abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131016688
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_131016692
Sorry Suiker, nu kan ik m niet eens meer aanpassen :')
pi_131016715
Hahaha ik vond het ook een hele mooie afsluiter |:( :D
pi_131016758
Ik vind F en W ook lief bij elkaar Suiker, net een kinderboek O+
pi_131016835
Het blijft bijzonder dat je dan op een forum leest dat in verhouding zoveel mensen hetzelfde "probleem" met vrienden heeft. Zou je niet verwachten ;)

Enf, wat een fantastische foto's O+

Nog ff een praktische vraag: op Ow z'n nekje begint wat rode uitslag te komen. Niet zo vreemd bij m'n kwijlebalkje :)
Maar wat denken jullie, alleen ff schoonmaken of iets op smeren (en dan wat)... Ik twijfel (en heb net tien minuten er twijfelend naar zitten staren ;) )
pi_131016846
Ik vind W echt geen leuke naam. Heel erg niet!

Spark, beter kwijt dan rijk inderdaad :* En goede familiebanden zijn ook waardevol, daar schort het hier enorm aan.

Na kurk kan mijn baby nu ook augurk zeggen. 'Auuuuuu *giechel* kurk' (een beetje een usa-style augurk dus) Mijn man probeert hem nu zilveruitje te laten zeggen, the next level!
pi_131016867
Loj, ik ben geen smeerder. Anderen zweren erbij. Ik zou het goed droog houden vooral.
pi_131016881
Ik vind W leuk vanwege mijn zusje en vanwege de afkorting Mijntje O+

Loj, vaseline werkte daar heel goed voor bij S
pi_131016894
Ik vind W gewoon een minder leuke letter. Dat heb ik met de G ook.
pi_131016927
Ja met de G kan ik me dat wel voorstellen, maar bij de W heb ik dat niet O+

En Mijntje O+
pi_131016932
Ik snap wel wat je bedoelt LE! Dat heb ik met de K!

Uitzondering op de regel: Kate O+
pi_131016975
Er was eens een onderzoek (dat klinkt als een sprookje) waaruit naar voren kwam dat mensen onbewust een voorkeur hebben voor namen met de letter waarmee hun eigen naam begint. Klopt dat bij jullie? Hier beswew :+
pi_131017002
Daar zat ik net aan te denken. Op alle namenlijsten tijdens de zwangerschap kwam er geen een naam voor met mijn beginletter. Hier gaat het niet op.
pi_131017011
Bij meisjesnamen wel (mijn letter), maar bij jongensnamen niet eigenlijk.
Die meisjesnamen vielen trouwens allemaal af uiteindelijk.
En mijn vriends letter gaan we sowieso niet gebruiken omdat het Kwik Kwek en Kwak effect dan direct te groot wordt.
pi_131017020
Hier niet met kindernamen. Nu ik terug denk vond ik eerder wel veel jongens met een M. als eerste letter leuk :+
E.
pi_131017042
Wij hebben juist bewust voor een andere begin letter gekozen.
En ook een andere letter dan een die dochters van mijn man al hadden....
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_131017069
Enf O+ Wat een goeie spam! Wat ben je zelf mooi! En wat een lief meisje O+ Die ene foto, met die voet, die vind ik zo schattig O+

Klumsy, wat spannend! Alvast heel veel succes :*

Wij hebben een vriendengroep en het contact daarmee is eigenlijk nog wel een beetje hetzelfde, behalve misschien van mijn kant omdat ik de eerste paar maanden na de geboorte van Nin helemaal geen behoefte had aan een sociaal leven.
Mijn vriendschappen zijn altijd heel vlagerig (bij tijden heel intens en dan weer periodes wat minder hevig) en vroeger waren ze ook vaak vluchtig (korte maar hevige vriendschappen). Ik lijk op Kyara, ik maak makkelijk contact maar vind het te opdringerig om er daarna dieper op in te gaan. En op Coco, dat ik dan denk dat iedereen toch al veel leukere vrienden heeft en niet meer op mij zitten te wachten. En op Tico, mijn lief is nu vooral mijn allerbeste vriendje en vriendinnetje in 1!
De vriendschappen in onze vriendengroep zijn veel jeugdvrienden van mijn lief. We zien ze (soms 1 vriend, soms de hele groep tegelijk, of iets daar tussen in) globaal gezien denk ik zo'n 1-2 keer per maand. Er zijn ook vrienden die elkaar elke week wel meerdere keren zien bijv. Maar ook die eigenlijk alleen bij feestjes 'meedoen'. Er is maar 1 ander stel met kindjes, en nu begrijp ik pas echt hoe het voor ze is. Ik vind het wel leuk dat sommige andere vrienden het oprecht leuk vinden dat Nin er is en ook oprecht interesse voor haar hebben. Maar ik begrijp het ook goed dat er vrienden zijn die er weinig mee hebben en dat geeft niet, die spreek ik vanzelf op een feestje zonder kind erbij en dat is net zo gezellig.

Verder zou ik ook graag een buurt hebben met kindjes en picknicktafels waar je al dan niet toevallig langs kunt lopen, maar er wonen alleen maar zeurbejaarden hier in de directe omgeving. We moeten echt zo'n beetje een half uur wandelen om bij een speeltuintje te geraken! Kortom, we willen wel een keer verhuizen, iets met een tuin en kindjes in de buurt!

Tegen onze katten kan ik opeens alleen nog maar praten en doen zoals ik tegen Nin doe. Ik weet niet meer hoe het vroeger klonk toen ik tegen ze sprak?! Nu klinkt het echt te loos, we hebben zelfs wel eens dat ik dan tegen de poes zeg 'ga maar even bij papa' oid :')
Onze katten heten trouwens Indi en Lila, maar Lila heet eigenlijk vooral Nini. Heeeel soms gebeurt het dan wel eens dat ik Nin Nini noem of andersom. Maar dat valt me eigenlijk nog alles mee. Meer andersom, dat ik de katten dan 'snoetsje' noem (een bijnaam van Nin) bijvoorbeeld.
Oja, soms noem ik Nin ook wel eens 'wollebol' trouwens ;)

Spees, hier klopt het ook, ik had veeeel favo namen met een J! En zowel ik als mijn lief hebben allebei een 'i' klank in onze naam en Nin ook O+ En de naam voor onze toekomstige tweede kindje ook ;) (En Nin haar naam bedacht ik zelf, oa geïnspireerd door de naam van mijn nicht, die met een J begint ;) )
pi_131017079
Met jouw vriends letter zou ik je sowieso succes wensen Suikerfeestje :+

Ik vind veel namen met de L mooi maar het meeste klinkt stom bij de achternaam van mijn vriend. Met als topstuk Lila wat ik zó'n lieve naam vind O+
pi_131017088
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_131017095
Ik ga even mijn augurkbaby in bed leggen nu.
pi_131017104
_O-
pi_131017117
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:07 schreef Spees_Eend het volgende:
Met jouw vriends letter zou ik je sowieso succes wensen Suikerfeestje :+

Ik vind veel namen met de L mooi maar het meeste klinkt stom bij de achternaam van mijn vriend. Met als topstuk Lila wat ik zó'n lieve naam vind O+
Eerlijk gezegd vind ik dat nog best meevallen, daar zou ik me niet door laten tegenhouden hoor.
pi_131017143
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:08 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik dat nog best meevallen, daar zou ik me niet door laten tegenhouden hoor.
Ja? Ik hoor alleen maar Lie Laa Lè ! En dat vind ik dan zo raar...

Wat supertoevallig dat Belle nu net die naam post :D

Welterusten augurkje!
pi_131017148
Spees, de naam van Sticker zou ik niet doen bij de achternaam van jouw vriend idd. Maar verder vind ik het niet perse not-done hoor, voor- en achternaam met dezelfde letter.
pi_131017173
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:06 schreef bellelena het volgende:
we hebben zelfs wel eens dat ik dan tegen de poes zeg 'ga maar even bij papa' oid :')
Ga je schamen! :D
pi_131017196
Hebben jullie ook bewust gekeken naar meer voorletters, hoe dat past?

Wij hebben E. E. G,

Vonden we wel passen in een familie vol epilepsie :+
E.
  dinsdag 10 september 2013 @ 11:12:12 #28
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131017205
Belle; thanks! :@ O+ Hihi ja lief he. Doet ze altijd, als ze in de stoel zit. Voeten op tafel :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:07 schreef Suikertante het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*voelt zich vereerd* :D O-)

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:07 schreef L-E het volgende:
Ik ga even mijn augurkbaby in bed leggen nu.
:o Zure baby? Lang? Gestrekt? :+

He kut, nou het oude topic dicht is kan ik mn post niet meer wijzigen :') Nouja, dan haal ik ze wel een keer weg bij de host. :+
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_131017229
Voorletters bedoel je Spark? Wij hebben erop gelet dat het niks raars vormt samen. Verder niet, we wilden gewoon naar mijn vader en schoonvader vernoemen. Nu is het SLS(L)

SPOILER

[ Bericht 2% gewijzigd door Spees_Eend op 10-09-2013 12:19:20 ]
  dinsdag 10 september 2013 @ 11:13:29 #30
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131017235
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:11 schreef .Sparkling. het volgende:
Hebben jullie ook bewust gekeken naar meer voorletters, hoe dat past?

Wij hebben E. E. G,

Vonden we wel passen in een familie vol epilepsie :+
Ja, zeker. Ik ben zelf M.S. en ben daar niet heel blij mee, al kan het erger. :P
Manlief heeft M.H. en we wilden haar ook een naam geven beginnend met een M., daar moest dus een naam bij anders kom je in de knoop met de post :+
Enne, nu iedereen in dit huishouden dus een voornaam heeft beginnend met en M., kan ik natuurlijk voor een tweede niet achterblijven :') Lijstje met namen voor beide geslachten ligt al klaar _O- :@ :')
pi_131017249
Hihi, ik vind het ook een leuke naam, vandaar dat we 1 van onze poezels zo hebben genoemd O+

Oja Suiker, de film vond ik wel tof! Het idee vooral, maar ze hadden het nog wel iets beter uit kunnen werken (maar dat vind ik vaak, want dan heb ik allemaal ideeen hoe het nog beter had gekund :') ).
Voor een blockbuster was het zeker een goeie zombi-film!

Wie noemde nou laatst REC? Die zag ik een poos geleden ook (en REC 2 ook :') ) maar die was ook wel hip! Niet te vergelijken met World War Z, maar ik denk dat ik REC zelf leuker vind.

Suiker, ik hou veel van films, veel verschillende soorten, ook een (goeie of slechte :P ) horror op z'n tijd vind ik vermakelijk :D
Ik hou wel het meest van melancholische films denk ik, zoals the virgin suicides. En ik hou helemaal niet van drama films met ellenlange rechtbank scènes :r
pi_131017270
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:10 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ga je schamen! :D
:') Ernstig ja
pi_131017331
Dat bedoelde ik inderdaad Spees! Al is G hier onze achternaam.

EEG. Haar tweede naam is vernoemd naar mijn overleden moeder (E.) en mijn doopnaam (E).

Ik moet er aan denken straks te wissen, dit zijn wel erg veel privégegevens in 1 post! ;)

MS is best lullig ja :o

[ Bericht 2% gewijzigd door .Sparkling. op 10-09-2013 12:29:01 (Verwarrend he? ;)) ]
E.
pi_131017370
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:14 schreef bellelena het volgende:
Hihi, ik vind het ook een leuke naam, vandaar dat we 1 van onze poezels zo hebben genoemd O+

Oja Suiker, de film vond ik wel tof! Het idee vooral, maar ze hadden het nog wel iets beter uit kunnen werken (maar dat vind ik vaak, want dan heb ik allemaal ideeen hoe het nog beter had gekund :') ).
Voor een blockbuster was het zeker een goeie zombi-film!

Wie noemde nou laatst REC? Die zag ik een poos geleden ook (en REC 2 ook :') ) maar die was ook wel hip! Niet te vergelijken met World War Z, maar ik denk dat ik REC zelf leuker vind.

Suiker, ik hou veel van films, veel verschillende soorten, ook een (goeie of slechte :P ) horror op z'n tijd vind ik vermakelijk :D
Ik hou wel het meest van melancholische films denk ik, zoals the virgin suicides. En ik hou helemaal niet van drama films met ellenlange rechtbank scènes :r
Ik vond REC dus een beetje saai, net als The Blair Witch project. Maar volgens mij is het ook erg afhankelijk van met wie en waar ik kijk.
pi_131017403
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:19 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ik vond REC dus een beetje saai, net als The Blair Witch project. Maar volgens mij is het ook erg afhankelijk van met wie en waar ik kijk.
Oja, Blair Witch vind ik nog steeds leuk O+ Ik hou juist van dat het veel aan je fantasie over laat!
Cloverfield vind ik trouwens ook super cool, maar ik had echt nog net wat minder van dat beest willen zien! Op internet zat daar ook nog een soort van hype aan vast, was ook wel grappig :D
pi_131017423
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:12 schreef Enfermera het volgende:
:o Zure baby? Lang? Gestrekt? :+

Iedereen leest over de buitengewone verbale talenten van mijn zoon heen ;(
pi_131017437
Ik denk altijd dat ik zulke films leuk vind, en tijdens de film krijg ik altijd spijt. OMG hebben jullie Devil gezien? Van die duivel in die lift? Toen had ik serieus spierpijn van het schrikken!
pi_131017446
Wat betreft namen bewust gekozen voor een andere begin letter. Wel gekeken naar wat er bij paste. Achternaam van mijn man is gelukkig wel makkelijk te combineren.
pi_131017453
Wij hebben J.T. (H.) en L.M. (H.)

Niets raars. Denk ik.
pi_131017455
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:21 schreef L-E het volgende:

[..]

Iedereen leest over de buitengewone verbale talenten van mijn zoon heen ;(
Nee joh! Ik heb zelfs nog geproest om het zilveruitje!
pi_131017473
Nou belle we moeten maar weer eens afspreken en over films ouwehoeren voor we dit hele topic vervuilen!

En L-E ik deed een _O- want ik wist waarom je augurkbaby zei!
Ik zit te wachten tot zilveruitje gelukt is :7
  dinsdag 10 september 2013 @ 11:23:29 #42
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131017476
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:58 schreef L-E het volgende:
Ik vind W echt geen leuke naam. Heel erg niet!

Spark, beter kwijt dan rijk inderdaad :* En goede familiebanden zijn ook waardevol, daar schort het hier enorm aan.

Na kurk kan mijn baby nu ook augurk zeggen. 'Auuuuuu *giechel* kurk' (een beetje een usa-style augurk dus) Mijn man probeert hem nu zilveruitje te laten zeggen, the next level!
:D :D Wat leuk!! O+ Whahaah :')
Dan moet ik denken aan Hans Teeuwen, en het konijn wat Immers en Daarentegen zegt. En dat dat konijn dan doodgaat en zn vader een nieuw konijn koopt, maar dat zegt alleen Paperclip, Geelzucht en nog wat andere dingen :')
pi_131017497
Oh :@ Suiker, ik dacht dat je om jezelf aan het lachen was daar :D
pi_131017528
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:22 schreef L-E het volgende:
Wij hebben J.T. (H.) en L.M. (H.)

Niets raars. Denk ik.
Die namen O+
pi_131017531
Wij hebben hier viktor gabriël r. (V.G.R) en amy olivia r. (A.O.R) Geen gekke dingen dus.
We hebben niet vernoemd of extra gelet op letters. Wel op betekenis van namen trouwens. Ik begin zelf met een R, dus nu vorm ik een alliteratie met mijn achternaam (getrouwde achternaam zeg maar)

Edit: bij de V.G.R denk ik wel stiekem aan 'vriendelijke grote reus' :P het boek van Roald Dahl heet eigenlijk grote vriendelijke reus, maar V is mijn vriendelijke grote reus O+
pi_131017550
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:24 schreef L-E het volgende:
Oh :@ Suiker, ik dacht dat je om jezelf aan het lachen was daar :D
Haha nee natuurlijk niet! :D
pi_131017566
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:25 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Die namen O+
Ik ben er ook echt zooo blij mee O+
pi_131017651
Vraag: wat zijn fijne babyschoentjes/slofjes voor een niet lopende baby? Ik wil voor in de draagdoek iets aan L. zijn voeten deze herfst/winter, maar het moet vooral comfortabel/fijn en warm zitten en ook nog hip en kek zijn. Suggesties?
pi_131017658
Goed idee Suiker O+

L-E, ik deed een hartje!
pi_131017673
Sorry belle, zagikniet :@
pi_131017677
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:29 schreef L-E het volgende:
Vraag: wat zijn fijne babyschoentjes/slofjes voor een niet lopende baby? Ik wil voor in de draagdoek iets aan L. zijn voeten deze herfst/winter, maar het moet vooral comfortabel/fijn en warm zitten en ook nog hip en kek zijn. Suggesties?
Ik vond mijn gebreide slofjes met koordje het allerallerfijnst. Perfect, lekker warm en blijft altijd zitten.

Nu lijkt het alsof ik ze gebreid heb, dat is niet zo. Ik heb ze gekregen en misschien zijn ze wel gehaakt of gepunnikt, geen idee. Maar ze zijn heel fijn :+
pi_131017692
Ik vond slofjes van Oxxy ofzoiets wel fijn L-E. Maar ik weet niet of je die mooi vindt. Die gingen makkelijk aan.
Wel goeie trouwens, V moet ook wel wat aan zijn voeten met dit weer.

deze versie vond ik handig. http://www.baby-kidsfashi(...)fjes-navy-20698.html
pi_131017793
quote:
Wij hebben deze: http://monpetitshoe.co.uk/soft-baby-shoes-brown-p-25.html
pi_131017835
Thanks voor de linkjes, daar kan ik wel iets mee!
pi_131017848
quote:
Aapies lekker warm en blijven goed zitten. Wellicht kun je hem dan leren aapie een augurk?? Of zilveruitje?? Succes met oefenen.

Hier heeft ean dezelfde 1e en laatste letter als dat ik heb.
@enf mijn bloeddruk wisselt nu heel sterk van 127 naar 72 in 30 min. Hij slaat dus niet echt door maar echt lekker voel ik mij er ook niet door.
pi_131017859
De mijne heeft Lodger slofjes (http://www.lodger.com/nl-(...),-342/slipper-fleece).
Heerlijk warm, zacht en flexibel, en hij krijgt ze (tot nu toe) niet uitgeschopt...
pi_131017875
Wanneer ga je eigenlijk standaard schoentjes aandoen? Silvijn heeft thuis altijd blote voeten en buiten alleen sokjes. Het lijkt me ook zo onhandig steeds die schoentjes.
pi_131017909
LE ik had er wel over heen gelezen :@
Je zult verbaasd zijn als er ineens zilveruitje word gezegd.
Mijn oudste was toen wel ouder maar mijn broer leerde hem voor de gein electriciteitsmast en dat zei hij gewoon. Hij was toen 1,5 jaar.

En babyslofjes. Je had van die hele fijne op ebay maar geen idee of ze die nog hebben.
  dinsdag 10 september 2013 @ 11:38:22 #59
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131017915
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:36 schreef Spees_Eend het volgende:
Wanneer ga je eigenlijk standaard schoentjes aandoen? Silvijn heeft thuis altijd blote voeten en buiten alleen sokjes. Het lijkt me ook zo onhandig steeds die schoentjes.
Ik heb hier ook nog geen schoentjes.. pas als ze echt aan het stappen is zelf wil ik daarnaar kijken. Ze heeft wel een paar nep uggs van de H&M, ga binnenkort eens kijken of ze die al enigszins past :P Maar wil ook nog ff wat onderzoek doen over wat belangrijk is bij kinderschoentjes kopen..
  dinsdag 10 september 2013 @ 11:38:38 #60
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131017923
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:38 schreef As1981 het volgende:
LE ik had er wel over heen gelezen :@
Je zult verbaasd zijn als er ineens zilveruitje word gezegd.
Mijn oudste was toen wel ouder maar mijn broer leerde hem voor de gein electriciteitsmast en dat zei hij gewoon. Hij was toen 1,5 jaar.

En babyslofjes. Je had van die hele fijne op ebay maar geen idee of ze die nog hebben.
:D _O-
  dinsdag 10 september 2013 @ 11:39:02 #61
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131017931
Ah, schoentjes, daar ga ik me ook in verdiepen!

Heb E overigens net in de buggy (-inzet van de kinderwagen :+ ) naar het kdv gebracht O+ ze zat er zo lief in! O+ Je kunt m in elke gewenste stand doen, dus heb een beetje de hoek van de maxicosi aangehouden.
pi_131017951
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:38 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Ik heb hier ook nog geen schoentjes.. pas als ze echt aan het stappen is zelf wil ik daarnaar kijken. Ze heeft wel een paar nep uggs van de H&M, ga binnenkort eens kijken of ze die al enigszins past :P Maar wil ook nog ff wat onderzoek doen over wat belangrijk is bij kinderschoentjes kopen..
Misschien wel belangrijk om erbij te zeggen dat S bijna de hele dag staat/'loopt'. Zou het dan toch al moeten? Of is het wel goed om op blote voetjes te oefenen?
  dinsdag 10 september 2013 @ 11:40:19 #63
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131017956
Toen het een tijdje terug koud was deed ik E steeds zelfgehaakte slofjes aan, met koordje inderdaad zodat het goed blijft zitten, maar ik wil haar ook wel eens wat anders aan. En bovendien moet ik nieuwe maken, want de oude zijn inmiddels iets te klein :Y)

Heb vandeweek een stola voor dr gemaakt, lekker warm en makkelijk voor even naar het kdv!
  dinsdag 10 september 2013 @ 11:40:37 #64
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131017963
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:39 schreef Spees_Eend het volgende:
Of is het wel goed om op blote voetjes te oefenen?
Dat is juist heel goed volgens mij :Y
pi_131017967
Spees volgens het groeiboekje is blote voeten het best!
pi_131017979
Oh, superbe, dat wilde ik het liefst horen :+
Voor de herfst moet ik wel even wat zoeken want dan zijn alleen sokjes buiten wel te koud.
  dinsdag 10 september 2013 @ 11:42:14 #67
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131017997
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:39 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Misschien wel belangrijk om erbij te zeggen dat S bijna de hele dag staat/'loopt'. Zou het dan toch al moeten? Of is het wel goed om op blote voetjes te oefenen?
Wou zeggen, op blote voetjes binnen lijkt me prima toch :Y :D M. doet dat hier ook al aan onze handen, en dan stapt ze echt heel goed. Ze zet alleen eerst de bal van dr voet neer en dan dr hiel :+ maar ze loopt niet op dr tenen :P
pi_131018047
Blote voeten is het allerbest idd!
pi_131018051
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:40 schreef Suikertante het volgende:
Spees volgens het groeiboekje is blote voeten het best!
Ik heb het even opgezocht en het staat in het hoofdstuk 1 tot 2,5 jaar:

quote:
Een kind heeft schoenen nodig vanaf het moment dat hij echt buiten gaat lopen. Daarvoor is het voor de ontwikkeling van de voet beter om binnen op blote voetjes of op anti-slipsokken te lopen en op gras of zand op blote voetjes.

Goede kinderschoenen zijn niet alleen in lengtematen, maar ook in vier tot vijf breedtematen te koop. Daarnaast speelt ook de hoogte van de wreef een rol bij het vinden van goed passende schoenen. Laat kindervoeten elke drie maanden opmeten, een kind geeft niet snel aan dat schoenen te klein zijn omdat zijn voeten heel flexibel zijn, maar wel zomaar drie maten per jaar kunnen groeien. Voeten hebben ruimte nodig om zich goed te ontwikkelen.
pi_131018059
Blote voeten is idd het beste. De meeste grip. Ik heb zelf slechtte voeten en als ik veel last heb loop ik thuis ook op blote voeten.
  dinsdag 10 september 2013 @ 11:45:54 #71
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131018088
quote:

[..]

/bemoeimodus

Die uggs zijn heel schattig O+ maar hebben een harde zool (althans, die nu in de winkel hangen) en zijn dus niet geschikt voor als ze net stapt.

E. had tot nu toe nog steeds haar leren slofjes aan, ook buiten. Nu is dat wel wat koud en heeft ze hele soepele gympjes van ook de H&M aan waarmee ze dus buiten loopt. Ik ga nu langzaam aan op zoek naar 'echte schoenen' want nu loopt ze alleen nog maar en hartstikke goed ook.

L-E _O-
  dinsdag 10 september 2013 @ 11:46:11 #72
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131018094
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:44 schreef Suikertante het volgende:

[..]

[..]

:o Thanks, das handige info! ^O^
pi_131018132
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:44 schreef Suikertante het volgende:

[..]

[..]

Oh super, thx! Van die breedtematen is ook heel fijn om te lezen want S heeft zo'n brede voorvoet dat ik al bang was dat ik ze speciaal zou moeten laten maken ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ :+
pi_131018324
Wij hebben ook meerdere namen voor Lu.c. Ik wilde hem dolgraag naar mijn vader vernoemen.
Maar mijn vader heet J.an. En Lu.c J.an vonden we niet zo mooi. Mijn vader zijn doopnaam is J.ohannes. Dus we hebben die gebruikt. Mijn man zijn (stief)vader heeft ook J.ohannes als tweede naam dus we hebben ook maar gezegd dat het daarom was, maar dat is een beetje gelogen :@ We hebben beide niet zoveel met de stiefvader van mijn man en als we Lu.c vernoemd hadden naar mijn zijn echte vader was het ruzie in de familie geworden. Dus daar hadden we al helemaal geen zin in.

Lu.c zijn derde naam is M.ees O+ En dat hebben de dochters van mijn man bedacht!

SPOILER
pi_131018353
quote:
http://baby-schoenen.nl/winkel/ (aapies)
pi_131018379
quote:

[..]

Mij is verteld dat in het begin het erg belangrijk is dat de zool flexibel is. (Mevrouw in een schoenen winkel hield een hele speech) Vandaar de keuze ook voor aapies :D
pi_131018606
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:19 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Heb je de spaanse versie gezien of de amerikaanse remake? Eerstgenoemde is echt tig keer beter!
pi_131018671
Saartje heet voluit Saar Annelies Jeannette. Hebben gewoon de namen van onze beide moeders aan haar meegegeven. Als ze een jongen was, zouden dat de namen van onze vaders zijn. Ze is niet gedoopt overigens, we wilden haar gewoon graag die namen geven. Soort eerbetoon ofzo aan onze moeders/ouders O+

Als we een tweede dochter krijgen, moeten we even kijken hoe we dat doet met de namen :+
  dinsdag 10 september 2013 @ 12:13:28 #79
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131018828
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:57 schreef Skoap het volgende:

[..]

Mij is verteld dat in het begin het erg belangrijk is dat de zool flexibel is. (Mevrouw in een schoenen winkel hield een hele speech) Vandaar de keuze ook voor aapies :D
:D Aha.. Thx voor de link! ^^
  dinsdag 10 september 2013 @ 12:16:18 #80
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_131018908
Wehhe, dat zou hier Noor Marry Marja worden. Nah :') toch maar niet :+.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 10 september 2013 @ 12:18:26 #81
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131018968
Ok even in een spoiler ivm eventuele meelezers, maar ff stoom afblazen hoor

SPOILER
  dinsdag 10 september 2013 @ 12:25:14 #82
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131019172
Lb omg, wat dan?! :o pff....
pi_131019359
Hier (als geen blote voeten) babypaws en ook die gebreide dingetjes in de winter. Ik vond ze eigenlijk niet zo mooi (...) maar fijn waren ze wel! Die van de link die Juud laatst postte vond ik wel mooi!

Eerste naam is hier een vernoeming, tweede naam is mijn keus, derde die van man.
Op mijn lijstje stond trouwens geen enkele jongensnaam met mijn voorletter.

LB, dat klinkt niet tof zeg... Hopelijk kan het uitgepraat worden voor dit weekend.
pi_131019411
Jemig LB.. Dat klinkt niet tof! :{ ben benieuwd hoe het gaat aflopen.

Mag ik even ego doen? Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik kan eindelijk echt genieten van E. Soms vind ik het nog moeilijk en ik heb nog een laaaaange weg te gaan maar tot voor kort was ik alleen maar boos op mezelf dat ik voor een kind gekozen heb en nu kan ik ook echt blij zijn met mijn keus *O*

Dat gezegd hebbende: nu onderweg naar het nieuwe ziekenhuis. Voor een heupecho.
E.
pi_131019429
Lb dat klinkt absoluut niet leuk.
  dinsdag 10 september 2013 @ 12:46:46 #86
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_131019725
Hier ook meerdere namen:

Isabel Elisabeth Deborah (Elisabeth is de doopnaam van mijn zusje en Deborah de tweede naam van mijn schoonzusje).
Noortje Christina Wilhelmina (Christina is de vernoeming naar mijn schoonmoeder en Wilhelmine naar mijn moeder).

Als we een jongen hadden gehad was het
Pepijn Kees Willem
pi_131019766
LB, dat klinkt niet best allemaal.

Spark: wat fijn! Het is ook niet niks wat jullie voor de kiezen hebben gehad, ik ben blij te lezen dat er iig een stijgende lijn zit in jouw stemming :)
  dinsdag 10 september 2013 @ 12:48:32 #88
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_131019772
LB niet leuk -O-
pi_131019830
Wij hebben niets met vernoemen overigens. Ik kan niet eens goed uitleggen waarom. Ik vind het niet zo leuk, ofzo. :+
  dinsdag 10 september 2013 @ 12:51:50 #90
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131019836
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 12:34 schreef .Sparkling. het volgende:
Jemig LB.. Dat klinkt niet tof! :{ ben benieuwd hoe het gaat aflopen.

Mag ik even ego doen? Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik kan eindelijk echt genieten van E. Soms vind ik het nog moeilijk en ik heb nog een laaaaange weg te gaan maar tot voor kort was ik alleen maar boos op mezelf dat ik voor een kind gekozen heb en nu kan ik ook echt blij zijn met mijn keus *O*

Dat gezegd hebbende: nu onderweg naar het nieuwe ziekenhuis. Voor een heupecho.
Wat fijn klinkt dat spark! O+

En ik hoop dat het nieuwe ziekenhuis een betere ervaring wordt, dat ze goed naar jullie luisteren en meedenken ^O^
  dinsdag 10 september 2013 @ 12:52:47 #91
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131019862
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 september 2013 12:25 schreef Enfermera het volgende:
Lb omg, wat dan?! :o pff....
Ik wil er niet teveel op ingaan, maar het is gewoon ruk van de timing... en sowieso niet tof -O-
pi_131019912
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 12:52 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ik wil er niet teveel op ingaan, maar het is gewoon ruk van de timing... en sowieso niet tof -O-
Zulke dingen zijn altijd rot :*
pi_131020213
Zo, even een week op vakantie geweest, weer begonnen met werken, een of ander naar buikvirusje gehad, weekend, gister koortsige en spugende peuter, vanmorgen weeguurtje cb, nu kinderen naar het kdv en ik probeer thuis te werken. Of te wel, ik houd jullie nu officieel niet meer bij :s)

Gelukkig zijn er af en toe mega-posts, de ideale samenvattingen!

En foto's! Gaaf om al die kindjes te zien!
Ik zal er zo ook een paar opzoeken!

Slofjes en zo: bij de oudste hadden we aapies. En voor de eerste loopacties buiten van die shoesme superbuigzame stappers. Hij liep in december, dus buiten hadden we schoentjes met zooltjes nodig. Voor nu zag ik bij aapies gave laarsachtige slofjes, die lijken me heerlijk voor in de drager/draagdoek en wellicht ook straks op de fiets (eerste fietstochtjes zijn vast ergens hartje winter).

Namen: M heet M atthijs G erard W, eerste naam hebben we zelf verzonnen (met voor ons eenhele gave betekenis), tweede naam is vernoemd naar schoonvader. R heet R uben Bert W, eerste naam zelf verzonnen, tweede naam vernoemd naar mijn vader.
Mans naam begint met een M en mijn lijstje had behoorlijk wat namen met een M, dat had ik helemaal neit door eigenlijk! Namen met mijn beginletter (H) stonden helemaal niet op de lijst.

Ik las ook dingen over emoties en gevoel van falen bij de premature-mamma's: :* voor jullie!

En vriendinnen: ik ben er ook geen held in. Ik heb 1 goede vriendin en een aantal 'normale' vriendinnen. En een boel super buren! Wij wonen in een nieuwbouwstraat die doodloopt met een speelplein in het midden. Dat staat dus garant voor gezinnen met jonge kinderen en veel babies. Ik geloof dat er dit jaar al 7 babies zijn geboren en er zijn er nog 2 of 3 voor het einde van het jaar uitgerekend. En dat op 35 huizen :D
Als het een beetje weer is, spelen de kinderen op het speelplein, en hangen de ouders op de bankjes. Erg gezellig!

Familietroubles zijn altijd naar. :* voor LB
Een weekje met schoonfamilie weg maakt over even extra duidelijk wat de verschillen zijn. Met een beetje inschikken en accepteren ging het prima, maar volgens mij mogen wij in onze handen knijpen dat we prima met elkaar door 1 deur kunnen.
Over 2 weken gaan we ook met mijn familie een weekje weg, en gelukkig gaat niet iedereen de hele week mee. We zijn het weekend er allemaal (mijn ouders, zus en zwager, broertje 1 en schoonzusje, broertje 2, broertje 3 en wij met de jongens), dat wordt ook accepteren en inschikken. Dat had ik niet een hele week getrokken.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_131020380
Inca, :* voor de nacht en je meisje. Zo zielig dat ze koorts heeft van de tandjes

Danic wat een lieve foto O+

Klumsy ik hoop dat je wens voor een tweede gauw in vervulling kan gaan :*
En veel plezier met schoonmaken

Enf op mijn werk kan ik de foto’s niet zien. Ik hoop dat ze er vanavond nog staan
Spees jouw foto kan ik ook niet zien. Zie hierboven :D

L-E, wat goed van je baby

Zo herkenbaar die verhalen over vriendschap. Echt bijna bij elke persoon heb ik de herkenning dat het bij mij ook zo werkt. Ik denk ook ik niet leuk genoeg bent.
En daarbij neem ik heel graag mijn baby overal mee naar toe. Ik zou best wel een enkele keer zonder haar ergens heen willen gaan (dus bioscoopje of uit eten) maar het liefst doe ik dingen met haar erbij :@
En ik zie mijn zus ook als beste vriendin. En ook een vriendin die ik sinds mijn 17e kent. O+

Spees bij mij gaat dat niet op. Hoewel ze wel dezelfde beginletter heeft als de beginletter van mijn achternaam. En Riley is R.M.R. (Riley Margaretha) Ik vind het wel heel mooi (palindroom gewoon :D ) En M is dus vernoemd naar mijn moeder O+

Vanavond even de slofjes linkjes bekijken. Riley draagt geen schoentjes. Alleen sokjes of maillot :D

LB jeetje :*

Spark wat een heerlijk gevoel. Geloof me het wordt nu alleen maar meer :*
pi_131020490
fotospam

SPOILER
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_131020600
LB wat vervelend :*

Even voor de duidelijkheid, we gaan nog niet voor een volgend kindje hoor :P
Lola is met een keizersnede geboren, dus moet nog even geduld hebben....
met het nieuwe jaar stoppen we met anticonceptie omdat de kans op een normale zwangerschap erg klein is en vanaf eind februari kunnen we de MMM weer in als we dat willen :)
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_131020626
Piekie O+ Wat een leukerds!

LB, oei, dat is zeker niet zo'n fijne timing! Zijn ze ook boos op jou? En gaat alles wel door nog en zo? :*

Wat leuk om alle namen voorbij te zien komen. We hebben niets met vernoemen en dus ook niets mee gedaan. Als het toevallig zo was uitgekomen dat de naam die we het mooist vonden een vernoeming zou blijken, dan was het ook prima geweest. Nin heeft maar 1 voornaam en dan mijn achternaam beginnende met een P en ook 3 letters lang. Hele korte naam dus in totaal, maar 6 letters! Mijn eigen naam is in totaal 8 letters, korter dan mijn liefs eerste voornaam in aantal letters :P

Oja, eerst heb ik/we getwijfeld over meerdere namen, maar voor de jongensnaam hadden we er maar 1, dus bij de meisjesnaam ook gekozen voor maar 1 naam. Onze jongensnaam kan ook voor een meisje, dus die staat voor ons tweede kindje, ongeacht geslacht, nog steeds O+ Ik vind het zo leuk dat we gewoon al weten hoe een tweede kindje zal heten! Ook al weet ik niet eens of er ooit een tweede komt ;)
pi_131020672
Die laatste foto Piekie O+ wat schattig!

En Lola is ook niet vernoemd, maar heeft wel een 2e naam, gewoon omdat we de naam en de combo erg mooi vinden ( Lola J.olie V.eenendaal )
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  dinsdag 10 september 2013 @ 13:24:21 #99
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131020691
Wat een leuke broers piekie! En die laatste _O- O+
  dinsdag 10 september 2013 @ 13:31:06 #100
381212 Gulara
From the future
pi_131020860
LB. Klinkt heel vervelend inderdaad. Familie-ellende drukt altijd zo'n nare stempel op van alles vind ik. Hopelijk wordt het snel uitgepraat. :*

Enf, wat ben jij een natural beauty zeg! Fiet fieuw!
En je moppiespam O+ Ik ben fan!

Vrienden. Pfff. Ik duikel ze altijd overal en nergens op. Maar mijn "nomadenleven" gooit wel vaak roet in het eten. Sommige blijven hangen, anderen verdwijnen (om soms jaren later terug te keren O+ ).
Hier een klein maar fijn groepje. Nog wat vriendinnen zou fijn zijn, maar dat komt vast goed.
En ik heb jullie natuurlijk! *;

Bizar dat sommige van jullie zo onzeker zijn. Zonde hoor. Wie weet wat je misloopt. Wat is het ergste dat kan gebeuren? Dat het niet klikt? Nou ja, dan weet je dat ook en ga je verder.
En volgens mij zijn jullie kei tof.

En ik heb vandaag gewerkt. Whaaa! En m'n kind drinkt amper uit de fles.
Tussen 8-20:
-een slokje live
-180cc
:')
Dusssss, ik weet wat voor nacht me te wachten staat. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')