Op woensdag 11 september 2013 15:46 schreef Fairybell het volgende:Laatst had ik met een goede vriend een discussie over vriendschap in het algemeen. Hoewel ik zeker weet dat deze vriend te vertrouwen is, is er in het verleden veel gebeurd tussen mij en zogeheten "vrienden". Daarom heb ik voor mezelf een paar regels opgesteld die, wanneer ze worden overtreden, ervoor zorgen dat de vriendschap beeindigd wordt.
1. Mijn vriend gaat om met iemand die zich tegenover mij schofterig gedragen heeft. In dit geval gaat het niet altijd om een ex. Ik kan nog best begrijpen dat iemand in dubio zit als een relatie uitgaat. Maar ik heb eens meegemaakt dat iemand mij zeer grof heeft bejegend, waarna een "vriendin' alsnog met hem om bleef gaan. Ik vind dat het getuigt van respectloosheid als iemand het ok vindt dat zijn vrienden zo worden behandeld. Als iemand grof doet tegen een van mijn vrienden, is de vriendschap meteen over. Ik hoef geen mensen om mij heen die de mensen waarvan ik houd pijn doen.
2. Liegen en verzwijgen. Ik heb het hier niet om een leugentje om bestwil (die jurk staat je ééénig), maar echt liegen. Dingen verzwijgen die ik zou moeten weten (bijvoorbeeld dat mijn vriend vreemd zou gaan) vind ik niet kunnen.
3. Anderen belangrijker vinden dan mij. In mijn overkoepelende vriendengroep is iedereen even belangrijk. Natuurlijk zijn er verschillende "kliekjes" ontstaan door de jaren heen, maar ik weiger iemand buiten te sluiten. Waar ik dan ook een enorme hekel aan heb is als mensen je niet uitnodigen voor een feest, omdat ze bang zijn dat een andere "kliek' je niet zal mogen. Ik vind dit achterbaks gedrag. Ik nodig gewoon iedereen uit, en als ze elkaar niet mogen dan zijn er zat andere waar ze wel mee overweg kunnen. Trouwens, als jij denkt dat iemand mij niet zal mogen, wat denk je dan zelf over mij? Als ik in jouw ogen zo antisociaal ben kan je net zo goed niet met me omgaan.
4. Roddelen. Hoewel ik 23 ben lijkt dit nog steeds voor te komen. Laatst kwam ik er achter dat iemand waar ik bevriend mee was allemaal dingen doorvertelde. Ik heb de vriendschap direct verbroken. Ik zit toch niet in de brugklas?!
Wat zijn voor jullie no-gos?