quote:Jazz Jackrabbit is een computerspel voor de pc uit 1994, geproduceerd door Epic MegaGames. Het spel is geschreven in Turbo Pascal 7.0 door de Nederlandse programmeur Arjan Brussee en bedacht door Cliff Bleszinski. Het spel was zo populair dat er in 1998 een vervolg, Jazz Jackrabbit 2, werd gemaakt.
Van het spel bestaan verschillende versies. Allereerst was er de sharewareversie die bestond uit één aflevering. Een aflevering bestond uit drie werelden, elk onderverdeeld in twee levels en een 3D-bonuslevel. Verder zat er in iedere aflevering nog één geheim level dat bereikt kon worden door te schieten op een rood bord met een geel vraagteken. De aflevering eindigt met een Guardian level.
De commerciële versie bestond uit zes afleveringen, welke op twee diskette's werd verkocht. Later werd nog een CD-versie uitgebracht met daarop alle zes afleveringen plus nog drie. Eind 1994 en eind 1995 werden ook twee kerstversies gemaakt, die allebei shareware waren. De eerste, Christmas Edition, bestond uit drie levels, drie 3D-bonuslevels en een goed verstopt geheim level. De tweede, Holiday Hare '95, had twee werelden met elk twee levels, twee 3D-bonuslevels en 1 geheim level in de eerste wereld.
Over de hele wereld zijn nog meer versies gevonden, zoals een cd met alleen de aflevering 'Ballistic Bunny' erop
Dagenlang gespeeld vroegerquote:
hou gewoon op man, rare snuitquote:Op dinsdag 10 september 2013 14:50 schreef Yreal het volgende:
Hoe kun je nou klagen over de graphics van 20 jaar geleden?
bazen spelquote:
Uber game.quote:
Nooit van gehoord. Een illustrerende pic zou wonderen doen.quote:
Herstel: Ik hoorde iemand die een poging deed mijn naam te noemenquote:Op dinsdag 10 september 2013 14:58 schreef Vleermuisspin het volgende:
[..]
Nee hij zei Jacket Jazzrabbit, oen
"die"?quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:18 schreef HaywoodJablome het volgende:
ik kan er niks aan doen, ik moet altijd aan die vibrator denken als ik het woord jackrabbit hoor
ja, 'die', aangezien jackrabbit de naam van dat ding is.quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:00 schreef H.FR het volgende:
[..]
"die"?
Volgens mij ben je de enige, of de rest durft het niet toe te geven.
Ja, dat snapte ik, maar ik bedoelde het meer als in: is dat zo'n bekend 'type' (?) vibrator/dildo dan?quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:02 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
ja, 'die', aangezien jackrabbit de naam van dat ding is.
ik denk bijvoorbeeld niet aan de Tarzan, om maar een zijstraat te noemen.
volgens mij noemen ze hem meestal bij zijn koosnaampje, de rabbitquote:Op dinsdag 10 september 2013 15:15 schreef H.FR het volgende:
[..]
Ja, dat snapte ik, maar ik bedoelde het meer als in: is dat zo'n bekend 'type' (?) vibrator/dildo dan?
Als ik google op jackrabbit krijg ik alleen maar hazen + een paar jazz jackrabbit plaatjes.
Zekerquote:Op dinsdag 10 september 2013 15:15 schreef JazzJackrabbit het volgende:
Blijft een gigantisch bazenspel
Aha. Weer wat geleerd!quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:16 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
volgens mij noemen ze hem meestal bij zijn koosnaampje, de rabbit
ik heb er zelf trouwens geen, want die dingen zijn stervensduur.
quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:31 schreef Zhano het volgende:
Inb4 DarkSonic2 rageeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
I AM PSYSCHISHSSI!!quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:32 schreef DarkSonic2 het volgende:
Je speelt de allereerste versie, die is niet goed. Tegenwoordig is er JJ2+ met heel veel nieuwe features.
Dude, wtf.quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:26 schreef BoefB2 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bazenspel 1 en 23d versie nooit gespeeld
En die shareware versies
quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:16 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Jazz Jackrabbit lul. Geweldig spel
quote:Op dinsdag 10 september 2013 16:11 schreef LethalNinja het volgende:
kut OP gered, 't was of een slotje of een remake. Uit respect voor één van de beste side scrolling shooters koos ik voor het tweede
Ontdekt via een demo cd rom in zo'n games tijdschrift voor kinderen. En ik wist niet hoe snel ik de volledige versie moest kopenquote:
Je had veel user levels, je had online multiplayer en je had wat expansions. Je kan dit volgens mij allemaal gratis downloaden tegenwoordig. Dus legaal enzulksquote:Op dinsdag 10 september 2013 16:17 schreef frumslegnulk het volgende:
Die heb ik echt grijs gespeeld. Ik overwoog op een gegeven moment serieus om m'n echte konijn groen te verven. En de muziek is geniaal. Alleen jammer dat JJ 2 niet zo uitgebreid was als 1 (qua hoeveelheid levels), als ze het aantal levels hadden verdrievoudigd was het nog vetter geweest
Muaa is vooral Alexander Brandon die mooie muziek maakt. Ook gewerkt aan die van Unreal, UT99, Deus Ex etcquote:Op dinsdag 10 september 2013 19:14 schreef VRIDZ het volgende:
Lang geleden dat ik dit gespeeld heb, voor zover ik me kan herinneren was het idd wel tof spel! En muziek bij games van Epic is altijd dik!
Van de spellen die je opnoemt, ken ik alleen Unreal / UT (ofja, die heb ik zelf ook gespeeld). Maar ik doelde meer op de oudere games van ze, oa Epic Pinball, en de Jill-trilogiequote:Op dinsdag 10 september 2013 19:18 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Muaa is vooral Alexander Brandon die mooie muziek maakt. Ook gewerkt aan die van Unreal, UT99, Deus Ex etc.. De muziek van bijvoorbeeld Gears of War & Bulletstorm vind ik nou niet echt "Episch"
Zeker topspelquote:Op dinsdag 10 september 2013 19:23 schreef ledlamp het volgende:
Terwijl ik de soundtracks luister komen alle herinneringen terug van de levels,geluidjes,geweren etc. Top spel
quote:Op dinsdag 10 september 2013 16:17 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Bazengamehelemaal grijs gespeeld
Ik vond A2 vakantie racer best leuk vroegah, zelfs uitgespeeld :xquote:Op dinsdag 10 september 2013 19:28 schreef VMSDKR het volgende:
Mensen die niet A2-racer.
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Dat wilde ik zeggenquote:Op dinsdag 10 september 2013 19:20 schreef Geralt het volgende:
Van de Polder naar de Valley - de man achter Jazz en Killzone
Filmpje/interview met die kerel
Alweer te laat. Dat begint zo onderhand wel een beetje the story of your life te worden niet?quote:
Had ik ook nog gespeeld, ik had die hele serie op een gegeven momentquote:Op dinsdag 10 september 2013 19:28 schreef VMSDKR het volgende:
Mensen die niet A2-racer.
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Hahahaha! Burn!!!quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:58 schreef Geralt het volgende:
[..]
Alweer te laat. Dat begint zo onderhand wel een beetje the story of your life te worden niet?
Nee, ik speel het eens per jaar op een LAN party ofzo. Maar ooit wel heel intensief gespeeldquote:Op dinsdag 10 september 2013 19:56 schreef DarkSonic2 het volgende:
[..]
Speel jij ook online? Ik al meer dan 10 jaar.
Ok. Nou ja, ik ben best wel bekend op JJ2.quote:Op dinsdag 10 september 2013 20:43 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Nee, ik speel het eens per jaar op een LAN party ofzo. Maar ooit wel heel intensief gespeeld
Ja klopt, je had de Secret Files en een kersteditie met wat extra levels. Maar toch is dat het net niet, want je speelt toch steeds een los spel i.p.v. dat je de hele rits achter elkaar uitspeelt. Die user levels vond ik het ook net niet eigenlijk.quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:04 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Je had veel user levels, je had online multiplayer en je had wat expansions. Je kan dit volgens mij allemaal gratis downloaden tegenwoordig. Dus legaal enzulks
Sommige games kunnen dat, ook al zijn ze 5, 10 of zelfs 20 jaar oud. Ze doorstaan de tand des tijds met gemak. En dit zijn, ja dé echte topgamesquote:Op woensdag 11 september 2013 11:00 schreef frumslegnulk het volgende:
[..]
Ja klopt, je had de Secret Files en een kersteditie met wat extra levels. Maar toch is dat het net niet, want je speelt toch steeds een los spel i.p.v. dat je de hele rits achter elkaar uitspeelt. Die user levels vond ik het ook net niet eigenlijk.
Ik heb een jaartje geleden met een MS DOS emulator JJ1 helemaal gespeeld. Ik had vroeger altijd alleen de demo, de volledige versie kregen we nooit draaiend. Nu heb ik ze eindelijk allemaal gespeeld. Geen terugval naar jeugdsentiment, maar een uitbreiding daarvan
kquote:Op woensdag 11 september 2013 11:50 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Jazz Jackrabbit is chill spel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |