abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Licht Ontvlambaar woensdag 18 september 2013 @ 08:44:50 #1
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131305288
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 08:51 schreef arjan1112 het volgende:
zoals ik al vreesde en waar ik heel erg tegen ben, net als tabak-alcohol accijnzen en beperkingen..

AMSTERDAM -
Suiker werkt zo verslavend dat gebruik ervan door de overheid aan banden moet worden gelegd. Dat zegt Paul van der Velpen, directeur van de GGD in Amsterdam. Hij denkt daarbij aan een suikertaks of een wet die bepaalt hoeveel suiker er in een product mag worden verwerkt.

„Net als alcohol en tabak is het eigenlijk een drug. Gebruikers moet dus gewezen worden op de gevaren. Ik zie bijvoorbeeld voor me dat er net als bij roken stickers op frisdranken en zoete producten komen met de waarschuwing dat suiker verslavend werkt en slecht voor de gezondheid is”, aldus Van der Velpen.

over 8 jaar kost een fles cola 15 euro
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Licht Ontvlambaar woensdag 18 september 2013 @ 08:46:30 #2
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131305320
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 08:34 schreef HD9 het volgende:

[..]

vruchtensappen zonder toevoeging van suikers
dus echte sappen
Tomatensap zonder zout en suiker
bietensap
Euh ja, bietensap is geen vruchtensap natuurlijk en tomatensap is op het randje... Ik zie behalve dat het lekker kan zijn, geen voordeel van vruchtensap ten opzichte van gewoon het fruit eten. En al helemaal niet als het niet zelf geperst is.
pi_131305352
het enige drinken waar geen suiker in zit is water . je hebt natuurlijk ook koffie maar dat is ook weer niet goed

het boeit mij eigenlijk niks.. cola is geweldig; wat mij betreft zit er helemaal geen belasting op
  Licht Ontvlambaar woensdag 18 september 2013 @ 08:52:00 #4
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131305396
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 08:48 schreef arjan1112 het volgende:
het enige drinken waar geen suiker in zit is water . je hebt natuurlijk ook koffie maar dat is ook weer niet goed

het boeit mij eigenlijk niks.. cola is geweldig; wat mij betreft zit er helemaal geen belasting op
Cola is lekker, maar het is de grootste zooi die er bestaat.
pi_131305403
nou bier is nog erger denk ik ?
pi_131305409
Hopelijk stoppen de fabrikanten nu met overal onnodige hoeveelheden suiker in te gooien, maar dat zal wel niet aangezien er altijd nog de suikerlobby is.
pi_131305433
Ach ja. Stevia zal wel een aardig alternatief bieden. Meer dan 5 planten mag je niet hebben neem ik aan, anders pakken ze je op in de toekomst.
  Licht Ontvlambaar woensdag 18 september 2013 @ 08:56:07 #8
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131305455
Stevia is geen alternatief... Vind ik :)

Gewoon zoals GroningseGast zegt minder suiker, minder zoet, niet krampachtig op zoek naar alternatieven.
pi_131305573
wat is stevia ?
pi_131306174
Krijg onderhand het gevoel dat we met z'n allen in een inrichting leven waar de staat regeltjes door onze strot drukt, waardoor wij zo goedkoop mogelijk hoge winst opbrengen.
pi_131307001
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 08:56 schreef Sjeen het volgende:
Stevia is geen alternatief... Vind ik :)

Gewoon zoals GroningseGast zegt minder suiker, minder zoet, niet krampachtig op zoek naar alternatieven.
Het smaakt zoet, maar ook bitter. De druppels schijnen wel echt zoet te zijn, maar dat is nog te prijzig.
Koffie zonder suiker vind ik niet te doen, om maar wat te noemen. Dus lever je er toch op in als je besluit te minderen met suiker.
pi_131307011
quote:
18s.gif Op woensdag 18 september 2013 09:37 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Krijg onderhand het gevoel dat we met z'n allen in een inrichting leven waar de staat regeltjes door onze strot drukt, waardoor wij zo goedkoop mogelijk hoge winst opbrengen.
Precies, dat idee heb ik ook.
pi_131307023
Gaat het fruit nu duurder worden? Stikt van de suikers

:(
pi_131307033
Lekker boeiend, cola blijf ik toch wel drinken!
Zonder wrijving geen glans
pi_131307285
quote:
18s.gif Op woensdag 18 september 2013 09:37 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Dat gevoel kun je krijgen, maar je kunt het ook rationaliseren. Als mensen die door ongezond vreten dik en ziekelijk worden (diabetes, hart en vaatziekten, etc) er verder niemand mee tot last zijn, laat ze dan maar gewoon gaan; maar helaas betalen wij allemaal mee aan elkaars zorg. Doordat mensen slecht met hun eigen lijf omgaan stijgen de kosten dus voor ons allemaal, ook als je zelf wel verantwoord eet en geen troep in je lijf stopt. De zorg dreigt onbetaalbaar te worden. Dan kun je dus ofwel de mensen die dik en ongezond zijn straffen met hogere premies, maar dat vinden we met z'n allen onmenselijk. Dus dan is accijns op ongezond voedsel toch een veel betere manier om te trachten de zorg betaalbaar te houden?
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  Licht Ontvlambaar woensdag 18 september 2013 @ 10:44:25 #16
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131307630
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 10:27 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Dat gevoel kun je krijgen, maar je kunt het ook rationaliseren. Als mensen die door ongezond vreten dik en ziekelijk worden (diabetes, hart en vaatziekten, etc) er verder niemand mee tot last zijn, laat ze dan maar gewoon gaan; maar helaas betalen wij allemaal mee aan elkaars zorg. Doordat mensen slecht met hun eigen lijf omgaan stijgen de kosten dus voor ons allemaal, ook als je zelf wel verantwoord eet en geen troep in je lijf stopt. De zorg dreigt onbetaalbaar te worden. Dan kun je dus ofwel de mensen die dik en ongezond zijn straffen met hogere premies, maar dat vinden we met z'n allen onmenselijk. Dus dan is accijns op ongezond voedsel toch een veel betere manier om te trachten de zorg betaalbaar te houden?
Definieer ongezond... Want daarover lopen de meningen nogal uiteen. En als je de stelling van het voedingscentrum als richtlijn neemt, dan zou het zomaar kunnen dat de gezondheidszorg over een aantal jaar helemaal uit zijn voegen barst, met hun Becel Proactiv en zoetstoffen fetisj.
pi_131307850
quote:

[..]

En als jij morgen wordt aangereden wordt dat ook door ons betaald. Wij zeggen toch ook niet "ja, maar het is zijn eigen fout, hoor. Moest 'ie maar beter opletten!".
pi_131308536
quote:
Dat is ook zo.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_131310317
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 10:55 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

En als jij morgen wordt aangereden wordt dat ook door ons betaald. Wij zeggen toch ook niet "ja, maar het is zijn eigen fout, hoor. Moest 'ie maar beter opletten!".
Je mist mijn punt nogal :')
  woensdag 18 september 2013 @ 12:56:46 #20
3542 Gia
User under construction
pi_131311081
quote:

[..]

Hoe zou je dit willen controleren?

Er zijn mensen die, door een ziekte in hun jeugd, medicatie nodig hebben waar je dik van wordt.
En dan?
Dat zijn er natuurlijk niet zo veel, maar je kunt daar dan geen uitzondering voor maken.

Als een vrouw met zwaar overgewicht beweert dat ze gezond eet, alleen water en vruchtensap drinkt en niet rookt, dan moet je haar opnemen ter observatie.
Wat dát kost!

Ik ken iemand die veel en vet eet, drinkt, rookt en nauwelijks beweegt.
Die moet dan meer betalen dan iemand die gezond eet, maar wel drinkt en rookt.
En die moet weer meer betalen dan de dikkerd die niet rookt en niet drinkt.
Waar ga je die grens leggen?

En stel dat heel Nederland gezond eet, niet drinkt, niet rookt en drie keer per week sport, een utopie, weet ik, maar voor de discussie.
Dan komen heel veel artsen zonder werk te zitten, omdat er te weinig geld in het laatje komt. Gevolg, toch weer hogere premies.
En dan zie je iedereen weer gaan afgeven op mensen die 'een gevaarlijke' sport beoefenen. Of degenen die té hard werken en een burnout krijgen, of teveel achter de pc, slechte ogen, drummen en concerten zonder oordopjes, slechte oren. Zonder jas buiten lopen, verkoudheid, griep. Tanden niet poetsen, dure tandartskosten. Borstkanker na jaren pilgebruik.

Kortom, het wordt er niet beter op als je premies verhoogt voor mensen die, volgens jou, ongezond leven. Maar vet eten, zoetigheid, alcohol en rookgerei duurder maken, zorgt ervoor dat de rekening wél ligt bij de 'zondaars'. Er zou dan wel een deel van die extra accijns naar de ziektekostenverzekeraars moeten.

Persoonlijk heb ik liever een lager eigen risico met een hogere premie en accijns op ongezonde eet-, drink- en rookwaren, dan weer een hoger eigen risico.
pi_131311398
Zelf helemaal over op stevia. Smaakt inderdaad anders maar goed te doen. Die druppels moet ik nog eens proberen.
  Licht Ontvlambaar woensdag 18 september 2013 @ 13:17:23 #22
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131311612
Ik zie me nog geen cake bakken met Stevia...
pi_131311673
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:17 schreef Sjeen het volgende:
Ik zie me nog geen cake bakken met Stevia...
Echt lekker lijkt me dat ook niet maar het lijkt me ook dat we over het algemeen erg geconditioneerd zijn om het zoet van suiker als het 'standaard zoet' te beschouwen. Ik ben benieuwd of ik over een tijdje ook stevia-zoet als 'normaal' zoet ervaar. Moet toegeven dat stevia prima te doen is maar dat ik nu nog qua smaak liever voor normale suiker kies.
  Licht Ontvlambaar woensdag 18 september 2013 @ 13:26:14 #24
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131311837
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:20 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Echt lekker lijkt me dat ook niet maar het lijkt me ook dat we over het algemeen erg geconditioneerd zijn om het zoet van suiker als het 'standaard zoet' te beschouwen. Ik ben benieuwd of ik over een tijdje ook stevia-zoet als 'normaal' zoet ervaar. Moet toegeven dat stevia prima te doen is maar dat ik nu nog qua smaak liever voor normale suiker kies.
Nou ja, als ik koffie met dropsmaak wil, dan neem ik er wel een dropje bij... Ik vind Stevia echt een ranzige nasmaak hebben, maar datzelfde heb ik ook met zoetstoffen.
pi_131312016
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:26 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Nou ja, als ik koffie met dropsmaak wil, dan neem ik er wel een dropje bij... Ik vind Stevia echt een ranzige nasmaak hebben, maar datzelfde heb ik ook met zoetstoffen.
Dan zou ik er niet aan beginnen idd. Kan er zelf wel aan wennen. Ervaar het meer als een 'kruidig' zoet.
pi_131312299
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 12:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoe zou je dit willen controleren?

Er zijn mensen die, door een ziekte in hun jeugd, medicatie nodig hebben waar je dik van wordt.
En dan?
Dat zijn er natuurlijk niet zo veel, maar je kunt daar dan geen uitzondering voor maken.

Als een vrouw met zwaar overgewicht beweert dat ze gezond eet, alleen water en vruchtensap drinkt en niet rookt, dan moet je haar opnemen ter observatie.
Wat dát kost!

Ik ken iemand die veel en vet eet, drinkt, rookt en nauwelijks beweegt.
Die moet dan meer betalen dan iemand die gezond eet, maar wel drinkt en rookt.
En die moet weer meer betalen dan de dikkerd die niet rookt en niet drinkt.
Waar ga je die grens leggen?

En stel dat heel Nederland gezond eet, niet drinkt, niet rookt en drie keer per week sport, een utopie, weet ik, maar voor de discussie.
Dan komen heel veel artsen zonder werk te zitten, omdat er te weinig geld in het laatje komt. Gevolg, toch weer hogere premies.
En dan zie je iedereen weer gaan afgeven op mensen die 'een gevaarlijke' sport beoefenen. Of degenen die té hard werken en een burnout krijgen, of teveel achter de pc, slechte ogen, drummen en concerten zonder oordopjes, slechte oren. Zonder jas buiten lopen, verkoudheid, griep. Tanden niet poetsen, dure tandartskosten. Borstkanker na jaren pilgebruik.

Kortom, het wordt er niet beter op als je premies verhoogt voor mensen die, volgens jou, ongezond leven. Maar vet eten, zoetigheid, alcohol en rookgerei duurder maken, zorgt ervoor dat de rekening wél ligt bij de 'zondaars'. Er zou dan wel een deel van die extra accijns naar de ziektekostenverzekeraars moeten.

Persoonlijk heb ik liever een lager eigen risico met een hogere premie en accijns op ongezonde eet-, drink- en rookwaren, dan weer een hoger eigen risico.
Lees mijn post nog eens als je bent bijgekomen?
pi_131314352
Gewoon 1 keer in de zoveel tijd de auto volgooien met boodschappen in Duitsland. Helemaal rendabel als je vlakbij de grens woont.
  woensdag 18 september 2013 @ 15:01:11 #28
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131314510
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 14:55 schreef Jellereppe het volgende:
Gewoon 1 keer in de zoveel tijd de auto volgooien met boodschappen in Duitsland. Helemaal rendabel als je vlakbij de grens woont.
Over de grens gaan wonen scheelt nog veel meer
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_131314996
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een uitspraak naar mijn hart. _O_ Moet je wel het Duits een beetje onder de knieën krijgen, maar wat niet is, kan nog komen.
  woensdag 18 september 2013 @ 15:37:41 #30
45206 Pietverdriet
pi_131315581
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:20 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Een uitspraak naar mijn hart. _O_ Moet je wel het Duits een beetje onder de knieën krijgen, maar wat niet is, kan nog komen.
Je woont vrijstaand voor de prijs van een rijtjeshuis.
Je neemt een goedkope Duitse hypotheek (2,7 procent rente voor 10 jaar vast bijvoorbeeld)
Die trek je af van je inkomen wat je in Nederland laat belasten als je gewoon in Nederland blijft werken
Aangezien de Duitse overheid het meeste betaald uit de centrale pot zijn de lokale lasten lager dan in Nederland.
Als je je ziektenkostenverzekering in Nederland houd krijg je gratis een tweede in Duitsland (jaja) maar wel met de zeer uitgebreide Duitse dekking
Boodschappen goedkoper
pi_131316023
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je woont vrijstaand voor de prijs van een rijtjeshuis.
Je neemt een goedkope Duitse hypotheek (2,7 procent rente voor 10 jaar vast bijvoorbeeld)
Die trek je af van je inkomen wat je in Nederland laat belasten als je gewoon in Nederland blijft werken
Aangezien de Duitse overheid het meeste betaald uit de centrale pot zijn de lokale lasten lager dan in Nederland.
Als je je ziektenkostenverzekering in Nederland houd krijg je gratis een tweede in Duitsland (jaja) maar wel met de zeer uitgebreide Duitse dekking
Boodschappen goedkoper
Ik ben vooral onder de indruk van het eerste. Een vrijstaand huis voor de prijs van een rijtjehuis. Dan denk ik aan 2,3 ton (¤ 230.000). Dat is goedkoop. Krijg je in NL inderdaad niet meer dan een gare rijtjeshuis voor.
  woensdag 18 september 2013 @ 17:03:57 #32
45206 Pietverdriet
pi_131318460
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:51 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ik ben vooral onder de indruk van het eerste. Een vrijstaand huis voor de prijs van een rijtjehuis. Dan denk ik aan 2,3 ton (¤ 230.000). Dat is goedkoop. Krijg je in NL inderdaad niet meer dan een gare rijtjeshuis voor.
Heb 265.000 betaald voor een vrijstaand huis met 500 vierkante meter grond, 2 garages, aan een bosrand in een rustige buurt. Vlakbij de snelweg naar NL, als ik met de hond ga lopen ben ik in 100 meter in een bos
pi_131319220
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 17:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb 265.000 betaald voor een vrijstaand huis met 500 vierkante meter grond, 2 garages, aan een bosrand in een rustige buurt. Vlakbij de snelweg naar NL, als ik met de hond ga lopen ben ik in 100 meter in een bos
Netjes. Petje af. Dat meen ik uit de grond van mijn hart.
pi_131319263
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat sowieso. Nederland is wat dat betreft zwaar ongunstig om in te wonen.
  woensdag 18 september 2013 @ 17:34:28 #35
45206 Pietverdriet
pi_131319307
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 17:32 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Netjes. Petje af. Dat meen ik uit de grond van mijn hart.
Maar niet voor iedereen weggelegd, veel Nederlanders aarden hier niet en vertrekken weer na een aantal jaar. Ik ben echter getrouwd met een Duitser en woon al sinds 2000 af en aan in Duitsland.
pi_131319339
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 17:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar niet voor iedereen weggelegd, veel Nederlanders aarden hier niet en vertrekken weer na een aantal jaar. Ik ben echter getrouwd met een Duitser en woon al sinds 2000 af en aan in Duitsland.
Begrijpelijk, maar de overstap Nederland naar Duitsland lijkt mij niet heel groot. De taal is ook verwant aan het Nederlands en dat moet je ook in een jaar wel redelijk kunnen spreken als je er echt aan trekt.
pi_131319499
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 17:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij was toch van de mannenliefde?
  woensdag 18 september 2013 @ 18:19:33 #38
45206 Pietverdriet
pi_131320654
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 17:40 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Jij was toch van de mannenliefde?
Correct
  woensdag 18 september 2013 @ 18:20:16 #39
45206 Pietverdriet
pi_131320674
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 17:35 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Begrijpelijk, maar de overstap Nederland naar Duitsland lijkt mij niet heel groot. De taal is ook verwant aan het Nederlands en dat moet je ook in een jaar wel redelijk kunnen spreken als je er echt aan trekt.
Jep, gewoon integreren
  woensdag 18 september 2013 @ 18:21:10 #40
45206 Pietverdriet
pi_131320710
Hier kan je trouwens terecht met vragen en ervaringen uitwisselen
KAA / Nederlanders in Duitsland deel 40: Met verschuivende landsgrenzen
pi_131321255
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 18:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Correct
Dus je woont met je (mannelijke) echtgenoot in Duitsland? Daar ook getrouwd of in Nederland?
  woensdag 18 september 2013 @ 18:42:07 #42
45206 Pietverdriet
pi_131321319
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 18:39 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Dus je woont met je (mannelijke) echtgenoot in Duitsland? Daar ook getrouwd of in Nederland?
Ja, en in Nederland getrouwd
pi_131321419
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 18:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, en in Nederland getrouwd
Allebei een kostuum aan toen? Of in t leer? Of wat?
  woensdag 18 september 2013 @ 18:51:53 #44
45206 Pietverdriet
pi_131321557
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 18:46 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Allebei een kostuum aan toen? Of in t leer? Of wat?
Nee, een bruidsjurk
LOL
gewoon in pak, wat ik ook voor werk draag.
pi_131467792
Over welke suiker wordt er dan precies accijns geheven? Suiker zit ook in fruit, brood en spaghetti.
If not now, then when.
pi_131468294
suikeraccijns, de enige betuttelende regel waar ik achter sta
pi_131468300
quote:
10s.gif Op maandag 23 september 2013 01:25 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Over welke suiker wordt er dan precies accijns geheven? Suiker zit ook in fruit, brood en spaghetti.
toegevoegde suiker natuurlijk
pi_131468329
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 02:59 schreef LogiteX het volgende:
suikeraccijns, de enige betuttelende regel waar ik achter sta
Hoezo dan? Als mensen ongezond willen eten moeten ze dat zelf weten, ze gaan toch eerder dood. Zo kan je ook accijns gaan heffen op transvetten en allerlei andere stoffen die slecht voor je zijn.
  maandag 23 september 2013 @ 07:08:51 #49
45206 Pietverdriet
pi_131468763
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 03:10 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Hoezo dan? Als mensen ongezond willen eten moeten ze dat zelf weten, ze gaan toch eerder dood. Zo kan je ook accijns gaan heffen op transvetten en allerlei andere stoffen die slecht voor je zijn.
kunstmatig geharde vetten kan je gewoon verbieden, voegt niets toe
pi_131468853
Het feit dat suiker verslavend is, lijkt mij wel bewezen dat mensen op zoek gaan naar alternatieven als E960 (stevia), E951 (aspartaam), E967 (xilitol), E420 (sorbitol), E968, E953, E966, E965, E421, E950, E952, E954, E957, E959, E960, E961 en E962
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  Licht Ontvlambaar maandag 23 september 2013 @ 07:42:54 #51
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131468887
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 07:35 schreef Resistor het volgende:
Het feit dat suiker verslavend is, lijkt mij wel bewezen dat mensen op zoek gaan naar alternatieven als E960 (stevia), E951 (aspartaam), E967 (xilitol), E420 (sorbitol), E968, E953, E966, E965, E421, E950, E952, E954, E957, E959, E960, E961 en E962
daaruit zou ik eerder concluderen dat niet suiker maar een zoete smaak verslavend is...
  maandag 23 september 2013 @ 08:05:06 #52
45206 Pietverdriet
pi_131469035
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 07:42 schreef Sjeen het volgende:

[..]

daaruit zou ik eerder concluderen dat niet suiker maar een zoete smaak verslavend is...
Dat wij graag suiker eten is niet zo gek, kort door de bocht: onze hersenen werken op suikers
pi_131479777
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 08:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat wij graag suiker eten is niet zo gek, kort door de bocht: onze hersenen werken op suikers
Op glucose. Dat is wat anders dan fructose.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')