"Ja maar sneeuw is toch ook grotendeels wit??"quote:Op maandag 16 september 2013 18:07 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Hahaha, da's geen sneeuwschuiver, maar een koeienvanger. Al zullen ze bij AnsaldoBlabla het verschil wel niet kennen.
Pics or it didn't happenquote:Op maandag 16 september 2013 16:44 schreef James1988 het volgende:
Correspondent Maarten Veeger was bij de persconferentie: "Ze kwamen met een Fyra-trein aanrijden hier op het terrein van AnsaldoBreda. Die heeft als nieuwigheidje extra sneeuwschuivers onder de trein.
In het weekend wel 8! minuten minder dan nu..quote:Op maandag 16 september 2013 18:46 schreef James1988 het volgende:
Joepie, ook in dienstregeling 2014 blijft de Excuus-Expresse nodeloos lang in Roosendaal bivakkeren. De stop in Rotterdam wordt wel wat verkort. En om de feestvreugde compleet te maken rijdt dat ding in het weekend volgens een iets andere dienstregeling dan doordeweeks.
Dat wordt gecompenseerd in Antwerpen en Rotterdam.quote:Op maandag 16 september 2013 18:55 schreef b2py het volgende:
[..]
In het weekend wel 8! minuten minder dan nu..
Daar is tenminste nog wat te belevenquote:Op maandag 16 september 2013 19:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat wordt gecompenseerd in Antwerpen en Rotterdam.
quote:Op maandag 16 september 2013 19:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Mooie Luikse wafel scoren bij die uberdure vent op de 0'de verdieping
Vond ik persoonlijk de oude DRGL toch iets fijner. Dit is niet echt een verbetering.quote:Op maandag 16 september 2013 18:46 schreef James1988 het volgende:
Joepie, ook in dienstregeling 2014 blijft de Excuus-Expresse nodeloos lang in Roosendaal bivakkeren. De stop in Rotterdam wordt wel wat verkort. En om de feestvreugde compleet te maken rijdt dat ding in het weekend volgens een iets andere dienstregeling dan doordeweeks.
Gewoon een paardekop in zijn bed leggen, dan begrijpt ie het welquote:Op maandag 16 september 2013 22:23 schreef Peterselieman het volgende:
AnsaldoTilburg wil de al bezorgde V250's niet naar Italië terugslepen. Had ook niet anders verwacht, omdat dit de volgende stap in het juridisch steekspel is
de Italianen begrijpen het heus wel, alleen ze doen vanwege het juridisch proces anders voorkomenquote:Op maandag 16 september 2013 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gewoon een paardekop in zijn bed leggen, dan begrijpt ie het wel
toch mooi dat er geen vragen mochten worden gesteldquote:Op maandag 16 september 2013 23:03 schreef KnightSolaire het volgende:
We hebben beelden van de nieuwe Fyra!
... maar de verschillen komen niet in beeld.
Bron
Ach, sowieso wel bijzonder om weer eens een rijdende V250 te zien.
True, vind ik ook billijk.quote:Op dinsdag 17 september 2013 00:36 schreef James1988 het volgende:
AnsaldoBreda probeert via de rechter af te dwingen dat ze toegang krijgen in de opgestelde rapporten (wat in mijn ogen terecht is, wat is gepubliceerd uit de rapporten van Mott McDonald, Concept Risk en NedTrain liegt er niet om) en dat er een onafhankelijke second (of moet ik zeggen third?) opinion uitgevoerd gaat worden.
Hoezo kan NS dat in hun voordeel uitleggen? Hoe dan ook spelen ze sowieso met vuur door überhaupt dingen zo lang op hun beloop te laten. Je kan moeilijk later zeggen "ja we hebben ze echt ALLE kans willen geven, maar helaas" als je zelf totaal niet daadkrachtig optreedt. En wat dat betreft is NS(H) toch echt wel het kwijlende schoothondje van NMBS, ook al gingen ze er voor 7 keer zoveel ijzer inquote:Dat NSH/NSR/NS Groep deze dingen zo lang op hun beloop laat kan onderdeel zijn van een juridische strategie om AnsaldoBreda hun eigen positie te laten verzwakken. Door het contract met AB pas eind augustus op te zeggen kan NS aanvoeren dat AB tot die tijd niet aan hun contractuele verplichtingen heeft gedaan (bijvoorbeeld verplichting tot levering). De vraag van NS aan AB om de treinen af te voeren werd met een "Nee!" beantwoord, ook dat kan NS weer in hun eigen voordeel uitleggen.
Nee dat moet een poppenkast geweest zijn iddquote:De afgelopen tijd is AB een aantal keer in de media gekomen, bijvoorbeeld met de persconferentie in Napels, optredens bij de rechter, en vandaag wederom een persconferentie waar een 'vernieuwde' trein werd gepresenteerd. Omdat AB vandaag wederom alleen maar inging op de winterproblemen en de andere problemen bagatelliseerde kan NS bij de rechter aanvoeren dat AnsaldoBreda niet serieus luistert naar kritiek van klanten.
Ik denk dat het best wel eens onderdeel van de strategie van de NS kan zijn geweest. Door verwarring te zaaien en doodleuk te melden dat het contract nog niet opgezegd is hoopten ze de Italianen te verleiden tot het nemen van rare sprongen. Het presenteren van de verbeterde V250 kan dan ook koren op de molen van de NS zijn en de juridische positie van de NS verstevigen, maar goed, dat is koffiedik kijkenquote:Op dinsdag 17 september 2013 00:50 schreef James1988 het volgende:
Ik denk niet dat NS en NMBS het op z'n beloop hebben gelaten, er zijn veel reizen naar Italië geweest om de vinger aan de pols te houden. Ook is er regelmatig overleg geweest tussen NS, NMBS, AnsaldoBreda, Lloyd's, BelgoRail en vele anderen. Van al die gesprekken, reizen en overleggen zijn logboeken en verslagen gemaakt die overlegd kunnen worden aan een rechter zodat NS kan aantonen dat zij niet de lakse partij zijn geweest.
Wat ik niet goed snap is waarom het bijna 2 maanden heeft moeten duren voordat NS het contract met AnsaldoBreda annuleerde, terwijl NMBS dit meteen deed. Misschien heeft dit te maken met de andere verhouding (NSH leaset van NSFSC, NSFSC koopt bij AB) en heeft NSFSC eerst zelf moeten besluiten of ze de V250 nog zouden willen afnemen.
Ierse wetgeving is nogal strikt over het bestuur van een bedrijf in Ierland, NSFSC opereert redelijk autonoom t.o.v. de rest van NS. Dat kan betekenen dat de beslissing van NSH om te stoppen met de V250 eerst intern is onderzocht door NSFSC. Maar dat is speculatief, ik weet niet hoe die zaken er intern bij NS aan toegaan.
Somda is een deurtje verderop.quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is er een reden dat de 800 naar Mt vaak vertraging heeft op Ehv tegenwoordig?
Afgelopen 2 weken maar 1x zonder vertraging aangekomen/vertrokken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |