quote:
Op woensdag 18 september 2013 20:51 schreef Kinley het volgende:Jullie snappen 't niet.
Ik moet hoe dan ook 350 van te voren overmaken omdat zij het gaat 'inkopen'.
Ik heb het al gedaan en met d'r gesproken en verteld dat ik bang ben. Ze zegt dat alles goed komt en zaterdag netjes mijn pakketje binnen krijg. Ze zegt zelfs; ik wil het wel terugstorten maar dan kan ik je iphone niet ophalen. Zaterdag moet ik de andere 350 overmaken. Snappen jullie het?
Ik zal proberen om het toch serieus te nemen en een serieus antwoord te geven omdat ik het de meeste mensen niet gun om opgelicht te worden, hoe naïef ze ook zijn;
Er zijn tientallen zoniet honderden mensen die benaderd zijn door jouw marktplaats contact, allen met de vraag 350 euro over te maken. Die vrouw die je spreekt werkt waarschijnlijk in opdracht van een oplichters"bende", meestal in Nigeria. Ze laten Westerse vrouwen het woord doen omdat dat het meeste vertrouwen wekt. De ID, het telefoonnummer en adres zijn niet echt, of wel echt en gejat van een persoon die er waarschijnlijk geen weet van heeft. Ze zullen een aanbetaling vragen omdat ook dat weer meer vertrouwen wekt dan een volledig bedrag in 1 keer, jij krijgt het gevoel een stok achter de deur te hebben "omdat ze de rest nog niet hebben" maar in de werkelijkheid ben jij gewoon 350 euro lichter. Dit zal via een Western Union transactie gaan (mark my words) en dat is niet te storneren, geld is 5 minuten later gewoon opgenomen en de transactie is nergens meer terug te vinden. Jij zal uiteraard niks ontvangen en in een enkel geval als je geluk hebt een blok hout of een baksteen.
En ja, het kan geloofwaardig klinken, als dat het niet zou zijn dan zou deze vorm van oplichting niet levensvatbaar zijn en allang weer verdwenen zijn. Het zijn de mensen van goed vertrouwen zoals jij die het de moeite waard maken.
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2013 22:49:34 ]