Uiteindelijk is het voor heel grote delen dezelfde techniek. De buitenkant is uiteraard anders, maar op veel punten is het motorisch en qua elektronica gewoon gelijk. Ik had bijvoorbeeld in mijn Ypsilon exact hetzelfde stuur als in de MiTo die ik nu heb, alleen staat er een ander merkje opquote:Op zaterdag 14 september 2013 16:33 schreef Susteren het volgende:
[..]
Had ik ook al aan gedacht, maar over Lancia hoor ik nog ergere verhalen dan Alfa
Maarja de nieuwe Delta vind ik zeker een mooie auto, maar is helaas boven mijn budget, leuke beginnen vanaf 10k.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:40 schreef Cybje het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het voor heel grote delen dezelfde techniek. De buitenkant is uiteraard anders, maar op veel punten is het motorisch en qua elektronica gewoon gelijk. Ik had bijvoorbeeld in mijn Ypsilon exact hetzelfde stuur als in de MiTo die ik nu heb, alleen staat er een ander merkje opEn wel veel meer onderdelen komen overeen.
Een Lancia van nu is niet meer te vergelijken met een exemplaar van 20 jaar terug en hetzelfde geldt voor Alfa Romeo. Alhoewel elke auto een ander jasje heeft, deelt alles binnen de Fiat groep veel onderdelen (overigens ook buiten de Fiat groep, veel Opel diesels zijn namelijk gewoon Fiat motoren).
Goede tip! Klinkt ook vrij logisch eigenlijkquote:Op zaterdag 14 september 2013 16:48 schreef Palomar het volgende:
Hou er ook rekening mee dat mensen die Alfa (en ws. ook Lancia) rijden vaak echte autoliefhebbers zijn en daarom ook een stuk kritischer over kleine dingetjes. Iemand met een Alfa zal eerder klagen over een kraakje of piepje dan iemand die in een Kia Carnaval (oid) rijdt.
Heb zelf laatst ook puur uit voorzorg de distributieriem en aanverwanten laten vervangen, omdat de motor soms een vreemd geluidje maakte. Had ik nog prima mee door kunnen rijden, maar ik stoor mij daar enorm aan, dus weer 400 euro lichter. Zelfde met krakende draagarmen bij drempels. Daar hebben meer auto's last van, maar een Alfa-liefhebber kan dat niet aanhoren en laat ze vervangen. Op internet lees je dan terug dat zn auto zoveel onderhoud nodig heeft
Het is een V8 helaas. Tuurlijk zit je qua maandelijkse kosten dan hoger, maar in een jaartje is het geen gigantisch verschil met een 159, op lange termijn natuurlijk weer wel.quote:Op zaterdag 14 september 2013 19:43 schreef aadspagaat het volgende:
hele dikke auto en strak interieur ook. wat voor motor ligt erin? eerste bmw ook met die draaiknop voor je display volgens mij? aanschafprijs is niet voor niks zo laag bij dit soort auto's denk, dat betaal je zoals je zelf al zegt wel terug met wegenbelasting en onderhoudkosten. anders had ik ook allang een e38 v8 gereden
oke, ja als het voor een jaartje is, doen!!quote:Op zaterdag 14 september 2013 19:45 schreef Susteren het volgende:
[..]
Het is een V8 helaas. Tuurlijk zit je qua maandelijkse kosten dan hoger, maar in een jaartje is het geen gigantisch verschil met een 159, op lange termijn natuurlijk weer wel.
Ghehe het is idd niet de meest logische eerste wagen, maar het lijkt me een genot om in te rijden! Is het een risico om een 2002 745i met meer dan 2 ton op de teller aan te schaffen, of zou ik er zonder al te veel problemen wel een jaartje in kunnen rijdenquote:Op zaterdag 14 september 2013 19:55 schreef aadspagaat het volgende:
[..]
oke, ja als het voor een jaartje is, doen!!leuke auto trouwens om mee te beginnen als je net je rijbewijs hebt
ligt er natuurlijk aan wat voor onderhoudsgeschienis de auto heeft. Maar als die redelijk is onderhouden moet dat zeker lukken. genoeg bmw's met 3,4,5 ton op de teller. maar dat geld natuurlijk ook voor die alfa, als die redelijk is onderhouden rij je er probleemloos een jaar mee rond. hoezo neem je eigenlijk een auto voor een jaar? of heb ik ergens overheen gelezen?quote:Op zaterdag 14 september 2013 20:02 schreef Susteren het volgende:
[..]
Ghehe het is idd niet de meest logische eerste wagen, maar het lijkt me een genot om in te rijden! Is het een risico om een 2002 745i met meer dan 2 ton op de teller aan te schaffen, of zou ik er zonder al te veel problemen wel een jaartje in kunnen rijden?
Na dat jaar studeer ik (waarschijnlijk in het buitenland), dan is een auto onhandigquote:Op zaterdag 14 september 2013 20:12 schreef aadspagaat het volgende:
[..]
ligt er natuurlijk aan wat voor onderhoudsgeschienis de auto heeft. Maar als die redelijk is onderhouden moet dat zeker lukken. genoeg bmw's met 3,4,5 ton op de teller. maar dat geld natuurlijk ook voor die alfa, als die redelijk is onderhouden rij je er probleemloos een jaar mee rond. hoezo neem je eigenlijk een auto voor een jaar? of heb ik ergens overheen gelezen?
deze kan wel toch?quote:Op zaterdag 14 september 2013 23:50 schreef Palomar het volgende:
Zo'n BMW 7 oid zou ik dus echt niet aan beginnen. De goedkope exemplaren zijn niet voor niets zo goedkoop. Ws. achterstallig onderhoud of andere kosten die eraan zitten te komen. En bij zo'n auto is alles stukken duurder dan bij een gewone middenklasser. Niet alleen de onderdelen, maar ook de arbeidsuren (complexer dan een doorsnee auto).
En qua representatief voor klanten werkt zo'n auto lijkt me alleen maar averechts. Een ZZP'er die in een BMW 7 rijdt komt op mij meer over als een gladjakker.
Nee, weet het helaas nog steeds niet. 7er wordtm niet, paar reparaties en je bent weer 10k verder las iik. Alfa 159 lijkt me een betere keuze, of jullie moeten nog alternatieven hebben. Lexus IS 250 lijkt me ook wel wat, maar wordt krap met mijn budget.quote:Op zondag 15 september 2013 00:22 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
deze kan wel toch?
http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr
wel even 5k van de prijs af praten, beetje te duur dat hok.
MAAR, TS, weet je na 2 topic's nog steeds niet wat je wilt?
Kijk eens naar de volvo v70r, niet voorbij 2003 want vanaf toen werd volvo helemaal verneukt (net als saab)quote:Op zondag 15 september 2013 02:53 schreef Susteren het volgende:
[..]
Nee, weet het helaas nog steeds niet. 7er wordtm niet, paar reparaties en je bent weer 10k verder las iik. Alfa 159 lijkt me een betere keuze, of jullie moeten nog alternatieven hebben. Lexus IS 250 lijkt me ook wel wat, maar wordt krap met mijn budget.
Qua gewicht wel ja.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:48 schreef Charged het volgende:
[..]
...
Maar dan nog als eerste auto..een 159 zit in de 5 klasse serie van BMW,,,,
Nee, voorkeur gaat naar 2006> uit.quote:Op zondag 15 september 2013 10:04 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Kijk eens naar de volvo v70r, niet voorbij 2003 want vanaf toen werd volvo helemaal verneukt (net als saab)
Heb ik alquote:Op zondag 15 september 2013 10:13 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb je nog genoeg cash over voor een accountant die je BTW-zaken gaat regelen.
Ok.quote:
Nja de btw kwestie ga ik sowieso nog met het administratiekantoor bespreken.quote:Op zondag 15 september 2013 10:40 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Of je rijdt hem privé en betaalt jezelf kilometervergoeding uit de zaak, kan ook nog goedkoper zijn.
De hele discussie meng ik me niet in, maar de reden dat je voor een late 2007 moet gaan of jonger is omdat de 159 toen een facelift heeft gehad. Aan de buitenkant zijn er niet echt verschillen, maar hij is oa een stukje lichter geworden toen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:23 schreef Susteren het volgende:
En er wordt aangeraden om minimaal een late 2007 model aan te schaffen, maar is een goed onderhouden 2006 dan nogsteeds een risico?
Misschien een rare vraag, maar is de facelift qua wegenbelasting dan goedkoper?quote:Op zondag 15 september 2013 11:17 schreef NoComment het volgende:
[..]
De hele discussie meng ik me niet in, maar de reden dat je voor een late 2007 moet gaan of jonger is omdat de 159 toen een facelift heeft gehad. Aan de buitenkant zijn er niet echt verschillen, maar hij is oa een stukje lichter geworden toen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |