Als het je echt zo hoog zit, neem een advocaat in de arm en klaag de NS aan voor gederfde inkomsten/ niet nakomen van contractuele afspraken/ veroorzaken van emotionele en psychische schade/ etcetera.quote:Op woensdag 18 september 2013 10:28 schreef W.Heisenberg het volgende:
[..]
Ja sorry, jij begon te schelden met 'kneus' e.d.
Daarnaast snap je m'n klacht volgens mij niet helemaal.
Jij bent echt leuk in de omgang denk ik.quote:Op woensdag 18 september 2013 11:47 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Als het je echt zo hoog zit, neem een advocaat in de arm en klaag de NS aan voor gederfde inkomsten/ niet nakomen van contractuele afspraken/ veroorzaken van emotionele en psychische schade/ etcetera.
Sommige advocaten in Nederland werken tegenwoordig met "no win, no fee", dus sla je slag.
Ik ben erg leuk in de omgang. Ik heb alleen een beetje een hekel aan mensen die geen verantwoordelijkheid nemen en schuld altijd op een ander (iets) afschuiven.quote:Op woensdag 18 september 2013 13:49 schreef MAHL het volgende:
[..]
Jij bent echt leuk in de omgang denk ik.
Wie zegt dat TS de schuld altijd op een ander afschuift?quote:Op woensdag 18 september 2013 17:34 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik ben erg leuk in de omgang. Ik heb alleen een beetje een hekel aan mensen die geen verantwoordelijkheid nemen en schuld altijd op een ander (iets) afschuiven.
Als iets je niet bevalt, doe er dan wat aan en blijf niet slachtoffertje spelen.
Ik heb het over mensen in zijn algemeenheid. Waar heb ik het in jouw quote specifiek over TS?quote:Op woensdag 18 september 2013 17:51 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wie zegt dat TS de schuld altijd op een ander afschuift?
Wanneer een trein meestal op tijd rijdt en 1x in de zoveel tijd te laat komt, moet je dan alsnog toch maar dagelijks bijv. 45-60 minuten te vroeg op je werk verschijnen omdat jouw trein die ene keer te laat kan komen?
En als die trein dan die ene keer te laat komt en jouw baas geeft als een gek te keer, is het dan werkelijk jouw schuld?
Bijna ALLES in het leven, behalve de dood, is te vermijden. Het gaat ook niet om de vraag of iemand iets had kunnen vermijden. Het gaat om de vraag of iemand iets in alle redelijkheid had kunnen vermijden.
En ik vind het absoluut niet redelijk om van iemand te verwachten dat hij elke dag bijv. 45-60minute te vroeg komt omdat de trein bijv. 3x in het jaar te vroeg komt. Komt de trein in zo'n situatie te laat, denk ik dat het niet redelijk is de werknemer te behandelen alsof hij zich heeft misdragen. Om maar wat te noemen.
Of het wel/niet eigen schuld is van TS hangt af van de specifieke situatie. Daar zijn wij beiden niet bekend mee. Om dan per definitie te stellen dat het allemaal wel TS zijn schuld zal zijn is wel erg simpel.
Nee. Ik de betreffende quote klaag je dan wel over mensen in zijn algemeenheid, de aanleiding voor deze klacht van jou was echter wel de klacht van TS.quote:Op woensdag 18 september 2013 18:57 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik heb het over mensen in zijn algemeenheid. Waar heb ik het in jouw quote specifiek over TS?
quote:Op woensdag 18 september 2013 01:13 schreef Lotusss het volgende:
Je username is Heisenberg en dan klaag je over de onzekerheid of je treinen wel op tijd rijden![]()
![]()
![]()
On topic: neem gewoon 1 of 2 treinen eerder kneus, bij een eckte eckte baan accepteren ze het "ik ben te laat want mijn trein had vertraging-smoesje" ook maar beperkt.
Ik reis ook elke dag met het OV, en ik neem dus ook elke dag 2 bussen eerder dan nodig om op tijd te komen. Ik kies ervoor om zo min mogelijk risico te nemen omdat mijn baan mij heel wat waard is én omdat ik niet wil verhuizen vanuit mijn woonplaats.quote:Op woensdag 18 september 2013 19:05 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Nee. Ik de betreffende quote klaag je dan wel over mensen in zijn algemeenheid, de aanleiding voor deze klacht van jou was echter wel de klacht van TS.
Of ben je alweer vergeten hoe je het topic binnenkwam?
[..]
Leuk algemeen verhaal. Maar begrijp ik het dan goed dat jij op basis van zo'n algemeenheid TS het topic binnenkomt met een:quote:Op woensdag 18 september 2013 19:19 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik reis ook elke dag met het OV, en ik neem dus ook elke dag 2 bussen eerder dan nodig om op tijd te komen. Ik kies ervoor om zo min mogelijk risico te nemen omdat mijn baan mij heel wat waard is én omdat ik niet wil verhuizen vanuit mijn woonplaats.
IN ZIJN ALGEMEENHEID DUS NIET PERSE SLAAND OP TS:
Indien je elke dag de bus/trein neemt waardoor je door 1 kleine vertraging meteen te laat komt, dan is het jouw probleem. Wil je dat niet? 3 opties: vertrek vroeger, verhuis of zoek werk dichterbij.
Het is tevens je verantwoordelijkheid om goed in te kunnen schatten hoe het weer en verkeer zijn om zo een afweging te maken wanneer je van huis vertrekt. Het verkeer/OV is en blijft een onzekerheid maar is in redelijke mate met alle beschikbare data te voorspellen.
Het hoort namelijk NIET tot de verantwoordelijkheid van iemands baas/collega's om werkzaamheden op te vangen als een collega meerdere malen/structureel te laat komt.
quote:neem gewoon 1 of 2 treinen eerder kneus,
Tering, gedraag je eens niet als een wijf met oude koeien uit de sloot halenquote:Op woensdag 18 september 2013 19:22 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Leuk algemeen verhaal. Maar begrijp ik het dan goed dat jij op basis van zo'n algemeenheid TS het topic binnenkomt met een:
[..]
Oude koeien? Het zijn posts in het tijdsbestek van 1 dag, in 1 discussie. Posts die ook nog eens voor een groot deel op elkaar voortborduren.quote:Op woensdag 18 september 2013 19:48 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Tering, gedraag je eens niet als een wijf met oude koeien uit de sloot halen![]()
Of ben je de moeder van TS? Bel je zijn school/baas ook op om hem ziek of te laat te melden?
En dan ga je en passant helemaal voorbij aan mijn andere langere post.quote:Op woensdag 18 september 2013 20:13 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Oude koeien? Het zijn posts in het tijdsbestek van 1 dag, in 1 discussie. Posts die ook nog eens voor een groot deel op elkaar voortborduren.
Maar goed, nu ga je weer allerlei zaken erbij halen die er totaal niet aan toedoen. Ik denk daarom dat het weinig zin heeft om te proberen inhoudelijk met jou te discussiëren.
Die algemene post? Wat valt daarop te zeggen? Het is helemaal niet duidelijk of een dergelijke situatie betrekking heeft op de situatie van TS.quote:Op woensdag 18 september 2013 20:15 schreef Lotusss het volgende:
[..]
En dan ga je en passant helemaal voorbij aan mijn andere langere post.
En dan vraag ik me nog af waarom je het telkens opneemt voor TS en ook blijkbaar niet snapt dat die eerste post een halve troll was. Heisenberg principe enzo...quote:Op woensdag 18 september 2013 20:16 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Die algemene post? Wat valt daarop te zeggen? Het is helemaal niet duidelijk of een dergelijke situatie betrekking heeft op de situatie van TS.
Ik neem het helemaal niet specifiek op voor TS. Ik reageer puur op basis van wat iemand zegt in dit topic. En waarom zou ik jouw halve troll moeten herkennen? En wat bedoel je met Heisenberg principe? En ja, ik snap dat TS zichzelf heeft vernoemt naar een omstreden wetenschapper, ik snap alleen even niet wat dat met dit onderwerp en jouw posts te maken heeft.quote:Op woensdag 18 september 2013 20:19 schreef Lotusss het volgende:
[..]
En dan vraag ik me nog af waarom je het telkens opneemt voor TS en ook blijkbaar niet snapt dat die eerste post een halve troll was. Heisenberg principe enzo...
Ook in de spitsuren kan de aarde aangevallen worden.quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:07 schreef MAHL het volgende:
[..]
Jij kon toch gewoon op je wolk ernaartoe vliegen?
*zucht*quote:Op woensdag 18 september 2013 20:25 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik neem het helemaal niet specifiek op voor TS. Ik reageer puur op basis van wat iemand zegt in dit topic. En waarom zou ik jouw halve troll moeten herkennen? En wat bedoel je met Heisenberg principe? En ja, ik snap dat TS zichzelf heeft vernoemt naar een omstreden wetenschapper, ik snap alleen even niet wat dat met dit onderwerp en jouw posts te maken heeft.
Laat maar? Sorry hoor, maar jij bent degene die met allerlei domme opmerkingen en algemeenheden komt die niet eens direct betrekking hebben op de openingspost.quote:
Ff rustig, neem een chillpil.quote:Op woensdag 18 september 2013 21:13 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Laat maar? Sorry hoor, maar jij bent degene die met allerlei domme opmerkingen en algemeenheden komt die niet eens direct betrekking hebben op de openingspost.
Moet je niet daarna gaan doen of degenen die jou op jouw falen wijzen het probleem zijn.
Daar ben ik het zeker mee eens hoor. Maar ik vind 40 minuten dagelijks nogal overdreven. Ben er meer voor dat je werknemers een beetje eigen verantwoordelijkheid geeft. Te laat? Geef hem dan de verantwoordelijkheid om dit zelf in te halen. Sowieso, als werknemer moet je kijken naar het werk wat iemand verricht, niet naar z'n begintijd (tenzij je een beroep hebt waarbij het essentieel is dat je op tijd begint).quote:Op donderdag 19 september 2013 18:55 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ligt er een beetje aan hoe vaak het voorkomt en voor wat maar het is natuurlijk wel zo dat iedereen gewoon op tijd dient te komen op het werk. Het is niet het probleem van de werkgever dat jij met het ov moet, het is aan jou om op tijd te komen. Al zullen weinig werkgevers echt moeilijk doen als het een keer voorkomt dat je echt veel te laat bent met door ov. Als je 40 minuten marge inbouwt kom je meestal wel gewoon op tijd volgens mij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |