abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133109330
Bedankt voor de reacties! Ik ben momenteel nog aan het zoeken naar een opleiding, maar Aviation Studies lijkt me idd erg leuk! Mag je aan de selectie beginnen tijdens de studie?
pi_133109776
Waarom zou dat niet mogen?
pi_133111654
Omdat je de studie nog niet afgerond hebt.
  zondag 10 november 2013 @ 16:12:05 #179
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_133111955
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 16:04 schreef VosDaan9 het volgende:
Omdat je de studie nog niet afgerond hebt.
Daar is die hele studie op gebaseerd, dat je tijdens je opleiding ook de opleiding tot verkeersleider volgt. Misschien die website van ze eens doornemen.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_133112405
Uiteraard kan je al tijdens je (HBO-)studie de selectie doen. Hou wel rekening met 2 dingen:
1. Zorg dat je je propedeuse hebt.
2. Overweeg om te wachten tot het eind van je opleiding. Indien je bijvoorbeeld al in je 2e jaar wordt aangenomen, betekent dat dat je moet stoppen met je HBO-opleiding om aan de opleiding tot luchtverkeersleider mee te doen. En aangezien tijdens de opleiding ook nog eens 40% afvalt ontstaat daardoor de kans dat je op een gegeven moment zonder HBO-diploma én opleiding zit.

Zelf begin ik komende week aan de selectie en studeer ik de eerste helft van 2014 af. Dat zou dus mooi aansluiten als ik in september aan de studie beginnen.
pi_133113154
Ik zit zelf nu ook op de HvA. Ze zien het eerste deel van de opleiding tot luchtverkeersleider als een combinatie van een stage en een minor. Je bent in het 3de en 4de jaar gewoon in opleiding bij de LVNL. Het enige wat de HvA dan nog van je verwacht is een stageverslag en een afstudeeropdracht. Deze kan je voltooien bij de LVNL en daar zijn ook regelingen voor.

Je zult dus na 4 jaar gewoon een HBO diploma hebben en daarnaast ben je halverwege je opleiding bij de LVNL. Als je in de toekomst (medisch) afgekeurd wordt, heb je in ieder geval nog een diploma om op terug te vallen. (Al verwacht ik dat LVNL ook wel regelingen heeft voor deze situaties.)
pi_133140586
Zelf ben ik toen ik me aan het oriënteren was voor een opleiding naar een voorlichting geweest van Aviation Studies, daar werd niet/nauwelijks over lvnl gepraat aangezien er maar 2% van de mensen die dit pad volgen daar aan de opleiding mogen beginnen (en dus is er ook nog een deel wat dan dus afvalt). Zelf trok lvnl me erg maar Aviation Studies eigenlijk helemaal niet, dan ben je een soort van vliegtuigbouwkunde aan het doen en heeft niet heel veel te maken met het leiden van het luchtverkeer. Je moet niet Aviation Studies doen om naar de lvnl te gaan, als ik jou was zou ik naar een voorlichting gaan van de HvA om te kijken of die studie wel iets voor je is.
pi_133150852
De opleiding Aviation Studies is i.i.g luchtvaart gerelateerd. Ik ben zelf niet heel technisch, dus als de opleiding meer technische vakken heeft dan theoretische, dan denk ik niet dat ik me inschrijf. Maar ik ga zeker naar de opendag om te kijken of het wat voor mij is.
pi_133164780
Gebeurt het eigenlijk wel eens dat luchtverkeersleiders overstappen naar het bedrijfsleven in een functie van ............. ?
pi_133214866
Even een update!

Ik had afgelopen maandag en dinsdag (11 en 12 november) mijn grading.

Vandaag werd ik gebeld door LVNL met het nieuws dat ik de grading gehaald heb!

In de loop van deze of volgende week bellen ze me terug voor het verdere verloop!

Iemand ervaring met het Interview?
pi_133220651
Gefeliciteerd! Het interview kan je gewoon zien als een uitgebreid sollicitatiegesprek. Dus je kan jezelf gewoon hierop voorbereiden.

Het interview is geen pass/fail moment. Ze nemen dit mee in het uiteindelijke plaatsingsgesprek. Daar zul je waarschijnlijk meer over horen bij het interview.
pi_133226098
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 21:34 schreef Awsom het volgende:
Gebeurt het eigenlijk wel eens dat luchtverkeersleiders overstappen naar het bedrijfsleven in een functie van ............. ?
Op de luchtverkeersleider.nl staat : "Er is trouwens nog nooit iemand, nadat hij operationeel aan de slag kon, gestopt."

@ Mcee GEFELICITEERD :D *O* hou ons op de hoogte :-)

Mijn zenuwen beginnen zich nu toch wel een beetje te ontwikkelen, nog maar een paar nachtjes slapen en ik kan beginnen aan dit avontuur, dat hopelijk lang mag gaan duren ^O^
pi_133229643
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 13:15 schreef mcee het volgende:
Even een update!

Ik had afgelopen maandag en dinsdag (11 en 12 november) mijn grading.

Vandaag werd ik gebeld door LVNL met het nieuws dat ik de grading gehaald heb!

In de loop van deze of volgende week bellen ze me terug voor het verdere verloop!

Iemand ervaring met het Interview?
Is dat interview gewoon een gesprek met mensen van lvlnl of is dat ook met een psycholoog etc. :P ?
pi_133234984
Dat interview is met twee psychologen.
pi_133251164
Goed, nog even kort mijn feedback die ik vandaag op gekregen op mijn FEAST en DART.

FEAST: Engels gemiddeld gescoord, de rest allemaal bovengemiddeld.
DART: van de drie testjes die meetellen bij de eerste te laag gescoord op efficiency, bij de tweede te laag gescoord op veiligheid, de derde was alles voldoende en de multitasking zelfs bovengemiddeld. Uiteindelijk dus gemiddeld wel een voldoende, echter mag je alleen door als ALLES voldoende is en omdat ik in die eerste testen ergens onvoldoende voor had ben ik afgevallen.

Ik mag het over twee jaar nog eens proberen en hoef dan de FEAST niet opnieuw te doen, de uitslag blijft namelijk twee jaar geldig.

Euston: hééél veel plezier en succes met de opleiding, LongBowNL: toitoitoi en succes met je AAPRO, de rest: veel plezier en succes met de selectiedagen, maak je vooral niet zenuwachtig: rustig blijven, logisch nadenken en gewoon je best doen is het enige wat echt helpt..
pi_133251340
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 14:00 schreef xxmarjannee het volgende:

Ik mag het over twee jaar nog eens proberen en hoef dan de FEAST niet opnieuw te doen, de uitslag blijft namelijk twee jaar geldig.

Ik had dit ook, alleen ze hebben me niet verteld dat de FEAST niet opnieuw hoefde. Niet dat het uit moet maken, maar scheelt toch weer een stukje spanning :P

Wel jammer dat je niet door bent, ken het gevoel helaas.
pi_133251609
@Viezze, de man die ik vanmorgen aan de telefoon had, heeft dat echt nadrukkelijk gezegd tegen me. Als ik het over 2 jaar weer wilde proberen hoefde ik de FEAST niet meer te doen, die heb ik namelijk al gehaald, maar kon ik instromen bij de DART. Echter, als ik bijvoorbeeld 3 of 4 jaar zou wachten moet ik hem wel opnieuw doen. Dit had te maken met de geldigheidsduur van de uitslag.

Misschien dat dit een jaar geleden nog niet zo was. Maar ik zou volgend jaar gewoon even bellen en navragen of je ook bij de DART in kunt stromen i.p.v. bij de FEAST..
pi_133253906
Zo, vandaag de FEAST en DART doorlopen. FEAST ging redelijk en die heb ik (en nog ongeveer 9 personen) succesvol doorlopen. DART was vrij pittig, ondanks dat de eerste 3-4 rondes ontzettend makkelijk zijn. Vooral in ronde 6 een aantal keer een rood vliegtuigje gehad. Multitasken ging daarentegen wel prima en alles ging ook 'best' efficiënt. SPANNEND!
pi_133278384
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 15:32 schreef SvBoxel het volgende:
Zo, vandaag de FEAST en DART doorlopen. FEAST ging redelijk en die heb ik (en nog ongeveer 9 personen) succesvol doorlopen. DART was vrij pittig, ondanks dat de eerste 3-4 rondes ontzettend makkelijk zijn. Vooral in ronde 6 een aantal keer een rood vliegtuigje gehad. Multitasken ging daarentegen wel prima en alles ging ook 'best' efficiënt. SPANNEND!
En jawel, ook de DART succesvol afgerond. Volgende week vrijdag gelijk door naar het assessment. Al met al nu al een leuke ervaring. :)
pi_133279089
@SvBoxel, nice! Gefeliciteerd! Veel plezier en succes met het assessment!
pi_133369681
Wanneer hoor je eigenlijk wat?

Heb mijn FEAST gehaald :D Superblij dat ik de DART mocht gaan doen.

Helaas begreep ik de uitleg niet al te goed en denk dat ik daarom niet efficiënt heb gevlogen. Multitasken was geen probleem maar 2 rode vliegtuigjes in rondes 4-6 en een paar waarschuwingen alleen efficiënt vliegen. Super zenuwachtig, wil zo graag door omdat ik 't zo geweldig vond om te doen.
pi_133376762
Meestal de volgende dag krijg je de uitslag. Behalve als je op vrijdag een test hebt gedaan, dan krijg je hem maandag.

Succes met de rest van de selecties!
pi_133377957
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 10:31 schreef Kiyomizu het volgende:
Wanneer hoor je eigenlijk wat?

Heb mijn FEAST gehaald :D Superblij dat ik de DART mocht gaan doen.

Helaas begreep ik de uitleg niet al te goed en denk dat ik daarom niet efficiënt heb gevlogen. Multitasken was geen probleem maar 2 rode vliegtuigjes in rondes 4-6 en een paar waarschuwingen alleen efficiënt vliegen. Super zenuwachtig, wil zo graag door omdat ik 't zo geweldig vond om te doen.
Allereerst gefeliciteerd met de FEAST! Wat betreft de DART is het moeilijk te zeggen. Naar mijn idee krijgt iedereen een verschillend scenario voorgeschoteld en worden naar aanleiding daarvan bepaalde normen gesteld voor waarschuwingen, efficiency, en precisie.

Hou ons op de hoogte!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2013 15:49:18 ]
pi_133379068
Helaas, DART niet gehaald ;( Hoor over een paar dagen meer.
pi_133432700
Komende vrijdag assessment. Heb er onwijs veel zin in! Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Mezelf blijven lijkt mij geen probleem, dat ben ik zelf tenslotte. :-)

En wat is ongeveer het percentage dat dit gedeelte haalt en hoe snel krijg je hiervan de uitslag?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2013 00:57:26 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')