abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 september 2013 @ 23:45:43 #61
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131149585
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Stel je voor dat het een aantrekkelijke optie wordt. Dat kan natuurlijk niet 8)7
De 1900 (Den Haag - Venlo) staat op de grote stations (buiten de spits) ook wel een paar minuten te niksen.

Komt in Breda binnen om :36, vertrekt om :40. :56 in Dordrecht, vertrek :58. Om :11 in Rotterdam om er vervolgens om :14 te vertrekken. Lalala, lekker doorrijden, om :33 in Den Haag HS en daar om :36 weer vertrekken om om :38 in Den Haag Centraal aan te komen.

Tijdens de spits zijn die lange stationnementen wel nodig: de smalle trage deuren en gangen in het ICRm zijn niet bevorderlijk voor het in- en uitstappen. Buiten de spits zijn die lange hanteringen gewoon bezopen, je kunt zo 10 minuten winnen op het hele traject door die stationnementen te verkorten.
pi_131149682
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

De 1900 (Den Haag - Venlo) staat op de grote stations (buiten de spits) ook wel een paar minuten te niksen.

Komt in Breda binnen om :36, vertrekt om :40. :56 in Dordrecht, vertrek :58. Om :11 in Rotterdam om er vervolgens om :14 te vertrekken. Lalala, lekker doorrijden, om :33 in Den Haag HS en daar om :36 weer vertrekken om om :38 in Den Haag Centraal aan te komen.

Tijdens de spits zijn die lange stationnementen wel nodig: de smalle trage deuren en gangen in het ICRm zijn niet bevorderlijk voor het in- en uitstappen. Buiten de spits zijn die lange hanteringen gewoon bezopen, je kunt zo 10 minuten winnen op het hele traject door die stationnementen te verkorten.
"De reiziger is gebaat bij eenduiding, dus geen wisselende tijden in spits en dal."
pi_131149700
Ach, er zijn zoveel treinen die geregeld een aantal minuten stilstaan op een station, maar die marges zijn er niet voor niks.
pi_131149807
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:48 schreef b2py het volgende:

[..]

"De reiziger is gebaat bij eenduiding, dus geen wisselende tijden in spits en dal."
Nja, en daar is ook nog best wat voor te zeggen ook. Al laten de regionalo's zich daaraan niks gelegen liggen. In vliegende ochtendspits wordt de overstap Deventer - Zutphen - Winterswijk gewoon geknipt van 8 naar 4 minuten omdat dat ze kennelijk beter uitkomt. buiten de spits heb je 8 minuten, wat wel zo relaxt is. In de spits is het tik tak boem power play en anders doeieloei en een onclaimbaar half uur aan je broek.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131149854
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:48 schreef KnightSolaire het volgende:
Ach, er zijn zoveel treinen die geregeld een aantal minuten stilstaan op een station, maar die marges zijn er niet voor niks.
ja, 2,3,4 okee. En in Apeldoorn wil het weleens 8 worden omdat eoa MONGOOL bedacht heeft dat het sprintertje naar Klarenfuckingbeek voorlangs moet kruisen 8)7

Dat is dus ook al debiel. Maar TWAALF minuten? Denk eens na of zo.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131149926
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nja, en daar is ook nog best wat voor te zeggen ook. Al laten de regionalo's zich daaraan niks gelegen liggen. In vliegende ochtendspits wordt de overstap Deventer - Zutphen - Winterswijk gewoon geknipt van 8 naar 4 minuten omdat dat ze kennelijk beter uitkomt. buiten de spits heb je 8 minuten, wat wel zo relaxt is. In de spits is het tik tak boem power play en anders doeieloei en een onclaimbaar half uur aan je broek.
Zolang je regionaal bent kan je alles flikken. Zodra je NS heet is het fout. De spoorwegen hebben sinds de splitsing geleden aan imagoschade, zowel intern als extern.
Hoofdstuk 1 en 2 geven hier wel enig inzicht in: http://www.infrasite.nl/i(...)0282255/80446240.pdf
pi_131150006
quote:
13s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja, 2,3,4 okee. En in Apeldoorn wil het weleens 8 worden omdat eoa MONGOOL bedacht heeft dat het sprintertje naar Klarenfuckingbeek voorlangs moet kruisen 8)7

Dat is dus ook al debiel. Maar TWAALF minuten? Denk eens na of zo.
Je kan je ook afvragen wat een kortere stop oplevert. Het gros van de reizigers zal in Zwolle, uit beide richtingen, uit- of overstappen en niet naar Amersfoort gaan. Ik denk dat het percentage reizigers dat vanuit de richting Leeuwarden verder gaat naar Amersfoort minder is dan 2%. Diezelfde situatie geldt ook in de viçe versa richting.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 september 2013 @ 00:00:24 #68
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131150084
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:57 schreef b2py het volgende:

[..]

Je kan je ook afvragen wat een kortere stop oplevert. Het gros van de reizigers zal in Zwolle, uit beide richtingen, uit- of overstappen en niet naar Amersfoort gaan. Ik denk dat het percentage reizigers dat vanuit de richting Leeuwarden verder gaat naar Amersfoort minder is dan 2%. Diezelfde situatie geldt ook in de viçe versa richting.
Ik denk dat je daar verschil moet maken tussen spits en dal. In de dalperiodes zijn er relatief gezien veel meer doorgaande reizigers dan in de spitsen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131150150
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 september 2013 00:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar verschil moet maken tussen spits en dal. In de dalperiodes zijn er relatief gezien veel meer doorgaande reizigers dan in de spitsen.
Dan ga je hetzelfde verhaal als hierboven krijgen. In het dal lange stilstanden omdat je gelijkheid gedurende de dag wilt, en in de spits lange stops om de reizigers de tijd te gunnen in te stappen. Overigens is een lang stationnement in het dal ook niet onwenselijk, al die dagjesmensen zijn onwennig in de trein en hebben meer tijd nodig om zich over een station te verplaatsen. Wat zeker wel belangrijk is bij een knoop als Zwolle.
pi_131150153
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:57 schreef b2py het volgende:

[..]

Je kan je ook afvragen wat een kortere stop oplevert. Het gros van de reizigers zal in Zwolle, uit beide richtingen, uit- of overstappen en niet naar Amersfoort gaan. Ik denk dat het percentage reizigers dat vanuit de richting Leeuwarden verder gaat naar Amersfoort minder is dan 2%. Diezelfde situatie geldt ook in de viçe versa richting.
Als dat een overweging is 8)7

Ga dan gewoon alleen Leeuwarden - Zwolle en Groningen - Zwolle rijden, en laat "die paar katten en een kraai" overstappen. Veel robuuster, en waarschijnlijk voor iedereen sneler 8)7

Dus nee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131150224
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 00:02 schreef b2py het volgende:

[..]

Dan ga je hetzelfde verhaal als hierboven krijgen. In het dal lange stilstanden omdat je gelijkheid gedurende de dag wilt, en in de spits lange stops om de reizigers de tijd te gunnen in te stappen.
ja leuk, maar 5 minuten is echt wel ZAT hoor. 12 is niet DAARVOOR nodig, en zorgt er later bijvoorbeeld wel voor dat mensen hun aansluiting richting Noordelijke Nevenlijnen missen. Maar hey dat zijn andere vervoerders DUS is niet claimbaar DUS val maar lekker dood :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 september 2013 @ 00:05:18 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131150233
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 00:02 schreef b2py het volgende:

[..]

Dan ga je hetzelfde verhaal als hierboven krijgen. In het dal lange stilstanden omdat je gelijkheid gedurende de dag wilt, en in de spits lange stops om de reizigers de tijd te gunnen in te stappen. Overigens is een lang stationnement in het dal ook niet onwenselijk, al die dagjesmensen zijn onwennig in de trein en hebben meer tijd nodig om zich over een station te verplaatsen. Wat zeker wel belangrijk is bij een knoop als Zwolle.
ietsje inkorten mag wel. Als je er voor de Leeuwarder vier minuten af kunt halen kom je al op een veel acceptabeler niveau
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131150565
quote:
13s.gif Op zaterdag 14 september 2013 00:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als dat een overweging is 8)7

Ga dan gewoon alleen Leeuwarden - Zwolle en Groningen - Zwolle rijden, en laat "die paar katten en een kraai" overstappen. Veel robuuster, en waarschijnlijk voor iedereen sneler 8)7

Dus nee.
En op dit moment komt de omloop wel ter sprake, want sommige treinen krijg je niet keerbaar in twee minuten. Plus ik spreek nergens uit dat de treinen losgetrokken van elkaar moeten worden hè ;)
pi_131150681
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 september 2013 00:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ietsje inkorten mag wel. Als je er voor de Leeuwarder vier minuten af kunt halen kom je al op een veel acceptabeler niveau
Je moet in dat geval er ook voor zorgen dat je verderop in de dienstregeling niet alsnog voor de rode loopt. Als je richting Amersfoort te dicht achter de sprinter komt zal je gepland voor de rode komen en dat is verboden. Sprinter versnellen is lastig, hooguit door schrappen station of sneller materieel. Lastige puzzel hoor.
pi_131150725
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 00:15 schreef b2py het volgende:

[..]

En op dit moment komt de omloop wel ter sprake, want sommige treinen krijg je niet keerbaar in twee minuten. Plus ik spreek nergens uit dat de treinen losgetrokken van elkaar moeten worden hè ;)
Nee maar wel dat er geen markt voor doorrijden is :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131150911
Ook niet. De hoeveelheid reizigers die doorreist is zo klein dat de investering eigenlijk veel te groot is voor de winst die je ermee behaald.
  zaterdag 14 september 2013 @ 00:32:10 #77
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_131151102
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:13 schreef Alexxxxx het volgende:
In Heilbronn rijdt de trein door de straat. ^O^

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
:Y ^O^
Nou ja trein, deze komt uit Karlsruhe daar hebben ze het min- of meer uitgevonden (trein/tram), zou ook prachtig zijn voor Utrecht denk ik weleens maar ja.
In Zwickau hebben ze ook het Karlsruhe Model.

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 september 2013 @ 00:35:44 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131151188
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 00:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Je moet in dat geval er ook voor zorgen dat je verderop in de dienstregeling niet alsnog voor de rode loopt. Als je richting Amersfoort te dicht achter de sprinter komt zal je gepland voor de rode komen en dat is verboden. Sprinter versnellen is lastig, hooguit door schrappen station of sneller materieel. Lastige puzzel hoor.
de puzzel is zo lastig als je m zelf maakt. Aan de noordzijde van Zwolle zijn de minuten te winnen. Aan de westzijde creëer je wat extra rijtijdmarge
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131152076
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 september 2013 00:32 schreef bork het volgende:

[..]

:Y ^O^
Nou ja trein, deze komt uit Karlsruhe daar hebben ze het min- of meer uitgevonden (trein/tram), zou ook prachtig zijn voor Utrecht denk ik weleens maar ja.
In Zwickau hebben ze ook het Karlsruhe Model.

[ afbeelding ]
O+

Ik ga over 4 weken wer naar Wwa *O* O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131153129
quote:
17s.gif Op zaterdag 14 september 2013 01:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

O+

Ik ga over 4 weken wer naar Wwa *O* O+
Ik was er begin juli als even per ongeluk. Maar deze keer gaat het WEL goed.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 14 september 2013 @ 02:04:36 #81
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_131153205
quote:
17s.gif Op zaterdag 14 september 2013 01:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

O+

Ik ga over 4 weken wer naar Wwa *O* O+
Oe nice, wij de 20e oktober om afscheid te nemen van Jan :7
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_131153270
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 02:04 schreef bork het volgende:

[..]

Oe nice, wij de 20e oktober om afscheid te nemen van Jan :7
Ik heb nu contact met een oud-huisgenote van iemand waar ik helaas geen contact meer mee heb. Het wordt steentje springen om tenminste 1 directe link in leven te houden :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131153290
Baaso di tutti basi zou natuurlijk zijn dat ik bork min of meer toevallig ergens in PL tegenkom :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131153316
Dr Bork I presume?
Ja daar heb je gelijk in kerel, maar je moet nu even aan de kant voor een Zugdurchfahrt op Czestochowa Stradom. Okee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 14 september 2013 @ 03:24:13 #85
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_131154060
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 september 2013 02:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Baaso di tutti basi zou natuurlijk zijn dat ik bork min of meer toevallig ergens in PL tegenkom :D
Dat zou bizar zijn, jr en ik hebben the missus gemist afgelopen zomer toen wij van Ulm naar Nürnberg gingen en zij van Utrecht naar München, we hadden 3 minuten, helaas verkeerde kant opgelopen, zij had ons nog gezien wij niet, pijnlijk :{
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 14 september 2013 @ 03:25:05 #86
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_131154065
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 september 2013 02:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Dr Bork I presume?
Ja daar heb je gelijk in kerel, maar je moet nu even aan de kant voor een Zugdurchfahrt op Czestochowa Stradom. Okee.
:? nope dr. Hanneke als het goed is over 3 of 4 jaar. :)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 14 september 2013 @ 04:59:22 #87
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131154303
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:32 schreef James1988 het volgende:
De Fyra is ook zo'n leuke trein: staat in beide richtingen 5 minuten stil op Rotterdam centraal. De schaamlapexpresse staat richting Den Haag zelfs iets van 13 minuten te bivakkeren in Roosendaal.
In het weekend is die excuus-benelux (Schaamlapexpresse) helemaal een ramp. Vanuit Antwerpen kan je met -13 in Roosendaal arriveren, en dat terwijl je daar al 10 minuten planmatig staat te bivakkeren. En de andere richting wordt je ook niet blij van, 10 minuten stof happen, en dan vanaf Ekeren kruipend verder, want je zit achter de L-trein.
Als ze de IC om .33 ipv .40 laten vertrekken, kan je de L-trein net zoals door de weeks inhalen.
  Redactie Sport zaterdag 14 september 2013 @ 05:59:37 #88
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_131154357
Post T in Ekeren zal in het weekend wel niet bemand zijn zodat er niet ingehaald kan worden _O-
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_131155684
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 september 2013 00:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

de puzzel is zo lastig als je m zelf maakt. Aan de noordzijde van Zwolle zijn de minuten te winnen. Aan de westzijde creëer je wat extra rijtijdmarge
Extra rijtijdmarge op een stop van 6 minuten?
pi_131159808
Gisteren een motor op de overweg gevonden. Motorrijder lag in de berm. Verhaal staat op 112groningen.nl

Ik zit mobiel (nog geen internet op kamer, vandaar de grote afwezigheid). En kan de url niet kopiëren.
Zelf niet geraakt gelukkig, 2 uur bij de overweg gestaan met blauwe lampjes overal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')