abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131228092
zoals ik al vreesde en waar ik heel erg tegen ben , net als tabak-alcohol accijnzen en beperkingen..

quote:
AMSTERDAM -
Suiker werkt zo verslavend dat gebruik ervan door de overheid aan banden moet worden gelegd. Dat zegt Paul van der Velpen, directeur van de GGD in Amsterdam. Hij denkt daarbij aan een suikertaks of een wet die bepaalt hoeveel suiker er in een product mag worden verwerkt.

„Net als alcohol en tabak is het eigenlijk een drug. Gebruikers moet dus gewezen worden op de gevaren. Ik zie bijvoorbeeld voor me dat er net als bij roken stickers op frisdranken en zoete producten komen met de waarschuwing dat suiker verslavend werkt en slecht voor de gezondheid is”, aldus Van der Velpen.

http://www.telegraaf.nl/b(...)aks_op_suiker__.html

over 8 jaar kost een fles cola 15 euro
pi_131228103
Prima zaak.
Ja doei.
pi_131228118
waarom wil jij dat iedereen veranderd in een water drinkende rauwe groenten eter ?
pi_131228120
Gewoon elke dikzak zo'n geel embleem op z'n borst laten spelden met een S er op, dat zal ze leren!
pi_131228124
:o hoeveel gaat een ons baklava dan kosten :o

[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_131228167
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 08:51 schreef arjan1112 het volgende:

Suiker werkt zo verslavend dat gebruik ervan door de overheid aan banden moet worden gelegd. Dat zegt Paul van der Velpen, directeur van de GGD in Amsterdam. Hij denkt daarbij aan een suikertaks of een wet die bepaalt hoeveel suiker er in een product mag worden verwerkt.
Lees: We gaan nog meer geld innen.
pi_131228190
Ik ben voor accijnz op ademen. Het is ook gebleken dat mensen door zuurstof verouderen, dus de kans op ziektes toeneemt.
pi_131228201
Hoe kom je erbij dat het eraan komt?
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_131228226
volkomen terecht, alleen ik zie het nog niet zo snel gebeuren.
het is maar een idee van iemand bij de GGD, dat is niet bepaald hetzelfde als het is een wetsvoorstel.
maar als het zou gebeuren vind ik dat een goede zaak, snap niet dat er nog steeds mensen zijn die werkelijk niet weten dat suiker echt slecht is (ja ook in kleine hoeveelheden).
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_131228233
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 08:59 schreef De_Coulance het volgende:
Hoe kom je erbij dat het eraan komt?
Inderdaad, de lobbyisten van Coca Cola zijn veel leukere lieden dan die van de GGD. Met laatstgenoemden wil je niet dood gevonden worden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_131228256
Nog meer goed nieuws voor de Duitse supermarkten in de grensstreek als dit door gaat. Zij moeten toch wel erg blij zijn met ons kabinet.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_131228263
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:01 schreef waht het volgende:

[..]

Inderdaad, de lobbyisten van Coca Cola zijn veel leukere lieden dan die van de GGD. Met laatstgenoemden wil je niet dood gevonden worden.
dat gold ook voor die van de tabaksindustrie
pi_131228276
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:01 schreef WRH het volgende:
het is maar een idee van iemand bij de GGD, dat is niet bepaald hetzelfde als het is een wetsvoorstel.
maar als het zou gebeuren vind ik dat een goede zaak, snap niet dat er nog steeds mensen zijn die werkelijk niet weten dat suiker echt slecht is (ja ook in kleine hoeveelheden).
Waarom is extra geld ervoor vragen altijd alleen maar de oplossing? (volgens de overheid dan...) Betere voorlichting en bewustwording lijkt me veel belangrijker.
Don't let my username fool you...
pi_131228277
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:03 schreef StateOfMind het volgende:
Nog meer goed nieuws voor de Duitse supermarkten in de grensstreek als dit door gaat. Zij moeten toch wel erg blij zijn met ons kabinet.
Dit is geen plan van het kabinet maar een uitspraak van iemand van de GGD.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_131228278
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:01 schreef WRH het volgende:
of suiker slecht is is irrelevant net als dat roken slecht is, als iemand dat wil is het onmenselijk om de prijs 4 keer over de kop te gooien
pi_131228282
Alles zoeten met stevia.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_131228285
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:05 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Waarom is extra geld ervoor vragen altijd alleen maar de oplossing? (volgens de overheid dan...) Betere voorlichting en bewustwording lijkt me veel belangrijker.
want dat werkt in NL ook al zo goed met mbt voorlichting over tabak, drugs, alcohol en obesitas?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_131228304
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 09:05 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Dit is geen plan van het kabinet maar een uitspraak van iemand van de GGD.
Vandaar ook het woordje 'als' ;)
En het zou me niks verbazen als het kabinet dit vroeg of laat ook in gaat voeren.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_131228323
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:04 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

dat gold ook voor die van de tabaksindustrie
Ja maar die hebben de wetenschap een beetje tegen, in Afrika hebben ze meer succes tegenwoordig.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 16 september 2013 @ 09:10:05 #20
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_131228341
Wat een onzin weer, ALS het doorgevoerd wordt. Al zie ik de 'belastingverlagende' VVD er uiteraard wel voor aan :')

Ach, het land gaat compleet kapot. Sterker nog, het is al doodziek.
pi_131228351
Met water verdiend coca cola ook goud geld in Afrika; de watervoorziening van de overheid is nogal slecht, en iedereen koopt flessenwater, duurder dan cola...
  Redactie Frontpage maandag 16 september 2013 @ 09:11:59 #22
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_131228371
Dikvretersaccijnzen zijn belachelijk, niet om het belasten van dikvreten, maar omdat het wordt gedaan onder het mom van 'gezondheid', terwijl het gewoon om gemakkelijke inkomsten voor de overheid gaat.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_131228376
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:05 schreef DroogDok het volgende:
Alles zoeten met stevia.
Stevia is niet te hachelen, doe maar ouderwets natrena
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_131228379
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 08:54 schreef arjan1112 het volgende:
waarom wil jij dat iedereen veranderd in een water drinkende rauwe groenten eter ?
Ja, want dat is inderdaad de enige optie die nog over is ja ;(
Ja doei.
pi_131228389
quote:
AMSTERDAM -

„Net als alcohol en tabak is het eigenlijk een drug. Gebruikers moet dus gewezen worden op de gevaren. Ik zie bijvoorbeeld voor me dat er net als bij roken stickers op frisdranken en zoete producten komen met de waarschuwing dat suiker verslavend werkt en slecht voor de gezondheid is”, aldus Van der Velpen.
En daarom maar extra belasting heffen? Lees dit als een simpele lastenverhoging onder het mom van een hele mooie politiekcorrecte kutsmoes.
Suiker is een bouwstof die we allemaal nodig hebben, straks gaan we nog adembelasting betalen omdat te diep inademen je longen dan doen klappen ofso iets.

Wie gaat dit soort mensen eens wijzen op gevaren van dit soort idiote uitspraken?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')