Ik bedoelde natuurlijk de post van markvanrinsum waarin voor het eerst officieel melding wordt gemaakt van internetstreams.quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:47 schreef pullup het volgende:
ik ga utopia kijken jullie ook ? .
http://utopiatv.nl/
Oh zeg dat danquote:Op dinsdag 10 september 2013 19:50 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik bedoelde natuurlijk de post van markvanrinsum waarin voor het eerst officieel melding wordt gemaakt van internetstreams.
quote:Op dinsdag 10 september 2013 18:40 schreef markvanrinsum het volgende:
Aanmelding Utopia begonnen
Deel|Print dit artikel
SBS6 begint op 1 januari met het nieuwe dagelijkse tv-programma Utopia. Het programmaformat is door John de Mol bedacht.
Utopia is een jaar lang – van 1 januari tot en met 31 december 2014 – op SBS6 te zien. Producent Talpa heeft het programmaformat tot Utopia gedoopt omdat het linkt naar het perfecte land waar iedereen van droomt. John de Mol wil in het nieuwe tv-programma ergens op deze aarde een nieuwe samenleving creëren. De deelnemers bouwen een jaar lang zelf aan een compleet nieuwe gemeenschap en een nieuw bestaan. In Utopia zijn er geen regels, geen wetten en geen machtsverhoudingen.
Nieuwe leven met niets beginnen
Er wordt een nieuw leven opgebouwd met vrijwel geen materiële zaken. Een kale loods, een onbewerkt stuk land, een paar dieren, aansluiting voor water en elektriciteit, één telefoon en een geldbedrag in cash om een leefomgeving op te bouwen en de eerste maanden te overleven. Dit zijn de enige materiële dingen die de deelnemers bij het begin van het tv-programma hebben. Het aantal deelnemers aan Utopia blijft gelijk. Elke vier weken wordt er wel een bewoner weggestemd en vervangen door een nieuwe. De aanmelding voor deelname aan Utopia is via www.utopiatv.nl begonnen. Talpa zoekt voor het programma kandidaten met uiteenlopende achtergronden zoals ondernemers, bouwers, doeners en idealisten. Vakmensen met kwaliteiten en talenten die een mini-samenleving goed kan gebruiken en mensen met people skills.
Big Brother en De Gouden Kooi
Utopia is het derde grote en langdurige reality-project van John de Mol. Eerder waren al Big Brother en De Gouden Kooi op tv te zien. Utopia wordt dagelijks op SBS6 uitgezonden. Via internetstreams en sociale media als Facebook en Twitter kan de tv-kijker Utopia een jaar lang 24 uur per dag volgen.
Geschreven door: Jarco Kriek
En als Gert uiteindelijk in de gaten heeft dat het vorige topic vol is zal hij deze ook wel even reeksen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:56 schreef pullup het volgende:
Maar om het toch nog iets aantrekkelijker te maken om te reageren voor de nieuwkomers in dit topic alsnog de volgende info over het programma
[..]
Zo is ie welquote:Op dinsdag 10 september 2013 19:59 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
En als Gert uiteindelijk in de gaten heeft dat het vorige topic vol is zal hij deze ook wel even reeksen.
Het kan alleen nog wel even duren.quote:
Het subforum is inderdaad een beetje ingedut. Cumbaya en zo.quote:Ik denk dat hij ook enorm staat te popelen om weer wat leven in dit subforum te krijgen
Ga je ook naar de casting?quote:Op dinsdag 10 september 2013 20:20 schreef LompeHork het volgende:
Ik ga wel kijken, ben ook uitgenodigd voor de casting, dus wie weet.
Yes, maar ze hebben een heel breed tijdsframe, wat het voor mij vrij onmogelijk maakt, dus ik kijk nog even of ze andere mogelijkheden hebben. (enkel in de avonduren of iets dergelijks)quote:Op dinsdag 10 september 2013 20:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ga je ook naar de casting?
En kun jij effe reeksen? Pretty please.
Thanks!quote:Op dinsdag 10 september 2013 20:27 schreef LompeHork het volgende:
Yes, maar ze hebben een heel breed tijdsframe, wat het voor mij vrij onmogelijk maakt, dus ik kijk nog even of ze andere mogelijkheden hebben. (enkel in de avonduren of iets dergelijks)
en done
Nee, die tijd vrij krijgen is geen probleem. Alleen die casting is doordeweeks van de middag- tot avonduren, dat ga ik nooit redden in verband met m'n werk. Dus als ze dat even aanpassen...quote:Op dinsdag 10 september 2013 20:36 schreef Copycat het volgende:
[..]
Thanks!
Een soort deeltijddeelnemer? Denk niet dat dat gaat lukken, helaas.
Klopt, dat is de initiële, ze hebben ook andere (doordeweekse) dagen als mensen afgelopen zaterdag niet konden. (tenminste, dat snap ik van m'n voicemail en e-mail)quote:Op dinsdag 10 september 2013 20:40 schreef Scrutinizer het volgende:
In het vorige topic las ik iets over een screening op zaterdag, dacht ik.
Leek mij ookquote:Op dinsdag 10 september 2013 20:41 schreef Copycat het volgende:
Oh, voor de casting. Ik dacht al.
Daar moet toch wel een flexibele mouw aan te passen zijn?
Nog niet officieel, wel officieus.quote:Op woensdag 11 september 2013 11:41 schreef freaky40 het volgende:
Die komen, is al bevestigd inmiddels.
leuk!quote:Op woensdag 11 september 2013 21:17 schreef Scrutinizer het volgende:
Vrijdag praat John de Mol over Utopia met Humberto in RTL Late Night.
En Humberto is ook al niks.quote:Op woensdag 11 september 2013 22:20 schreef Gert het volgende:
Nou, wat leuk.![]()
Het wachten is op een gedichtenbundel van die zelfingenomen overschatte kwal met zijn neppe goedlachse vriendelijkheid. Het is dat een vrouw hem alle hoeken van de kamer zou laten zien, anders was het stiekem een wifebeater geweest.
Ben je ook al met de screening van nieuwe moderators bezig?quote:* draait vast een beetje warm voor de COS.
Succes! Vraag vooral (voor onze gemoedsrust) of er ook livestreams komen.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:59 schreef Whipper het volgende:
Nee klopt. Lekker ouderwets tegen een boom aankakken. En dan (geen) rekening houden met de windrichting haha.
Morgenmiddag casting. Ben benieuwd.
Die komen er.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:12 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Succes! Vraag vooral (voor onze gemoedsrust) of er ook livestreams komen.
Een goede bron. Het wordt binnenkort wel 'officieel' bekend.quote:
Sowieso interessant dat de club niet steeds kleiner wordt.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:39 schreef liesje1979 het volgende:
Zin in!
Dat er elke maand een nieuwe in komt is eigenlijk ook wel tof. Die heeft al even via de streams mee kunnen kijken. Ik gok dat dat wel voor wat leuke confrontaties zorgt.
Ook interessant: hoe het met de winstkansen van nieuwkomers zit. Hoe een nieuwkomer gaat zorgen dat hij/zij er niet meteen weer uitgestemd wordt. Hoewel, "meteen": er is een maand de tijd om een plek in de groep te vinden.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:40 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Sowieso interessant dat de club niet steeds kleiner wordt.
Daarom moet er ook elke maand gewisseld worden, dat is het GK-concept al naar gelang de kijkcijfers zal er wel weer een klootzak cq een bitch tussen gezet worden, of de kijker het nou leuk vind of niet.quote:Op donderdag 12 september 2013 09:42 schreef Gert het volgende:
Er wordt vast iets gedaan met kijkersinvloed en dus met extra inkomsten.
Maar als je de site zo leest, wordt er wel heel dik ingezet op: geen regels, geen voorzieningen, de deelnemers zoeken het onderling maar uit. Ik ben heel benieuwd hoe sterk de makers in hun eigen concept durven te geloven en niet al snel gaan lopen schipperen. Veel zal daarbij afhangen van de kijkcijfers en van het lef om iets de kans te geven.
Op zich vind ik het trouwens sowiesó al een bewijs van lef dat men een dagelijkse RLS weer aandurft.
en een relnicht, en iemand die bloot voor de camera wilt, ( dikke tieten scoort) ach wat dat betreft zijn de RLS prog. voorspelbaar...................quote:Op donderdag 12 september 2013 09:45 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Daarom moet er ook elke maand gewisseld worden, dat is het GK-concept al naar gelang de kijkcijfers zal er wel weer een klootzak cq een bitch tussen gezet worden, of de kijker het nou leuk vind of niet.
Ik hoop dat ze mensen casten die er echt iets van willen maken in plaats van een hoop schreeuwersquote:Op donderdag 12 september 2013 11:37 schreef freaky40 het volgende:
Ik hoop niet dat het van die saaie types worden. Waar het mis ging bij de casting van Secret Story, moet dat hier wel beter.
Ik denk dat de hoogte van de te winnen geldprijs wel in verhouding zal staan met het aantal maanden dat de winnaar aan het programma meedeed.quote:Op donderdag 12 september 2013 09:29 schreef Gert het volgende:
[..]
Ook interessant: hoe het met de winstkansen van nieuwkomers zit. Hoe een nieuwkomer gaat zorgen dat hij/zij er niet meteen weer uitgestemd wordt. Hoewel, "meteen": er is een maand de tijd om een plek in de groep te vinden.
Ze beginnen iig lekker op tijd met casten. Secret Story leek een haastklus.quote:Op donderdag 12 september 2013 11:37 schreef freaky40 het volgende:
Ik hoop niet dat het van die saaie types worden. Waar het mis ging bij de casting van Secret Story, moet dat hier wel beter.
Je zag het bij DGK ook altijd meteen als ze bij de FEBO geweest warenquote:Op donderdag 12 september 2013 15:16 schreef Mylene het volgende:
Ik vind het niet erg als er wat gestuurd wordt door een redactie, om het spannend te houden. Anders kan er geen televisie gemaakt worden.
Het zou inderdaad naïef zijn om te denken dat een jaar lang een onderhoudende RLS kan worden gemaakt zonder sturing. De sturing begint al bij de selectie van de deelnemers.quote:Op donderdag 12 september 2013 15:16 schreef Mylene het volgende:
Ik vind het niet erg als er wat gestuurd wordt door een redactie, om het spannend te houden. Anders kan er geen televisie gemaakt worden.
Ze hebben een jaar, en ze hebben nix, hoelang duurt groente en fruit kweken op een stuk grond? Beesten slachten voor vlees, Hun onderkomen is een loods/schuur waar ze leven moeten met wát? Een bestaan opbouwen zegt het format, nou ik moet het zien wat er van die flauwekulpraatjes écht gerealiseerd gaan worden in dat programma...quote:Op donderdag 12 september 2013 18:09 schreef Gert het volgende:
[..]
Het zou inderdaad naïef zijn om te denken dat een jaar lang een onderhoudende RLS kan worden gemaakt zonder sturing. De sturing begint al bij de selectie van de deelnemers.
Aan de andere kant: hoe interessant is een RLS waarin je om de haverklap naar door de productie bedachte toneelstukjes zit te kijken. Waar deelnemers stelselmatig tegen elkaar opgezet worden. Waar de bewoners een "spannend" spelletje of een sloot drank aangereikt krijgen zodra ze zich vervelen. We moeten wel het half uurtje TV per dag vullen dus gooi er maar weer een paar flessen sterke drank in.
Nou lijkt dit geen show te worden waarin de deelnemers erg snel in de watten worden gelegd.
Ik hoop op een beetje balans in ieder geval. En... .je moet ook gewoon wat geluk hebben met de deelnemers en met de groepsdynamiek die ontstaat. Dat is volgens mij nauwelijks, in ieder geval maar zeer ten dele, van te voren te voorspellen.
Dus, "een bestaan opbouwen" vanuit niets is dus al een farce, de deelnemers kunnen dus alles al uit de storageroom "kopen/verdienen" als ze hun best hebben gedaan gerelateerd aan de kijkcijfers..quote:Op donderdag 12 september 2013 18:43 schreef djkoelkast het volgende:
Groenten kweken duurt een paar maanden. Het meeste fruit heeft echter 2 jaar of langer nodig.
Als je kuikens zou nemen voor de eieren ben je ook een half jaar tot 3/4 jaar verder voor ze een beetje fatsoenlijke eierproductie hebben. Daarnaast zijn de meeste kuikens hanen en hanen moet je niet hebben als je eieren wil die je kunt opeten.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:05 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Dus, "een bestaan opbouwen" vanuit niets is dus al een farce, de deelnemers kunnen dus alles al uit de storageroom "kopen/verdienen" als ze hun best hebben gedaan gerelateerd aan de kijkcijfers..
Lol..Ik denk dat jij hetzelfde denkt en dat de deelnemers het hele programma door gewoon uit de koelkast kunnen eten dus..quote:Op donderdag 12 september 2013 19:15 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Als je kuikens zou nemen voor de eieren ben je ook een half jaar tot 3/4 jaar verder voor ze een beetje fatsoenlijke eierproductie hebben. Daarnaast zijn de meeste kuikens hanen en hanen moet je niet hebben als je eieren wil die je kunt opeten.
Andere beesten kun je ook niet in een paar maanden slachtrijp hebben (tenzij je plofkippen neemt). Rijst enzo is ook niet zomaar te verbouwen, granen wel, maar zie ze nog maar te malen.
Ik denk dat je echt wel 1,5-2 jaar nodig hebt (en dan moet alles nog helemaal goed gaan ook) wil je helemaal zelfvoorzienend kunnen zijn in voedsel.
Ik heb verder nog geen oordeel over het programma, maar from scratch jezelf (of nog erger: een hele groep) onderhouden binnen een paar maanden is heel erg lastig.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:20 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Lol..Ik denk dat jij hetzelfde denkt en dat de deelnemers het hele programma door gewoon uit de koelkast kunnen eten dus..![]()
Het hoeveel zal dan wel weer afhangen van met hoeveel sex, stoerigheid en cameragheilheid de deelnememers zich bij de kijker inlikken...
Maar zo gaandeweg freewheelen komt er toch wel een programmaformat tevoorschijn die niet lang zo stoerig is als gepresenteerd in de trailer...quote:Op donderdag 12 september 2013 19:41 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik heb verder nog geen oordeel over het programma, maar from scratch jezelf (of nog erger: een hele groep) onderhouden binnen een paar maanden is heel erg lastig.
Ze hebben een basisbedrag waarmee ze dingen kunnen kopen, dat valt ook nu al te lezen.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:05 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Dus, "een bestaan opbouwen" vanuit niets is dus al een farce, de deelnemers kunnen dus alles al uit de storageroom "kopen/verdienen" als ze hun best hebben gedaan gerelateerd aan de kijkcijfers..
Nahh je voelt zelf al aan dat die gasten geen schep in de grond gaan zetten voor hun voortbestaan... Het gaat gewoon weer een Gouden Brother worden waar de grootste bek weer gaat winnenquote:Op donderdag 12 september 2013 19:51 schreef Gert het volgende:
[..]
Ze hebben een basisbedrag waarmee ze dingen kunnen kopen, dat valt ook nu al te lezen.
Verder: het progamma begint op 1 januari. Het is evident dat ze niet midden in de winter hun hele kostje uit de grond zullen gaan trekken, tussen het beesten slachten door.
Ik voel "zelf al aan"?quote:Op donderdag 12 september 2013 19:54 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Nahh je voelt zelf al aan dat die gasten geen schep in de grond gaan zetten voor hun voortbestaan... Het gaat gewoon weer een Gouden Brother worden waar de grootste bek weer gaat winnen
Nah ja, tis maar dat we op dezelfde lijn zitten omtrent dit hier..quote:Op donderdag 12 september 2013 19:56 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik voel "zelf al aan"?
Da's geen kwestie van aanvoelen toch, dat ze midden in de winter niet alles zelf van het land gaan plukken?
Ohhw? nou al?quote:Op donderdag 12 september 2013 20:24 schreef Toverheks het volgende:
Zie het al helemaal voor me, iemand moet een kip slachten maar oh dat gaat gepaard met veel gegil en oh gossie zielig, en de dierenpartij komt er zelf aan te pas........denk al die RLS op een hoop dat het een mix wordt van wat we al gezien hebben en 2 kampen die tegen elkaar moeten gaan *spelen*
Nou het kan mij niet te snel 1 januarie worden.....wordt toch wel weer eens tijd dat Gert aan het werk gezet wordtom al die opgewonden users hier in de RLS in toom moet houden.
Gert is niet op te stoken , zal ik me aanmelden, alleen de tijd dat de RLS Utopia looptquote:Op donderdag 12 september 2013 20:29 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Die Blauwe opstoken om "ons" in toom te houwe...?
Heel goed van je om je aan te melden voor dat programma heksie.quote:Op donderdag 12 september 2013 20:31 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Gert is niet op te stoken , zal ik me aanmelden, alleen de tijd dat de RLS Utopia loopt
En met wel doel?quote:Op donderdag 12 september 2013 20:31 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Gert is niet op te stoken , zal ik me aanmelden, alleen de tijd dat de RLS Utopia loopt
quote:Op donderdag 12 september 2013 20:32 schreef pullup het volgende:
[..]
Heel goed van je om je aan te melden voor dat programma heksie.
Ja laten we vooral veel afwachten.. gezelligquote:Op donderdag 12 september 2013 20:40 schreef pullup het volgende:
Er komt vanzelf wel veel nieuw volk op af hier dus dat is afwachten hoe rustig het blijft dan
Maandenlang voorpret en speculaasjesquote:Op donderdag 12 september 2013 20:42 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Ja laten we vooral veel afwachten.. gezellig
Hoop niet dat Utopia tegen gaat vallen, en dat ze echt iets geleerd hebben van hoe het niet moet ( secret story)quote:Op donderdag 12 september 2013 20:40 schreef pullup het volgende:
Er komt vanzelf wel veel nieuw volk op af hier dus dat is afwachten hoe rustig het blijft dan
Tsja, je doet mee of je rot op, zo simpel is het...quote:Op donderdag 12 september 2013 20:45 schreef pullup het volgende:
[..]
Maandenlang voorpret en speculaasjes
Da's waar.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:59 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Trouwens zone waar dit spel gespeeld gaat worden is niet eens bekend.
Afgaande op die laatste regels denk ik dat het huis in Somalië staat. De winters zijn daar bjzonder zacht, maar veel groeien doet er ook niet behalve qat.quote:Vanaf het allereerste moment komen de deelnemers van Utopia er ook achter dat de weg naar hun ideale leven begint met overleven. Er is tenslotte nog vrijwel niets! Hoe gaan ze slapen? Er zijn geen bedden. Wat gaan ze eten? En hoe gaan ze überhaupt eten klaar maken, want er is geen keuken. Moet er geen WC komen en hoe gaan ze zich wassen? En: hoe blijven ze warm? Allemaal essentiële vragen waar direct antwoord op moet komen.
Er moeten dus onmiddellijk plannen komen voor vandaag, anders wordt hun verblijf in Utopia direct zeer onaangenaam. Er moet echter ook al worden nagedacht over de toekomst. Want: als het geldbedrag op is, dan is het ook echt op! De deelnemers moeten daarom zo snel mogelijk zelfvoorzienend worden en geld verdienen. Maar hoe doen ze dat? Hoeveel geld zetten ze direct in om in hun eerste behoefte te voorzien? En hoeveel investeren ze in zaken waarmee ze op de langere termijn inkomsten kunnen genereren?
Allemaal belangrijke beslissingen, belangrijke keuzes. Maar hoe gaan beslissingen überhaupt genomen worden? Wie neemt hierin het voortouw? Wie krijgt vertrouwen van de groep en wordt de leider? Komt er een leider? Hebben ze regels? En wat als iemand zich niet aan deze regels houdt? Krijgt de overtreder dan straf? Vergeet niet…er is helemaal niets…dus ook geen democratie en rechtsysteem!
Weet jij meer dan?quote:Op donderdag 12 september 2013 20:50 schreef beequeen het volgende:
Fijn om te lezen dat de deskundigen hun oordeel al klaar hebben.
Of niet natuurlijkquote:Op donderdag 12 september 2013 20:47 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Tsja, je doet mee of je rot op, zo simpel is het...
Ik weet net zoveel als jij. Het gaat meer om, als dit en dan dat. Ik ga er gewoon vanuit dat dit format nieuw is. Ik laat me graag verrassen en loop niet op de zaken vooruit.quote:
Leuker wordt het er niet op met dergelijk standpunt...quote:Op donderdag 12 september 2013 20:52 schreef beequeen het volgende:
[..]
Ik weet net zoveel als jij. Het gaat meer om, als dit en dan dat. Ik ga er gewoon vanuit dat dit format nieuw is. Ik laat me graag verrassen en loop niet op de zaken vooruit.
mooi toch? Feels like homecoming, dat het programma al afgezeken wordt terwijl het over ruim drie maanden pas begint.quote:Op donderdag 12 september 2013 20:50 schreef beequeen het volgende:
Fijn om te lezen dat sommige deskundigen hun oordeel al klaar hebben.
Jammer, het was mooi geweestquote:Op donderdag 12 september 2013 20:53 schreef Whipper het volgende:
Zo.. lange dag. Had er wel een goed gevoel over, maar helaas niet geworden. 'T is maar net wat ze zoeken natuurlijk.
Zeker wel eens tof om mee te maken! Het begon met het ondertekenen van een a4-tje. Als ik iets zou verklappen leggen ze me een boete van 10.000euries op.
Een diverse groep mede-aspirant-Utopianen?quote:Op donderdag 12 september 2013 20:53 schreef Whipper het volgende:
Zo.. lange dag. Had er wel een goed gevoel over, maar helaas niet geworden. 'T is maar net wat ze zoeken natuurlijk.
Zeker wel eens tof om mee te maken! Het begon met het ondertekenen van een a4-tje. Als ik iets zou verklappen leggen ze me een boete van 10.000euries op.
Jammer Whipper. Wat een belachelijke boete trouwens.quote:Op donderdag 12 september 2013 20:53 schreef Whipper het volgende:
Tsja, ik zeg maar even niks. Hoeft ook niet, toch?quote:Op donderdag 12 september 2013 20:54 schreef Gert het volgende:
mooi toch? Feels like homecoming, dat het programma al afgezeken wordt terwijl het over ruim drie maanden pas begint.![]()
haha, joh ze gaan echt geen geldboete geven voor zoiets hoor, en als ze dat wel proberen dan lacht een rechter ze uit. Maar goed, JdM zal morgen wel wat details melden bij Bertie.quote:Op donderdag 12 september 2013 21:03 schreef Whipper het volgende:
Wat een mensen daar trouwens. Waarom zou je hier in godsnaam aan meedoen als je kinderen hebt van nog geen 10jaar oud.![]()
Oh en ik heb Huub nog gezien, die is wel wat kilo's aangekomen zeg![]()
Weet overigens wel in welk land het zal gaan plaatsvinden. Maar gezien mogelijke geldboete zal ik dat maar even voor me houden. Wellicht dat John morgen op RTL4 antwoord daarop geeft
1,5? Je hebt je aangemeld en geld meegestuurd? Ik ben zelf dezelfde avond nog gebeld om op casting te komen. En alleen bij deze casting waren al zo'n 150 mensen. Wellicht hebben ze al genoeg.quote:Op donderdag 12 september 2013 21:13 schreef Nickoss het volgende:
Als je na 1,5 aanmelding niets gehoord hebt, dan word je waarschijnlijk niet uitgenodigd toch?
Ben enorm benieuwd naar meer informatie over het concept. Maar denk niet dat het zonder drank, muziek en gekkigheid gaat scoren.
Dan zit het mij wel gescheten.quote:Op donderdag 12 september 2013 21:19 schreef Whipper het volgende:
Dan ben ik bang dat je daar niet meer op hoeft te rekenen nee. Of gewoon de vragenlijst nog eens invullen.
Je weet nooit wie van Talpa hier meeleest natuurlijk. En ze hebben wel een papiertje met mijn handtekening, dus ben bang dat ik de broekpoeperd ben dan.quote:Op donderdag 12 september 2013 21:13 schreef Gert het volgende:
[..]
haha, joh ze gaan echt geen geldboete geven voor zoiets hoor, en als ze dat wel proberen dan lacht een rechter ze uit. Maar goed, JdM zal morgen wel wat details melden bij Bertie.
* wat is de eerste letter van het land?![]()
quote:Op donderdag 12 september 2013 21:28 schreef Whipper het volgende:
Zelfs Koeweit is nog mogelijk hoor
quote:Op donderdag 12 september 2013 21:24 schreef Whipper het volgende:
[..]
Je weet nooit wie van Talpa hier meeleest natuurlijk. En ze hebben wel een papiertje met mijn handtekening, dus ben bang dat ik de broekpoeperd ben dan.
De eerste letter van het land zit in elk geval in het woord arbeidsongeschiktheidsverzekering.
Nou hé.. heb ik toch iets verklapt...
Gelijk heb je hoor.quote:Op donderdag 12 september 2013 21:36 schreef Whipper het volgende:
Gewoon een gezonde jongen. Heb hem alleen zelf niet gesproken helaas![]()
Voor de rest hou ik mijn mond en wacht ik net zoveel in spanning af als jullie.
Zo is dat, Kill The Topic en doe je kop ook niet meer open dan hé? ...quote:Op donderdag 12 september 2013 21:36 schreef Whipper het volgende:
Gewoon een gezonde jongen. Heb hem alleen zelf niet gesproken helaas![]()
Voor de rest hou ik mijn mond en wacht ik net zoveel in spanning af als jullie.
Maar hoe origineel is het format? Ik vind het lijken opquote:Op donderdag 12 september 2013 13:05 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ze beginnen iig lekker op tijd met casten. Secret Story leek een haastklus.
Utopia zou best eens net als DGK een showcase voor internationale verkoop kunnen zijn. Nederland is in absolute kijkersaantallen eigenlijk te klein voor dure realitysoaps als BB maar in andere grotere landen loopt dat format nog steeds. Soms nog steeds razend succesvol maar vaak ook met een marktaandeel waar je in Nederland nauwelijks 400.000 kijkers zou scoren.
Als ze Yvon Jaspers maar thuislaat'n .quote:Op donderdag 12 september 2013 21:42 schreef Copycat het volgende:
Ik ga gewoon uit van een diverse groep, vol mensen, jong en oud, die van aanpakken en wanten weten. Geen halfzachte eitjes die janken om een afgebroken nagel of rantsoen.
Back to boer'n basic.
Die Roosvicee-teef. Gelukkig PO, dus dat komt goed.quote:Op donderdag 12 september 2013 21:51 schreef Lavenderr het volgende:
Als ze Yvon Jaspers maar thuislaat'n .
Vermakelijk idd...quote:Op donderdag 12 september 2013 21:54 schreef NoNickOne het volgende:
Net als Whipper helaas niet door, wel prima vermaakt overigens!Kan er verder inhoudelijk helaas weinig over vertellen i.v.m. clausule.
Huub is overigens wel een mooie brede boy geworden, ja.
Misschien heeft John de Mol er wel draaiende stoelen aan toegevoegd waardoor het toch weer helemaal nieuw is.quote:Op donderdag 12 september 2013 21:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar hoe origineel is het format? Ik vind het lijken op
http://en.wikipedia.org/wiki/Castaway_2000
Is er in dat geval dan wel iets om te verkopen?
En het is natuurlijk al wat langer geleden.quote:Op donderdag 12 september 2013 21:57 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Misschien heeft John de Mol er wel draaiende stoelen aan toegevoegd waardoor het toch weer helemaal nieuw is.
Ik had de titel wel eens gehoord. Nooit iets van gezien. Lijkt me best leuk.quote:Op donderdag 12 september 2013 22:03 schreef Disana het volgende:
[..]
En het is natuurlijk al wat langer geleden.
Ik heb destijds wel een paar keer gekeken. Wat ik me vooral herinner is dat het heel traag was allemaal. Vuur maken in de haard, dieren voeren, dagboek inspreken, vaart zat er niet in. Het werd ook niet opgeleukt door gescripte situaties en er waren geen streams. Zoiets zou ik nu ook best weer willen zien.quote:Op donderdag 12 september 2013 22:51 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik had de titel wel eens gehoord. Nooit iets van gezien. Lijkt me best leuk.
Ik ook, lekkere slow-tv zonder poespasjes met effectjes, flashbaskjes, Palmaatjes ...quote:Op vrijdag 13 september 2013 09:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb destijds wel een paar keer gekeken. Wat ik me vooral herinner is dat het heel traag was allemaal. Vuur maken in de haard, dieren voeren, dagboek inspreken, vaart zat er niet in. Het werd ook niet opgeleukt door gescripte situaties en er waren geen streams. Zoiets zou ik nu ook best weer willen zien.
Slow-TV, dat zijn dus streams.quote:Op vrijdag 13 september 2013 11:19 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik ook, lekkere slow-tv zonder poespasjes met effectjes, flashbaskjes, Palmaatjes ...
Streams maken het sowieso heel anders natuurlijk. Daarvan kun je niet verwachten dat het constant vuurwerk is, zeker niet als de mensen moeten afzien. Ik hoop alleen niet dat alles om ruzies en intriges gaat draaien, zoals bij sommige Robinsons het geval was. Laat maar mooi de ontberingen zien, dat is al boeiend genoeg.quote:Op vrijdag 13 september 2013 11:26 schreef Gert het volgende:
[..]
Slow-TV, dat zijn dus streams.
De dagelijkse uitzending moet wel een béétje swingend gebracht worden denk ik, met af en toe wat leuke cliffhangers e.d, wil het kijkers trekken en vasthouden. De kunst is om daarin een balans te vinden, en dát is een hele kunst.
En aangezien het op SBS wordt uitgezonden, zou ik er ook maar niet op rekenen dat het 'slow-TV' wordt. Hooguit zou het die kwalificatie verdienen omdat de uitzending steeds onderbroken wordt voor reclame.
Eensquote:Op vrijdag 13 september 2013 12:31 schreef Disana het volgende:
Laat maar mooi de ontberingen zien, dat is al boeiend genoeg.
Ik dacht hetzelfdequote:Op vrijdag 13 september 2013 13:06 schreef Lavenderr het volgende:
We horen niets van Benny. Zou die dan...
Effe tussendoor:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
quote:Op vrijdag 13 september 2013 18:56 schreef Copycat het volgende:
[..]
Effe tussendoor:Eric VloeimanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 13 september 2013 18:56 schreef Copycat het volgende:
[..]
Effe tussendoor:Nice!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wacht geduldig afquote:
quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:31 schreef LekkerSimpel het volgende:
Nu op RTL Late night, over Utopia.
Ja...eerst dat gelul van krabbe aanhorenquote:
Krijg er jeuk vanquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:13 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ja...eerst dat gelul van krabbe aanhoren
Zo boeiend ookquote:
Is dat zo?quote:
Wat moet ik me daarbij voorstellen?quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:21 schreef Disana het volgende:
'De buitenwereld kan wel naar binnen.'
Diensten die ze bestellen, zoals boodschappen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:28 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Ik hoop streams en camera'squote:Op vrijdag 13 september 2013 23:28 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Gesponsord? Dat het straks een groot reclameblok wordt.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:29 schreef Disana het volgende:
Diensten die ze bestellen, zoals boodschappen.
Dat hoop ik toch niet. Maar het is afwachten. Het klinkt wel interessant.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:30 schreef Copycat het volgende:
[..]
Gesponsord? Dat het straks een groot reclameblok wordt.
Tot snelquote:
We geven het in ieder geval een kans. Nu maar hopen op een goede, diverse, interessante groep en niet te veel platte sturing.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:31 schreef Disana het volgende:
Dat hoop ik toch niet. Maar het is afwachten. Het klinkt wel interessant.
Als die er niet zijn vraag ik mij altijd af hoe real zoiets isquote:
Ik ook, gewoon weer ouderwets gluren bij de *buren*quote:
Ja zo ietsquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:35 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Ik ook, gewoon weer ouderwets gluren bij de *buren*
Dat vond ik wel sterkquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:34 schreef spapaars het volgende:
Zo groot is het financiële risico.
[ afbeelding ]
Ik dacht dat ie vroeg, hoe groot is je penisquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:34 schreef spapaars het volgende:
Zo groot is het financiële risico.
[ afbeelding ]
Hij zei oa dat het 24/7 te volgen isquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:38 schreef Lavenderr het volgende:
Maar ik heb helemaal niets gehoord over streams.
Oh! Dat heb ik gemist. Dus toch streams. Fijn!quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:39 schreef Laysa het volgende:
[..]
Hij zei oa dat het 24/7 te volgen is
Wat ik begreep, geen streams, maar alleen een app voor je telefoon/tabletquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:38 schreef Lavenderr het volgende:
Ik ook niet. alleen dat het 24/7 door gaat een jaar lang!quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:38 schreef Lavenderr het volgende:
Met nieuwsberichten en gemonteerde filmpjes?quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:39 schreef HiDiHo het volgende:
Wat ik begreep, geen streams, maar alleen een app voor je telefoon/tablet
Ik denk het...en misschien iets zodat je kunt stemmenquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:44 schreef Copycat het volgende:
[..]
Met nieuwsberichten en gemonteerde filmpjes?
Huh?quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:39 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Wat ik begreep, geen streams, maar alleen een app voor je telefoon/tablet
Dat klinkt toch minder. Niet dat ik verwacht zelf te gaan streamen. Word ik veel te hyper vanquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:46 schreef HiDiHo het volgende:
Ik denk het...en misschien iets zodat je kunt stemmen
Was eerder gezegt ergensquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:49 schreef Gert het volgende:
[..]
Huh?
Zei JdM dat of heb je dat ergens anders uit begrepen?
Een app is overigens vaak een verkapte browser, waar binnen je prina streams kan uitzenden.
Hmm.. vaag.quote:
Ik hoop hetquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:54 schreef Gert het volgende:
[..]
Hmm.. vaag.
Ik voeg er nog(maals) wat vaags aan toe: een betrouwbare bron die niet met naam genoemd wil worden meldt dat er streams komen. Ja, eerst zien dan geloven, maar ga er voorlopig maar vanuit dat ze er komen.
dan komen ze gewoon.....quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:54 schreef Gert het volgende:
[..]
Hmm.. vaag.
Ik voeg er nog(maals) wat vaags aan toe: een m.i. betrouwbare bron die nog niet met naam genoemd wil worden meldt dat er streams komen. Ja, eerst zien dan geloven, maar ga er voorlopig maar vanuit dat ze er komen.
Hoef je niet terug te kijken, dat was idd wat-ie zei.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:43 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Ik ook niet. alleen dat het 24/7 door gaat een jaar lang!
Misschien nog maar eens terug kijken, wat hij nou daadwerkelijk zei.
Daar gaan we dan maar vanuit!quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:54 schreef Gert het volgende:
[..]
Hmm.. vaag.
Ik voeg er nog(maals) wat vaags aan toe: een m.i. betrouwbare bron die nog niet met naam genoemd wil worden meldt dat er streams komen. Ja, eerst zien dan geloven, maar ga er voorlopig maar vanuit dat ze er komen.
Precies, Huub hdnnmngww zal het toch wel weten?quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:54 schreef Gert het volgende:
[..]
Hmm.. vaag.
Ik kan me vergissen, maar ik heb JdM duidelijk horen zeggen dat het 24/7 te volgen is met één uitzending per dag.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:54 schreef Gert het volgende:
[..]
Hmm.. vaag.
ja maar waar is het 24 te volgen, misschien betaald ergens, en heb er wel een paar euro per maand voor overquote:Op zaterdag 14 september 2013 00:05 schreef LekkerSimpel het volgende:
[..]
Ik kan me vergissen, maar ik heb JdM duidelijk horen zeggen dat het 24/7 te volgen is met één uitzending per dag.
Correct me if I'm wrong.
Hij zei dat het project 24/7 doorging, dat het al die tijd te volgen zou zijn zei hij niet specifiek, volgens mij.quote:Op zaterdag 14 september 2013 00:05 schreef LekkerSimpel het volgende:
[..]
Ik kan me vergissen, maar ik heb JdM duidelijk horen zeggen dat het 24/7 te volgen is met één uitzending per dag.
Correct me if I'm wrong.
JdM zei het zo, dat het 24/7 doorgaat, maar Gert heb zijn bron hdngww nog.quote:Op zaterdag 14 september 2013 00:05 schreef LekkerSimpel het volgende:
[..]
Correct me if I'm wrong.
Nee. Auteursrechten geblokkeerd voor me land. Video is van Rtl.quote:
Ja...alles van RTL tegenwoordigquote:Op zaterdag 14 september 2013 00:35 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Nee. Auteursrechten van het land.
Had je deze geupload naar you tube?quote:Op zaterdag 14 september 2013 00:36 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ja...alles van RTL tegenwoordig
Geblokkeerd in Nederland
jaquote:Op zaterdag 14 september 2013 00:36 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Had je deze geupload naar you tube?
Ah zo. dacht misschien van eigen opname.quote:
Dat jij je druk maakt over de streams, je zit zelf een jaar aan de andere kant van de camera.quote:
Ik begreep dat ze al duizenden aanmeldingen hadden. Als ze nou zonder kandidaten hadden gezeten had ik mij wel opgeofferdquote:Op zaterdag 14 september 2013 00:41 schreef LekkerSimpel het volgende:
[..]
Dat jij je druk maakt over de streams, je zit zelf een jaar aan de andere kant van de camera.
Toch?
Ook een geldbedrag toch? Ik weet alleen niet meer hoeveel!quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:20 schreef Gert het volgende:
15 deelnemers
Telefoon
Electriciteit
2 koeien
20 kippen
Lekke loods
1.5 Ha grond
De 'Utopianen' mogen niet naar buiten, er mogen wel mensen naar binnen.
Het is ook geen volledige opsomming. Ik was aan het mee-typen tijdens het interview.quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:02 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ook een geldbedrag toch? Ik weet alleen niet meer hoeveel!
En toch heb ik het echt horen zeggen...zo tussen neus en lippen door, heel snelquote:Op zaterdag 14 september 2013 11:42 schreef Gert het volgende:
[..]
Het is ook geen volledige opsomming. Ik was aan het mee-typen tijdens het interview.
Er ontbreekt wel meer in dat lijstje. Zo hebben de bewoners ook de beschikking over een waterleiding.
Laysa, volgens mij is gisteren niets gezegd over de hoogte van het geldbedrag voor de winnaar hoor!
25K lijkt me ook een beetje weinig. Dat is krap een modaal jaarsalaris.
Kan hoor! Maar dan moet het wel echt héél snel zijn geweest. Misschien schaamde hij zich wel een beetje voor de krenterigheid.quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:43 schreef Laysa het volgende:
[..]
En toch heb ik het echt horen zeggen...zo tussen neus en lippen door, heel snel
Jeroen en Martijn zullen hier wel hun eigen verklaring voor hebben.quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:48 schreef Scrutinizer het volgende:
RTL Late Night had trouwens gisteravond de hoogste kijkcijfers in haar bestaan. Een teken aan de wand?
quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:52 schreef Gert het volgende:
[..]
Jeroen en Martijn zullen hier wel hun eigen verklaring voor hebben.
Volgens mij niet. Maar eigenlijk maakt het me niet uit, ik ga er toch niet naar kijken.quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:52 schreef Copycat het volgende:
Is De Man met de Hamer ook een remake van een Amerikaans succesnummer?
Dit dus, klaar.quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:47 schreef Scrutinizer het volgende:
Die 25.000 in kas was het bedrag voor de deelnemers om een bestaan op te bouwen. Ze zullen daarvoor in eerste instantie voedsel, bouwmateriaal, zaaigoed e.d. van moeten kopen om te kunnen overleven.
Hij heeft het wel over dat geld, alleen in een andere context.quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:04 schreef Laysa het volgende:
Nah even het stuk van John de mol terug gekeken en nu hoor ik idd ook niks over een geldbedrag
zo is het maar net, retteketet.quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:20 schreef Laysa het volgende:
Ja ik heb het verkeerd begrepen...kan gebeuren
Hoe was jouw screening?quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:35 schreef iBenny het volgende:
Die 25.000 euro in een kas moeten ze niet doen. Daar gaat het concept al de mist in. Een Utopia heeft helemaal niet zoiets als geld nodig. Op deze manier wordt daar nu al waarde aan gehecht en dat moet helemaal niet de bedoeling zijn. Laat de deelnemers maar bepalen waar waarde aan gehecht wordt. (De koeien worden nu bijvoorbeeld al gedowngrade door het bestaan van geld.) Pas dan kun je pas écht een Utopia opbouwen.
stickers en posters op de omheining, bumpers in de streams, mensen die het gebied kunnen betreden. Er zijn zat andere mogelijkheden voor sponsoren.quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:40 schreef Copycat het volgende:
[..]
Hoe was jouw screening?
Ben het verder helemaal met je eens. Maar mensen zullen wel moeten roken en zulks. En sponsoren moeten hun televisiemomentjes krijgen.
om te handelen heb je helemaal geen geld nodig. Kippen leggen eieren. Eieren zijn weer voor andere dingen te ruilen of andere er zijn dingen mee te maken.quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:49 schreef Scrutinizer het volgende:
Zonder geld hebben ze behalve eieren en melk niets te eten, geen materiaal om een dak te repareren of een bed te timmeren, geen voer voor de dieren, geen zaad om te planten ... Dan is het programma gauw afgelopen en maakt Peter Nuninga, met als beroep begrafenisondernemer, ook nog een goede kans op deelname.
Lastig hoor want de mensen moeten voor die hand- en spandiensten naar hun toekomen. Ze kunnen niet zelf de deuren langs om zich aan te bieden.quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:52 schreef Copycat het volgende:
Hand- en spandiensten en in natura.
Misschien is het wat veel maar ze hebben echt vrijwel niets, ze zullen er ook nog eens een redelijk comfortabel onderkomen voor 15 mensen, 2 koeien en 10 kippen van moeten maken.quote:Het blijft een dilemma, maar zonder tweeduizend euro per maand zou het imo wel spannender zijn. Eerst maar eens zien wat er tegenover dat geld staat.
Probleem is dat ze midden in de winter starten. Die 10 kippen leggen niet genoeg eieren per dag om 15 mensen van te voeden.quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:57 schreef iBenny het volgende:
[..]
om te handelen heb je helemaal geen geld nodig. Kippen leggen eieren. Eieren zijn weer voor andere dingen te ruilen of andere er zijn dingen mee te maken.
Wees creatief met de spullen die je hebt.
We laten ons in de huidige samenleving al te veel beperken door geld. Hebben we helemaal niet nodig. Bouw een zelfvoorzienende samenleving, heb je veel meer aan...
Hoe hebben mensen zich (heeeeeel) vroeger gered in de winter? Door met 25.000 euro te smijten en dingen te kopen in de supermarkt die toen nog niet bestond?quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:00 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Probleem is dat ze midden in de winter starten. Die 10 kippen leggen niet genoeg eieren per dag om 15 mensen van te voeden.
Die winter werd heel vroeger vooraf gegaan door honderden lentes, zomers en herfsten. Hier moet een leven opgebouwd worden dat start in de winter, dat is een groot verschil.quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:08 schreef iBenny het volgende:
[..]
Hoe hebben mensen zich (heeeeeel) vroeger gered in de winter? Door met 25.000 euro te smijten en dingen te kopen in de supermarkt die toen nog niet bestond?
In januari? Kunnen ze (of jullie?quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:08 schreef iBenny het volgende:
[..]
Hoe hebben mensen zich (heeeeeel) vroeger gered in de winter? Door met 25.000 euro te smijten en dingen te kopen in de supermarkt die toen nog niet bestond?
Breek die gammele en kapotte hut af, bouw het opnieuw op, verbrand het rotte spul, gebruik het vuur voor de eieren en melk... Ruil/deel dat gene wat je brouwt/hebt. Komt geen euro bij kijken en je bent meteen al 5 stappen vooruit.
Als je niet eet ga je dood, als je een kip of een koe niet voert gaat-ie dood.quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:13 schreef iBenny het volgende:
Jij ziet 15 mensen die gevoed moeten worden. Ik zie 15 mensen die moeten samenwerken om verder te gaan, want stilzitten is geen optie.
En dat is juist het mooie... Al die 15 mensen hebben een andere manier van denken en kijken er dus ook op een andere manier tegenaan. Dat helpt het programma ook verder, want geheid dat er ruzies en discussies komen.
dan heb je tenminste vlees... Kun je ook weer ruilen of etenquote:Op zaterdag 14 september 2013 14:16 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Als je niet eet ga je dood, als je een kip of een koe niet voert gaat-ie dood.
Dat is wel erg korte termijn-denken.quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:17 schreef iBenny het volgende:
dan heb je tenminste vlees... Kun je ook weer ruilen
Aan een dier dat sterft van de honger zit niet erg veel vlees. Zelf geslacht vlees mag je in Nederland niet verhandelen/ruilen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:17 schreef iBenny het volgende:
[..]
dan heb je tenminste vlees... Kun je ook weer ruilen of eten
Om direct door je lachende mede-Utopianen in het verdomhoekje te worden gesmeten, is dat inderdaad de slimste aanpak.quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:20 schreef iBenny het volgende:
Ik denk dat je het best kan beginnen met "of jullie luisteren of de koe is van mij"
Vroeger konden mensen zich terdege voorbereiden op de naderende winter. En dan nog gingen er vroeger veel mensen dood van kou en honger. Een Utopia was het niet in de plaggenhut, hartje winter.quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:08 schreef iBenny het volgende:
[..]
Breek die gammele en kapotte hut af, bouw het opnieuw op, verbrand het rotte spul, gebruik het vuur voor de eieren en melk... Ruil/deel dat gene wat je brouwt/hebt. Komt geen euro bij kijken en je bent meteen al 5 stappen vooruit.
slacht iemand anders het en verkoop ik het. Ook goed...quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:21 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Aan een dier dat sterft van de honger zit niet erg veel vlees. Zelf geslacht vlees mag je in Nederland niet verhandelen/ruilen.
Pas maar op dat iBenny je niet verkoopt.quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:39 schreef Aponi het volgende:
Ik heb dinsdag de casting en weet ondertussen natuurlijk meer dan de mensen die eerder de casting hebben gehad. Ik heb alleen nog geen nadere info gehad, vind dat wel lang duren. Ik weet dat je niets mag zeggen; blijkbaar ook niet of je wel of niet door bent. (Benny?)
Ik vraag me af of je gebruik mag maken van je tv bekendheid, want dan kun je gewoon een oproep doen om gratis slaapzakken e.d. af te leveren aan de poort.... of gelijk een computer aanschaffen zodat je marktplaats af kunt struinen naar goedkope muk, zoals een allesbrander of zo...
Vraag me ook af wat je mee mag nemen aan persoonlijke spullen. Ik heb gewoon een veel leuker hoofd op tv als ik mijn lenzen in doe... maar of die mee mogen? En als vrouw zijnde heb ik natuurlijk een 'maandelijks' probleempje :-)
With some fava beans and a nice chianti.quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:47 schreef Aponi het volgende:
Gaat niet lukken als ik hem eerst opeet.... dat is pas baanbrekend tv
mijn koe pakt je wel terug...quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:47 schreef Aponi het volgende:
Gaat niet lukken als ik hem eerst opeet.... dat is pas baanbrekend tv
Streams bij de verwarming en een warme kop choco. Ik zie het wel voor me.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:01 schreef Scrutinizer het volgende:
Nog drieënhalve maand ... Ik geloof dat FOK! er wel aan toe is.
Karbonades? Ven een koe?quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:11 schreef Aponi het volgende:
Of anders elektrocuteer ik jouw koe met die 2 draadjes elektriciteit, hebben we gelijk genoeg karbonades voor de eerste week, gebakken en al
Halal-karbonadesquote:
Ik hoop nu al dat je erin komt.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:19 schreef Aponi het volgende:
Soms is je dom voordoen ook een hele handige tactiek
quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:24 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik hoop nu al dat je erin komt.
22. Jij?quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:25 schreef Aponi het volgende:
Ik heb er zin in!!! Maar goed, eerst die lui nog overtuigen dinsdag. Mag ik vragen hoe oud je bent, Benny (mocht jij al door zijn)
dat zei John inderdaad ook tussen neus en lippen doorquote:Op zaterdag 14 september 2013 15:25 schreef michel055 het volgende:
http://www.omroepwest.nl/(...)jk-naar-scheveningen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |