GSM-R is ook wel heel erg belangrijk. Die regels waar wij over klagen zijn de kleine die het zo moeilijk maken..quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:16 schreef Sandrvich het volgende:
Geen idee of het hier als is langsgekomen, maar we zitten hier soms al flink te zeiken op het regeltjesgezeik van ProRail en NS, maar in Noorwegen kunnen ze er ook wat van: Vanochtend heeft tussen 09h00 en 11h30 geen enkele trein in Noorwegen gereden als gevolg van een GSM-R storing.
Bron; http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.11233044
Post Utrecht heeft ook al wel eens 2,5 uur platgelegen omdat GSM-R-Voice was gecrasht... sta je dan, in Maarssen op het perron, met een paar honderd man.quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:16 schreef Sandrvich het volgende:
Geen idee of het hier als is langsgekomen, maar we zitten hier soms al flink te zeiken op het regeltjesgezeik van ProRail en NS, maar in Noorwegen kunnen ze er ook wat van: Vanochtend heeft tussen 09h00 en 11h30 geen enkele trein in Noorwegen gereden als gevolg van een GSM-R storing.
Bron; http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.11233044
Je kunt wel veel meer doekoes van je vervoerders vragen omdat je spoor nooit meer stuk gaat in plaats van dat het constant op zn reet ligt overal zoals nuquote:Op dinsdag 10 september 2013 19:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik denk dat je je daarin vergist. Wisseltongen en puntstukken slijten gelijktmatig als bij een normaal wissel, immers verandert niet de functie, slechts een deel van de constructie. Daarbij lijkt mij dat dit lastiger onderhouden is waardoor duurder. Daar gaat alweer een deel van je winst.
En bij ERTMS is het verplicht toch vanwege contact met RBC?quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:21 schreef James1988 het volgende:
Het is niet geheel onbelangrijk, maar een machinist zou zonder ook nog moeten kunnen rijden, lijkt me.
Level 2 werkt sowieso niet meer zonder GSM-Rquote:Op dinsdag 10 september 2013 19:23 schreef b2py het volgende:
[..]
En bij ERTMS is het verplicht toch vanwege contact met RBC?
Vrij kansloze line-of-play als je het mij vraagt: Zo'n DVIS zegt "we hebben meer informatie nodig om te kunnen beoordelen of de trein veilig is."quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:28 schreef b2py het volgende:
AnsaldoBreda eist toelating Fyra V250 op Belgisch spoor
België geeft voorlopig geen toestemming om met de V250, oftewel de Fyra, te rijden op het Belgische spoor. De fabrikant van de trein, het Italiaanse AnsaldoBreda, had daar in een brief om verzocht. Maar de Dienst Veiligheid in Interoperabiliteit van de Spoorwegen in België (DVIS) heeft eerst extra informatie nodig om een oordeel te kunnen vellen, liet de dienst dinsdag weten. Tegen dat besluit heeft AnsaldoBreda bezwaar aangetekend.
Zolang ze die italianen maar dwars zittenquote:Op dinsdag 10 september 2013 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vrij kansloze line-of-play als je het mij vraagt: Zo'n DVIS zegt "we hebben meer informatie nodig om te kunnen beoordelen of de trein veilig is."
AB zegt "Nee dat moet je beoordelen op de info die je nu hebt"
DVIS zegt "Okee dan niet"
twitter:SenV_Rotterdam twitterde op dinsdag 10-09-2013 om 19:32:41Straks in 112 Ooggetuigen op RTL 5 een stuk over de steekpartij op #Rotterdam CS vorige week.. @NS_online retweet? reageer retweet
S&V is een aparte tak binnen NS, die retweeten we niet.twitter:NS_online twitterde op dinsdag 10-09-2013 om 19:38:00@SenV_Rotterdam RT doen we helaas niet, we gebruiken het account toch vooral informatief. Wel dank voor het delen. ^KJ reageer retweet
als ze in de plees het magneetje bij de toiletrolhouder al op de goede plaats hangen kunnen ze het ding al nieuw en verbeterd noemenquote:Op dinsdag 10 september 2013 19:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Zolang ze die italianen maar dwars zitten
Ik ben stiekem wel erg benieuwd naar 'The New V250'. Misschien is die wel cooler, ofzo
je weet toch wel dat Nick en Simon veel belangrijker zijn. Zij kunnen perfect de producten aan de man brengenquote:Op dinsdag 10 september 2013 19:43 schreef James1988 het volgende:
Onzin over Nick en Simon wel retweeten, maar iets van S&V niet?
Wij zijn van onszelf zo verschrikkelijk interessant, wij zijn veel te goed om troep van anderen te retweeten. Tenzij het ons uitkomt natuurlijkquote:Op dinsdag 10 september 2013 19:39 schreef b2py het volgende:
twitter:SenV_Rotterdam twitterde op dinsdag 10-09-2013 om 19:32:41Straks in 112 Ooggetuigen op RTL 5 een stuk over de steekpartij op #Rotterdam CS vorige week.. @NS_online retweet? reageer retweet
S&V is een aparte tak binnen NS, die retweeten we niet.twitter:NS_online twitterde op dinsdag 10-09-2013 om 19:38:00@SenV_Rotterdam RT doen we helaas niet, we gebruiken het account toch vooral informatief. Wel dank voor het delen. ^KJ reageer retweet
Correct. De voordelen van GSM-R vallen weg.quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:28 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Level 2 werkt sowieso niet meer zonder GSM-R
Maar zonder GSM-R kun je toch ook geen algemene alarmoproep meer ontvangen?
Ook de reden waarom het KPN netwerk altijd zo lekker werkt in de buurt van het spoorquote:Op dinsdag 10 september 2013 19:46 schreef MTL het volgende:
[..]
Correct. De voordelen van GSM-R vallen weg.
Echter, als de trein tijdens de rit een probleem krijgt met het GSM-R netwerk kan er overgeschakeld worden op het normale telefoonnetwerk van KPN. De voordelen vallen dus (als eerder genoemd) weg, maar de treinen mogen wel gewoon doorrijden omdat ze via het KPN netwerk gewoon nog te bereiken zijn.
Asjeblieftzeg..quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
gekke AnsaldoBreda ook....
ik eis de toelating van Plan T, Plan V en duwtrek/stam op de lijn alkmaar-amsterdam
nah, af en toe heb ik problemen met het bereik als ik onderweg ben en in een Arriva GTW zit.quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Ook de reden waarom het KPN netwerk altijd zo lekker werkt in de buurt van het spoor
Zie ook een paar posts terugquote:Op dinsdag 10 september 2013 19:08 schreef b2py het volgende:
Per december gaat er nog een extra retour Amsterdam <-> Brussel plaatsvinden, bovenop de al extra aangekondigde verhoging per 7 oktober.
Bron en meer
"Zeg Truus, dit is wel een heel grote parkeerplaats!"quote:Op dinsdag 10 september 2013 20:30 schreef Hoog_groen het volgende:
Auto in het spoor tussen Zwolle en Meppel.
Goed sturen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 20:40 schreef Peter het volgende:
Hoe wijk je uit met een trein?
Met je lasso het wissel 100 meter verder omtrekken oid?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |