Bel even wat verzekeringsmaatschappijen zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:23 schreef Susteren het volgende:
Als eerste de verzekering: met mijn instructeur heb ik dit al besproken, hij zegt dat ik het gewoon op de naam van m'n ouders kan laten verzekeren, zolang ik maar als bestuurder ben toegevoegd. Hij zegt dat ik dan ook schadevrije jaren opbouw, is dat zo?
Motorkap los, dop eraf, kijken..?quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:23 schreef Susteren het volgende: Zo moet de vloeistof van het stuur groen zijn, niet rood. Maar hoe kan ik dit checken bij de aanschaf van de occasion?
Elke Alfa aanschaffen is een risico. Eventueel een onafhankelijke ANWB keuring uit laten voeren als je niet zeker bent.quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:23 schreef Susteren het volgende:En er wordt aangeraden om minimaal een late 2007 model aan te schaffen, maar is een goed onderhouden 2006 dan nogsteeds een risico?
Waarom niet?quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:29 schreef Maegrim het volgende:
zo'n mooie auto wenst niemand een beginnend bestuurder toe
Zal er zuinig op zijnquote:Op zaterdag 14 september 2013 14:45 schreef Maegrim het volgende:
[..]
omdat ie em waarschijnlijk niet intact weet te houden
Wat een gelul zeg, het is geen Clio V6 ....quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:45 schreef Maegrim het volgende:
[..]
omdat ie em waarschijnlijk niet intact weet te houden
whehe, ja vast.quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:56 schreef Susteren het volgende:
[..]
Zeker!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
Dat zijn pas auto's om in te rijdenquote:Op zaterdag 14 september 2013 14:56 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Wat een gelul zeg, het is geen Clio V6 ....
Boh, toch wel de lastigste bak die ik ook gereden hebquote:Op zaterdag 14 september 2013 15:35 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Dat zijn pas auto's om in te rijden
Alleen als je al kunt autorijden,echt autorijden en dan nog met mate...kreng eerste klasse..quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:35 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Dat zijn pas auto's om in te rijden
yup..geweld,dat is de juiste omschrijving.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:37 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Boh, toch wel de lastigste bak die ik ook gereden heb
Maar wat een geweld joh
De eerste 5 rondjes zandvoort toch zeker 12x om m'n as gespindquote:Op zaterdag 14 september 2013 15:39 schreef Charged het volgende:
[..]
Alleen als je al kunt autorijden,echt autorijden en dan nog met mate...kreng eerste klasse..
Het moet een representatieve auto zijn, BMW 3 serie is buiten mijn budget, 1 serie is nog te overwegen. Ik houd hem waarschijnlijk voor een jaar, niet veel langer.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:21 schreef Charged het volgende:
Veel geluk...niet zozeer met de auto,zo slecht zijn ze niet. (met goed onderhoud en geen zuinige ex eigenaren)
Als beginnende bestuurder met zo'n auto beginnen..je zal niet de eerste zijn die zich blind staart op iets wat ie tof vindt en daarna niet weet hoe snel ie het ding kwijt moet raken als de rekeningen van onderhoud/reparaties binnenkomen.
Zonde van een mooie auto..wat is er mis mee om wat kleiner te beginnen en wat meer inzicht te krijgen van wat een auto daadwerkelijk kost.
Leuk he,speelgoed voor volwassenen,niks om je voor te schamen,ik had ook moeite om het punt te vinden om uit te accelereren.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:41 schreef smegmanus het volgende:
[..]
De eerste 5 rondjes zandvoort toch zeker 12x om m'n as gespind
Dan waarom geen andere keuze die financieel beter te doen zijn?quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:42 schreef Susteren het volgende:
[..]
Het moet een representatieve auto zijn, BMW 3 serie is buiten mijn budget, 1 serie is nog te overwegen. Ik houd hem waarschijnlijk voor een jaar, niet veel langer.
Vertelquote:Op zaterdag 14 september 2013 15:48 schreef Charged het volgende:
Volvo's,BMW's die representatief genoeg zijn voor hetzelfde budget waar je je minder kapot op kunt lopen..
waarheid...quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:51 schreef Cybje het volgende:
De belastingdienst is aardig goed in de automobilist uitmelken
Een nette E39 of een V70 Classic..je gaat wat terug qua bouwjaar maar ziet er nog goed uit mits niet veneukt met aftermarket shit,je houdt wat budget over om het ding te onderhouden en zoals je zegt na een jaar rijden is de auto dan weer goed te verkopen,mits een goede aankoop in de eerste instantie.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:51 schreef Susteren het volgende:
[..]
Vertel? Vergelijkbare Volvo's zijn vaak niet alleen even duur in aanschaf, maar zijn qua onderhoud ook echt niet veel goedkoper dan een 159. Een 2006/2007 BMW sedan ligt gewoon buiten mijn budget.
quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:59 schreef Charged het volgende:
[..]
Een nette E39 of een V70 Classic..je gaat wat terug qua bouwjaar maar ziet er nog goed uit mits niet veneukt met aftermarket shit,je houdt wat budget over om het ding te onderhouden en zoals je zegt na een jaar rijden is de auto dan weer goed te verkopen,mits een goede aankoop in de eerste instantie.
True, al vind ik bijvoorbeeld een alternatief op de Mito de Fiat Bravo, maarja allebei Italiaansquote:Op zaterdag 14 september 2013 16:06 schreef Cybje het volgende:
Het probleem van een Alfa Romeo (willen) bezitten, is dat er geen alternatief is
Bedankt voor de tips! Als iemand van jullie trouwens een alternatief denkt te hebben hoor ik dit graag.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:15 schreef Palomar het volgende:
159 is idd een mooie wagen met lekkere wegligging. Heb zelf een 156 gehad en nu een 147 (facelift). Heb ook een 159 overwogen, maar lag qua aanschafprijs en wegenbelasting wat boven budget (is vrij zwaar).
Ik zou iig zoeken naar exemplaar met onderhoudshistorie en het liefst bij een Alfa dealer of specialist en niet bij een obscuur bedrijfje die geen verstand heeft van Alfa. Onderhoud ook alleen laten doen bij een bedrijf met kennis van het merk. Alfa's zijn sinds de 147 echt zo slecht niet meer als de verhalen die soms rond gaan, maar er wordt wel wat delicatere techniek gebruikt, waardoor het iets meer onderhoud nodig heeft dan bijv. een japanner. Sommige modellen hebben een distributieriem die vrij snel vervangen moet worden. En de goede wegligging komt door dubbele draagarmen. Die gaan op de den duur kraken bij drempels in de weg e.d. Even op letten bij de proefrit en of deze al eens vervangen zijn.
Maar als je hem eenmaal hebt wil je niet snel meer terug naar een andere auto. Heb tot nu toe niet in een strakker sturende auto gereden dan mijn 156 en nu 147. Altijd weer blij als ik mijn eigen auto stap
Had ik ook al aan gedacht, maar over Lancia hoor ik nog ergere verhalen dan Alfaquote:Op zaterdag 14 september 2013 16:31 schreef Cybje het volgende:
Lancia Delta, het 'nieuwe' model dusIk vind 'm zelf wel erg mooi, maar je moet er van houden. Vooral het interieur is erg mooi met Poltrona Frau lederen stoelen.
Uiteindelijk is het voor heel grote delen dezelfde techniek. De buitenkant is uiteraard anders, maar op veel punten is het motorisch en qua elektronica gewoon gelijk. Ik had bijvoorbeeld in mijn Ypsilon exact hetzelfde stuur als in de MiTo die ik nu heb, alleen staat er een ander merkje opquote:Op zaterdag 14 september 2013 16:33 schreef Susteren het volgende:
[..]
Had ik ook al aan gedacht, maar over Lancia hoor ik nog ergere verhalen dan Alfa
Maarja de nieuwe Delta vind ik zeker een mooie auto, maar is helaas boven mijn budget, leuke beginnen vanaf 10k.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:40 schreef Cybje het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het voor heel grote delen dezelfde techniek. De buitenkant is uiteraard anders, maar op veel punten is het motorisch en qua elektronica gewoon gelijk. Ik had bijvoorbeeld in mijn Ypsilon exact hetzelfde stuur als in de MiTo die ik nu heb, alleen staat er een ander merkje opEn wel veel meer onderdelen komen overeen.
Een Lancia van nu is niet meer te vergelijken met een exemplaar van 20 jaar terug en hetzelfde geldt voor Alfa Romeo. Alhoewel elke auto een ander jasje heeft, deelt alles binnen de Fiat groep veel onderdelen (overigens ook buiten de Fiat groep, veel Opel diesels zijn namelijk gewoon Fiat motoren).
Goede tip! Klinkt ook vrij logisch eigenlijkquote:Op zaterdag 14 september 2013 16:48 schreef Palomar het volgende:
Hou er ook rekening mee dat mensen die Alfa (en ws. ook Lancia) rijden vaak echte autoliefhebbers zijn en daarom ook een stuk kritischer over kleine dingetjes. Iemand met een Alfa zal eerder klagen over een kraakje of piepje dan iemand die in een Kia Carnaval (oid) rijdt.
Heb zelf laatst ook puur uit voorzorg de distributieriem en aanverwanten laten vervangen, omdat de motor soms een vreemd geluidje maakte. Had ik nog prima mee door kunnen rijden, maar ik stoor mij daar enorm aan, dus weer 400 euro lichter. Zelfde met krakende draagarmen bij drempels. Daar hebben meer auto's last van, maar een Alfa-liefhebber kan dat niet aanhoren en laat ze vervangen. Op internet lees je dan terug dat zn auto zoveel onderhoud nodig heeft
Het is een V8 helaas. Tuurlijk zit je qua maandelijkse kosten dan hoger, maar in een jaartje is het geen gigantisch verschil met een 159, op lange termijn natuurlijk weer wel.quote:Op zaterdag 14 september 2013 19:43 schreef aadspagaat het volgende:
hele dikke auto en strak interieur ook. wat voor motor ligt erin? eerste bmw ook met die draaiknop voor je display volgens mij? aanschafprijs is niet voor niks zo laag bij dit soort auto's denk, dat betaal je zoals je zelf al zegt wel terug met wegenbelasting en onderhoudkosten. anders had ik ook allang een e38 v8 gereden
oke, ja als het voor een jaartje is, doen!!quote:Op zaterdag 14 september 2013 19:45 schreef Susteren het volgende:
[..]
Het is een V8 helaas. Tuurlijk zit je qua maandelijkse kosten dan hoger, maar in een jaartje is het geen gigantisch verschil met een 159, op lange termijn natuurlijk weer wel.
Ghehe het is idd niet de meest logische eerste wagen, maar het lijkt me een genot om in te rijden! Is het een risico om een 2002 745i met meer dan 2 ton op de teller aan te schaffen, of zou ik er zonder al te veel problemen wel een jaartje in kunnen rijdenquote:Op zaterdag 14 september 2013 19:55 schreef aadspagaat het volgende:
[..]
oke, ja als het voor een jaartje is, doen!!leuke auto trouwens om mee te beginnen als je net je rijbewijs hebt
ligt er natuurlijk aan wat voor onderhoudsgeschienis de auto heeft. Maar als die redelijk is onderhouden moet dat zeker lukken. genoeg bmw's met 3,4,5 ton op de teller. maar dat geld natuurlijk ook voor die alfa, als die redelijk is onderhouden rij je er probleemloos een jaar mee rond. hoezo neem je eigenlijk een auto voor een jaar? of heb ik ergens overheen gelezen?quote:Op zaterdag 14 september 2013 20:02 schreef Susteren het volgende:
[..]
Ghehe het is idd niet de meest logische eerste wagen, maar het lijkt me een genot om in te rijden! Is het een risico om een 2002 745i met meer dan 2 ton op de teller aan te schaffen, of zou ik er zonder al te veel problemen wel een jaartje in kunnen rijden?
Na dat jaar studeer ik (waarschijnlijk in het buitenland), dan is een auto onhandigquote:Op zaterdag 14 september 2013 20:12 schreef aadspagaat het volgende:
[..]
ligt er natuurlijk aan wat voor onderhoudsgeschienis de auto heeft. Maar als die redelijk is onderhouden moet dat zeker lukken. genoeg bmw's met 3,4,5 ton op de teller. maar dat geld natuurlijk ook voor die alfa, als die redelijk is onderhouden rij je er probleemloos een jaar mee rond. hoezo neem je eigenlijk een auto voor een jaar? of heb ik ergens overheen gelezen?
deze kan wel toch?quote:Op zaterdag 14 september 2013 23:50 schreef Palomar het volgende:
Zo'n BMW 7 oid zou ik dus echt niet aan beginnen. De goedkope exemplaren zijn niet voor niets zo goedkoop. Ws. achterstallig onderhoud of andere kosten die eraan zitten te komen. En bij zo'n auto is alles stukken duurder dan bij een gewone middenklasser. Niet alleen de onderdelen, maar ook de arbeidsuren (complexer dan een doorsnee auto).
En qua representatief voor klanten werkt zo'n auto lijkt me alleen maar averechts. Een ZZP'er die in een BMW 7 rijdt komt op mij meer over als een gladjakker.
Nee, weet het helaas nog steeds niet. 7er wordtm niet, paar reparaties en je bent weer 10k verder las iik. Alfa 159 lijkt me een betere keuze, of jullie moeten nog alternatieven hebben. Lexus IS 250 lijkt me ook wel wat, maar wordt krap met mijn budget.quote:Op zondag 15 september 2013 00:22 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
deze kan wel toch?
http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr
wel even 5k van de prijs af praten, beetje te duur dat hok.
MAAR, TS, weet je na 2 topic's nog steeds niet wat je wilt?
Kijk eens naar de volvo v70r, niet voorbij 2003 want vanaf toen werd volvo helemaal verneukt (net als saab)quote:Op zondag 15 september 2013 02:53 schreef Susteren het volgende:
[..]
Nee, weet het helaas nog steeds niet. 7er wordtm niet, paar reparaties en je bent weer 10k verder las iik. Alfa 159 lijkt me een betere keuze, of jullie moeten nog alternatieven hebben. Lexus IS 250 lijkt me ook wel wat, maar wordt krap met mijn budget.
Qua gewicht wel ja.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:48 schreef Charged het volgende:
[..]
...
Maar dan nog als eerste auto..een 159 zit in de 5 klasse serie van BMW,,,,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |