abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 september 2013 @ 17:05:21 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131064162
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 16:58 schreef Fairybell het volgende:
Als ik op een feestje ben en ik mag iemand niet, dan negeer ik diegene. Dat heet beleefdheid. Als diegene dan mij gaat aanvallen, dan is hij een hork. En ik hoef geen vrienden met zo'n slechte keuze in vriendschappen.
Waar zou iemand jou op moeten aanvallen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_131064208
Ik heb geen idee, maar het is weleens voorgekomen. Of dat iemand mij echt op een hele grove, rare manier liet vallen en een vriendin van ons beiden nog steeds met hem omging. Als ik hoor dat iemand zo met haar vrienden omgaat hoef ik er ook niet bevriend mee te zijn. Want straks zou ze hetzelfde ook bij mij kunnen flikken.
  woensdag 11 september 2013 @ 17:07:53 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131064236
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 17:06 schreef Fairybell het volgende:
Ik heb geen idee, maar het is weleens voorgekomen. Of dat iemand mij echt op een hele grove, rare manier liet vallen en een vriendin van ons beiden nog steeds met hem omging. Als ik hoor dat iemand zo met haar vrienden omgaat hoef ik er ook niet bevriend mee te zijn. Want straks zou ze hetzelfde ook bij mij kunnen flikken.
Je hebt geen idee maar het is wel eens voorgekomen? En waar werd je toen op aangevallen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_131064277
Ik vind dat vrienden mij goed gezind moeten zijn en andersom. We moeten het beste met elkaar voorhebben. Daarom heb ik moeite met jouw regel 1. Dat gaat alleen over jezelf. Ik vind dat je je vrienden vriendschappen moet kunnen gunnen met -desnoods- jouw vijanden.
pi_131064382
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 17:09 schreef Vlier het volgende:
Ik vind dat vrienden mij goed gezind moeten zijn en andersom. We moeten het beste met elkaar voorhebben. Daarom heb ik moeite met jouw regel 1. Dat gaat alleen over jezelf. Ik vind dat je je vrienden vriendschappen moet kunnen gunnen met -desnoods- jouw vijanden.
Dit dus... Je denkt bij die eerste regel alleen maar aan jezelf! Een ander mag toch zelf weten met wie hij/zij vriendschappen onderhoudt? Omdat jij toevallig ruzie met iemand hebt, betekent toch niet dat een ander dan automatisch ook ruzie met diegene moet hebben omdat ie anders jouw vriendschap niet meer waard is? Je hoeft toch niet constant over de situatie te beginnen als je met diegene iets gaat doen?
Het is wat het is
pi_131066200
Als ik een vriend in vertrouwen vertel dat ik gek ben op een meid, en hij gaat ervandoor met haar.

Of als hij persoonlijke dingen doorlult, ben ik ook niet zo happig op.
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_131066414
quote:
Dit, TS komt zelf niet bepaald als goede vriend(in) over.
  woensdag 11 september 2013 @ 18:43:42 #33
240618 Micson
The lonely stoner
pi_131066951
Wat een gezanik, regeltjes opstellen voor een vriendschap. :')

Regel één an sich is nog een paar van deze gezichtjes waard, dus bij deze: :') :') :')
pi_131067056
Natuurlijk denk ik aan mezelf. Ik wil dat een vriend te vertrouwen is, en ik vertrouw niet iemand die heult met de vijand.
pi_131067340
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 16:05 schreef Fairybell het volgende:

Ik vind het in het geval van exen anders, dat gaat dieper en niet elke relatie is voor altijd. Dus als iemand bevriend zou zijn met mijn ex zou ik het niet erg vinden. Mits die ex natuurlijk niet een drugsverslaafde agressieveling zou zijn die mij verkracht heeft of zo. Maar bij een vriendschap is het anders, die hoor je voor het leven te willen hebben.

Maar dat geld dan niet voor dat persoon waarmee jij problemen hebt, die moet die vriend gewoon in de stront laten zakken, dan gaat vrienden voor het leven ineens niet op ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_131067543
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 18:46 schreef Fairybell het volgende:
Natuurlijk denk ik aan mezelf. Ik wil dat een vriend te vertrouwen is, en ik vertrouw niet iemand die heult met de vijand.
Heult met de vijand nog wel...Beetje dramaqueen?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_131067630
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 18:46 schreef Fairybell het volgende:
Hoe oud ben je ? Want dit komt nog al basisschool achtig over . Ik heb vrienden en mensen die ik minder mag maar geen vijanden
  woensdag 11 september 2013 @ 19:08:08 #38
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_131067916
Ik vind het apart dat jij het ok vind dat je vrienden zich schofterig gedragen TOTDAT de schofterigheid zich op jou richt. Ik had die vrienden al lang de deur gewezen. Verder wel eens met je punten...
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_131070319
Ik zeg nergens dat ik het ok vind als mijn vrienden schofterig zijn.

En vijanden zijn in mijn ogen mensen die kwaad over me spreken of mij iets niet gunnen. Misschien is het een te zware term.
pi_131073197
Maar ik wil wel wat meer uitleg, wat doen jullie dan in die situaties?
pi_131074299
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:07 schreef Fairybell het volgende:
Maar ik wil wel wat meer uitleg, wat doen jullie dan in die situaties?
Een eventuele gepaste mate van boosheid, om vervolgens met die vriend of vriendin de situatie te bespreken. Eventueel excuses waar nodig, en dan gaan we door met onze vriendschap. Mochten er dan echt bepaalde waarden aangetast zijn die niet meer hersteld kunnen worden, ook daar gewoon over praten. Maar het lijkt me eerlijk gezegd bij mijn beste vrienden vrij sterk dat ze een onvergeeflijke fout begaan. Dialoog is hier het sleutelwoord.

Bij de minder hechte vrienden / overige leden van de vriendengroep waar ik persoonlijk minder individueel contact mee heb, zou ik overwegen om het contact gewoon wat te laten verwateren.
"Pools are perfect for holding water"
pi_131083548
Ik weet niet of ik dat wil, bevriend zijn met iemand die ik niet meer vertrouw.
pi_131084628
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 00:51 schreef Fairybell het volgende:
Ik weet niet of ik dat wil, bevriend zijn met iemand die ik niet meer vertrouw.
Godver wat ben jij paranoïde, dat jij überhaupt vrienden heb vind ik al een raadsel.
Laat mensen lekker doen wat ze zelf willen, control freak.

Tip: Zoek hulp! (niet op fok!)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2013 03:28:44 ]
pi_131085151
Is dit topic serieus? Zeg aub van niet... hoe kan je nou met zo'n groot gemak een vriendschap verbreken :{ Punt 2 kan ik nog wel snappen, maar de rest... :?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_131085329
Wat ik doe in zulke situaties: praten en evt. de vriendschap op een lager pitje zetten (tijdelijk) om het vervolgens weer op te pakken. Als iemand vrienden wordt met iemand die ik niet aardig vind zou ik niks doen. Leven en laten leven.
Twee dingen waarvoor ik een vriendschap evt. verbreek:
- als de ander overduidelijk geen interesse heeft in hoe het met mij gaat. Mensen die volop nemen maar niets geven.
- nier openstaan voor gesprekken over hoe de vriendschap verloopt. Dan stapelen de irritaties zich op en krijg je van die 'steken onder water'.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  donderdag 12 september 2013 @ 08:19:54 #46
262 Re
Kiss & Swallow
pi_131085672
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 16:13 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Fok anno 2013, vol met trolls.
beelz loopt al sinds 2000 te trollen hoor...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 12 september 2013 @ 08:22:27 #47
262 Re
Kiss & Swallow
pi_131085697
maar het lijken me nogal subjectieve grenzen allemaal
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 12 september 2013 @ 09:21:55 #48
359659 dinosteen
Stenen zijn hard
pi_131086609
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 15:54 schreef Fairybell het volgende:
Kutleven, waarom?

Ik merk wel dat, hoe ouder je wordt, hoe meer het opvalt dat sommige mensen gewoon pubers blijven en zich nog steeds achterbaks gedragen.
Echte vrienden hebben altijd een leuke tijd me elkaar en nodigen elkaar altijd uit. De mensen die jij in je OP beschrijft zijn niet echte vrienden.
pi_131086733
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 07:40 schreef pietkanarie het volgende:
Wat ik doe in zulke situaties: praten en evt. de vriendschap op een lager pitje zetten (tijdelijk) om het vervolgens weer op te pakken. Als iemand vrienden wordt met iemand die ik niet aardig vind zou ik niks doen. Leven en laten leven.
Twee dingen waarvoor ik een vriendschap evt. verbreek:
- als de ander overduidelijk geen interesse heeft in hoe het met mij gaat. Mensen die volop nemen maar niets geven.
- niet openstaan voor gesprekken over hoe de vriendschap verloopt. Dan stapelen de irritaties zich op en krijg je van die 'steken onder water'.
Die 1e is wel een goed punt, maar dat zou dan eerder reden voor verwatering zijn. Dan hoeft er niets rigoureus verbroken te worden.

En de 2e, zeker handig, een goed relationeel meta-gesprek kan veel dingen uit de lucht helpen en verhelderen. Maar het is voor mij geen vereiste voor een goede vriendschap. Ik heb beste vrienden (~15 jaar) waarmee ik nog nooit over de voortgang en ontwikkeling van onze vriendschap gepraat heb, gewoonweg omdat niet nodig. Mocht dat nodig zijn zou het denk ik wel kunnen, dus ja .. "openstaan voor" is een goede manier om het te verwoorden.
pi_131086774
quote:
Helemaal mee eens.

Denk je ook zo over vrienden die een relatie krijgen met jouw exen? (om het vraagstuk wellicht iets interessanter te maken)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')