Ik ben 32 en dit is nog steeds niet gestopt. Als ik mijn moeder en haar vriendinnen (+/-55) soms tijdens de koffie hoor praten denk ik niet dat het ooit nog stopt. Leer er maar mee leven, roddelen zal er altijd zijn.quote:Op woensdag 11 september 2013 15:46 schreef Fairybell het volgende:
4. Roddelen. Hoewel ik 23 ben lijkt dit nog steeds voor te komen. Laatst kwam ik er achter dat iemand waar ik bevriend mee was allemaal dingen doorvertelde. Ik heb de vriendschap direct verbroken. Ik zit toch niet in de brugklas?!
Als iemand dat over jou zou zeggen, zouden ze dan echt verbaasd zijn denk je? Wees eerlijk...quote:Op woensdag 11 september 2013 16:09 schreef Fairybell het volgende:
Je hebt roddelen "weet jij dat die en die een nieuwe vriend heeft?" en roddelen " Fairybell vertelde mij laatst dat ze bij een psycholoog loopt, wat een vreemd wijf".
Fok anno 2013, vol met trolls.quote:Op woensdag 11 september 2013 16:12 schreef Fairybell het volgende:
Ik bespeur hier nogal veel antipathie, waarom?
Dat komt omdat je er een stel kinderachtige regels op na houdt waar je niet voorbij kan kijken. Dat past namelijk heel goed bij het gedrag van een 13 jarige. Ik vind het dan ook niet gek dat dit soort vervelende situaties met vrienden jou overkomen, en denk dat je dat met deze regels juist over jezelf afroept.quote:Op woensdag 11 september 2013 15:55 schreef Fairybell het volgende:
Het is dan ook zeer triest dat ik zo'n topic moet openen terwijl ik ouder ben dan 13. Ik meen het. En ik trek het gewoon aan ofzo.
Tuurlijk, het ligt altijd aan een ander (zie oa puntje 1)quote:Op woensdag 11 september 2013 16:25 schreef Fairybell het volgende:
Volgens mij zijn de mensen hier zo boos omdat ze zich zelf schuldig maken aan dit gedrag en het niet prettig vinden om erop aangesproken te worden door vrienden.
Beide stoppen nooit. Het enige dat verandert is dat jij niet meer tegen anderen vertelt dat je bij een psycholoog loopt.quote:Op woensdag 11 september 2013 16:09 schreef Fairybell het volgende:
Je hebt roddelen "weet jij dat die en die een nieuwe vriend heeft?" en roddelen " Fairybell vertelde mij laatst dat ze bij een psycholoog loopt, wat een vreemd wijf".
Overigens vind ik je wel een beetje veel eisend in de vriendschappenquote:Op woensdag 11 september 2013 15:46 schreef Fairybell het volgende:
Laatst had ik met een goede vriend een discussie over vriendschap in het algemeen. Hoewel ik zeker weet dat deze vriend te vertrouwen is, is er in het verleden veel gebeurd tussen mij en zogeheten "vrienden". Daarom heb ik voor mezelf een paar regels opgesteld die, wanneer ze worden overtreden, ervoor zorgen dat de vriendschap beeindigd wordt.
1. Mijn vriend gaat om met iemand die zich tegenover mij schofterig gedragen heeft. In dit geval gaat het niet altijd om een ex. Ik kan nog best begrijpen dat iemand in dubio zit als een relatie uitgaat. Maar ik heb eens meegemaakt dat iemand mij zeer grof heeft bejegend, waarna een "vriendin' alsnog met hem om bleef gaan. Ik vind dat het getuigt van respectloosheid als iemand het ok vindt dat zijn vrienden zo worden behandeld. Als iemand grof doet tegen een van mijn vrienden, is de vriendschap meteen over. Ik hoef geen mensen om mij heen die de mensen waarvan ik houd pijn doen.
2. Liegen en verzwijgen. Ik heb het hier niet om een leugentje om bestwil (die jurk staat je ééénig), maar echt liegen. Dingen verzwijgen die ik zou moeten weten (bijvoorbeeld dat mijn vriend vreemd zou gaan) vind ik niet kunnen.
3. Anderen belangrijker vinden dan mij. In mijn overkoepelende vriendengroep is iedereen even belangrijk. Natuurlijk zijn er verschillende "kliekjes" ontstaan door de jaren heen, maar ik weiger iemand buiten te sluiten. Waar ik dan ook een enorme hekel aan heb is als mensen je niet uitnodigen voor een feest, omdat ze bang zijn dat een andere "kliek' je niet zal mogen. Ik vind dit achterbaks gedrag. Ik nodig gewoon iedereen uit, en als ze elkaar niet mogen dan zijn er zat andere waar ze wel mee overweg kunnen. Trouwens, als jij denkt dat iemand mij niet zal mogen, wat denk je dan zelf over mij? Als ik in jouw ogen zo antisociaal ben kan je net zo goed niet met me omgaan.
4. Roddelen. Hoewel ik 23 ben lijkt dit nog steeds voor te komen. Laatst kwam ik er achter dat iemand waar ik bevriend mee was allemaal dingen doorvertelde. Ik heb de vriendschap direct verbroken. Ik zit toch niet in de brugklas?!
Wat zijn voor jullie no-gos?
Waar zou iemand jou op moeten aanvallen?quote:Op woensdag 11 september 2013 16:58 schreef Fairybell het volgende:
Als ik op een feestje ben en ik mag iemand niet, dan negeer ik diegene. Dat heet beleefdheid. Als diegene dan mij gaat aanvallen, dan is hij een hork. En ik hoef geen vrienden met zo'n slechte keuze in vriendschappen.
Je hebt geen idee maar het is wel eens voorgekomen? En waar werd je toen op aangevallen?quote:Op woensdag 11 september 2013 17:06 schreef Fairybell het volgende:
Ik heb geen idee, maar het is weleens voorgekomen. Of dat iemand mij echt op een hele grove, rare manier liet vallen en een vriendin van ons beiden nog steeds met hem omging. Als ik hoor dat iemand zo met haar vrienden omgaat hoef ik er ook niet bevriend mee te zijn. Want straks zou ze hetzelfde ook bij mij kunnen flikken.
Dit dus... Je denkt bij die eerste regel alleen maar aan jezelf! Een ander mag toch zelf weten met wie hij/zij vriendschappen onderhoudt? Omdat jij toevallig ruzie met iemand hebt, betekent toch niet dat een ander dan automatisch ook ruzie met diegene moet hebben omdat ie anders jouw vriendschap niet meer waard is? Je hoeft toch niet constant over de situatie te beginnen als je met diegene iets gaat doen?quote:Op woensdag 11 september 2013 17:09 schreef Vlier het volgende:
Ik vind dat vrienden mij goed gezind moeten zijn en andersom. We moeten het beste met elkaar voorhebben. Daarom heb ik moeite met jouw regel 1. Dat gaat alleen over jezelf. Ik vind dat je je vrienden vriendschappen moet kunnen gunnen met -desnoods- jouw vijanden.
Dit, TS komt zelf niet bepaald als goede vriend(in) over.quote:Op woensdag 11 september 2013 17:09 schreef Vlier het volgende:
Ik vind dat vrienden mij goed gezind moeten zijn en andersom. We moeten het beste met elkaar voorhebben. Daarom heb ik moeite met jouw regel 1. Dat gaat alleen over jezelf. Ik vind dat je je vrienden vriendschappen moet kunnen gunnen met -desnoods- jouw vijanden.
Maar dat geld dan niet voor dat persoon waarmee jij problemen hebt, die moet die vriend gewoon in de stront laten zakken, dan gaat vrienden voor het leven ineens niet opquote:Op woensdag 11 september 2013 16:05 schreef Fairybell het volgende:
Ik vind het in het geval van exen anders, dat gaat dieper en niet elke relatie is voor altijd. Dus als iemand bevriend zou zijn met mijn ex zou ik het niet erg vinden. Mits die ex natuurlijk niet een drugsverslaafde agressieveling zou zijn die mij verkracht heeft of zo. Maar bij een vriendschap is het anders, die hoor je voor het leven te willen hebben.
Heult met de vijand nog wel...Beetje dramaqueen?quote:Op woensdag 11 september 2013 18:46 schreef Fairybell het volgende:
Natuurlijk denk ik aan mezelf. Ik wil dat een vriend te vertrouwen is, en ik vertrouw niet iemand die heult met de vijand.
Hoe oud ben je ? Want dit komt nog al basisschool achtig over . Ik heb vrienden en mensen die ik minder mag maar geen vijandenquote:Op woensdag 11 september 2013 18:46 schreef Fairybell het volgende:
Natuurlijk denk ik aan mezelf. Ik wil dat een vriend te vertrouwen is, en ik vertrouw niet iemand die heult met de vijand.
Een eventuele gepaste mate van boosheid, om vervolgens met die vriend of vriendin de situatie te bespreken. Eventueel excuses waar nodig, en dan gaan we door met onze vriendschap. Mochten er dan echt bepaalde waarden aangetast zijn die niet meer hersteld kunnen worden, ook daar gewoon over praten. Maar het lijkt me eerlijk gezegd bij mijn beste vrienden vrij sterk dat ze een onvergeeflijke fout begaan. Dialoog is hier het sleutelwoord.quote:Op woensdag 11 september 2013 21:07 schreef Fairybell het volgende:
Maar ik wil wel wat meer uitleg, wat doen jullie dan in die situaties?
Godver wat ben jij paranoïde, dat jij überhaupt vrienden heb vind ik al een raadsel.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:51 schreef Fairybell het volgende:
Ik weet niet of ik dat wil, bevriend zijn met iemand die ik niet meer vertrouw.
beelz loopt al sinds 2000 te trollen hoor...quote:Op woensdag 11 september 2013 16:13 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Fok anno 2013, vol met trolls.
Echte vrienden hebben altijd een leuke tijd me elkaar en nodigen elkaar altijd uit. De mensen die jij in je OP beschrijft zijn niet echte vrienden.quote:Op woensdag 11 september 2013 15:54 schreef Fairybell het volgende:
Kutleven, waarom?
Ik merk wel dat, hoe ouder je wordt, hoe meer het opvalt dat sommige mensen gewoon pubers blijven en zich nog steeds achterbaks gedragen.
Die 1e is wel een goed punt, maar dat zou dan eerder reden voor verwatering zijn. Dan hoeft er niets rigoureus verbroken te worden.quote:Op donderdag 12 september 2013 07:40 schreef pietkanarie het volgende:
Wat ik doe in zulke situaties: praten en evt. de vriendschap op een lager pitje zetten (tijdelijk) om het vervolgens weer op te pakken. Als iemand vrienden wordt met iemand die ik niet aardig vind zou ik niks doen. Leven en laten leven.
Twee dingen waarvoor ik een vriendschap evt. verbreek:
- als de ander overduidelijk geen interesse heeft in hoe het met mij gaat. Mensen die volop nemen maar niets geven.
- niet openstaan voor gesprekken over hoe de vriendschap verloopt. Dan stapelen de irritaties zich op en krijg je van die 'steken onder water'.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 11 september 2013 17:09 schreef Vlier het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |