Ik zie Sauna van Egmond in Noord-Holland helaas er niet tussen staan, jammer. Ik ging vroeger altijd naar Sauna Ridderrode, maar de kwaliteit was daar dusdanig achteruit gegaan dat ik ruim een jaar geleden de sauna van Egmond eens probeerde, sindsdien ga ik daar bijna wekelijks heen.
Het is een erg knusse sauna, heel erg sfeervol. Ze maken heel veel reclame dus in de wintermaanden is het wel verstandig om te reserveren. Ze zorgen er namelijk wel altijd voor dat er niet TE veel mensen in de sauna tegelijk zijn. Dit houdt het leuk voor iedereen.
Er zijn twee goed warme sauna's, één wat oosters en de ander klassiek. Beide zijn echt goed warm. Er is ook een stiltesauna, hier worden alleen wel oerwoudgeluiden afgespeeld, dus mocht je hier geen fan van zijn, helaas.
Er is één Turkse stoomsauna, met een koude douch aan de binnenkant, je kunt nog even gaan douchen voordat je gaat liggen dus. Er zijn ook verschillende infra rood lampen. Tevens zijn er verschillende warmwaterbadjes aanwezig, ook erg warm, maar lekker.
Er is nog een apart soort sauna met bankjes en ventilatoren, ook heerlijk om tot rust te komen.
Een zwembad met bubbelbad is alleen binnen aanwezig. Natuurlijk ook een rustruimte met allerlei soorten tijdschriften en dergelijke. Genoeg scrub en douchegel bij de douches etc (Die als er meerdere mensen onder staan wel wat zwak kunnen zijn.)
Er is ook nog een bar gedeelte, er kan hier heel erg goed gegeten worden en het personeel is altijd vriendelijk! Wat ik persoonlijk wel vreemd vind, is dat ze in de bar geen frituur hebben, maar soms komen ze door het sauna gedeelte wel met hapjes, die dan soms ook frituur zijn. Kan ook mij liggen dat ik dat vreemd vind.
Verder vind ik het allemaal wel zeer prettig en ik kom er graag. Wellicht dat iemand hier in de toekomst nog eens wat aan heeft.