abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131339685
SPOILER: Transferbeleid 2012/2013
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Transferbeleid 2013/2014
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_131339825
Uitstekende eerste helft. In de tweede helft was te merken hoeveel kracht dat heeft gekost. Met name verdedigend stond het als een huis voor rust. Scherpe Denswil (niet aan de bal helaas) vooral.

Nou kunnen we wel zeggen dat het Barca op halve kracht was, maar daar geloof ik niet zo in. Zij willen echt wel voor rust de boel beslissen, maar het liep niet. Groot compliment naar Ajax daarvoor. Barca creëerde misschien een kansje of drie in de eerste helft en Ajax zelf zette daar gewoon twee grote kansen tegenover. Je hebt het vooraf over wedstrijden van Shaktar en Zenith die daar wisten te stunten. Dan moet alles meezitten. Dan moet je keeper een topdag hebben en iedere kans die je zelf krijgt moet er in vliegen. Wie weet wat er dan mogelijk is.

Die eerste helft moet je gewoon onthouden, koesteren misschien zelfs. Het was zo dramatisch de afgelopen weken en dan leg je zo'n eerste helft op de mat. Ik heb er zelfs van zitten genieten.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_131339997
Met een beetje geluk schop je er 3 in, al zette Barça pas in de 2e helft echt aan.

Mensen die belerend lopen janken dat het verschil tussen NL en de top van Europa wéér groter is geworden :'). Wat verwacht je dan in godsnaam als je tegen Barcelona speelt? Kom op zeg.

En Ajax mag zich niet aanpassen aan de tegenstander. Men zit in één van de minste fases onder De Boer, dus met het eigen spelletje ga je er waarschijnlijk ook af. Uiteindelijk probeerde Ajax gewoon te voetballen, voor zover ze dat kunnen tegen Barcelona en met dit materiaal. Het opvangen van de back's bij Barcelona was zo gek nog niet.
pi_131340030
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 09:30 schreef DeNummer10 het volgende:
Met een beetje geluk schop je er 3 in, al zette Barça pas in de 2e helft echt aan.

Mensen die belerend lopen janken dat het verschil tussen NL en de top van Europa wéér groter is geworden :'). Wat verwacht je dan in godsnaam als je tegen Barcelona speelt? Kom op zeg.

En Ajax mag zich niet aanpassen aan de tegenstander. Men zit in één van de minste fases onder De Boer, dus met het eigen spelletje ga je er waarschijnlijk ook af. Uiteindelijk probeerde Ajax gewoon te voetballen, voor zover ze dat kunnen tegen Barcelona en met dit materiaal. Het opvangen van de back's bij Barcelona was zo gek nog niet.
Geluk, heeft toch ook wel met kwaliteit te maken dat je er geen maakt
pi_131340041
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 09:32 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ja en nee. Barca mist voor rust ook een paar kansen. Heeft dat ook te maken met kwaliteit?
In Southern Sun
pi_131340064
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 09:32 schreef Tarado het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft dat ook met kwaliteit te maken. Maar dat dramatisch gedoe over Barcelona en Messi en hoe slecht Ajax is en 4-0 en bla bla bla. Wat nou als je 2 of 3 goals maakt daar? En hoe goed je ook bent, geluk is voor geen enkele ploeg vervelend. Barcelona heeft zelf ook geregeld geluk nodig. Dat hoort er nu eenmaal bij.
pi_131340069
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 09:33 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja en nee. Barca mist voor rust ook een paar kansen. Heeft dat ook te maken met kwaliteit?
Die kans van Van Rhijn heb je geluk bij nodig, die van Duarte kwaliteit/handelingssnelheid
pi_131340105
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 09:34 schreef DeNummer10 het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft dat ook met kwaliteit te maken. Maar dat dramatisch gedoe over Barcelona en Messi en hoe slecht Ajax is en 4-0 en bla bla bla. Wat nou als je 2 of 3 goals maakt daar? En hoe goed je ook bent, geluk is voor geen enkele ploeg vervelend. Barcelona heeft zelf ook geregeld geluk nodig. Dat hoort er nu eenmaal bij.
Ik heb ook bij vlagen genoten van Ajax hoor, die uitslag is niet zo relevant, zo liggen de verhoudingen nu nou eenmaal.
pi_131340107
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 09:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

Die kans van Van Rhijn heb je geluk bij nodig, die van Duarte kwaliteit/handelingssnelheid
En die ballen die Neymar en Messi in de eerste helft recht op Vermeer schieten? Is dat ook kwaliteit/handelingssnelheid?

We zijn zo snel geneigd om het bij ons onkunde te vinden en bij een ander niet, terwijl hetzelfde gebeurt. Alleen, Messi krijgt daarna nog vier kansen.
In Southern Sun
pi_131340112
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 09:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik zag Messi ook 2x op de keeper schieten, kwam kwaliteit tekort. En die vrije trap, 2cm meer naar links, paal eruit. Kwaliteit tekort.
  donderdag 19 september 2013 @ 09:37:26 #11
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131340124
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 09:36 schreef DeNummer10 het volgende:

[..]

Ik zag Messi ook 2x op de keeper schieten, kwam kwaliteit tekort. En die vrije trap, 2cm meer naar links, paal eruit. Kwaliteit tekort.
:)
pi_131340133
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 09:36 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

En die ballen die Neymar en Messi in de eerste helft recht op Vermeer schieten? Is dat ook kwaliteit/handelingssnelheid?

We zijn zo snel geneigd om het bij ons onkunde te vinden en bij een ander niet, terwijl hetzelfde gebeurt. Alleen, Messi krijgt daarna nog vier kansen.
Het verschil zit 'm voornamelijk in het feit dat Messi die kansen ook zelf kan creëren. Hoeveel spelers kunnen dat tegenwoordig nog? Handjevol. En die spelen doorgaans niet bij Ajax. Suarez was de laatste.
  donderdag 19 september 2013 @ 09:40:31 #13
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131340187
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 09:36 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Als ze er zondag maar wel in gaan
pi_131340204
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 09:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

Als ze er zondag maar wel in gaan
Dan krijg je als het goed is ook meer kansen.
In Southern Sun
pi_131340234
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 09:36 schreef DeNummer10 het volgende:

[..]

:):)
pi_131340246
Wel fijn dat mensen hier tenminste realistisch en nuchter kijken naar gisteren. Ajax.netwerk.to is weer zo dramatisch om te lezen.
pi_131340306
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 09:43 schreef stoeltafel het volgende:
Wel fijn dat mensen hier tenminste realistisch en nuchter kijken naar gisteren. Ajax.netwerk.to is weer zo dramatisch om te lezen.
Noem eens een voorbeeld?
pi_131340342
Ik ben heel even gaan buurten daar. Weet weer waarom ik daar nooit kom.

quote:
Als Barcelona ook maar even aanzette liep het zo over Ajax heen. Geen 1 moment gehad dat ik dacht dat Barcelona het moeilijk zou krijgen met dit armetierig zooitje. Wat totaal niet mee hielp was Vermeer (al jaren een dramatische keeper), die constant ballen gooit naar spelers die onder druk staan. Gelukkig is de Boer blij met de 2 kansen (kansen waar Barcelona dacht; laat ze maar lopen) die wij hebben gecreëerd.

Verder is de verdediging gewoon onthutsend zwak. We hebben verdomme kereltjes daar lopen waar mijn zoontje die in de D1 speelt nog lachend voorbij loopt. Waarom hebben wij nooit een bod uit gebracht op die Douglas van Twente? Die zit verdomme nu op de bank in Rusland. Die vent weet wat verdedigen is en had die kleine gassies van dit "fantastische Barcelona" gewoon onder het veld geschopt.

En breek me de bek niet open over die Poulsen. Jezus christus wat is dat een ontzettend slechte voetballer. Ik kreeg in de tweede helft plaats vervangende schaamte. WAAROM NIET WISSELEN???

Maar nogmaals; De Boer is blij met de 2(!!!!!!!) gecreëerde kansen. De Boer moet opflikkeren met zijn gelul. Zijn tactiek en inkoopbeleid heeft ons vandaag de das om gedaan. Met een sloper achterin en een 'gewone' linksbuiten had je hier op zijn minst gelijk gespeeld.

Zondag tegen PSV in ieder geval Poulsen eruit en nooit meer opstellen. Alsnog gaan we daar uiteraard nooit winnen en wel hierom:

"we hebben een zware wedstrijd in de benen" "we hebben moeten reizen, misschien dat de jongens niet helemaal fit zijn teruggekomen" "ze hebben te weinig rust gehad"

Ik heb er totaal geen vertrouwen in zondag, maar alsnog zit ik tussen die lampen. Waarom eigenlijk? Ohja, AJAX zit godverdomme in mn bloed.
:').
In Southern Sun
pi_131340349
VI Radio ‏@VIradionl 3m
'Balverlies Poulsen stuitend' Rond 10.20u blikken we terug op verlies #ajax tegen #barcelona #championsleague @viradionl
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 09:46 schreef DeNummer10 het volgende:

[..]

Noem eens een voorbeeld?
Zal ik zo doen
pi_131340369
Bij VI komen ze er na 2 jaar achter dat Poulsen er geen klote van kan?
pi_131340395
Zou de jong zondag 90min kunnen spelen?
pi_131340397
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 09:49 schreef DeNummer10 het volgende:
Bij VI komen ze er na 2 jaar achter dat Poulsen er geen klote van kan?
Poulsen was gister dramatisch, maar heeft vorig jaar echt wel zijn waarde bewezen. Maar goed, wat hij gister liet zien kan écht niet.
In Southern Sun
pi_131340411
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 09:50 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Poulsen was gister dramatisch, maar heeft vorig jaar echt wel zijn waarde bewezen. Maar goed, wat hij gister liet zien kan écht niet.
Toch speelt hij vaker slecht dan goed, ook vorig jaar. Tegen een PSV met beroeps-debielen als Van Bommel, Strootman en Toivonen had ik hem niet willen missen. Als ik hem vervolgens in de wedstrijd erna weer verstoppertje zie spelen dan baal ik als een stekker dat zo iemand bij Ajax zit.
  donderdag 19 september 2013 @ 09:54:24 #24
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131340456
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 09:51 schreef DeNummer10 het volgende:

[..]

Toch speelt hij vaker slecht dan goed, ook vorig jaar. Tegen een PSV met beroeps-debielen als Van Bommel, Strootman en Toivonen had ik hem niet willen missen. Als ik hem vervolgens in de wedstrijd erna weer verstoppertje zie spelen dan baal ik als een stekker dat zo iemand bij Ajax zit.
Maar Schone op die positie is het ook niet
pi_131340602
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 09:48 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik ben heel even gaan buurten daar. Weet weer waarom ik daar nooit kom.

[..]

:').
Weet niet of ik hierom moet huilen van medelijden of gigantisch moet lachen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')