Daarom online kopen, bestel drie verschillende maten en de rest komen ze maar terug ophalenquote:Op maandag 16 september 2013 18:56 schreef Deezertje het volgende:
Ik weet dat ruilen in de winkel of je geld terug krijgen géén recht is: behalve als je een ondegelijk product hebt (defect). Maar mij valt de laatste tijd op dat steeds meer winkels (en kleine winkeliers) een tegoedbon geven in plaats van je aankoopbedrag terug. Komt dit door de crisis? Het geld blijft namelijk bij de winkelier. Stel je koopt, in een opwelling, een broek van 40 euro die even later toch niet lekker zit of die je niet mooi vindt: geen geld terug, maar iets anders uitzoeken in de winkel. Oftewel: op het moment dat je je geld aan het kassameisje geeft zie je het nooit meer terug. Zoals de eerste zin al zegt: geen recht. Maar sommige winkeliers zetten het op de bon (!) en die zie je pas nadat je hebt afgerekend...
Ik weet dat winkels als Action dit doen, maar vaak staat dit dan ergens aangegeven.
Klacht: impulsaankopen steeds minder mogelijk doordat je je geld niet meer terugkrijgt bij ruilen/terugbrengen: tegoedbon (die als je even niet oplet ook nog verloopt = helemaal geld weg).
Zoals je zelf al zegt: Geen recht, dus waarom zou de winkelier het van tevoren moeten aangeven?quote:Op maandag 16 september 2013 18:56 schreef Deezertje het volgende:
[...] Zoals de eerste zin al zegt: geen recht. Maar sommige winkeliers zetten het op de bon (!) en die zie je pas nadat je hebt afgerekend...
[...]
Daar ga je al de fout in natuurlijk. Jouw koopziekte is niet de schuld van de winkelier.quote:Op maandag 16 september 2013 18:56 schreef Deezertje het volgende:
... Stel je koopt, in een opwelling, een broek van 40 euro die even later toch niet lekker zit of die je niet mooi vindt ...
Ghehehehe. Die laatsequote:Op maandag 16 september 2013 19:11 schreef destrovel het volgende:
[..]
Zoals je zelf al zegt: Geen recht, dus waarom zou de winkelier het van tevoren moeten aangeven?
Of moeten ze je op alles wijzen wat geen recht is? Dat worden lange bonnetjes....
"Let op: U kunt alléén goederen ruilen binnen 30 dagen. Wij geven geen geld terug."
"Let op: Met uw aankoop kunt u niét gratis parkeren op het naastgelegen parkeerterrein."
"Let op: Onze winkel sluit om 5 uur. Gelieve voor die tijd het pand te verlaten."
"Let op: Uw aankoop geeft u geen preferentie om de dochter van de eigenaar te huwen."
Terugbrengen past ook niet bij een impulsinkoop.quote:Op maandag 16 september 2013 18:56 schreef Deezertje het volgende:
Ik weet dat ruilen in de winkel of je geld terug krijgen géén recht is: behalve als je een ondegelijk product hebt (defect). Maar mij valt de laatste tijd op dat steeds meer winkels (en kleine winkeliers) een tegoedbon geven in plaats van je aankoopbedrag terug. Komt dit door de crisis? Het geld blijft namelijk bij de winkelier. Stel je koopt, in een opwelling, een broek van 40 euro die even later toch niet lekker zit of die je niet mooi vindt: geen geld terug, maar iets anders uitzoeken in de winkel. Oftewel: op het moment dat je je geld aan het kassameisje geeft zie je het nooit meer terug. Zoals de eerste zin al zegt: geen recht. Maar sommige winkeliers zetten het op de bon (!) en die zie je pas nadat je hebt afgerekend...
Ik weet dat winkels als Action dit doen, maar vaak staat dit dan ergens aangegeven.
Klacht: impulsaankopen steeds minder mogelijk doordat je je geld niet meer terugkrijgt bij ruilen/terugbrengen: tegoedbon (die als je even niet oplet ook nog verloopt = helemaal geld weg).
Is fabrieksfout. Geld krijg je dan dus wel terug.quote:Op maandag 16 september 2013 23:16 schreef Speedball het volgende:
2ehandspudding! Is verrot ik wil mn geld terug
Omdat TS' IQ net zo groot is als zijn broekmaat.quote:Op dinsdag 17 september 2013 13:13 schreef BlueNumber het volgende:
Waarom koop je een broek die niet goed past?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |