een huisje. Dan begint de jacht op het felbegeerde persoonsnummer. Ik ga op mijn gemakje de taal leren en het land eens goed verkennen. Intussen spaar ik rustig door, en over 2,5-3 jaar hoop ik er een leuke villa te kunnen kopen. Liefst iets net buiten een dorp, wel de voorzieningen maar toch een beetje ruimte.
Nice.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 23:02 schreef joekeloekes het volgende:
Wonen. Ik heb altijd internationaal gewerkt en eerder 3,5 jaar in Dubai gewoond. Ben ziek geworden en afgekeurd en nu dus al enige jaren in Nederland. Dat bevalt helemaal niet, ik hou van rust en ruimte. Daarom ga ik dus verkassen naar Zweden. Ik ben er al een klein jaar mee bezig en heb ook al een half jaar Zweedse les op de volksuniversiteit gedaan. Jämtland sprak mij het meest aan bij al mijn zoektochten over het web, dus dat is het geworden. Ik huur er per 1 april een huisje. Dan begint de jacht op het felbegeerde persoonsnummer. Ik ga op mijn gemakje de taal leren en het land eens goed verkennen. Intussen spaar ik rustig door, en over 2,5-3 jaar hoop ik er een leuke villa te kunnen kopen. Liefst iets net buiten een dorp, wel de voorzieningen maar toch een beetje ruimte.
WIA-uitkering mag je kennelijk meenemen als je in Zweden gaat wonen.quote:Op zondag 22 maart 2015 00:36 schreef Miniem het volgende:
En heb je daar werk? Omdat je zegt dat je door wil sparen.
Ah, niet helemaal gelezen dat hij afgekeurd is.quote:Op zondag 22 maart 2015 00:42 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
WIA-uitkering mag je kennelijk meenemen als je in Zweden gaat wonen.![]()
http://www.uwv.nl/particu(...)e-naartoe-kunt-nemen
Ik heb een WIA-IVA inderdaad en die kun je meenemen. Ook blijft de zorgverzekering in Nederland doorlopen via Zorginstituut Nederland, en die wordt door Zweden erkend. Ik kan in Zweden dus ook mijn persoonsnummer krijgen omdat ik een inkomen heb en een alles dekkende zorgverzekering. Ik hoef in Nederland zelfs minder voor mijn zorgverzekering te betalen omdat de zorg in Zweden goedkoper is.quote:Op zondag 22 maart 2015 00:42 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
WIA-uitkering mag je kennelijk meenemen als je in Zweden gaat wonen.![]()
http://www.uwv.nl/particu(...)e-naartoe-kunt-nemen
Hoe oud ben je en waar (locatie) is je werk? Dit zijn twee belangrijke factorenquote:Op woensdag 25 maart 2015 16:03 schreef karton2 het volgende:
Ik heb bij een bedrijf gereageerd op een vacature voor grafisch vormgever met licht programmeerwerk.
Nu heb ik van een hoge pief vrij snel een reactie gekregen op mijn mail waarin hij mij een paar specifieke vragen stelt over mijn vaardigheden, geen probleem.
Tenslotte wil hij ook weten aan wat voor salaris ik zit te denken (erg voorbarig, maar goed).
Op allastudier.se heb ik gezocht op Grafisk formgivare en daar kom ik op 28.000 sek p/m uit.
Ik snap dat in de grote 3 steden het beter verdienen is, maar daar liggen de vaste lasten ook een stuk hoger. Het bedrijf waar ik contact mee heb is gevestigd in Linköping en ik heb 5 jaar werkervaring.
Wat is volgens de kenners een goed bod wat ik kan voorleggen?
Volgende maand 30 en de werkgever zit in Linköping. Ik heb 5 jaar voltijd en relevante werkervaring in Nederland.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:39 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Hoe oud ben je en waar (locatie) is je werk? Dit zijn twee belangrijke factoren
Werkervaring in NL? Hoeveel jaar?
ik zou zeggen tussen de 28-000 - 34.000 realistisch is.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:41 schreef karton2 het volgende:
[..]
Volgende maand 30 en de werkgever zit in Linköping. Ik heb 5 jaar voltijd en relevante werkervaring in Nederland.
Is er een bepaalde sleutel om een goed inzicht te krijgen in de salarissen per gebied/stad?quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:53 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
ik zou zeggen tussen de 28-000 - 34.000 realistisch is.
Dat is netto ongeveer 22.000 - 26.000
die zijn er wel ja. Weet de naam even niet meer maar via Google moet het niet zo moeilijk zijnquote:Op woensdag 25 maart 2015 20:05 schreef karton2 het volgende:
[..]
Is er een bepaalde sleutel om een goed inzicht te krijgen in de salarissen per gebied/stad?
De site uit mijn vorige post geeft gewoon "28.000sek" aan zonder te kijken naar het gebied.
Die kwam ik eerder ook al tegen. Kwam ook nog statsskuld.se en jobbsafari.se tegen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 20:29 schreef Knutknuttsson het volgende:
Lonestatistik.se
Daar vullen werknemers hun salaris in, geeft wel een aardig beeld. Het gemiddelde voor een grafisch designer met 6 jaar ervaring ligt volgens die site rond de 25.000 bruto.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |