abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage vrijdag 13 september 2013 @ 21:26:56 #1
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_131143486


Introductie
De actieserie Burn Notice wordt vanaf 2007 in de VS uitgezonden door USA Networks in HD1080, en is de nummer 1-show op de Amerikaanse kabel-tv. In Nederland wordt Burn Notice door RTL 5 uitgezonden.

Burn Notice
Burn Notice gaat over Michael Westen, die jarenlang succesvol spion is geweest voor de Amerikaanse regering. Op een dag krijgt hij plots een burn notice, een 'ontslagbrief' voor spionnen. Voor Westen is dat een ernstige situatie.

Als ontslagen spion heeft hij geen geld, creditcard of werkhistorie meer. Bovendien kan Westen het zonnige Miami, waar hij gedumpt is, niet meer uit. Terwijl Westen samen met een paar oude vrienden uitzoekt waarom hij een burn notice heeft gekregen, doen zij ondertussen gevaarlijke missies ā la The A-Team.


Burn Notice-hoofdpersonen

Michael Westen

Ontslagen Amerikaanse spion.

Fiona 'Fi' Glenanne

Voormalig IRA-operative en Westens (ex-)vriendin.

Sam Axe (aka Chuck Finley)

Voormalig Navy SEAL, semi-gepensioneerde intelligence operative en vriend van Westen.

Jesse Porter

Spion 'burned' door Michael, nu onderdeel van het team

Madeline Westen

Michaels kettingrokende moeder.

Topics
Topicreeks: Burn Notice

Links
Officiële site: http://www.usanetwork.com/series/burnnotice/
IMDb: Burn Notice (TV Series 2007– ) - IMDb
TV.com: http://www.tv.com/burn-notice/show/69107/summary.html
List of Burn Notice episodes: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Burn_Notice_episodes
Wikipedia NL: http://nl.wikipedia.org/wiki/Burn_Notice
Wikipedia EN: http://en.wikipedia.org/wiki/Burn_Notice
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_131143655
Toch nog een zevende topic voor een show met 7 seizoenen, en dat netjes op het eind...

Echt jammer dat deze show stopt, maar ze zijn ieder geval op hun hoogtepunt gestopt. Het laatste seizoen was mijn inziens het beste.

Had graag gezien dat Michael James' organisatie overnam, maar helaas... en zo is het uiteindelijk ook goed.
pi_131143849
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:30 schreef YourAsset het volgende:
Toch nog een zevende topic voor een show met 7 seizoenen, en dat netjes op het eind...

Echt jammer dat deze show stopt, maar ze zijn ieder geval op hun hoogtepunt gestopt. Het laatste seizoen was mijn inziens het beste.

Had graag gezien dat Michael James' organisatie overnam, maar helaas... en zo is het uiteindelijk ook goed.
En dan in een mogelijke spinoff Sam en Jesse vs Michael?
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
  Redactie Games vrijdag 13 september 2013 @ 21:45:05 #4
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_131144402
Wat een tergend einde, dat hele emo-gedoe kwam allemaal een beetje te geforceerd over en Jeffrey Donovan is waardeloos in emo acteren.. :')
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_131145030
Kon ik me niet zo aan storen.
Waar ik me echter wel aan kon storen... :')

Specialeffectsbudget van een euroknaller ofzo? :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 14 september 2013 @ 10:12:13 #6
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_131155911
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:56 schreef shiznuts het volgende:
[ afbeelding ]
Specialeffectsbudget van een euroknaller ofzo? :D
Heb je de hele serie wel opgelet?
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  zaterdag 14 september 2013 @ 10:38:49 #7
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_131156423
Nou ja, zo slecht zag het er nou ook weer niet uit :P

Maar ja, elke scene waarin een acteur zich in de ruimte van een explosie bevond is altijd al overduidelijk nep geweest.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  zaterdag 14 september 2013 @ 12:00:46 #8
408773 F.Begbie
Yeeeaaaaaahhhh!
pi_131158416
Een redelijk matige afsluiter.
Armed robbery. With a replica. I mean, how the fuck can it be armed robbery with a fucking replica?
pi_131160568
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 12:00 schreef F.Begbie het volgende:
Een redelijk matige afsluiter.
Ben ik mee eens, hoewel het seizoen over het algemeen wel goed was. Erg knap dat ze het zo lang hebben weten op te rekken zonder dat het niveau daalt. ^O^
  zaterdag 14 september 2013 @ 17:56:41 #10
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_131169069
Maar 7 topics eigenlijk? :D
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_131170351
Ach, ik zat wel te wachten op de mega-slechte-ontsnapping op 't einde O+ _O_

En Maddie ;( :'( *kras* zat wel even te snotteren daar.

Top-serie, top-einde (ook mét het ontzettend slechte cliché, dat hoorde er inmiddels ook wel een beetje bij :@ ) en een spin-off, zou tof zijn! Maar niet noodzakelijk. Als het er komt ga ik wel zeker kijken. _O_ Sam _O_
Ja doei.
pi_131214511
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:45 schreef Mr.Noodle het volgende:
Wat een tergend einde, dat hele emo-gedoe kwam allemaal een beetje te geforceerd over en Jeffrey Donovan is waardeloos in emo acteren.. :')
Jeffrey Donovan is in zijn totaliteit een waardeloze acteur. Snap niet dat een dergelijk slechte acteur hoofdrollen krijgt op de cult-uitzonderingens zoals Arnie enzo na.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 15 september 2013 @ 21:33:59 #13
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_131214709
Hij was niet zo overtuigend als 'ie geëmotioneerd moest gaan lopen doen. ;(
Verder vond ik 'em de beste Michael Westen neerzetten die de serie ooit kende. :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 15 september 2013 @ 21:58:43 #14
323189 Pollore
Hell ain't far
pi_131216756
Ik ga burn notice erg missen. Het was een serie die ik altijd kon kijken. Ik hoop dat er ooit een vervanging kan zijn. Het is kwalitatief misschien niet zo best maar ze hebben wel het maximale eruit gehaald en het was altijd vermakelijk.
pi_131217547
Awh, ik vond 't allemaal best meevallen. De actie was pulp-actie _O- maar het was gewoon tof. Ik zal 't ook missen.
Ja doei.
  maandag 16 september 2013 @ 13:51:49 #16
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_131236125
Prima afsluiting. Ik zal het wel missen, het was toch mijn wekelijkse dosis comedy-actie. Van alle mogelijke eindes vond ik dit denk ik het beste, het was echter al mijlen van te voren aan te zien komen dat hij voor Fiona ging kiezen (daar draait de hele serie om tenslotte). Er was werkelijk geen seconde dat ik dacht dat hij met die Sonya er vandoor zou gaan. Zeker op dat gebied hadden ze die optie wat realistischer moeten maken, want ik vond Fiona vooral vervelend aan het einde.

Kan moeilijk geloven dat de c4-suicide van Maddie de enige mogelijke oplossing was (bel de politie ofzo? of leg de c4 in een tosti apparaat), maar het was wel een toffe scene.
Chaos is a ladder.
pi_131357710
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 13:51 schreef Nightquest777 het volgende:
Kan moeilijk geloven dat de c4-suicide van Maddie de enige mogelijke oplossing was (bel de politie ofzo? of leg de c4 in een tosti apparaat), maar het was wel een toffe scene.
Maddy had ook niet echt een nuttige rol meer. De laatste aflevering was ze met haar doorgerookte stem alleen maar aan het net-niet-huilen en klagen. Voorheen had ze nog wel eens stoere acties.
beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 20 september 2013 @ 08:34:37 #18
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_131372990
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 19:37 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Maddy had ook niet echt een nuttige rol meer. De laatste aflevering was ze met haar doorgerookte stem alleen maar aan het net-niet-huilen en klagen. Voorheen had ze nog wel eens stoere acties.
Klopt, maar gezien het de laatste aflevering was had ze op zich niet dood gehoeven. En gezien haar omstandigheden kan ik me wel enigszins inbeelden dat ze veel te klagen en te huilen had, lol.
Chaos is a ladder.
pi_132003765
ook eindelijk alles gekeken, begon altijd vol goede moed met een seizoen Burn Notice maar na een paar afleveringen had ik er steeds weinig zin in spaarde ik het op. Ook nu gedaan en de laatste afleveringen waren wel prima te doen met die andere organisatie. Vrij geloofwaardig (in de context vd serie althans) dat Michael de cia zou verraden.

Laatste aflevering was ook prima, wel beetje jammer dat mama zich onnodig opoffert, als ze die bom daar op de bank hadden gelegd en vanuit de badkamer waar Jesse zat had laten ontploffen waren ze even ver geweest vermoed ik :P Maar ach, het bracht wat emoties mee zullen we maar zeggen.

Einde vond ik ook prima, en mooi dat in de finale alle zinnen van de intro terugkwamen. Zelfs Burn Notice kan een beter einde verzinnen dan Dexter :D

Prima serie voor tussendoor en als je even wat wilt kijken zonder constant op te letten :P
Een spinoff hoeft van mij dan weer niet zo
pi_141968470
Hey mensen, vorig jaar door van alles en nog wat nooit aan toe gekomen om deze serie af te kijken, was het laatste seizoen het nog waard?
  zondag 6 juli 2014 @ 15:19:09 #21
300718 Kenju
Say It!!??
pi_141968602
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 15:14 schreef JDx het volgende:
Hey mensen, vorig jaar door van alles en nog wat nooit aan toe gekomen om deze serie af te kijken, was het laatste seizoen het nog waard?
Als je alles al gekeken hebt, waarom deze niet ook dan? Op zich is het wel redelijk, hoewel het wel wat anders is dan derest van de serie. Niet briljant goed oid, maar ook niet slecht. Het budget voor SE is hetzelfde als het een-na-laatste seizoen en dus vrij treurig.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_141968685
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 15:19 schreef Kenju het volgende:

[..]

Als je alles al gekeken hebt, waarom deze niet ook dan? Op zich is het wel redelijk, hoewel het wel wat anders is dan derest van de serie. Niet briljant goed oid, maar ook niet slecht. Het budget voor SE is hetzelfde als het een-na-laatste seizoen en dus vrij treurig.
Omdat ik tot anderhalf jaar geleden echt bijna alles volgde wat bewoog op tv, sinds we samen wonen heb ik veel minder tijd en 2 mensen zijn kritischer dan 1. Wordt het echt mooi afgesloten of is het gewoon meer van hetzelfde?
  zondag 6 juli 2014 @ 15:25:34 #23
300718 Kenju
Say It!!??
pi_141968757
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 15:22 schreef JDx het volgende:

[..]

Omdat ik tot anderhalf jaar geleden echt bijna alles volgde wat bewoog op tv, sinds we samen wonen heb ik veel minder tijd en 2 mensen zijn kritischer dan 1. Wordt het echt mooi afgesloten of is het gewoon meer van hetzelfde?
De afsluiting is redelijk lame. Maar het is zeker niet meer van hetzelfde. Kan natuurlijk ook niet, aangezien
Spoiler als je niet het een na laatste seizoen tot het einde hebt gekeken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_141968911
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 15:25 schreef Kenju het volgende:

[..]

De afsluiting is redelijk lame. Maar het is zeker niet meer van hetzelfde. Kan natuurlijk ook niet, aangezien
Spoiler als je niet het een na laatste seizoen tot het einde hebt gekeken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yep dat had ik gezien, maar ik vond het juist mooi dat hij burned was en in zijn crappy optrekje woonde in Miami, nog wel veel Miami actie? Mooie zonnige beelden enzo, maakte het ook allemaal lekker luchtig.
  zondag 6 juli 2014 @ 15:44:51 #25
300718 Kenju
Say It!!??
pi_141969281
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 15:31 schreef JDx het volgende:

[..]

Yep dat had ik gezien, maar ik vond het juist mooi dat hij burned was en in zijn crappy optrekje woonde in Miami, nog wel veel Miami actie? Mooie zonnige beelden enzo, maakte het ook allemaal lekker luchtig.
Vond ik ook wel leuk inderdaad en was ook de reden dat ik het bleef kijken, nadat het duidelijk goedkoper werd.

De 'klussen' worden vooral afgehandeld door derest van het team en Michael wordt overal ingezet als ik het me goed herinner...
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  maandag 7 juli 2014 @ 13:18:25 #26
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_142002314
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 15:14 schreef JDx het volgende:
Hey mensen, vorig jaar door van alles en nog wat nooit aan toe gekomen om deze serie af te kijken, was het laatste seizoen het nog waard?
ik vond het een prima slotseizoen, vermakelijker dan de laatste seizoenen, vooral omdat het verhaal deze keer wat meer doorliep ipv case of the week gedoe
pi_142002371
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 13:18 schreef planethugo het volgende:

[..]

ik vond het een prima slotseizoen, vermakelijker dan de laatste seizoenen, vooral omdat het verhaal deze keer wat meer doorliep ipv case of the week gedoe
Mooi, heb Grey's Anatomy season 5-9 voor m'n vriendin binnen gehaald, stuur haar binnenkort de slaapkamer in, kan ik rustig Burn Notice afkijken :P
  maandag 7 juli 2014 @ 13:26:26 #28
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_142002546
het is wel een korter seizoen he dus geef haar maar 1 seizoen greys anatomy mee :P
pi_142002871
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 13:26 schreef planethugo het volgende:
het is wel een korter seizoen he dus geef haar maar 1 seizoen greys anatomy mee :P
Ach daarna Entourage nog eens van voor naar achter :P
  dinsdag 8 juli 2014 @ 00:43:05 #30
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_142032371
Wordt dat Entourage nog beter dan?
Want ik heb ooit wel een aflevering of twee geprobeerd, maar ik vond er echt geen kut aan.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 10 juli 2014 @ 20:59:41 #31
300718 Kenju
Say It!!??
pi_142150311
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 00:43 schreef shiznuts het volgende:
Wordt dat Entourage nog beter dan?
Want ik heb ooit wel een aflevering of twee geprobeerd, maar ik vond er echt geen kut aan.
Nee.

Ik hoorde iedereen erover en heb het ook geprobeerd, meerdere afleveringen, maar het blijft gewoon hetzelfde. Als je die eerste afleveringen niets vind, vind je derest ook niets.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  donderdag 10 juli 2014 @ 22:14:13 #32
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_142153761
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 20:59 schreef Kenju het volgende:

[..]

Nee.

Ik hoorde iedereen erover en heb het ook geprobeerd, meerdere afleveringen, maar het blijft gewoon hetzelfde. Als je die eerste afleveringen niets vind, vind je derest ook niets.
Ah, okay, dan blijven we afgehaakt. Thanks. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_142167106
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 22:14 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Ah, okay, dan blijven we afgehaakt. Thanks. :P
niet doen, seizoen 1 is wat rustiger maar daarna wordt het beter en beter. Je moet wel van het hele (chille) sfeertje houden maar ik vind het een briljante serie die ik in 1 ruk uit kan kijken
  vrijdag 11 juli 2014 @ 17:16:25 #34
300718 Kenju
Say It!!??
pi_142176400
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 12:34 schreef planethugo het volgende:

[..]

niet doen, seizoen 1 is wat rustiger maar daarna wordt het beter en beter. Je moet wel van het hele (chille) sfeertje houden maar ik vind het een briljante serie die ik in 1 ruk uit kan kijken
Gekeken naar de omschrijving die hij geeft is het niet zomaar dat hij het een beetje saai vind. Hij vind er geen kut aan, terwijl het een grappige of op zijn minst toffe serie zou moeten zijn. En dat is het gewoon niet voor iedereen. Ik heb bijna een half seizoen gekeken, gewoon stug blijven doorkauwen, en ik vond er echt geen ene flikker aan. Shiznuts heeft volgens mij dus dezelfde ervaring als ik gehad. Die gaat het niet leuk vinden, ook niet als hij door blijft kijken.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  vrijdag 11 juli 2014 @ 18:17:04 #35
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_142178241
Na een aflevering of twee begreep ik ook niet waarom men Breaking Bad zo'n hitserie vond. Was ik ook afgehaakt. Echter, toen beweerd werd dat het nog zou omslaan in epicness ben ik het nog eens gaan proberen toen de serie al z'n finale kende en toen meteen door alle afleveringen gewalst en dat was inderdaad wel episch. :P _O_

Maar als Entourage niet echt behoorlijk genoeg omslaat of 'grows on you', dan heeft het inderdaad niet heel veel zin denk ik. :@ Verder kom ik Kenju in zo'n beetje alle serietopics die ik volg tegen, dus gok dat 'ie wel kan inschatten of dat in lijn ligt met mijn kijkpatroon zeg maar (nou ja, JDx zie ik ook overal wel, daarom vroeg ik er ook naar, maar die vind ook dat je een Porsche geen 'auto' mag noemen omdat zo'n generic benaming te min zou zijn voor een Porsche en zelf vind ik Porsches vrij lelijk (uitzonderingen daargelaten, zoals de Carrera GT of 918 Spyder), dus dat wil ook niet alles zeggen :+ ).

Maar als het geen verplicht voer is, dan weet ik dat ik het pas hoef te kijken als ik me echt eens stierlijk verveel. ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 11 juli 2014 @ 21:06:37 #36
300718 Kenju
Say It!!??
pi_142183934
Verschil is echter dat Breaking Bad wel echt verandert. Van het donkere is in het begin helemaal niets te merken aangezien het nog opgebouwd moet worden. En sowieso is dat ook een veel diepgaandere serie. Aan Entourage is niets dieps en geen sprake van de opbouw van een doorlopende ontwikkeling van het verhaal en de characters in functie daarvan. Het is ook niet voor niets een sitcom.

Maar goed, misschien dat Entourage de uitzondering op de regel is en dat het na het eerste seizoen ontploft in epicness? Kan het me echter maar moeilijk voorstellen.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_142202429
in die tijd dat je hier Entourage probeert af te kraken had je al 2 seizoenen ervan kunnen kijken en zelf kunnen oordelen :P

Boeiend ook, in een Burn Notice topic :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')