Geen idee eigenlijk, maar ik zou zeggen van wel. Debian is de geprefereerde distro voor de Raspberry Pi en Ubuntu heeft behoorlijk wat werk zitten in Ubuntu Touch voor ARM.quote:
Omdat je het leuk vind. Zo niet, niet aan beginnen idd.quote:Ik vind windows overigens gewoon t allerfijnste werken. En waarom zou ik moeite doen om een ander os te leren als ik tevreden ben met windows?
Het is in feite een 21" Android tablet. Tablets van dat formaat zijn er niet/nauwelijks.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:58 schreef Woods het volgende:
Is dit wat?
http://tweakers.net/nieuw(...)d-voor-379-euro.html
[ afbeelding ]
Hebben hier een Dell AiO staan in (thuis)kantoor. Geen low-specs maar gewoon prima specs om jaren vooruit te kunnen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:01 schreef KomtTijd... het volgende:
Ja je wilt 'm wel laten staan lijkt me. Ik denk met all-in-ones ook altijd aan "bepaalde mensen" die zo'n ding in de keuken of naast de strijkplan zetten ofzo. Maar stiekem ken ik niemand die dat heeft of daar 400 euro voor over zou hebben.
Totaal niet interessant op zo'n ding. Gaat waarschijnlijk heel erg veel tijd in zitten om het stabiel te laten werken als het al stabiel gaat werken.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:27 schreef KomtTijd... het volgende:
Eerste wat je doet is natuurlijk Ubuntu erop zetten.
Klopt, mensen roepen vaak dat een zelfbouw pc goedkoper is, maar vergeten over het algemeen de prijs van een scherm en windowslicentie mee te rekenen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:13 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Hebben hier een Dell AiO staan in (thuis)kantoor. Geen low-specs maar gewoon prima specs om jaren vooruit te kunnen.
Voor gemiddeld gebruik is dat uitstekend.
Mooi de kast en bijbehorende kabelzooi weg.
Heeft in principe genoeg aan 1 kabel (stroom) maar staat hier met 2 (ethernet). Scheelt minstens 2 kabels (en daar staat ook nog een printer, router en NAS dus elke kabel minder is meegenomen).
En prijs was ook concurrerend voor een vaste PC + monitor + toetsenbord/muis.
Zat voor die prijs zelfs een touchscreen in wat we heel af en toe ook nog gebruiken; maar die hadden ze wat mij betreft mogen houden en vervangen hebben voor een SSD of hybride schijf.
Niet dat dat ding i.c.m. W8 niet al razendsnel opstart.
Als je volledig legaal wil en je wil Windows 8, complete Office dan ben je idd al ruim ¤180 kwijt. Dat is voor instap-PC als zo'n beetje op/over de helft.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:49 schreef KomtTijd... het volgende:
Klopt, mensen roepen vaak dat een zelfbouw pc goedkoper is, maar vergeten over het algemeen de prijs van een scherm en windowslicentie mee te rekenen.
Die heb je misschien niet in alle gevallen nodig, maar voor de gemiddelde huis-tuin-en-keuken gebruiker is het gewoon een totaalpakket.
Snelquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 20:10 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Als je volledig legaal wil en je wil Windows 8, complete Office dan ben je idd al ruim ¤180 kwijt. Dat is voor instap-PC als zo'n beetje op/over de helft.
Maar wat ik daar bedoelde was dat de AiO die wij hebben concurrend/gelijk geprijsd was met een (kant en klaar) desktop PC met los scherm en toestenbord/muis. Daarmee was de keus snel gemaakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 20:11 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Snel!?
Ouch.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar als ik het op dit moment nog eens naar kijk. Dan had ik de keus nu wél snel gemaakt.
Ja windows 80 euro, redelijk scherm 150 euro, heb je t.o.v. dit apparaat nog 150 euro euro over voor een kast, voeding, moederbord, processor en geheugen. En dan heb je nog niet die bling-bling factor. Wat dat betreft is de keuze voor Android en ARM helemaal niet gek.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 20:10 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Als je volledig legaal wil en je wil Windows 8, complete Office dan ben je idd al ruim ¤180 kwijt. Dat is voor instap-PC als zo'n beetje op/over de helft.
Maar wat ik daar bedoelde was dat de AiO die wij hebben concurrend/gelijk geprijsd was met een (kant en klaar) desktop PC met los scherm en toestenbord/muis. Daarmee was de keus snel gemaakt.
Niet? Ik zou dat juist rete-interessant vinden. Zou voor mij absoluut een criterium zijn om zo'n ding aan te schaffen. Voorlopig zie ik me dat sowieso niet doen (dan eerder een tablet waar ik ubuntu op kan draaien), maar ik zou het absoluut aandurven om het te proberen!quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:32 schreef Dimens het volgende:
[..]
Totaal niet interessant op zo'n ding. Gaat waarschijnlijk heel erg veel tijd in zitten om het stabiel te laten werken als het al stabiel gaat werken.
Die tijd heb ik wel weer gehad. Vroeger vond ik dat nog wel leuk, Tweaken e.d. Nu wil ik het een keer instellen en heb ik het liefst dat het gewoon werkt zonder dat ik er problemen mee heb.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 20:43 schreef KomtTijd... het volgende:
Niet? Ik zou dat juist rete-interessant vinden. Zou voor mij absoluut een criterium zijn om zo'n ding aan te schaffen. Voorlopig zie ik me dat sowieso niet doen (dan eerder een tablet waar ik ubuntu op kan draaien), maar ik zou het absoluut aandurven om het te proberen!
same here. Daarom nu een iPhone ipv een Android toestel.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:46 schreef Dimens het volgende:
[..]
Die tijd heb ik wel weer gehad. Vroeger vond ik dat nog wel leuk, Tweaken e.d. Nu wil ik het een keer instellen en heb ik het liefst dat het gewoon werkt zonder dat ik er problemen mee heb.
dat heb ik in princiepe ook, maar wil de tweak mogelijkheid altijd openhouden...quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:46 schreef Dimens het volgende:
[..]
Die tijd heb ik wel weer gehad. Vroeger vond ik dat nog wel leuk, Tweaken e.d. Nu wil ik het een keer instellen en heb ik het liefst dat het gewoon werkt zonder dat ik er problemen mee heb.
windows haalt hier de print driver gewoon uit windows update...quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:30 schreef KomtTijd... het volgende:
Weinig problemen met Android hoor.
Over windows gesproken. Wil je wat printen, moet je weer op internet op zoek naar drivers enzo![]()
Ok, redelijk snel gevonden, kies je voor de "basic driver" want ik hoef al die bloatware er niet bij, krijg je alsnog een download van 87,3 MBEn dan heb je een installer die de daadwerkelijke driver nog moet downloaden.
En daar nu al dik 10 minuten mee bezig is
ja, die drivers zijn echt een ramp..quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |