SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: BlessuresOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier![]()
would hit...quote:
with a baseball bat
gtfo my gym bitchBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Om nog even m'n vraag van gisteren duidelijk te maken met beeldmateriaal.
Hoe word je zo gespierd:
http://www.jefit.com/photo/?id=76561&a=467492&u=1542993
En niet zo:
http://i34.tinypic.com/nd2ypw.jpg
Ik snap dat die onderste waarschijnlijk wat langer traint, maar de bovenste heeft gewoon een brede borst, die onderste vooral een 'diepe', als jullie snappen wat ik bedoel. Is het dan zo simpel dat als je zo gespierd wordt als in plaatje 2, je gewoon minder hard moet gaan trainen?![]()
Ja. Maar zoals plaatje twee word je waarschijnlijk echt niet. Tenzij je zeker als natty 10 jaar perfect traint + genetics. Wees maar niet bang.quote:Op vrijdag 13 september 2013 18:26 schreef nickhguitar het volgende:
Hoe word je zo gespierd:
En niet zo:
Ik snap dat die onderste waarschijnlijk wat langer traint, maar de bovenste heeft gewoon een brede borst, die onderste vooral een 'diepe', als jullie snappen wat ik bedoel. Is het dan zo simpel dat als je zo gespierd wordt als in plaatje 2, je gewoon minder hard moet gaan trainen?
Mannen en vooral vrouwen denken meteen een woeste bb'er te worden als ze even trainen haha. Voor massa trainen is de basis t zelfde. Lees je in! Zie OP.![]()
Voor je eerste plaatje moet ingelogged worden, wat ik niet ga doen. Maar ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld. Ten eerste ligt het een je bouw en of je genen hebt om makkelijk gespierd te worden. Als je traint groeien je spieren in een bepaalde manier waar je niks of weinig aan kan veranderen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 18:26 schreef nickhguitar het volgende:
Hoe word je zo gespierd:
En niet zo:
Ik snap dat die onderste waarschijnlijk wat langer traint, maar de bovenste heeft gewoon een brede borst, die onderste vooral een 'diepe', als jullie snappen wat ik bedoel. Is het dan zo simpel dat als je zo gespierd wordt als in plaatje 2, je gewoon minder hard moet gaan trainen?
Maar, ik denk dat je meer uit bent op een fitness body, en niet een bodybuilders body. Dan kun je het beste een fitness programma volgen met wat meer cardio, en je krachttraining in de rep range van 12 tot 15.![]()
Dat ook inderdaad. Veel mensen denken dat ze een berg spier op kunnen bouwen in een jaar, dat is wat veel reclames je laten geloven. Maar het kost jaren, en een hoop hard werk en toewijding.quote:Op vrijdag 13 september 2013 18:36 schreef Atemno het volgende:
[..]
Ja. Maar zoals plaatje twee word je waarschijnlijk echt niet. Tenzij je zeker als natty 10 jaar perfect traint + genetics. Wees maar niet bang.
Mannen en vooral vrouwen denken meteen een woeste bb'er te worden als ze even trainen haha. Voor massa trainen is de basis t zelfde. Lees je in! Zie OP.![]()
Ja dat zoek ik ook, no disrespect, maar een bodybuilderslichaam vind ik ook gewoon lelijk. Wat is de gedachte achter de 12 tot 15 herhalingen (wel gewoon 3/4 setjes overigens?) i.t.t. de 6-8 die je vaak hoort?quote:Op vrijdag 13 september 2013 18:38 schreef Snakey het volgende:
[..]
Voor je eerste plaatje moet ingelogged worden, wat ik niet ga doen. Maar ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld. Ten eerste ligt het een je bouw en of je genen hebt om makkelijk gespierd te worden. Als je traint groeien je spieren in een bepaalde manier waar je niks of weinig aan kan veranderen.
Maar, ik denk dat je meer uit bent op een fitness body, en niet een bodybuilders body. Dan kun je het beste een fitness programma volgen met wat meer cardio, en je krachttraining in de rep range van 12 tot 15.![]()
Ga er nou maar gewoon zo hard tegenaan als je kan en kijk over twee jaar weer verder.quote:Op vrijdag 13 september 2013 19:01 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ja dat zoek ik ook, no disrespect, maar een bodybuilderslichaam vind ik ook gewoon lelijk. Wat is de gedachte achter de 12 tot 15 herhalingen (wel gewoon 3/4 setjes overigens?) i.t.t. de 6-8 die je vaak hoort?This isn't even my final form.![]()
Gast, mauw niet zo. De weg er naar toe is allemaal hetzelfde, je neemt gewoon eerder de afslag. Ga gewoon hard trainen en ben kritisch naar je voeding. Als je jezelf gespierd genoeg vindt, stop je. Zaken zoals spieraanhechting is toch genetics.BEASTMODE![]()
Als beginner ga je echt niet veel hebben aan 12/15 reps. Helemaal niet als je een ecto bentquote:Op vrijdag 13 september 2013 19:01 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ja dat zoek ik ook, no disrespect, maar een bodybuilderslichaam vind ik ook gewoon lelijk. Wat is de gedachte achter de 12 tot 15 herhalingen (wel gewoon 3/4 setjes overigens?) i.t.t. de 6-8 die je vaak hoort?
Ik wou dat iemand mij dat indertijd heeft wijsgemaakt.
Denk maar niet dat er hier meer dan 5 mensen posten met een echt bodybuilders fysiek, zoals buitenstaanders dat vooral zien.Deathlift or Die.![]()
Hoi propjequote:Op vrijdag 13 september 2013 19:11 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Als beginner ga je echt niet veel hebben aan 12/15 reps. Helemaal niet als je een ecto bent
Denk maar niet dat er hier meer dan 5 mensen posten met een echt bodybuilders fysiek, zoals buitenstaanders dat vooral zien.BEASTMODE![]()
Ik ben zeer ectomorphquote:Op vrijdag 13 september 2013 19:11 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Als beginner ga je echt niet veel hebben aan 12/15 reps. Helemaal niet als je een ecto bent
Denk maar niet dat er hier meer dan 5 mensen posten met een echt bodybuilders fysiek, zoals buitenstaanders dat vooral zien.Waarom heb je niks aan 12-15 reps dan?
![]()
12-15 reps is mooie lange spieren en 8 reps is echt ronde vieze spieren met aders.quote:Op vrijdag 13 september 2013 19:13 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Wat is het idee van 12-15 reps i.v.m. 8 reps bijv.?This isn't even my final form.![]()
Spieruithoudingsvermogen vs hypertrofie (meer spieren). Grofweg.quote:Op vrijdag 13 september 2013 19:13 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Wat is het idee van 12-15 reps i.v.m. 8 reps bijv.?BEASTMODE![]()
Maar als je spieromvang wilt moet je toch juist minder in reps gaan zitten?quote:Op vrijdag 13 september 2013 19:15 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Spieruithoudingsvermogen vs hypertrofie (meer spieren). Grofweg.![]()
lees de op. Het staat er in. Echt!quote:Op vrijdag 13 september 2013 19:01 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ja dat zoek ik ook, no disrespect, maar een bodybuilderslichaam vind ik ook gewoon lelijk. Wat is de gedachte achter de 12 tot 15 herhalingen (wel gewoon 3/4 setjes overigens?) i.t.t. de 6-8 die je vaak hoort?Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
![]()
![]()
Als 'zware ecto' wil je je dus focussen op hypertrofie. Je hebt tenslotte nauwelijks spieren. Dit kan alleen in een kcaloverschot per tijdseenheid, bv. 'dag'. Zonder dit gegeven kun je dus sowieso al niet aankomen aan spieren. Omdat spieren gemaakt worden van eiwitten zal een groot deel van je calorie-inname moeten halen uit eiwitten.
Als je dit voor elkaar hebt ga je microtraumas (scheurtjes) aanbrengen in de spieren die je wilt laten groeien. Dan denkt de spier 'hee, wat heb ik nu aan mijn fiets hangen, morgen ga ik groter en sterker zijn zodat ik niet meer zo verdrietig en vernederd wordt door die gemene barbell, pas maar op!'
Deze bouw van een beter aangepaste spier komt dus uit je voeding. Al deze magie vindt vooral in rust plaats, vandaar dat fysieke rust dus ook zeer belangrijk is.
Nu de reps. Aangezien je als ecto nog niet echt krachtig genoeg bent om hard en zwaar te trainen ga je je hier dus eerst op focussen. Let wel: dit leidt ook tot hypertrofie en dus geen dikke propspieren. SS is hier een goed voorbeeld van.
Dus: wil je meer spieren -> voeding en hard trainen. Pak een basisschema zoals SS of SL. Repranges hoef jij je nog echt niet druk om te maken.
En je word niet wakker als Schwarzenegger als je een keer hard traint. Bouwen aan je lichaam is een langzaam project en je hebt elke dag de kans om hiermee te stoppen mocht het je allemaal te gortig worden.BEASTMODE![]()
Het is een marathon, geen sprint. En als je vind dat je te groot wordt kan je altijd op onderhoud of wat minder gaan trainen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 19:35 schreef Awesome_ het volgende:
[ afbeelding ]
En je word niet wakker als Schwarzenegger als je een keer hard traint. Bouwen aan je lichaam is een langzaam project en je hebt elke dag de kans om hiermee te stoppen mocht het je allemaal te gortig worden.![]()
Te groot worden? Ik ook niet. Degenen die ik dat heb horen zeggen waren over het algemeen gewoon lui en gingen zo af en toe eens een beetje aan gewichten trekken en duwen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 19:41 schreef Awesome_ het volgende:
Ik heb persoonlijk nog nooit gezien bij iemand![]()
Ik wel maar dan zat diegene aan het spulquote:Op vrijdag 13 september 2013 19:41 schreef Awesome_ het volgende:
Ik heb persoonlijk nog nooit gezien bij iemandfan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Wel grappig om te zien dat best veel mensen daar vaak wel bang voor zijn. Instant-mr. Olympia.BEASTMODE![]()
Ripped in 4 weken!! Enz. Van die reclames waardoor mensen denken dat het allemaal vanzelf komt.quote:Op vrijdag 13 september 2013 19:46 schreef Awesome_ het volgende:
Wel grappig om te zien dat best veel mensen daar vaak wel bang voor zijn. Instant-mr. Olympia.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: