Waardeloze HDD heb je dan als 15MB/s niet gehaald kan worden.quote:Op zondag 15 september 2013 19:08 schreef darkmond het volgende:
Let eerst op het feit dat je wanneer je download, iets naar de hardeschijf wordt geschreven. En als jouw hdd niet zo snel is zal een snelheid van 120mb/s echt niet gehaald worden want daar heb je een ssd voor nodig. n
Daarmee haal ik MAX 5.5mb/squote:Op zondag 15 september 2013 19:08 schreef smegmanus het volgende:
http://mirror.widexs.nl/ftp/pub/speed/1000mb.bin
Deze dan?
Dat is bij niet het geval gelukkigquote:Op zondag 15 september 2013 19:09 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Waardeloze HDD heb je dan als 15MB/s niet gehaald kan worden.
Megabyte neem ik aan.quote:
Dan zit je op 1/3e van de maximale snelheid. Factoren als afstand tot de centrale zijn overigens ook nog van belang.quote:
quote:Op zondag 15 september 2013 19:08 schreef darkmond het volgende:
Let eerst op het feit dat je wanneer je download, iets naar de hardeschijf wordt geschreven. En als jouw hdd niet zo snel is zal een snelheid van 120mb/s echt niet gehaald worden want daar heb je een ssd voor nodig. n
Je hebt helmaal gelijk :/ Ik heb namelijk 30 mbps.quote:Op zondag 15 september 2013 19:09 schreef Me_Wesley het volgende:
Is dat spotnet? Zo ja, welke snelheid krijg je van je usenet provider?
quote:
quote:Op zondag 15 september 2013 19:09 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Waardeloze HDD heb je dan als 15MB/s niet gehaald kan worden.
Geeft niet, Me_Wesley welquote:Op zondag 15 september 2013 19:13 schreef Spenkie01 het volgende:
[..]
Je hebt helmaal gelijk :/ Ik heb namelijk 30 mbps.
Ik had hier helemaal niet aan gedacht![]()
Het verklaart nog steeds niet helemaal waarom je maar 5.5MB/s haalt bij die andere test-downloads, terwijl je met speedtest wel gewoon ~15MB/s haalt. Zet even al je downloads uit en probeer dan nogmaals zo een testbestand te downloaden.quote:Op zondag 15 september 2013 19:13 schreef Spenkie01 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 15 september 2013 19:19 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Het verklaart nog steeds niet helemaal waarom je maar 5.5MB/s haalt bij die andere test-downloads, terwijl je met speedtest wel gewoon ~15MB/s haalt. Zet even al je downloads uit en probeer dan nogmaals zo een testbestand te downloaden.
Waardeloze provider heb je dan.quote:Op zondag 15 september 2013 19:38 schreef ArmandvanHelden het volgende:
In de piek uren zal je sowieso een langzamere download hebben. Zelf kan ik soms dan amper een spel spelen.
Als we het nog steeds over een kabel verbinding hebben is dit bullshit, kabel verbindingen zoals die van UPC / Ziggo hebben geen invloed op lengte van kabel.quote:Op zondag 15 september 2013 19:11 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dan zit je op 1/3e van de maximale snelheid. Factoren als afstand tot de centrale zijn overigens ook nog van belang.
adsl of kabel? Adsl is soberzo kakquote:Op zondag 15 september 2013 19:38 schreef ArmandvanHelden het volgende:
In de piek uren zal je sowieso een langzamere download hebben. Zelf kan ik soms dan amper een spel spelen.
Met verbindingen voor particulieren kan je gewoon dit soort gezeik hebben, helaas is er niet heel veel aan te doen.
Heb ook een vermoeden dat de TS via torrents probeert te downloaden. Op zich niks mis mee (er zijn genoeg legale torrentsquote:Op zondag 15 september 2013 19:48 schreef Catch22- het volgende:
Eerst maar eens uitsluiten of je pc niet brak is.
En aangezien ts zijn snelheid test met een torrent denk ik dat dat het is.
echt? Hoezo dat dan?quote:Op zondag 15 september 2013 19:59 schreef Lonely-girl het volgende:
Onthouden jullie ook even dat er een verschil is tussen MB/s en Mb/s?
De één staat voor MegaByte per seconde, de ander voor Megabit per seconde. Dat is een aardig verschil.quote:
maar dat is toch heel verwarrend en onlogisch? Ik heb bijv een hardeschijf van 1000 megabit. Hoeveel megabyte is dat dan?quote:Op zondag 15 september 2013 20:01 schreef Lonely-girl het volgende:
[..]
De één staat voor MegaByte per seconde, de ander voor Megabit per seconde. Dat is een aardig verschil.
Dat zeg je verkeerd. Je hebt een harde schijf van 1000 megabyte. Dus 1 gigabytequote:Op zondag 15 september 2013 20:02 schreef Catch22- het volgende:
[..]
maar dat is toch heel verwarrend en onlogisch? Ik heb bijv een hardeschijf van 1000 megabit. Hoeveel megabyte is dat dan?
Nee het is heel logisch, want 1 byte bestaat uit 8 bits.quote:Op zondag 15 september 2013 20:02 schreef Catch22- het volgende:
[..]
maar dat is toch heel verwarrend en onlogisch? Ik heb bijv een hardeschijf van 1000 megabit. Hoeveel megabyte is dat dan?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Megabitquote:Op zondag 15 september 2013 20:02 schreef Catch22- het volgende:
[..]
De opslaggrootte van je hardeschijf wordt doorgaans trouwens aangegeven in MegaByte of GigaByte.quote:Veel internetaanbieders geven snelheden aan in Mb/s (met een kleine b), wat door consumenten nog wel eens aangezien wordt als MB/s. Dat is een factor 8 verschil.
quote:
quote:Op zondag 15 september 2013 20:02 schreef Catch22- het volgende:
[..]
quote:
quote:Op zondag 15 september 2013 20:07 schreef Lonely-girl het volgende:
Verder moet je natuurlijk ook rekening houden met factoren zoals de bron waarvan je download. Is dat een site in het buitenland? Is dat een site in Nederland? Is het een snelle site of heeft die maar een beperkte snelheid?
Je kunt niet vanaf iedere site downloaden met de volledige snelheid van jouw verbinding. Dat kan aan allerlei factoren liggen. Als je een realistisch beeld wilt van wat de geleverde snelheid is dan kun je kiezen voor Speedtest.net waar automatisch gekozen wordt voor een server in Nederland. Ook kun je kiezen voor de zo'n .bin bestand op de site van een Nederlandse internetaanbieder/netwerkbeheerder.
Bittorrent kun je bijvoorbeeld vaak ook niet met 120Mb/s downloaden omdat je afhankelijk bent van de uploadsnelheid van anderen. Dat is bij sites net zo. Die hebben soms ook maar een beperkte uploadsnelheid waardoor je download niet altijd met 120Mb/s download.
4/10quote:
quote:Op zondag 15 september 2013 19:48 schreef Catch22- het volgende:
Eerst maar eens uitsluiten of je pc niet brak is.
En aangezien ts zijn snelheid test met een torrent denk ik dat dat het is.
Ik denk dat je je eens in het verschil moet verdiepen tussen megabyte en megabit...quote:Op zondag 15 september 2013 19:08 schreef darkmond het volgende:
De downloads die traag gaan, zijn dat torrents? Je specs zijn erg netjes en zouden niet voor een bottleneck moeten zorgen.quote:
Niet alleen torrents, maar ook met programma's downloaden.quote:Op zondag 15 september 2013 22:38 schreef wankiepower het volgende:
[..]
De downloads die traag gaan, zijn dat torrents? Je specs zijn erg netjes en zouden niet voor een bottleneck moeten zorgen.
en hoe download je die dan? voorbeelden?quote:Op maandag 16 september 2013 08:24 schreef Spenkie01 het volgende:
Niet alleen torrents, maar ook met programma's downloaden.
Plaatje in de OP lijkt op Spotnet.quote:Op maandag 16 september 2013 10:27 schreef FredvZ het volgende:
[..]
en hoe download je die dan? voorbeelden?
Je hebt de rest van het topic ook gelezen?quote:Op maandag 16 september 2013 12:47 schreef Flitskikker het volgende:
Plaatje in de OP lijkt op Spotnet.
TS, indien waar, heb je wel een payserver met 120 Mbit-account?
quote:Op zondag 15 september 2013 19:13 schreef Spenkie01 het volgende:
Het is maandagquote:Op maandag 16 september 2013 12:49 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je hebt de rest van het topic ook gelezen?
[..]
Zojuist een 1000MB .bin bestand geprobeerd en ik kreeg rond de 2.6MB/squote:Op maandag 16 september 2013 14:33 schreef .Neovo. het volgende:
Dan moet je ook niet uit de US downloaden, maar een test vanuit Nederland doen. Komt zelden voor dat je vanuit de US op een speedtest site met 120mbit kan downloaden
Speedtest.bbned.nl en dan een van die .bins aanklikken. Dikke kans dat je dan wel met een snellere verbinding downloadt
quote:Op maandag 16 september 2013 14:35 schreef Spenkie01 het volgende:
[..]
Zojuist een 1000MB .bin bestand geprobeerd en ik kreeg rond de 2.6MB/s
Heb ook een calculator gebruikt, 2,6MB/s is 20,8Mbps. Dus ik geloof dat ik mijn beloofde snelheid haal?
Als je voor die 20,8Mbps nog een 1 zet haal je idd de snelheid...quote:Op maandag 16 september 2013 14:35 schreef Spenkie01 het volgende:
Zojuist een 1000MB .bin bestand geprobeerd en ik kreeg rond de 2.6MB/s
Heb ook een calculator gebruikt, 2,6MB/s is 20,8Mbps. Dus ik geloof dat ik mijn beloofde snelheid haal?
Dan is alles oke, bedankt allemaalquote:Op maandag 16 september 2013 14:39 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Als je voor die 20,8Mbps nog een 1 zet haal je idd de snelheid...
Lees mijn reactie nog eens goed.quote:Op maandag 16 september 2013 14:39 schreef Spenkie01 het volgende:
Dan is alles oke, bedankt allemaal
Klopt, niet goed gelezenquote:Op maandag 16 september 2013 14:40 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Lees mijn reactie nog eens goed.
20,8Mbps is toch niet hezelfde als 120Mbps?
Zit de netwerkkabel direct tussen je pc en het modem van UPC? Of zit er nog een router tussen?quote:
Nope, geen router. Het gaat rechtstreeks van UPC modem naar mijn computer.quote:Op maandag 16 september 2013 14:41 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zit de netwerkkabel direct tussen je pc en het modem van UPC? Of zit er nog een router tussen?
Wifi = 42.09Mbps internetkabel = 120.49Mbps.quote:Op maandag 16 september 2013 21:05 schreef spoorrails het volgende:
wat mij verbaasd is dat je schrijft dat je via wifi ruim 10x zo snel bent, dan zou het toch aan een kabel moeten liggen.
of je netwerkkaart is gewoon brak...
iet's met Bandwith.quote:Op maandag 16 september 2013 22:10 schreef .Neovo. het volgende:
En wat voor instelling deed hij dan?
Ja, maar zoals je het op de screenshot ziet is het bijna 5GB. En het duurde ongeveer 10 minuten.quote:Op maandag 16 september 2013 22:21 schreef .Neovo. het volgende:
En dat is alleen ingesteld in je torrentclient? Want dan zou je met die grote bestanden nog steeds een kutsnelheid moeten halen.
Ik haal inderdaad tot max 3.0MB/s ..quote:Op maandag 16 september 2013 22:37 schreef .Neovo. het volgende:
Ik heb het over die testbestanden die je in je browser download. Zoals van speedtest.bbned.nl
Windows 7 64-bits versie, en dat heb ik al gedaan, tog bedanktquote:Op woensdag 18 september 2013 10:17 schreef .Neovo. het volgende:
Wat voor Windows versie draai je? UPC heeft een progje op z'n website staan: speed optimizer ofzo. Probeer dat eens.
Ik heb eenzelfde abonnement en haal deze file met max ongeveer 11MB/sec binnen. 88Mbps dus.quote:Op zondag 15 september 2013 19:07 schreef Spenkie01 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld een film.
En ik probeer ook een TEST 1GB file te downloaden, dat gaat ook traag.
DNS is alleen resolven. Als dat goed gebeurt heb je je snelheid. Kan hooguit de Ping beïnvloeden.quote:Op woensdag 25 september 2013 23:55 schreef Mr_Belvedere het volgende:
TS, wat gebruik je als DNS trouwens?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |