quote:Op maandag 16 september 2013 08:51 schreef arjan1112 het volgende:
zoals ik al vreesde en waar ik heel erg tegen ben, net als tabak-alcohol accijnzen en beperkingen..
AMSTERDAM -
Suiker werkt zo verslavend dat gebruik ervan door de overheid aan banden moet worden gelegd. Dat zegt Paul van der Velpen, directeur van de GGD in Amsterdam. Hij denkt daarbij aan een suikertaks of een wet die bepaalt hoeveel suiker er in een product mag worden verwerkt.
„Net als alcohol en tabak is het eigenlijk een drug. Gebruikers moet dus gewezen worden op de gevaren. Ik zie bijvoorbeeld voor me dat er net als bij roken stickers op frisdranken en zoete producten komen met de waarschuwing dat suiker verslavend werkt en slecht voor de gezondheid is”, aldus Van der Velpen.
over 8 jaar kost een fles cola 15 euro
Euh ja, bietensap is geen vruchtensap natuurlijk en tomatensap is op het randje... Ik zie behalve dat het lekker kan zijn, geen voordeel van vruchtensap ten opzichte van gewoon het fruit eten. En al helemaal niet als het niet zelf geperst is.quote:Op woensdag 18 september 2013 08:34 schreef HD9 het volgende:
[..]
vruchtensappen zonder toevoeging van suikers
dus echte sappen
Tomatensap zonder zout en suiker
bietensap
Cola is lekker, maar het is de grootste zooi die er bestaat.quote:Op woensdag 18 september 2013 08:48 schreef arjan1112 het volgende:
het enige drinken waar geen suiker in zit is water . je hebt natuurlijk ook koffie maar dat is ook weer niet goed
het boeit mij eigenlijk niks.. cola is geweldig; wat mij betreft zit er helemaal geen belasting op
Het smaakt zoet, maar ook bitter. De druppels schijnen wel echt zoet te zijn, maar dat is nog te prijzig.quote:Op woensdag 18 september 2013 08:56 schreef Sjeen het volgende:
Stevia is geen alternatief... Vind ik
Gewoon zoals GroningseGast zegt minder suiker, minder zoet, niet krampachtig op zoek naar alternatieven.
Precies, dat idee heb ik ook.quote:Op woensdag 18 september 2013 09:37 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Krijg onderhand het gevoel dat we met z'n allen in een inrichting leven waar de staat regeltjes door onze strot drukt, waardoor wij zo goedkoop mogelijk hoge winst opbrengen.
Dat gevoel kun je krijgen, maar je kunt het ook rationaliseren. Als mensen die door ongezond vreten dik en ziekelijk worden (diabetes, hart en vaatziekten, etc) er verder niemand mee tot last zijn, laat ze dan maar gewoon gaan; maar helaas betalen wij allemaal mee aan elkaars zorg. Doordat mensen slecht met hun eigen lijf omgaan stijgen de kosten dus voor ons allemaal, ook als je zelf wel verantwoord eet en geen troep in je lijf stopt. De zorg dreigt onbetaalbaar te worden. Dan kun je dus ofwel de mensen die dik en ongezond zijn straffen met hogere premies, maar dat vinden we met z'n allen onmenselijk. Dus dan is accijns op ongezond voedsel toch een veel betere manier om te trachten de zorg betaalbaar te houden?quote:Op woensdag 18 september 2013 09:37 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Krijg onderhand het gevoel dat we met z'n allen in een inrichting leven waar de staat regeltjes door onze strot drukt, waardoor wij zo goedkoop mogelijk hoge winst opbrengen.
Definieer ongezond... Want daarover lopen de meningen nogal uiteen. En als je de stelling van het voedingscentrum als richtlijn neemt, dan zou het zomaar kunnen dat de gezondheidszorg over een aantal jaar helemaal uit zijn voegen barst, met hun Becel Proactiv en zoetstoffen fetisj.quote:Op woensdag 18 september 2013 10:27 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Dat gevoel kun je krijgen, maar je kunt het ook rationaliseren. Als mensen die door ongezond vreten dik en ziekelijk worden (diabetes, hart en vaatziekten, etc) er verder niemand mee tot last zijn, laat ze dan maar gewoon gaan; maar helaas betalen wij allemaal mee aan elkaars zorg. Doordat mensen slecht met hun eigen lijf omgaan stijgen de kosten dus voor ons allemaal, ook als je zelf wel verantwoord eet en geen troep in je lijf stopt. De zorg dreigt onbetaalbaar te worden. Dan kun je dus ofwel de mensen die dik en ongezond zijn straffen met hogere premies, maar dat vinden we met z'n allen onmenselijk. Dus dan is accijns op ongezond voedsel toch een veel betere manier om te trachten de zorg betaalbaar te houden?
En als jij morgen wordt aangereden wordt dat ook door ons betaald. Wij zeggen toch ook niet "ja, maar het is zijn eigen fout, hoor. Moest 'ie maar beter opletten!".quote:Op woensdag 18 september 2013 10:27 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Dat gevoel kun je krijgen, maar je kunt het ook rationaliseren. Als mensen die door ongezond vreten dik en ziekelijk worden (diabetes, hart en vaatziekten, etc) er verder niemand mee tot last zijn, laat ze dan maar gewoon gaan; maar helaas betalen wij allemaal mee aan elkaars zorg. Doordat mensen slecht met hun eigen lijf omgaan stijgen de kosten dus voor ons allemaal, ook als je zelf wel verantwoord eet en geen troep in je lijf stopt. De zorg dreigt onbetaalbaar te worden. Dan kun je dus ofwel de mensen die dik en ongezond zijn straffen met hogere premies, maar dat vinden we met z'n allen onmenselijk. Dus dan is accijns op ongezond voedsel toch een veel betere manier om te trachten de zorg betaalbaar te houden?
Dat is ook zo.quote:Op woensdag 18 september 2013 09:37 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Je mist mijn punt nogalquote:Op woensdag 18 september 2013 10:55 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
En als jij morgen wordt aangereden wordt dat ook door ons betaald. Wij zeggen toch ook niet "ja, maar het is zijn eigen fout, hoor. Moest 'ie maar beter opletten!".
Hoe zou je dit willen controleren?quote:Op woensdag 18 september 2013 10:27 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Echt lekker lijkt me dat ook niet maar het lijkt me ook dat we over het algemeen erg geconditioneerd zijn om het zoet van suiker als het 'standaard zoet' te beschouwen. Ik ben benieuwd of ik over een tijdje ook stevia-zoet als 'normaal' zoet ervaar. Moet toegeven dat stevia prima te doen is maar dat ik nu nog qua smaak liever voor normale suiker kies.quote:Op woensdag 18 september 2013 13:17 schreef Sjeen het volgende:
Ik zie me nog geen cake bakken met Stevia...
Nou ja, als ik koffie met dropsmaak wil, dan neem ik er wel een dropje bij... Ik vind Stevia echt een ranzige nasmaak hebben, maar datzelfde heb ik ook met zoetstoffen.quote:Op woensdag 18 september 2013 13:20 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Echt lekker lijkt me dat ook niet maar het lijkt me ook dat we over het algemeen erg geconditioneerd zijn om het zoet van suiker als het 'standaard zoet' te beschouwen. Ik ben benieuwd of ik over een tijdje ook stevia-zoet als 'normaal' zoet ervaar. Moet toegeven dat stevia prima te doen is maar dat ik nu nog qua smaak liever voor normale suiker kies.
Dan zou ik er niet aan beginnen idd. Kan er zelf wel aan wennen. Ervaar het meer als een 'kruidig' zoet.quote:Op woensdag 18 september 2013 13:26 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nou ja, als ik koffie met dropsmaak wil, dan neem ik er wel een dropje bij... Ik vind Stevia echt een ranzige nasmaak hebben, maar datzelfde heb ik ook met zoetstoffen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |