abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134254114
Aviva ook al naar school!
Hier via mymepal broodtrommel ed laten bedrukken, maar je zoekt dus echt alleen een sticker.

Dyon heeft nu een paar wenochtendjes gehad. Hij heeft het enorm naar zijn zin. Hij is altijd enthousiast en niet verlegen, dus doet gewoon vrolijk mee alsof hij al een langere tijd in de klas zit :) Een vriendje van het kdv komt in januari ook bij hem in de klas en hij kende al wat andere kindjes (broertjes/zusjes van vriendjes van de oudste), dat scheelt natuurlijk ook.
Woensdag op zijn verjaardag de laatste wenochtend en na de kerstvakantie echt naar school en bso!

[ Bericht 4% gewijzigd door Meimeltje op 14-12-2013 04:58:11 ]
pi_134420331
Wat een leuke broodtrommeltjes en beker Meimeltje! Fijn dat hij gelijk zo goed meedoet ook :)

Hier gaat het ook weer al beter met wegbrengen, even met de juf afgesproken dat hij voorlopig gewoon altijd samen met haar begint. Hij glijdt na een kwartiertje vanzelf van haar schoot af zei ze en doet dan weer gewoon helemaal zelf mee.
  zondag 29 december 2013 @ 00:26:34 #278
378192 -mandy-
I am who I am
pi_134811507
Leuke broodtrommel Meimeltje!

Hier op de basisschool heeft elk kind een luizenzak voor zijn/haar jas. Die kreeg ik voor de kerstvakantie mee naar huis. Een dezer dagen ga ik hem opleuken en persoonlijker maken met een paar leuke strijkapplicaties van Cars en auto's. Hij weet het nog niet, een kleine verrassing voor hem als het klaar is.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_134817488
Dat zal hij vast leuk gaan vinden Mandy!

Alhoewel ik het niet erg vind dat ze hier op school geen luizenzakken hoeven. Alleen als er luizen worden geconstateerd komen de zakken even te voorschijn.
  maandag 6 januari 2014 @ 19:37:01 #280
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135158117
En het tweede deel van het schooljaar is begonnen!

Project luizenzak is gelukt!, alleen moet je niet naar de binnenkant van het k..ding kijken.
De zak blijkt nl gevoelig voor warmte 8)7 . Altijd handig als je strijkapplicaties bevestigd, not! . ik vraag me af hoe andere ouders dat hebben gedaan, heb uiteindelijk er 2 opgenaaid met de hand en dat was een hel.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_135158496
Heb sjaak gisteren opgegeven voor een peuterochtend op de montessori school. Op de roostervrije dagen van de kleuters zijn de peutertjes welkom om twee uur te komen proeven. Ben benieuwd hoe hij dat vindt!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  maandag 6 januari 2014 @ 19:43:00 #282
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135158588
Spannend DJMomo!
pi_135160249
Ja, vind het wel weer een dingetje. Op dit moment voelt die school voor ons het beste, dus de uiteindelijke keuze zal hier ook door bepaald worden ws. Aan de ene kant is ie enorm toe aan school (continu willen lezen, schrijven getallen), aan de andere kant is het ook nog een smurf van bijna3,5
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135168527
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:37 schreef -mandy- het volgende:

Project luizenzak is gelukt!, alleen moet je niet naar de binnenkant van het k..ding kijken.
De zak blijkt nl gevoelig voor warmte 8)7 . Altijd handig als je strijkapplicaties bevestigd, not! . ik vraag me af hoe andere ouders dat hebben gedaan, heb uiteindelijk er 2 opgenaaid met de hand en dat was een hel.
theedoek of hydrofiel tussen de zak en de strijkbout ;)
Wat lief van je! dat zal hij vast leuk gevonden hebben.

Meimel omg die zoon van je :D wat een leukerd toch O+ Wat een grappige foto's!

Hier gaat het nog steeds zn gangetje, ze vindt het erg leuk, doet goed mee. Het is me allemaal een beetje onduidelijk die scheiding tussen groep 1 en 2 want ze doet vrolijk met allebei mee :') maar so far hoor ik alleen goeie berichten van de juf dus het zal wel goed zitten.

Woensdag hebben we het 10-minuten gesprek, dat doen ze de eerste keer thuis blijkbaar. De juf was er als de kippen bij om te vertellen dat ik het gerust mocht weigeren en dat ze het bij iedereen doen die gesprekken thuis en dat ik me niet bezwaard hoefde te voelen als ik het niet wilde. Volgens mij vond zij het vervelender om te vragen dan dat ik het vond :D Ze zullen wel ervaring hebben met ouders die er niet van gediend zijn ;)
Mijn 4-jarige stond in ieder geval te stuiteren en te roepen dat de juf dan haar nieuwe 'lozze' kamer moest komen bekijken.
:)
  † In Memoriam † woensdag 8 januari 2014 @ 08:37:21 #285
37843 lady-wrb
kortaf
pi_135221965
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:37 schreef -mandy- het volgende:

textiellijm waarschijnlijk?
  woensdag 8 januari 2014 @ 11:31:44 #286
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135226204
Da's een idee voor de volgende keer idd lady-wrb. Dank je!
Dat moet bij een stoffenwinkel te krijgen zijn toch?
Als ik de luizenzak in de zomervakantie weer heb, ga ik met textiellijm een applicatie aan de binnenkant vastplakken. Dan zie je daar ook niets meer van.

En je tiramonchoucake ga ik vrijdag maken! Ziet er heel erg lekker uit!

Ik had er een natte theedoek onder gelegd, maar ja, van die kunstof-katoen-weetikveel. :X . Volgende keer beter.
  † In Memoriam † woensdag 8 januari 2014 @ 11:44:23 #287
37843 lady-wrb
kortaf
pi_135226643
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 11:31 schreef -mandy- het volgende:
Da's een idee voor de volgende keer idd lady-wrb. Dank je!
Dat moet bij een stoffenwinkel te krijgen zijn toch?
Als ik de luizenzak in de zomervakantie weer heb, ga ik met textiellijm een applicatie aan de binnenkant vastplakken. Dan zie je daar ook niets meer van.

En je tiramonchoucake ga ik vrijdag maken! Ziet er heel erg lekker uit!

Ik had er een natte theedoek onder gelegd, maar ja, van die kunstof-katoen-weetikveel. :X . Volgende keer beter.
de laatste keer dat ik het kocht kwam ik het tegen bij de wibra
pi_135293724
Mijn dochter wordt in april vier. Is er een soort van standaard hoever van te voren kinderen gaan 'wennen' op school? Mijn oudste werd nl vier in de zomervakantie en ging daarna meteen alle dagen.
Met een meidenkwartet
pi_135295160
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 21:56 schreef Cathmar het volgende:
Mijn dochter wordt in april vier. Is er een soort van standaard hoever van te voren kinderen gaan 'wennen' op school? Mijn oudste werd nl vier in de zomervakantie en ging daarna meteen alle dagen.
Hier mogen ze maximaal 4 ochtenden van te voren komen.
Bij ons was het dus drie keer. Kon hij mooi ná Sinterklaas komen en in combinatie met z'n peuterschool ging hij dus elke dag een dagdeel naar (een) school :Y

Hij zit nu z'n eerste echte week en hij vind het geweldig <3

En ik ook! ;)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 9 januari 2014 @ 22:23:02 #290
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_135295435
Morgen ga ik mijn baby inschrijven voor school :o
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 9 januari 2014 @ 22:38:00 #291
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135296285
Davinia, hoe zijn de eerste dagen verlopen op school?

Wat leuk Vlindur!
Het is toch een hele overstap.

Wanneer wordt je baby 4 Saffier? Veel plezier en succes morgen!
pi_135306073
Hier was het 5x wennen verspreid over evenveel weken, dus vanaf een ruime maand tevoren.
pi_135306310
Hier werd er niet gewend... En ivm kerstvakantie, afgelopen maandag meteen fulltime begonnen! Maar het gaat super en ze vindt het zo leuk! :Y ik vraag me wel af wanneer ze gaat instorten want elke avond tot 8 aan het stuiteren en 's ochtends ook niet echt moe (er wordt wel wat uitgeslapen nu, waardoor we weer in de knel komen, maar goed tot nu toe lukt het ;) ). Ook de BSO gaat perfect, ze is al echt een van de kindjes en doet lekker mee (of eigenlijk regelt dat de andere kindjes doen wat zij wil... Mevrouw de directrice :+ ).
pi_135307290
Leuk al die decemberkindjes 2009 die nu naar school gaan! :)

Rienk en Minke gaan dus gelukkig ook met veel plezier :) Minke die alles wel regelt :D
Dyon heeft 's ochtends wel wat moeite om zijn bed uit te komen. 'Alweer naar school??' heb ik nu al een paar keer gehoord. Op school heeft hij het echter enorm naar zijn zin! Ook de drie BSO dagen gaan goed.
Grote broer zorgt ook heel goed voor zijn kleuterbroertje. Toen Dyon een keer tijdens het buitenspelen bij overblijf huilend naar hem toe kwam (alle nieuwe prikkels werden hem even te veel denk ik) is hij gaan troosten en met hm in de zandbak gaan spelen ipv met de jongens van groep 4 te voetballen. Ook op de BSO is hij heel beschermend naar zijn broertje, erg leuk om te horen :D
pi_135307378
Oh wat lief van Kyllian!

Lars is ook wel goed gewend inmiddels. Heeft al verkering met de juf dus dat heeft ie goed voor elkaar haha
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 10 januari 2014 @ 10:07:45 #296
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_135307428
Hier gaat het ook goed. Tot nu toe ben ik op beide scholen op tijd gekomen.

Aviva heeft 4 keer gewend voor de kerstvakantie. Twee keer woensdag en twee keer vrijdag. Eerste woensdag 2 uurtjes, maar de rest wel tot 1 uur.
Ze was maandag ook nog "wennen", ze was dinsdag jarig, dus dat was afscheid op het kdv.
Maandag is er een andere juf, dus dat veroorzaakte nog wel wat verdriet.
Woensdag had ik als een echte toerist mijn camera meegenomen. *schaam*
Aangezien ze bij aankomst nog wel aan me hangt, heb ik de camera aan een andere moeder gegeven en die heeft even foto's gemaakt. Eli werd door opa naar school gebracht, dus ik had echt even alle aandacht voor Aviva. Na een paar minuutjes piepen vroeg ik aan Aviva of ik haar naar juf A zou brengen, dat vond ze goed. Dus ik gaf haar handje aan de juf, heb nog even een sneaky foto gemaakt en toen weg. Dat ging helemaal prima.
Vanochtend was het ook binnen 2 minuten gepiept. Even kleine overdracht aan de juf en dan handje aan de juf geven en weg lopen.
Valt me echt alleszins mee. *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  Moderator vrijdag 10 januari 2014 @ 10:14:54 #297
5428 crew  miss_sly
pi_135307581
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 09:09 schreef Lijnloos het volgende:
Hier werd er niet gewend... En ivm kerstvakantie, afgelopen maandag meteen fulltime begonnen! Maar het gaat super en ze vindt het zo leuk! :Y ik vraag me wel af wanneer ze gaat instorten want elke avond tot 8 aan het stuiteren en 's ochtends ook niet echt moe (er wordt wel wat uitgeslapen nu, waardoor we weer in de knel komen, maar goed tot nu toe lukt het ;) ). Ook de BSO gaat perfect, ze is al echt een van de kindjes en doet lekker mee (of eigenlijk regelt dat de andere kindjes doen wat zij wil... Mevrouw de directrice :+ ).
Dat heet natuurlijk overwicht :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 10 januari 2014 @ 10:28:50 #298
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_135307955
Goh ik zit nogal te dubben over de lagere schoolkeuze. Hij is nu pas 2 maar ik moet hem toch al ergens inschrijven.
Vlak bij ons in de buurt zit een basisschool, maar een zeg maar zogenaamde "zwarte" school. Desalniettemin scoort de school heel hoog in de Citoscore omdat ze heel veel aandacht aan taal geven.
Dus tot zover een pro.
Maar ik denk dat op de basisschool het bij elkaar spelen toch vaker gaat voorkomen, en daar zit ik dan toch een beetje mee omdat er in het algemeen (uitzonderingen daargelaten) bij allochtone gezinnen toch minder toezicht is bij het thuis buiten spelen.
En op jonge leeftijd vind ik toch dat er een beetje toezicht moet zijn.

Hier iemand ervaring die zelf op een "zwarte" school heeft gezeten? en hoe die dat ervaren heeft.

Dus nu zit ik toch te twijfelen ondanks de hoge citoscore van de eerste school of ik hem toch op een meer gemengde school moet plaatsen.
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 10 januari 2014 @ 11:03:36 #299
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135308966
Welke school voelt het beste aan voor jullie timejumper?
pi_135311088
Dit is het jaar dat onze oudste naar school gaat! Ze is jarig op 24 augustus dus kan het nieuwe schooljaar gelijk meedraaien. :)

Schoolkeuze was hier niet moeilijk, we hadden niet echt veel keuze. ;) We wonen in een klein dorp met 2 basisscholen: 1 openbare en 1 protestants-christelijke. Aanpak, leerlingenaantal, locatie e.d. zijn nagenoeg gelijk. Op ee Cito scoort de PCB wat hoger. Alle kinderen uit onze sociale kring zitten bovendien op deze school en wij kunnen ons goed in de PC-grondslag vinden, dus was dat de meest voor de hand liggende keuze. Na de rondleiding was ik gelukkig ook echt enthousiast over het aanbod en pedagogische benadering, dus was de keuze definitief gemaakt.

Een nadeel is wel dat beide scholen echte dorpsscholen zijn met een traditionele manier van werken. In ons vorige dorp had ik een voorkeur voor de Jenaplanschool, maar ja, je kunt niet alles hebben. Ik verwacht geen gekke dingen van onze kids dus waarschijnlijk vinden ze hier gewoon hun draai wel. :) Ik heb er wel zin in!

[ Bericht 3% gewijzigd door Cantare op 10-01-2014 12:19:27 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')