Nah dan lijkt het me beter eerst die waterwaardes eens te controleren voor ik er vanalles in gooi wat misschien niet nodig is. Thanks.quote:Op maandag 23 september 2013 18:56 schreef Samzz het volgende:
[..]
Kijk eerst eens naar je waterwaarden, daar kan je veel informatie uit halen voor wat betreft de algengroei, misschien een teveel van het één en te weinig van het ander.
Easycarbo is vaak een goede oplossing gebleken, dus proberen kan altijd.
hihi wat leuk!! gefeliciteerd met het nieuwe leven Hexleyquote:Op maandag 23 september 2013 21:37 schreef Hexley het volgende:
* Hexley heeft een stuk of 25 kleine ancistrus gold albino's,...![]()
Jeuhj, beschuit met muisjes!!quote:Op maandag 23 september 2013 21:37 schreef Hexley het volgende:
leuk! Hoe heb je ze genoemd?quote:Op maandag 23 september 2013 21:37 schreef Hexley het volgende:
Hoe krijg je dat voor elkaar?quote:Op maandag 23 september 2013 21:37 schreef Hexley het volgende:
De ouders leven in een gezelschapsbak, maar de moeder had een deel van de eitjes op een nogal vreemde plek gelegd en die heb ik in zo'n guppy kweekbakje gedaan. Gisteren is een groot deel van de eitjes uitgekomen en nu zitten de kleintjes alleen in een kleine bak.quote:Op dinsdag 24 september 2013 10:06 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar?
Leven die in een bak met andere soorten vis, of zijn ze apart gezet?
Uhm, beschuit heb ik wel ja maar de muisjes. Wat dacht je van gestampte killerbarbelen?quote:
Ik heb heb lichtduur al verkort vorige week, van 11 uur naar 9 uur.quote:Op maandag 23 september 2013 18:34 schreef rene90 het volgende:
[..]
Kan naast elkaar, kijk ook even naar hoeveel licht er op je bak staat en schroef dat wat terug ,dat heeft bij mij al geholpen namelijk.
Beschuit met vissticks!quote:Op dinsdag 24 september 2013 11:12 schreef Hexley het volgende:
Uhm, beschuit heb ik wel ja maar de muisjes. Wat dacht je van gestampte killerbarbelen?![]()
Draadalg reageert het meeste op licht, google maar eens. Dus het terugschroeven van de hoeveelheid lichturen is helemaal geen raar plan.quote:Op dinsdag 24 september 2013 11:24 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ik heb heb lichtduur al verkort vorige week, van 11 uur naar 9 uur.
Overdag valt er wel daglicht in, de bak staat niet in de volle zon. Zou dat ook kunnen meespelen?
Thee? gooi je dan gewoon zo'n zakje in je bak ofzo???quote:Op dinsdag 24 september 2013 15:27 schreef Samzz het volgende:
Alg is dan ook gewoon heel natuurlijk. Bepaalde algen (draadalg) zijn bijvoorbeeld een teken dat de waardes in je bak perfect zijn.
Ik vind algjes geen probleem, Brownie moet immers ook eten.
Thee helpt overigens ook tegen baardalg.
Nee, een kopje per 100 liter wordt aangehouden.quote:Op dinsdag 24 september 2013 15:33 schreef soapie het volgende:
[..]
Thee? gooi je dan gewoon zo'n zakje in je bak ofzo???
Oke, goed om te weten!!quote:Op dinsdag 24 september 2013 15:42 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee, een kopje per 100 liter wordt aangehouden.
De waarden in je bak zijn perfect, dus heb je last van alg. Ondertussen moet je voorkomen..... Klinkt heerlijk tegenstrijdigquote:Op dinsdag 24 september 2013 16:09 schreef Samzz het volgende:
Het is geen wondermiddel, hoor. Voorkomen is altijd beter dan genezen.
Ik heb begrepen dat enkel draadalg groeit in bakken met een perfecte waarde.quote:Op dinsdag 24 september 2013 16:11 schreef Komakie het volgende:
[..]
De waarden in je bak zijn perfect, dus heb je last van alg. Ondertussen moet je voorkomen..... Klinkt heerlijk tegenstrijdig
Btw, ik heb altijd begrepen dat het thee verhaal niet werkt, maar ik heb het nog nooit geprobeerd dus het zou best kunnen dat het wel werkt.
Hmm dat van die thee had ik dan misschien eerder moeten weten/proberen. De oude bak zat vol met baardalg. Misschien voor een volgende keer.quote:Op dinsdag 24 september 2013 16:19 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat enkel draadalg groeit in bakken met een perfecte waarde.
Ik weet niet waarom je algen per se moet voorkomen, dat kan naar mijn mening ook helemaal niet. Algen zijn altijd aanwezig, hetzij in sporen, hetzij als daadwerkelijk een alg, welke alg tevoorschijn komt is afhankelijk van de omstandigheden waarin ze het beste kunnen groeien. Ze zijn gewoon onderdeel van het waterleven.
Thee kan werken, hoor. Dat had ik wat duidelijker kunnen verwoorden.
Dat is ook wel weer zo.quote:Op dinsdag 24 september 2013 21:55 schreef Samzz het volgende:
Ligt eraan waar de alg zit, op stenen vind ik het er wel tof uit zien, op de ruiten een heel eind minder.
Da's wel wat weinig liters voor vissen... Ik heb zelf geen zoutwateraquarium, maar ik ken wel wat mensen die ze hebben en het stabiel krijgen/houden is wat lastiger dan bij grote bakken.quote:Op woensdag 25 september 2013 10:18 schreef --H-I-M-- het volgende:
Hoi Allemaal,
Ik heb al meer dan een jaar niks gepost in dit mooie topic, maar heb even een korte vraag: heeft iemand ervaring met nano-zoutwateraquaria? Ik heb volgende week vakantie en zou graag een klein bakkie van zo'n 30-40L willen installeren voor wat garnalen, heremietkreefjes en een paar kleine visjes!
Iemand tips voor een leuke (stille) bak en bewoners? En, nog onderhoudtips?
Merci alvast!
Lees je heel goed in als je een zoutwater bak gaat beginnen.quote:Op woensdag 25 september 2013 10:18 schreef --H-I-M-- het volgende:
Hoi Allemaal,
Ik heb al meer dan een jaar niks gepost in dit mooie topic, maar heb even een korte vraag: heeft iemand ervaring met nano-zoutwateraquaria? Ik heb volgende week vakantie en zou graag een klein bakkie van zo'n 30-40L willen installeren voor wat garnalen, heremietkreefjes en een paar kleine visjes!
Iemand tips voor een leuke (stille) bak en bewoners? En, nog onderhoudtips?
Merci alvast!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |