abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131086789
quote:
3s.gif Op donderdag 12 september 2013 08:19 schreef Re het volgende:

[..]

beelz loopt al sinds 2000 te trollen hoor...
En ik maar denken dat beelz' reactie serieus was, en TS de trol.
"Pools are perfect for holding water"
pi_131087879
Ik heb nog nooit echt vrienden laten vallen eigenlijk, omdat de vriendschappen gewoon goed zijn. Ja, iedereen doet wel eens iets waar je een beetje van staat te kijken, maar je bent vrienden...dan laat je elkaar niet zo snel vallen als het eventjes iets minder gaat met diegene of wat dan ook. Daar ben je vrienden voor. Ik zou er niet blij mee zijn als iemand tegen me liegt voor egoïstische redenen, maar het zou al weer anders zijn als hij/zij een leugen vertelt uit bescherming voor mij. Zelfs bij het eerste scenario verbreek ik niet meteen een vriendschap waar hard aan gewerkt is. Laat diegene uitleggen waarom er gelogen is, en laat diegene zijn excuses aanbieden en dan is het ook wel goed, of de leugen moet wel heel erg extreem zijn. En ik ga niet oordelen over de vrienden van mijn vrienden...ook al zijn die kut geweest naar mij toe. Dat is dan hun keuze..
pi_131088420
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 18:43 schreef Micson het volgende:
Wat een gezanik, regeltjes opstellen voor een vriendschap. :')

Regel één an sich is nog een paar van deze gezichtjes waard, dus bij deze: :') :') :')
pi_131090473
Ben eerlijk gezegd verbaasd dat jij zoveel vrienden hebt :{
pi_131093200
Ik had bijv een vriendin die in het geheim met de ex van een vriendin van haar vriendengroepje ging en die ex zat ook bij hun in het vriendengroepje, dus samen logen ze tegen hun vriendengroep. Verder gebruikte ze me ook als alibi om tegen anderen, met name haar ouders te liegen wanneer ze met hem afsprak. Ik heb duidelijk gemaakt dat ik zoiets niet accepteer en niet als alibi gebruikt wil worden en de vriendschap verbroken, dat soort mensen zijn gewoon niet te vertrouwen, ook al zijn ze heel lief en aardig.
pi_131093830
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 15:46 schreef Fairybell het volgende:
Laatst had ik met een goede vriend een discussie over vriendschap in het algemeen. Hoewel ik zeker weet dat deze vriend te vertrouwen is, is er in het verleden veel gebeurd tussen mij en zogeheten "vrienden". Daarom heb ik voor mezelf een paar regels opgesteld die, wanneer ze worden overtreden, ervoor zorgen dat de vriendschap beeindigd wordt.

2. Liegen en verzwijgen. Ik heb het hier niet om een leugentje om bestwil (die jurk staat je ééénig), maar echt liegen. Dingen verzwijgen die ik zou moeten weten (bijvoorbeeld dat mijn vriend vreemd zou gaan) vind ik niet kunnen.

Wat zijn voor jullie no-gos?
Ik had eens een goede vriend, dacht ik, toen hij verkering kreeg zag ik hem bijna niet meer. Later gingen ze samenwonen en had hij geen zin meer om op stap te gaan en was het liefst thuis op de bank bij zijn schatje. Allemaal goed en wel kan ik begrijpen en accepteren. Ik ging toen wel regelmatig bij hun op bezoek want met haar kon ik het ook bijzonder goed vinden. Dacht er een vriend(in) bij gekregen te hebben.

Op een dag stond ik daar aan de deur en was zij alleen thuis, ik bleef toen nog even voor kopje koffie te drinken en op hem te wachten. Zij liet mij toen via woordspelingen blijken dat het nog wel lang kon duren eerdat ie thuis zou komen, ontevreden was over hun seksleven en dat ze het wel eens met mij wou proberen. Dit heb ik diplomatisch met woordspelingen afgewezen waar zij nogal beledigd op reageerde, ik ben toen maar gegaan.

Ik heb bewust de keuze genomen om tegen hem hierover te zwijgen en tegen haar gewoon normaal te blijven doen alsof er nooit iets was gebeurd. Omdat ik aan mijn water aanvoelde dat spreken hierover wel eens een averechts effect zou kunnen hebben. Want hij zou haar natuurlijk altijd confronteren met mijn aantijgingen, waarop zij waarschijnlijk alles zou afstrijden en het verhaal zal verdraaien. En wie geloof je nou uiteindelijk, je liefje waar je verkikkerd op bent of een vriend die iets oneerbaars over haar verteld. En dan ben ik het gebeten varken en zij het heilige boontje.

Afijn, niets vertelt dus, enkel ooit eens de vraag opgeworpen van “Gaan jullie wel eens vreemd” waarop hij antwoorde van niet en haar volledig vertrouwd. Maar ik ben dus nooit meer daar naar binnen gegaan wanneer hij niet thuis was. Tijdje later kwam toch de aap uit de mouw dat ze vaker vreemd gegaan was en zo gingen ze dus uit elkaar.

Later hoorde ik van andere vrienden dat hij achter mijn rug rond vertelde dat ik haar zeker ook wel flink geneukt zou hebben. Haha, en dat terwijl ik waarschijnlijk de enige ben die het nou net niet heeft gedaan.

Dat was voor mij een gevoel van verraad. De vriendschap heeft dan ook geen stand gehouden.
NO-GO :) dus.

Vind het overigens nog steeds een moeilijke vraag wat in zulke situatie het best is om te doen. Maar mijn gevoel zegt gebeurd het nog eens zal ik weer zwijgen.
pi_131095409
Ik ben gewoon altijd eerlijk, als de relatie stuk gaat is het niet mijn schuld maar die van degene die vreemdgaat!
pi_131096904
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:10 schreef Watuntrik het volgende:

[..]

Ik had eens een goede vriend, dacht ik, toen hij verkering kreeg zag ik hem bijna niet meer. Later gingen ze samenwonen en had hij geen zin meer om op stap te gaan en was het liefst thuis op de bank bij zijn schatje. Allemaal goed en wel kan ik begrijpen en accepteren. Ik ging toen wel regelmatig bij hun op bezoek want met haar kon ik het ook bijzonder goed vinden. Dacht er een vriend(in) bij gekregen te hebben.

Op een dag stond ik daar aan de deur en was zij alleen thuis, ik bleef toen nog even voor kopje koffie te drinken en op hem te wachten. Zij liet mij toen via woordspelingen blijken dat het nog wel lang kon duren eerdat ie thuis zou komen, ontevreden was over hun seksleven en dat ze het wel eens met mij wou proberen. Dit heb ik diplomatisch met woordspelingen afgewezen waar zij nogal beledigd op reageerde, ik ben toen maar gegaan.

Ik heb bewust de keuze genomen om tegen hem hierover te zwijgen en tegen haar gewoon normaal te blijven doen alsof er nooit iets was gebeurd. Omdat ik aan mijn water aanvoelde dat spreken hierover wel eens een averechts effect zou kunnen hebben. Want hij zou haar natuurlijk altijd confronteren met mijn aantijgingen, waarop zij waarschijnlijk alles zou afstrijden en het verhaal zal verdraaien. En wie geloof je nou uiteindelijk, je liefje waar je verkikkerd op bent of een vriend die iets oneerbaars over haar verteld. En dan ben ik het gebeten varken en zij het heilige boontje.

Afijn, niets vertelt dus, enkel ooit eens de vraag opgeworpen van “Gaan jullie wel eens vreemd” waarop hij antwoorde van niet en haar volledig vertrouwd. Maar ik ben dus nooit meer daar naar binnen gegaan wanneer hij niet thuis was. Tijdje later kwam toch de aap uit de mouw dat ze vaker vreemd gegaan was en zo gingen ze dus uit elkaar.

Later hoorde ik van andere vrienden dat hij achter mijn rug rond vertelde dat ik haar zeker ook wel flink geneukt zou hebben. Haha, en dat terwijl ik waarschijnlijk de enige ben die het nou net niet heeft gedaan.

Dat was voor mij een gevoel van verraad. De vriendschap heeft dan ook geen stand gehouden.
NO-GO :) dus.

Vind het overigens nog steeds een moeilijke vraag wat in zulke situatie het best is om te doen. Maar mijn gevoel zegt gebeurd het nog eens zal ik weer zwijgen.
Dat is wel heel kut van hem zeg. Ik zou het ook een lastige situatie vinden. Aan de ene kant is het mijn vriend en zou ik het erg moeilijk vinden dat zijn vriendin/vriend vreemd gaat en mijn vriend daarmee kwetst ( ook al weet hij het niet ), maar aan de andere kant is het toch iets tussen hun. Ik zou het overigens wel hebben gezegd tegen die vriend als ik er zelf bij betrokken zou raken denk ik. Blijft een rare situatie in ieder geval.
pi_131099920
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 15:00 schreef Fairybell het volgende:
Ik ben gewoon altijd eerlijk, als de relatie stuk gaat is het niet mijn schuld maar die van degene die vreemdgaat!
Daar wringt de schoen ;) in relaties (stuk of heel) kan men beter niet praten of verwijten maken over schuld. De schuldvraag is altijd het minst belangrijk van alles en slechts een klont modder om mee te kunnen gooien.

Je kan het bij een stuk gelopen relatie ook zelf schuld geweest zijn om dat je aanvankelijk te goedgelovig, te naïef, te terughoudend, te egoïstisch geweest bent of noem maar op.
Indien men over schuld praat eerst altijd voor eigen deur vegen alvorens met een vinger te wijzen.

Iemand ergens de schuld van geven in relationele sfeer is heel gemakkelijk en leer je helemaal niks van. In tegendeel je blijft zo dom als je bent en stinkt er de volgende keer weer opnieuw in (denk je dan). ;) No Offence..
pi_131100608
Ik wil niks met rotte appels te maken hebben, zo simpel is het.

Een vriend is voor mij iemand op wie je kan bouwen en blind kan vertrouwen. Iemand die geen rare dingen doet "voor de grap" of iemand die geen respect kan opbrengen voor zaken waar ikzelf achter sta.
Dat gezegd hebbende is een vriend iemand die ook zijn/haar eigen mening durft uit te spreken, ook als die persoon het niet met me eens is, maar tegelijkertijd ook respect kan opbrengen voor hoe ikzelf ergens in sta.
Een vriend is ook iemand die zichzelf is en kan zijn.
Belangrijk: een vriend moet ook bij je passen. Soms zijn mensen nou eenmaal niet compatible met elkaar.

Iemand die zijn pestersverleden nog niet ontstegen is, krijgt van mij 1 enkeltje voordeur en hoeft niet meer terug te komen :D

Ikzelf ben nogal kritisch wie ik tot mijn vriendengroep toelaat en wie niet. Ik heb geen gebrek aan vrienden, heb in de loop der tijd wel geleerd aan wie je wat hebt en wie er ballast zijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 16:38 schreef formerjellybean het volgende:
Vriendschap is gewoon kiezen uit mensen waar je mee kan vinden en door schade en schande leer je .
Een heel groot iets vvaar ik mijn vriendschappen voor zou beeindigen als ik merk dat je dingen in vertrouwen verteld hebt en erachter komt dat degene dus dat vertrouwelijke misbruikt en verdraait en haar eigen verhaal tegen mensen achter mijn rug om gaat vertellen.

Ik ben zelf een voorstander van eerlijkheid en dat is een reden om dus ook echt de vriendschap helemaal te beeindigen.
Hier kan ik me dus helemaal in vinden! ^O^
pi_131113228
Ik vind dat TS erg gefrustreerd over komt eerlijk gezegd. Ik vind het juist erg fijn van vriendschap dat het non-exclusief is, en dat vriendschap gespeend is van alle jaloezie die vaak menselijk interactie zo ontsieren. Er zijn maar weinig mensen waar mee ik echt niet kan omgaan. Er zijn heel veel verschillende mensen waar ik juist wel goed mee kan omgaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')