Ondertitelaars van NL zijn je dankbaarquote:Op maandag 16 september 2013 09:19 schreef Anthraxx het volgende:
Daarnaast heb ik die 8 euro er nu al uit en dank ik CL voor haar ondertitels.
Voorlopig blijven we het houden. Geeft dat baangarantie voor CL eigenlijk?
Voetbal, eindelijk snap ik waarom Ajax kut is.quote:Op maandag 16 september 2013 09:19 schreef Q. het volgende:
Ik doe sowieso niet aan dingen kijken. Behalve YouTube. En voetbal.
Alleen de Dr. Who ondertitels zijn soms wat mager. Hoewel het mij ook erg lastig vertalen lijktquote:Op maandag 16 september 2013 09:28 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ondertitelaars van NL zijn je dankbaar
Dat was ik nietquote:Op maandag 16 september 2013 09:32 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Alleen de Dr. Who ondertitels zijn soms wat mager. Hoewel het mij ook erg lastig vertalen lijkt.
Voor de DVD box wel?quote:Op maandag 16 september 2013 09:33 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat was ik nietniet voor Netflix in ieder geval.
Dr. Who kijken we dan ook gewoon op BBC als het wordt uitgezondenquote:Op maandag 16 september 2013 09:32 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Alleen de Dr. Who ondertitels zijn soms wat mager. Hoewel het mij ook erg lastig vertalen lijkt.
Ik snap echt niet waarom ik jaren met Linux heb zitten kloten.quote:
Ik ken de meeste episodes al. Mijn vrouw nog niet. Dus we zijn weer opnieuw begonnen, met de DVDs die ik in de kast heb staan. En nu dus via Netflix omdat het een trap naar boven scheeltquote:Op maandag 16 september 2013 09:34 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dr. Who kijken we dan ook gewoon op BBC als het wordt uitgezonden
En wat leer je er van dat je na je Linux periode nog gebruikt? Vrij weinig. Linux is leuk als hobby, maar heeft niks te zoeken in de besturingssystemenlijst.quote:Op maandag 16 september 2013 09:36 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik snap echt niet waarom ik jaren met Linux heb zitten kloten.Heb er wel een boel van geleerd, dat wel. Oa dat ik niet van kloten hou. Zonde van mn tijd.
SciFi Channel? Dat kanaal dat cinematografische juweeltjes zoals Sharknado brengt?quote:
Het wordt bij ons anders behoorlijk intensief gebruikt als server-OS, vooral onder databases. En daarbij leer je van Linux een boel over UNIX-principes, heb je in het bedrijfsleven ook aardig wat mee te maken. Ik iig wel.quote:Op maandag 16 september 2013 09:37 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En wat leer je er van dat je na je Linux periode nog gebruikt? Vrij weinig. Linux is leuk als hobby, maar heeft niks te zoeken in de besturingssystemenlijst.
Linux is prima op server niveau. Raar statement.quote:Op maandag 16 september 2013 09:37 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En wat leer je er van dat je na je Linux periode nog gebruikt? Vrij weinig. Linux is leuk als hobby, maar heeft niks te zoeken in de besturingssystemenlijst.
We hadden het volgens mij over thuisgebruik.quote:Op maandag 16 september 2013 09:55 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Linux is prima op server niveau. Raar statement.
Het is overduidelijk dat jij gewoon weigert te betalen voor videocontent. Als je zo je best blijft doen om k-smoesjes te bedenken, terwijl er nu dus een alternatief is dat op al je devices werkt, voor 8 euro per maand, wil je ook gewoon 'minder legaal' bezig zijn. Kan, maar geef dat dan ook gewoon toe.quote:Op maandag 16 september 2013 10:15 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik zeg niet dat het moeilijk is, an, ik zeg dat het kut werkt. Ik ga geen geld betalen voor een kutoplossing.
Daar is het nutteloos voor. Een OS X of Windows (mits geen 8) werkt daar veel beter voor.quote:Op maandag 16 september 2013 09:58 schreef stbabylon het volgende:
[..]
We hadden het volgens mij over thuisgebruik.
quote:Op maandag 16 september 2013 10:21 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Het is overduidelijk dat jij gewoon weigert te betalen voor videocontent. Als je zo je best blijft doen om k-smoesjes te bedenken, terwijl er nu dus een alternatief is dat op al je devices werkt, voor 8 euro per maand, wil je ook gewoon 'minder legaal' bezig zijn. Kan, maar geef dat dan ook gewoon toe.
Windows 7.quote:Op maandag 16 september 2013 10:25 schreef CherryLips het volgende:
Windows 8dure laptop staan die ik amper gebruik. Ding loopt ook steeds vast, kan er echt niet mee werken.
'al mijn devices' is een telefoon en een computer waar het niets op werkt. Dan moet ik dus maar op mijn telefoon films kijken en niet zeuren?quote:Op maandag 16 september 2013 10:21 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Het is overduidelijk dat jij gewoon weigert te betalen voor videocontent. Als je zo je best blijft doen om k-smoesjes te bedenken, terwijl er nu dus een alternatief is dat op al je devices werkt, voor 8 euro per maand, wil je ook gewoon 'minder legaal' bezig zijn. Kan, maar geef dat dan ook gewoon toe.
gebruik het al 5 jaar naar volle tevredenheid, veel beter dan dat gekut met windows altijd.quote:Op maandag 16 september 2013 10:24 schreef Q. het volgende:
[..]
Daar is het nutteloos voor. Een OS X of Windows (mits geen 8) werkt daar veel beter voor.
Niet werkt is best wel een smoes, omdat je het werkend kan krijgen met minimale moeitequote:Op maandag 16 september 2013 10:29 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
'al mijn devices' is een telefoon en een computer waar het niets op werkt. Dan moet ik dus maar op mijn telefoon films kijken en niet zeuren?
Linux is anders 100x zoveel gekut als Windows of OS X hoor. Nooit problemen met Windows.quote:Op maandag 16 september 2013 10:31 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
gebruik het al 5 jaar naar volle tevredenheid, veel beter dan dat gekut met windows altijd.
...heb je dat nou zelf al geprobeerd dan? Of loop je maar wat te lullen?quote:Op maandag 16 september 2013 10:33 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Niet werkt is best wel een smoes, omdat je het werkend kan krijgen met minimale moeite.
2005 belde...quote:Op maandag 16 september 2013 10:36 schreef Q. het volgende:
[..]
Linux is anders 100x zoveel gekut als Windows of OS X hoor. Nooit problemen met Windows.
Het werkt wel, je moet alleen 2 minuten werk er in stoppenquote:Op maandag 16 september 2013 10:29 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
'al mijn devices' is een telefoon en een computer waar het niets op werkt. Dan moet ik dus maar op mijn telefoon films kijken en niet zeuren?
Ik zit er over te denken om Netflix te nemen voor de oudere content. Nieuwe afleveringen/films blijf ik gewoon downloaden. Omdat ik niet wil wachten.quote:Op maandag 16 september 2013 10:42 schreef Litpho het volgende:
Wat ik me nu afvraag, als je een serie aan het kijken bent met Netflix en je weet dat het laatste seizoen al uit is, maar Big Media vindt het niet goed dat dat bij Netflix te kijken is, ga je dan toch weer aan het downloaden? Of ben ik verkeerd geïnformeerd met de "we zetten een nieuw seizoen er pas op als het volgende seizoen weer is begonnen"?
Dat zou me nieteens heel veel uitmaken, ik kijk series over het algemeen toch pas als een seizoen compleet is. Ik vond het aanbod zo op het eerste gezicht ook helemaal niet slecht moet ik zeggen, Itt wat je overal leest.quote:Op maandag 16 september 2013 10:42 schreef Litpho het volgende:
Wat ik me nu afvraag, als je een serie aan het kijken bent met Netflix en je weet dat het laatste seizoen al uit is, maar Big Media vindt het niet goed dat dat bij Netflix te kijken is, ga je dan toch weer aan het downloaden? Of ben ik verkeerd geïnformeerd met de "we zetten een nieuw seizoen er pas op als het volgende seizoen weer is begonnen"?
Primaquote:Op maandag 16 september 2013 10:38 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
...heb je dat nou zelf al geprobeerd dan? Of loop je maar wat te lullen?
Met die oplossing waar jij mee kwam, die ik uiteraard al geprobeerd had, is het nauwelijks te doen om door het aanbod heen te bladeren, en als je een film kijkt gaat het beeld met horten en stoten, kan niet fullscreen en processorgebruik schiet naar 70%. Het is maar wat je 'werkend' noemt.
Wij kijken dingen pas als het seizoen voorbij is, omdat ik een hekel heb aan cliffhangers en gewoon door wil kijken. Daar is het dus prima voor.quote:Op maandag 16 september 2013 10:42 schreef Litpho het volgende:
Met wat hulp van Microsoft die DirectX er doorheen heeft geramd ten koste van OpenGL natuurlijkquote:Op maandag 16 september 2013 10:57 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Prima.
Maar is dat niet gewoon een probleem van Linux in het algemeen? Dat was vroeger ook al zo. Halve drivers, ruk geprogrammeerd en half werkend. Wat je maar 'leuk noemt'.
Ja, maar om nou te beweren dat het slecht is? Volgens mij heeft zelfs John Carmack ooit toegegeven dat DirectX op dit moment vooruitstrevender en bruikbaarder is dan OpenGL.quote:Op maandag 16 september 2013 10:58 schreef Litpho het volgende:
[..]
Met wat hulp van Microsoft die DirectX er doorheen heeft geramd ten koste van OpenGL natuurlijk.
Daarnaast blijft het grote probleem dat veel fabrikanten niet zitten te wachten om hun drivers open source te maken. Nvidia heeft dat prima opgelost door hun binary blobs aan te bieden toendertijd, wat ook weer een shit storm teweeg bracht op internet. Wat al een nobel initiatief is.quote:Op maandag 16 september 2013 10:58 schreef Litpho het volgende:
[..]
Met wat hulp van Microsoft die DirectX er doorheen heeft geramd ten koste van OpenGL natuurlijk.
Eh, nee. Dat ligt aan netflix dat niet op Linux werkt. Problemen met drivers zijn meer een windows dingetje.quote:Op maandag 16 september 2013 10:57 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Prima.
Maar is dat niet gewoon een probleem van Linux in het algemeen? Dat was vroeger ook al zo. Halve drivers, ruk geprogrammeerd en half werkend. Wat je maar 'leuk noemt'.
Maar dat ligt vast aan mij.
Slecht niet. Vendor lockin? Hoe werkt DirectX 11 op jouw Mac?quote:Op maandag 16 september 2013 10:59 schreef Anthraxx het volgende:
Ja, maar om nou te beweren dat het slecht is? Volgens mij heeft zelfs John Carmack ooit toegegeven dat DirectX op dit moment vooruitstrevender en bruikbaarder is dan OpenGL.
Om een zeker iemand te citeren: "Eh, nee".quote:Op maandag 16 september 2013 11:02 schreef KomtTijd... het volgende:
Problemen met drivers zijn meer een windows dingetje.
Het werkt totaal niet. En dat boeit mij eerlijk gezegd ook niet, want ik heb het niet nodig. Als ik het nodig had, kocht ik wel een Windows laptopquote:Op maandag 16 september 2013 11:02 schreef Litpho het volgende:
[..]
Slecht niet. Vendor lockin? Hoe werkt DirectX 11 op jouw Mac?
En OpenGL is natuurlijk al jaren op een zijspoor geparkeerd wat dat betreft (en was ook niet beter dan DirectX, maar wél implementeerbaar buiten Windows).
Drivers open source vs. drivers gebruik laten maken van een open source protocol zijn natuurlijk twee verschillende dingen. Kan me niet herinneren dat de OpenGL een licentie had die alles wat het gebruikte ook open source maakte.quote:Op maandag 16 september 2013 11:01 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Daarnaast blijft het grote probleem dat veel fabrikanten niet zitten te wachten om hun drivers open source te maken. Nvidia heeft dat prima opgelost door hun binary blobs aan te bieden toendertijd, wat ook weer een shit storm teweeg bracht op internet. Wat al een nobel initiatief is.
In 1999 had ik al een video kaart die prachtig ondersteunt werd door Linux, op de volgende voorwaarde:quote:Op maandag 16 september 2013 11:02 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Eh, nee. Dat ligt aan netflix dat niet op Linux werkt. Problemen met drivers zijn meer een windows dingetje.
Niks mis met de CLI verder. Alleen niet voor normale mensenquote:Op maandag 16 september 2013 11:07 schreef Anthraxx het volgende:
En ja, Ubuntu werkt prachtig in de meeste gevallen. Helaas is de werkelijkheid nog steeds dat het niet in álle gevallen werkt en dat je niets meer hebt dan een shiny paperweight met een CLI.
quote:Op maandag 16 september 2013 11:09 schreef Litpho het volgende:
[..]
Niks mis met CL verder. Alleen niet voor normale mensen.
Tijdens mijn werk doe ik zo veel mogelijk via een CLI. Maar wel graag in een grafische omgeving, anders is het gewoon niet om aan te zien. De tijd van programmeren in VIM omdat het cool is ben ik wel voorbijquote:Op maandag 16 september 2013 11:09 schreef Litpho het volgende:
[..]
Niks mis met de CLI verder. Alleen niet voor normale mensen.
Ik heb zo'n beetje de hele dag minimaal twee terminal schermen openstaan (regelmatig 4 of meer). En op een andere desktop een IDE, want VI wordt op termijn écht niet leuk.quote:Op maandag 16 september 2013 11:10 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Tijdens mijn werk doe ik zo veel mogelijk via een CLI. Maar wel graag in een grafische omgeving, anders is het gewoon niet om aan te zien. De tijd van programmeren in VIM omdat het cool is ben ik wel voorbij.
Dat klinkt bekendquote:Op maandag 16 september 2013 11:13 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik heb zo'n beetje de hele dag minimaal twee terminal schermen openstaan (regelmatig 4 of meer). En op een andere desktop een IDE, want VI wordt op termijn écht niet leuk.
Gelukkig is OpenGL inmiddels aardig op zijn retour dankzij steam.quote:Op maandag 16 september 2013 11:02 schreef Litpho het volgende:
[..]
Slecht niet. Vendor lockin? Hoe werkt DirectX 11 op jouw Mac?
En OpenGL is natuurlijk al jaren op een zijspoor geparkeerd wat dat betreft (en was ook niet beter dan DirectX, maar wél implementeerbaar buiten Windows).
Ik denk trouwens dat het eerder te maken heeft met de shitload aan tablets. Op Windows tablets uitgezonderd is OpenGL je enige optie om games te maken. Steam zal vast zijn aandeel hebben, maar die is een stuk kleiner dan iedereen die de nieuwste Cut the Rope willen spelen.quote:Op maandag 16 september 2013 11:22 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Gelukkig is OpenGL inmiddels aardig op zijn retour dankzij steam.
Jij deed toch dingen met Java? Als je de build niet af kán trappen buiten je IDE (niks mis met de build normaliter draaien binnen de IDE, maar het moet er buiten kunnen) vraag je om "maar het werkte op mijn machine" issues.quote:Op maandag 16 september 2013 11:24 schreef stbabylon het volgende:
Ik ben zo blij dat ik voor mijn werk nog maar 1 ding, zeeeeeeeeeeeeer af en toe, via putty moet doen. De rest gewoon in 'normale' programma's en webapps.
Dat zijn wel de leukste issuesquote:Op maandag 16 september 2013 11:28 schreef Litpho het volgende:
[..]
Jij deed toch dingen met Java? Als je de build niet af kán trappen buiten je IDE (niks mis met de build normaliter draaien binnen de IDE, maar het moet er buiten kunnen) vraag je om "maar het werkte op mijn machine" issues.
Goed punt, daar zit nog veel meer markt achter inderdaad.quote:Op maandag 16 september 2013 11:28 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik denk trouwens dat het eerder te maken heeft met de shitload aan tablets. Op Windows tablets uitgezonderd is OpenGL je enige optie om games te maken. Steam zal vast zijn aandeel hebben, maar die is een stuk kleiner dan iedereen die de nieuwste Cut the Rope willen spelen.
PHPquote:Op maandag 16 september 2013 11:29 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat zijn wel de leukste issues.
Meestal komt het hier neer op 'Ja, maar wij draaien minimaal PHP 5.4 en je gebruikt 5.3 dus daar is je bug."
* Anthraxx wacht vrolijk op de 'PHP is één grote bug' posts hieronder
Nah, dat zijn maar compilatie/test issues. De leukste zijn (want andere collega om ze op te pikken) runtime op productie.quote:Op maandag 16 september 2013 11:29 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat zijn wel de leukste issues.
Ah, eindelijk tot bezinning gekomen?quote:
't is behoorlijk wennen na jaren van procedureel programmeren, maar zeker de moeite waard.quote:Op maandag 16 september 2013 11:35 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ah, eindelijk tot bezinning gekomen?.
Hoewel ik Symfony 2 alweer geditched hebt voor een custom framework gebaseerd op Symfony componenten en wat andere meuk
Ga ik eens proberen.quote:Op maandag 16 september 2013 11:36 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Oh, en een tip, zeker icm Symfony 2: PHPStorm als IDE.
Ik wil nooit meer terug naar VIM.
Het is naar mijn mening de enige manier om zinnig in PHP te programmeren. Het framework boeit overigens niet. Zend 2, Symfony 2 of Laravel. Maar het is wel de toekomst en de manier om met PHP om te gaan.quote:Op maandag 16 september 2013 11:36 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
't is behoorlijk wennen na jaren van procedureel programmeren, maar zeker de moeite waard.
Natuurlijk kan ik maven ook buiten mijn IDE starten, maar waarom zou ik.quote:Op maandag 16 september 2013 11:28 schreef Litpho het volgende:
[..]
Jij deed toch dingen met Java? Als je de build niet af kán trappen buiten je IDE (niks mis met de build normaliter draaien binnen de IDE, maar het moet er buiten kunnen) vraag je om "maar het werkte op mijn machine" issues.
Het moet werkend te krijgen zijn op een buildserver, dus als hier een ontwikkelaar aankomt met "ik heb het afgetrapt in mijn IDE en daar deed ie het" dan wordt hij toch fijn teruggestuurd om het nog een keer van de commandline te proberen. Maven support is beter dan het geweest is, maar zowel in Intellij als Eclipse laat het nog wel eens te wensen over.quote:Op maandag 16 september 2013 13:23 schreef stbabylon het volgende:
Natuurlijk kan ik maven ook buiten mijn IDE starten, maar waarom zou ik.
Oh wacht, je bedoelt op een buildserver oid. Helaas kan dat bij deze klant niet (en ja, hier zijn ook veel te veel issue's)
Wordt lastig, zonder buildserverquote:Op maandag 16 september 2013 13:35 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het moet werkend te krijgen zijn op een buildserver, dus als hier een ontwikkelaar aankomt met "ik heb het afgetrapt in mijn IDE en daar deed ie het" dan wordt hij toch fijn teruggestuurd om het nog een keer van de commandline te proberen. Maven support is beter dan het geweest is, maar zowel in Intellij als Eclipse laat het nog wel eens te wensen over.
Maar ja, vooral de "dit moet IDE-loos te runnen zijn op een buildserver" idd.
Brab? Liet je een bierboertje?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |