Ik heb zo'n Juwel color (andere is day) buis eerst achter gehad en nu zit het die voor. Heb het idee dat de plantjes in beide opstellingen aardig groeien, al doen ze het wel beter met T5 ipv T8 buizen.quote:Op maandag 16 september 2013 22:36 schreef SocialDisorder het volgende:
Is het nog belangrijk in jullie ervaring of de roze TL balk voor of achter zit?
OK, thx. Ik heb in de bouwmarkt trouwens nog gekeken naar die tijdschakelklokken, maar ik kon nergens een verbruik vinden.quote:Op dinsdag 17 september 2013 14:31 schreef Hexley het volgende:
[..]
Ik heb zo'n Juwel color (andere is day) buis eerst achter gehad en nu zit het die voor. Heb het idee dat de plantjes in beide opstellingen aardig groeien, al doen ze het wel beter met T5 ipv T8 buizen.
Ja weet het en toen heb ik er maar op lopen Googlen. Dus of het echt betrouwbaar is? Maar een klein voordeel van zo'n digitale (iig de mijne) is dat je hem gewoon uit het stopcontact kunt trekken en dan loopt de klok gewoon verder.quote:Op woensdag 18 september 2013 08:42 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
OK, thx. Ik heb in de bouwmarkt trouwens nog gekeken naar die tijdschakelklokken, maar ik kon nergens een verbruik vinden.
Das wel beter. Ik ga het in ieder geval in gedachten houden voor aquarium versie 2.0. Deze bak is sowieso meer bedoeld om te kijken of het een hooby is waar we tijd, geld en moeite aan willen besteden (tot nu toe wel!).quote:Op woensdag 18 september 2013 09:05 schreef Hexley het volgende:
[..]
Ja weet het en toen heb ik er maar op lopen Googlen. Dus of het echt betrouwbaar is? Maar een klein voordeel van zo'n digitale (iig de mijne) is dat je hem gewoon uit het stopcontact kunt trekken en dan loopt de klok gewoon verder.
En die is?quote:Op woensdag 18 september 2013 22:10 schreef Samzz het volgende:
De naam van de onbekende vis is inmiddels gevonden.
gaaaf man ! Ziet er goed uitquote:Op maandag 23 september 2013 10:15 schreef SocialDisorder het volgende:
Dit weekend zijn de plantjes er in gegaan, het filter is aangeslingerd en alles draait nu als een malle:
[ afbeelding ]
Deze foto is van vlak na het planten. We zien het water elk uur steeds helderder worden.
Waarom zou het kwaad kunnen? Ik neem aan dat de cichlidenbak stabiel is.quote:Op zaterdag 21 september 2013 23:21 schreef Komakie het volgende:
Misschien dat iemand een idee heeft....
Kan het kwaad om een vis uit een bak die heel veel last heeft van Baardalg in een goede bak te zetten?
Ik heb nog een algeneter over die ik eigenlijk bij mijn cichliden wil zetten, maar de bak waar hij uit komt heeft heel veel problemen met baardalg gehad.
De vissen die er in leefden hebben er allemaal 2 jaar in gezeten dus ziek zijn ze niet lijkt me.
Cichliden bak draait gewoon stabiel.quote:Op maandag 23 september 2013 11:02 schreef Samzz het volgende:
[..]
Waarom zou het kwaad kunnen? Ik neem aan dat de cichlidenbak stabiel is.
En ter vergelijking is dit een foto van een paar minuten geleden.quote:Op maandag 23 september 2013 10:15 schreef SocialDisorder het volgende:
Dit weekend zijn de plantjes er in gegaan, het filter is aangeslingerd en alles draait nu als een malle:
[ afbeelding ]
Deze foto is van vlak na het planten. We zien het water elk uur steeds helderder worden.
Zoals? Plaats de algeneter anders tijdelijk in een quarantainebak of zo.quote:Op maandag 23 september 2013 11:18 schreef Komakie het volgende:
[..]
Cichliden bak draait gewoon stabiel.
Beesten schijten veel dus ben veel de uitwerpselen aan het verwijderen en er zit wel wat alg op de ruiten wat ik redelijk vaak verwijder, maar goed dat zijn zaken die normaal zijn. Zeker als je weet dat de bak ongeveer 2 uur per dag gedeeltelijk in de zon staat. Zonder zon zou ik het bijna nooit hoeven doen, maar ik heb nou eenmaal geen andere plek in huis
Waarom ik het me afvraag is of er rare dingen in het water hebben kunnen zitten die het diertje overdraagd. Die bak draait zo goed dat ik geen zin heb in rare ziekten of alg, wat nu eigenlijk totaal niet het geval is.
Bak is gisteren opgehaald dus ik sta op -1 bak, maar wel een stukje ruimte waar nu een kinderbox staat
Geen idee eigenlijk.quote:Op maandag 23 september 2013 12:29 schreef Samzz het volgende:
[..]
Zoals? Plaats de algeneter anders tijdelijk in een quarantainebak of zo.
Ik weet het ook niet. Ik denk niet dat één enkele algeneter veel invloed heeft op de kwaliteit van het water.quote:Op maandag 23 september 2013 13:44 schreef Komakie het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk.
Het is meer zo dat de bak waar hij in zat in matige conditie was. Veel last van verschillende soorten alg gehad enzo. Verder heeft het beestje 2 jaar lang prima in de bak geleefd. Misschien even in een bakje zetten met water uit het andere aquarium....?
De Tetra's die ik nog heb uit die oude bak moet ik ook nog ergens naar toe kwijt. Als ik die in die Cichliden bak doe kan ik ze net zo goed door de plee spoelen.
Hoewel.... dan hebben mijn cichliden nog wel wat te eten.... ok geintje
Kan naast elkaar, kijk ook even naar hoeveel licht er op je bak staat en schroef dat wat terug ,dat heeft bij mij al geholpen namelijk.quote:Op maandag 23 september 2013 18:27 schreef Nemephis het volgende:
Ik heb last van beginnend baardalg. Een beetje zoals op dit plaatje:
[ afbeelding ]
Ik voeg wekelijks al EasyLife Profito toe, de waterplanten doen het dan ook prima. De bak draait nu ongeveer 2 maand. Al een paar keer heb ik de alg-draden zoveel mogelijk weggehaald maar het blijft aanwezig, het is (nog?) geen plaag.
Is het verstandig EasyLife EasyCarbo toe te voegen? En zo ja, kan dat naast Profito?
Kijk eerst eens naar je waterwaarden, daar kan je veel informatie uit halen voor wat betreft de algengroei, misschien een teveel van het één en te weinig van het ander.quote:Op maandag 23 september 2013 18:27 schreef Nemephis het volgende:
Ik heb last van beginnend baardalg. Een beetje zoals op dit plaatje:
[ afbeelding ]
Ik voeg wekelijks al EasyLife Profito toe, de waterplanten doen het dan ook prima. De bak draait nu ongeveer 2 maand. Al een paar keer heb ik de alg-draden zoveel mogelijk weggehaald maar het blijft aanwezig, het is (nog?) geen plaag.
Is het verstandig EasyLife EasyCarbo toe te voegen? En zo ja, kan dat naast Profito?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |