Echt waarquote:Op dinsdag 10 september 2013 06:51 schreef Isabeau het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Ik ben er vroeg bij? Ik ben op werkdagen altijd voor 6 uur uit bed hoor!
Misschien omdat ik ook regelmatig rond die tijd post als ik nachtdienst heb - zo vloeit net opgestaan en nog wakker in elkaar overquote:
Heb je niet teveel geslapen?quote:Op dinsdag 10 september 2013 06:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Misschien omdat ik ook regelmatig rond die tijd post als ik nachtdienst heb - zo vloeit net opgestaan en nog wakker in elkaar overMaar ik sta dus al maanden op rond 6 uur als ik moet werken en tussen 7 en half 8 als ik vrij ben.
Heb geslapen vanaf 20.30 maar ben nog steeds moe
We overleven het wel hoorquote:Op dinsdag 10 september 2013 07:20 schreef Selestha het volgende:
Goedemorgen
Sterkte met de dag vandaag P, dat zal je zo te zien wel nodig hebben
Hier is de misselijkheid gelukkig al weer over sinds een etmaal
Geluk bij een ongelukquote:Op dinsdag 10 september 2013 08:37 schreef Stereotomy het volgende:
![]()
Bus gemist vandaag
In de volgende bus kwam ik de leuke Spaanse collega tegen waar ik schuin tegenover zit, en nu gaan we donderdag samen dansen(
)
quote:Op maandag 9 september 2013 19:10 schreef Sunnythesun het volgende:
Heel lastig.. en bij mij meestal ook niet echt een goed teken zeg maar..Jeetje Sun, wat vervelendSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop dat ze het op kunnen lossen, je hebt het in ieder geval geprobeerd, meer kan je niet doen. Op mijn stage hadden we ook een hele moeilijke groep waar geen enkele juf/meester grip op kon krijgen.. Volgens mij hebben ze in dat jaar 4 juffen/meesters gehad. Alleen de laatste wist een soort van om te gaan met de groep. En ik was blij dat ik ze maar een uurtje in de week had...
Tot zover de beursberichten...quote:Op dinsdag 10 september 2013 09:17 schreef borisz het volgende:
De Silvo Zilverpoets 175 ml is maar liefst met 51% in prijs verlaagd bij de AH.
De kleinste prijsdaling komt op naam van Swiffer Droge stofdoekjes 20 stuks 3,43 3,42 -0,29%
Mogge
Yeahquote:Op dinsdag 10 september 2013 08:37 schreef Stereotomy het volgende:
![]()
Bus gemist vandaag
In de volgende bus kwam ik de leuke Spaanse collega tegen waar ik schuin tegenover zit, en nu gaan we donderdag samen dansen(
)
Ik was al 32 uur wakker, ik vond het wel mooi geweestquote:
Waar haal je dat soort info vandaan?! Ik neem aan dat je dit niet zelf had opgemerkt in de AHquote:Op dinsdag 10 september 2013 09:17 schreef borisz het volgende:
De Silvo Zilverpoets 175 ml is maar liefst met 51% in prijs verlaagd bij de AH.
De kleinste prijsdaling komt op naam van Swiffer Droge stofdoekjes 20 stuks 3,43 3,42 -0,29%
Mogge
Stond in dat NWStopic. Een bericht uit de Televaagquote:Op dinsdag 10 september 2013 16:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waar haal je dat soort info vandaan?! Ik neem aan dat je dit niet zelf had opgemerkt in de AH
Ik kwam er vorige week achter dat de C1000 soms verschillende prijzen in verschillende winkels heeftquote:Op dinsdag 10 september 2013 16:54 schreef borisz het volgende:
Stond in dat NWStopic. Een bericht uit de Televaag. De Televaag heeft een excelbestand klaar staan met alle prijsverlagingen
sorryquote:Op dinsdag 10 september 2013 16:54 schreef minilot het volgende:
Met half oog teruggelezen vanmorgen in bed. Schattig blond jochie bij Bloes! En ik snap de boeddhistischeklooster-neiging van Rijsttafel heel goed. En fijn dat de mysterieuze maïsmalaise van Seletha voorbij is. En dan vergeet ik ongetwijfeld nog een boel, maar ben portverrrrrdorie te druk met werken i.c.m. een fantastisch foodblog waar Isa mee op de proppen kwam in foodblogtopic.
Meest geniale presentatie van die simpele dingen:quote:Op dinsdag 10 september 2013 16:57 schreef minilot het volgende:
Nee hoor, fijn.Werken kan altijd nog. Denk ik.
Wat een ge-ni-a-le presentatie van simpele zaken als een pannenkoek of een gekookt ei zeg. Jemig!
En er dan 's morgens zo uitzien, bij je kaaswaffles met zwarte truffel:
[ afbeelding ]
![]()
Auw eye maid maai Frrrensj Fraid potato'squote:Op dinsdag 10 september 2013 18:05 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Meest geniale presentatie van die simpele dingen:
Jacques Pépin essentials.
Ooh ik ga kijkenquote:Op dinsdag 10 september 2013 16:54 schreef minilot het volgende:
Met half oog teruggelezen vanmorgen in bed. Schattig blond jochie bij Bloes! En ik snap de boeddhistischeklooster-neiging van Rijsttafel heel goed. En fijn dat de mysterieuze maïsmalaise van Seletha voorbij is. En dan vergeet ik ongetwijfeld nog een boel, maar ben portverrrrrdorie te druk met werken i.c.m. een fantastisch foodblog waar Isa mee op de proppen kwam in foodblogtopic.
Is geen geluk, is hard werkenquote:
http://www.speld.nl/2013/(...)r-naar-goede-doelen/quote:
Manager hedgefund sluisde geld door naar goede doelen
‘Graaier Duivenburgh’ had charitatieve schaduwboekhouding
De positie van Jelmer Duivenburgh, manager van hedgefund Blue Trend Trading Fund, is aan het wankelen gebracht door recente onthullingen. Duivenburgh sluisde miljoenen euro’s vanuit eigen zak door naar goede doelen over de hele wereld.
De zaak kwam aan het licht door een advertentie in De Telegraaf, waarin Vluchtelingenwerk Duivenburgh openlijk bedankte voor ‘de 80 miljoen aan onbaatzuchtige steun’. Uit controle van zijn boekhouding bleek dat de manager, die jarenlang prat ging op het imago van graaier, aan 34 charitatieve instellingen doneerde.
Vanuit de financiële wereld is met afschuw en ongeloof gereageerd. Er gaan stemmen op om hedgefunds onder sterkere controle van de overheid te stellen.
http://www.theonion.com/a(...)-scrawlings-o,33803/quote:AMSTERDAM—In a cold-hearted, deeply exploitative decision announced Monday, the Van Gogh Museum revealed that they had unearthed the crazed scribblings of a schizophrenic, highly disturbed suicide victim and planned to put them on full display for the world’s amusement this coming fall. “We hope people from all across the globe will come to see this exciting and fascinating new acquisition,” said the museum’s chief curator, Axel Rüger, who is evidently fine with the idea of parading around a clearly very sick man’s manic doodles for the so-called entertainment of millions. “It’s truly an extraordinary find, and we feel especially lucky to be the first to [take the creations of a severely bipolar individual and allow the general public to leer at the products of his mental illness]. Truly, this is an historic day for all interested in [exploiting the creations of an insane person].” Museum officials confirmed the sad, erratic evidence of a madman’s psyche will be on view—like some sort of modern-day freak show—until early winter.
Ben jij dit?quote:Op dinsdag 10 september 2013 16:57 schreef minilot het volgende:
Nee hoor, fijn.Werken kan altijd nog. Denk ik.
Wat een ge-ni-a-le presentatie van simpele zaken als een pannenkoek of een gekookt ei zeg. Jemig!
En er dan 's morgens zo uitzien, bij je kaaswaffles met zwarte truffel:
[ afbeelding ]
![]()
Dat is balen zeg! Ook raar dat ze je niet inlichten..quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:26 schreef FutureFairytale het volgende:
En dan ga je met veel zin in dansen door die kutregen en file naar Den Haag, flink op tijd bij de danszaal. Wachten wachten, bellen... Is de les naar morgen verzet zonder mij in te lichten![]()
Stom en nu ga ik pizza laten bezorgen
verse ananas in plakjes of blokjes snijden en even in een hete pan met een scheut drank.quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:34 schreef Stereotomy het volgende:
En ik heb een entrecote (biologisch, eindelijk) en een hele ananas op.
quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:25 schreef borisz het volgende:
Brazil lalalalallalalala
*danst op tafel
En wat levert dat allemaal meer aan comfortabel leven op?quote:Op woensdag 11 september 2013 00:28 schreef borisz het volgende:
Netflix leeft nu ook in NL --> http://tweakers.net/nieuw(...)en-in-nederland.html
Mogguhquote:Op woensdag 11 september 2013 06:40 schreef Isabeau het volgende:
Gaan jullie op vakantie naar Brazilië?
Zo, gedoucht en ontbijtje op. En nu. Even zwaaien naar wie al wakker is
Best grappigquote:Op woensdag 11 september 2013 00:28 schreef borisz het volgende:
Netflix leeft nu ook in NL --> http://tweakers.net/nieuw(...)en-in-nederland.html
Het schijnt ja. Dat wordt weer een halve zomer oeverloos geouwehoer over voetbal door de paar miljoen voetbal deskundigen in dit landquote:Op woensdag 11 september 2013 06:52 schreef Isabeau het volgende:
Oh. Is dat ook alweer volgend jaar of zo?
Voelt vast goed, zo grootscheeps opruimen voor je vertrekt! Afgezien van je kat dan.quote:Op woensdag 11 september 2013 07:20 schreef Selestha het volgende:
Goedemorgen wat is iedereen vroeg!![]()
Ik hoop dat het zo een beetje droog is buiten, ik moet spullen langs de weg zetten om ze door de kringloop op te laten halen..
Ja ik heb weinig keus er gaan inderdaad twee koffers mee en mijn vader komt nog een keer wat spullen brengen die niet meteen mee kunnen. Verder gaat ALLES weg inderdaadquote:Op woensdag 11 september 2013 07:22 schreef minilot het volgende:
Nu aan het werk, straks helemaal naar de Universiteit van Leiden, want een goede kennis wordt dr. in plaats van drs.
Ik ben nog nooit bij zo'n promotie-plechtigheid geweest, het lijkt me wel gaaf!
[..]
Voelt vast goed, zo grootscheeps opruimen voor je vertrekt! Afgezien van je kat dan.
Ben je van plan alles in twee koffers te laten passen straks?
Nu al zin inquote:Op woensdag 11 september 2013 06:52 schreef Isabeau het volgende:
Oh. Is dat ook alweer volgend jaar of zo?
Altijd beweerd dat als er zulke diensten in Nederland komen tegen een betaalbare prijs dat ik het doe. Abonnement afgesloten en ik ben benieuwd. Wat ik zo vluchtig zie is het aanbod best goed qua series (tenminste, ik heb de meeste nog niet gezien). Genoeg om mijzelf mee te vermakenquote:Op woensdag 11 september 2013 07:18 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Best grappigEen maandje proberen maar denk ik. Eens kijken of ik het aan de praat krijg op mijn TV danwel mediaplayer.
Zoiets had ik ook ja. Ik ga het eerst een maandje proberen. En het moet te bereiken zijn via mijn TV anders heeft het geen zinquote:Op woensdag 11 september 2013 08:29 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Altijd beweerd dat als er zulke diensten in Nederland komen tegen een betaalbare prijs dat ik het doe. Abonnement afgesloten en ik ben benieuwd. Wat ik zo vluchtig zie is het aanbod best goed qua series (tenminste, ik heb de meeste nog niet gezien). Genoeg om mijzelf mee te vermaken
Dat komt wel goed hier. TV ondersteunt het, iPad, AppleTv, iPhone en de computers in huisquote:Op woensdag 11 september 2013 08:47 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Zoiets had ik ook ja. Ik ga het eerst een maandje proberen. En het moet te bereiken zijn via mijn TV anders heeft het geen zin
heb je een apple tv? Wij hebben al een half jaar netflix hier, en hebbn het gewone tv abo de deur uit gedaan. Alles via de apple tv. Vooral netflix eigen series (house of card, orange is the new black) zijn erg goed, vind ik!quote:Op woensdag 11 september 2013 08:47 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Zoiets had ik ook ja. Ik ga het eerst een maandje proberen. En het moet te bereiken zijn via mijn TV anders heeft het geen zin
ze zijn niet heel snel met nieuwe content beschikbaar maken, vind ik. Dat is het grootste nadeel.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:09 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat komt wel goed hier. TV ondersteunt het, iPad, AppleTv, iPhone en de computers in huis. Mijn eerste indruk na even de tijd genomen te hebben om de content door te bladeren is positief. Aardig wat BBC series (Dr. Who, Sherlock, The Office, Top gear, House of Cards en nog een zut andere), goede selectie documentaires, goede TV series (Dexter, How I Met Your Mother, Arrested Development, Fringe en nog wat meer), film aanbod is wel wat kariger (verouderd) maar ook genoeg dingen in die ik nooit gezien heb. Zeker als er toch steeds meer content beschikbaar komt, dan lijkt mij dit meer dan voldoende.
Ahquote:Op woensdag 11 september 2013 09:15 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ze zijn niet heel snel met nieuwe content beschikbaar maken, vind ik. Dat is het grootste nadeel.
Geen Apple TV. Ik heb een HDI Dune-mediaspeler en de TV ondersteunt ook apps volgens mij. Vanavond even proberen als ik een extra UTP-kabeltje gevonden heb.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:14 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
heb je een apple tv? Wij hebben al een half jaar netflix hier, en hebbn het gewone tv abo de deur uit gedaan. Alles via de apple tv. Vooral netflix eigen series (house of card, orange is the new black) zijn erg goed, vind ik!
ja, als je niets van het odnerwerp af weet is het saai! Ik was begin van dit jaar paranymph bij de promotie van een goede vriendin van me.quote:Op woensdag 11 september 2013 10:33 schreef minilot het volgende:
Reken maar dat ik Netflix ga nemen! Zeer veel zin in.
En: zo naar Leiden. Iemand van jullie wel eens bij een promotie geweest? Ik vind het wel spannend!
Nou ja, het onderwerp is fijn nerdy het het spreekt me zeker aan, dus dat zit wel snor.quote:Op woensdag 11 september 2013 10:38 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ja, als je niets van het odnerwerp af weet is het saai! Ik was begin van dit jaar paranymph bij de promotie van een goede vriendin van me.
Tis wel grappig, in NL, met professoren in lange kleden en mutsen enzo. Verder is vooral het feest 's avonds leuk!
Ik heb een LED tv.quote:Op woensdag 11 september 2013 13:33 schreef Stereotomy het volgende:
Tav, hebben jullie thuis een plasma of LED tv?
Checkquote:Op woensdag 11 september 2013 13:56 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik heb een LED tv.
[/TAV modus]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
quote:Op woensdag 11 september 2013 14:38 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Check
Wij hebben een Philips staan. Zelfde ideeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Hoewel ik de Smart TV functies vooral aan de Apple TV overlaat
.
Hoe oud? Ik begreep dat Philips alleen TV's van de laatste twee jaar ondersteunt?quote:Op woensdag 11 september 2013 15:18 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wij hebben een Philips staan. Zelfde idee. Hoewel ik de Smart TV functies vooral aan de Apple TV overlaat
.
Leuk, maar past niet on onze kast en om nou de hele woonkamer te gaan verbouwen voor een TV is ookwat overdreven.quote:Op woensdag 11 september 2013 15:42 schreef Sunnythesun het volgende:
Grappige Ibood vandaag gezien ons onderwerp hier
Zoveel heb je er niet voor nodig: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/394381?WT.mc_id=gshopquote:Op woensdag 11 september 2013 15:50 schreef golfer het volgende:
[..]
Leuk, maar past niet on onze kast en om nou de hele woonkamer te gaan verbouwen voor een TV is ookwat overdreven.
We doen het nog wel even, zolang het ding het blijft doen, met onze prehistorische niet HD-LCD-TV zonder Netflix of Apps.
Hey, dat is een slim apparaatje.quote:Op woensdag 11 september 2013 15:54 schreef TAV74 het volgende:
Zoveel heb je er niet voor nodig: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/394381?WT.mc_id=gshop
Android app installeren, aanmelden en klaar.
Deze zomer gekochtquote:Op woensdag 11 september 2013 15:35 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hoe oud? Ik begreep dat Philips alleen TV's van de laatste twee jaar ondersteunt?
Nadeel is dat voor prehistorische niet LCD tv's dat apparaat ook niet gaat werken, omdat die geen HDMI aansluiting hebben. Dus goed controleren of je een aansluiting hebt voor aanschaf.quote:Op woensdag 11 september 2013 15:54 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Zoveel heb je er niet voor nodig: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/394381?WT.mc_id=gshop
Android app installeren, aanmelden en klaar.
Een HDMI ingang moet je wel hebben idd. Maar die hebben ze wel als ik me goed herinner welke TV er staat in huize B&G.quote:Op woensdag 11 september 2013 16:14 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Nadeel is dat voor prehistorische niet LCD tv's dat apparaat ook niet gaat werken, omdat die geen HDMI aansluiting hebben. Dus goed controleren of je een aansluiting hebt voor aanschaf.
Even gecontroleerd. Er zit een HDMI aansluiting op.quote:Op woensdag 11 september 2013 16:17 schreef TAV74 het volgende:
Een HDMI ingang moet je wel hebben idd. Maar die hebben ze wel als ik me goed herinner welke TV er staat in huize B&G.
Plasma heb ik. Panasonic. Nog steeds vind ik het het fijnste beeld om naar te kijken met geweldige zwartwaardes.quote:Op woensdag 11 september 2013 13:33 schreef Stereotomy het volgende:
Tav, hebben jullie thuis een plasma of LED tv?
Besteld.quote:Op woensdag 11 september 2013 16:05 schreef golfer het volgende:
Hey, dat is een slim apparaatje.Ik zal het vanavond eens even met de baas Bluezz bespreken of we dat aanschaffen gaan.
Ja ik ben inderdaad een album aan het maken van alle plaatsen waar ik hier herinneringen aan hebquote:Op woensdag 11 september 2013 18:48 schreef Stereotomy het volgende:
foto's makenom later terug te kijken
Topquote:
We kijken steeds minder reguliere tv en steeds meer via stream/on demand. Bevalt me stukken beterquote:Op woensdag 11 september 2013 19:14 schreef AnneX het volgende:
Netfixik kijk al niet veel, vind ik zelf.
Leuk zeg heb je les?quote:Op woensdag 11 september 2013 19:14 schreef AnneX het volgende:
Gaat het goed in de keuken, collega Myraela ?
En vanavond weer zingen![]()
Dat. Reguliere TV = Sport en Actualiteit. De rest kijk ik via UG of de opnemer.quote:Op woensdag 11 september 2013 19:17 schreef TAV74 het volgende:
[..]
We kijken steeds minder reguliere tv en steeds meer via stream/on demand. Bevalt me stukken beter
Op het moment niet zo, ben ziek.quote:Op woensdag 11 september 2013 19:14 schreef AnneX het volgende:
Gaat het goed in de keuken, collega Myraela ?
En vanavond weer zingen![]()
Netfixik kijk al niet veel, vind ik zelf.
Van de zomer niet eens Borgen II afgekregen...
Goed punt; ik weet nog niet of ik een TV abonnement bij mijn internetabonnement ga nemen. Denk dat ik met uitzending gemist toch alles kan zien wat ik ga missen.quote:Op woensdag 11 september 2013 19:25 schreef borisz het volgende:
[..]
Dat. Reguliere TV = Sport en Actualiteit. De rest kijk ik via UG of de opnemer.
Eigen keuze uiteraard, maar ik zou wel het meest basale tv abbo nemen, live evenementen wil je toch kunnen kijken denk ik. Kan vaak wel online, maar dat vind ik nu toch nog wat minder handig.quote:Op woensdag 11 september 2013 19:42 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Goed punt; ik weet nog niet of ik een TV abonnement bij mijn internetabonnement ga nemen. Denk dat ik met uitzending gemist toch alles kan zien wat ik ga missen.
Meeste wedstrijden op het open net (NOS, RTL, SBS) zijn tegenwoordig ook wel via een legale live stream te zien. ZIjn vast oplossingen om die op je grote scherm te krijgen, maar dat vind ik te bewerkelijk.quote:Op woensdag 11 september 2013 19:49 schreef Stereotomy het volgende:
Voetbalwedstrijden sopcasten met je nieuwe 50" plasma is idd wat karig
He wat jammer nou..quote:Op woensdag 11 september 2013 19:54 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Meeste wedstrijden op het open net (NOS, RTL, SBS) zijn tegenwoordig ook wel via een legale live stream te zien. ZIjn vast oplossingen om die op je grote scherm te krijgen, maar dat vind ik te bewerkelijk.
Heb het uiteraard over gratis oplossingenquote:Op woensdag 11 september 2013 19:54 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Meeste wedstrijden op het open net (NOS, RTL, SBS) zijn tegenwoordig ook wel via een legale live stream te zien. ZIjn vast oplossingen om die op je grote scherm te krijgen, maar dat vind ik te bewerkelijk.
Die streams zijn gratis, en je kunt je laptop oid vast ook wel achter je HDMI poort hangen toch?quote:Op woensdag 11 september 2013 20:01 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Heb het uiteraard over gratis oplossingen
maar ik denk wel dat ik een Fox Sports abonnement neem ja.
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 11 september 2013 19:44 schreef Myraela het volgende:
Ik krijg overmorgen mijn gewonnen BBQ thuisbezorgd.Ik ben echt superblij, volgens mij is die echt prachtig.
Met een online prijsvraagje gewonnen.
Ik heb ook een internet abbo, maar dat heb ik omdat ik al die wedstrijden liever op mijn laptop kijk. Hoeft de tv niet altijd zo dominant op voetbal.quote:Op woensdag 11 september 2013 20:04 schreef Anthraxx het volgende:
Ik heb gewoon een inet abbo voor Fox Sports. Die kijk ik op de iPad (kan ook via een iPhone) en kan ik via Airplay naar de Apple TV sturen. Weinig merkbaar verschil in kwaliteit eigenlijk.
Ik had het over eredivisie wedstrijden hequote:Op woensdag 11 september 2013 20:01 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Die streams zijn gratis, en je kunt je laptop oid vast ook wel achter je HDMI poort hangen toch?
De dingen die jij doet voor Sunnyquote:Op woensdag 11 september 2013 20:06 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ik heb ook een internet abbo, maar dat heb ik omdat ik al die wedstrijden liever op mijn laptop kijk. Hoeft de tv niet altijd zo dominant op voetbal.
Hier dus ookquote:Op woensdag 11 september 2013 20:06 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ik heb ook een internet abbo, maar dat heb ik omdat ik al die wedstrijden liever op mijn laptop kijk. Hoeft de tv niet altijd zo dominant op voetbal.
Ook, zeker. Maar ook voor mezelf hoor. Kijk die wedstrijden vaak maar half, dan heb ik liever dat de radio daarnaast aan is of we tegelijk een leuke serie of film kijkenquote:Op woensdag 11 september 2013 20:07 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
De dingen die jij doet voor Sunny![]()
Herkenbaar trouwens. Meestal zit ik tegelijkertijd andere dingen te doenquote:Op woensdag 11 september 2013 20:08 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ook, zeker. Maar ook voor mezelf hoor. Kijk die wedstrijden vaak maar half, dan heb ik liever dat de radio daarnaast aan is of we tegelijk een leuke serie of film kijkenNederlands elftal gaat ook prima naast The Sopranos
![]()
Hihi, dankje.quote:Op woensdag 11 september 2013 20:05 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
En balen van je nieuwe baan.... Ligt het aan de werktijden of aan het koken op order of iets anders?
- Ook hier moet winst gemaakt wordenquote:Op woensdag 11 september 2013 20:19 schreef Myraela het volgende:
Het is bijna alsof ik bij een fastfood zaak werk.
Ga je verhuizen!quote:Op woensdag 11 september 2013 20:42 schreef krakkemieke het volgende:
Ik heb bijna een nieuw huis. Gister en vandaag is er gewit en ik heb erg schoongemaakt. Ik ben er erg blij mee en het is een enorme reden om nog meer schoon te maken.
Ik ga pas verhuizen als ik heeeeeeeeel veel geld heb, LOL! Nee, mijn mam heeft betaald dat mijn flat gewit werd.quote:
meteen ook een reden om binnen een rook verbod af te kondigen.quote:Op woensdag 11 september 2013 21:13 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik ga pas verhuizen als ik heeeeeeeeel veel geld heb, LOL! Nee, mijn mam heeft betaald dat mijn flat gewit werd.
En ik heb me 2 dagen het schompes gewerkt om schoon te maken achter dingen.
En nu is het wit en mooi en nu ga ik alles schoonmaken.
Oh ja, ik heb ook 1 muur die nu een beetje zachtgroen is, zo mooi!
Eh, ja, ze kan het beter nu doen. Ik heb niks aan een erfenis, omdat ik in de bijstand zit.quote:Op woensdag 11 september 2013 21:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Wel lief dat je moe je zo helpt, krakje
Ja, en ik ben dol op mijn huidige huis!quote:Op woensdag 11 september 2013 21:19 schreef Isabeau het volgende:
Oooooh, je hebt je huidige huis als nieuw gemaaktDat is ook super!
Terwijl je eigenlijk arbeidsongeschikt bent als ik het de afgelopen jaren zo lasquote:Op woensdag 11 september 2013 21:21 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Eh, ja, ze kan het beter nu doen. Ik heb niks aan een erfenis, omdat ik in de bijstand zit.
Kan ik me iets bij voorstellenquote:Op woensdag 11 september 2013 21:22 schreef krakkemieke het volgende:
Ja, en ik ben dol op mijn huidige huis!
Ik denk er lang over om te stoppen. Maar dat valt niet mee.quote:Op woensdag 11 september 2013 21:21 schreef z80 het volgende:
[..]
meteen ook een reden om binnen een rook verbod af te kondigen.
Ja. Maar de WAO arts vond dat het niet zo erg was. En na zijn oordeel was ik zo naar de filistijnen dat ik niet eens een bijstandsuitkering kon aanvragen. Ik heb van mijn spaargeld geleefd, door de manier waarop ik behandeld werd.quote:Op woensdag 11 september 2013 21:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Terwijl je eigenlijk arbeidsongeschikt bent als ik het de afgelopen jaren zo las
stopen met roken gaat alleen werken als dit zelf ook echt wilt.quote:Op woensdag 11 september 2013 21:27 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik denk er lang over om te stoppen. Maar dat valt niet mee.
Maar behalve dat Zet, is het weer een motivatie om alles schoon te maken. Omdat ik weer eens geloof dat dingen beter kunnen worden. Al vind ik het soms moeilijk om dat te denken.
Ja, mijn huis is wel mooi. Maar mijn hoofd is dat nog niet.quote:Op woensdag 11 september 2013 21:32 schreef z80 het volgende:
[..]
stopen met roken gaat alleen werken als dit zelf ook echt wilt.
en als je wilt stoppen is dit wel een mooi moment, alles is weer mooi wit en fris en blijft dan ook langere tijd zo.
Heb voor Ajax - Feyenoord mijn laptop geHDMIt. Ging prima en nauwelijks verschil met de normaal via de kabel.quote:Op woensdag 11 september 2013 20:04 schreef Anthraxx het volgende:
Ik heb gewoon een inet abbo voor Fox Sports. Die kijk ik op de iPad (kan ook via een iPhone) en kan ik via Airplay naar de Apple TV sturen. Weinig merkbaar verschil in kwaliteit eigenlijk.
Ik ben wel blij dat ik ook nog 'normale tv' heb en denk nog niet dat ik die er snel uit zou gooien.quote:Op woensdag 11 september 2013 19:42 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Goed punt; ik weet nog niet of ik een TV abonnement bij mijn internetabonnement ga nemen. Denk dat ik met uitzending gemist toch alles kan zien wat ik ga missen.
True. Al denk ik dat het in een kleiner restaurant wel leuker is. En anders.quote:Op woensdag 11 september 2013 21:08 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
- Ook hier moet winst gemaakt worden
- Ook hier wordt logistiek ingezet om de kosten te drukken
Veel verschil zit er niet, behalve dan bij jullie hopelijk wat meer vers bereid wordt.
Ikke ikke ikke!quote:Op woensdag 11 september 2013 20:19 schreef Myraela het volgende:
Misschien kan ik iemand nog blij maken met de Weber.
Dat het als een fastfood zaak lijkt voor je gevoel is niet goed. Heb je al enig uitzicht op dat je later meer mag doen met eten klaarmaken?quote:De werktijden bevallen wel een stuk minder dan verwacht ja. Heb er toch wel moeite mee dat ik halve dagen thuis zit, maar 's avonds weg ben als mijn vriend thuis is. Lopen elkaar de hele tijd mis. Ook in het weekend natuurlijk.
Het gaat allemaal zo snel, je bent maar betrokken bij een erg klein gedeelte van het klaarmaken van het eten. Tijdens de service ben je eigenlijk alleen de borden aan het opmaken en dat dan ook nog eens zo snel dat je daar ook geen liefde in kan stoppen. Het is bijna alsof ik bij een fastfood zaak werk.
Ik zoek nog een schoonmaaksterquote:Op woensdag 11 september 2013 21:16 schreef krakkemieke het volgende:
Mijn moeder heeft het schoonste huis wat ik ken en vanavond kon ik zeggen dat mijn badkamer schoner is.Ze kon er erg om lachen!
hm... weet ik nietquote:Op woensdag 11 september 2013 21:46 schreef Myraela het volgende:
[..]
True. Al denk ik dat het in een kleiner restaurant wel leuker is. En anders.
Als ik schoonmaak, doe ik het erg goed.quote:Op woensdag 11 september 2013 21:52 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik zoek nog een schoonmaakster
Maar je bent goed bezigEn lief cadeau van je mam
En het is heel lief van mijn mam, het is ook het cadeau wat ik liefste wil.quote:Op woensdag 11 september 2013 21:57 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Als ik schoonmaak, doe ik het erg goed.
Wat jammer Myraela, dat het alsnog tegenvalt. je was zo blij met je stage adres.quote:Op woensdag 11 september 2013 20:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hihi, dankje.Wel jammer dat ik zelf net een Weber had gekocht.
Maar deze is bijna 3 keer zo duur, dus ik denk dat ik deze wel houd.
Misschien kan ik iemand nog blij maken met de Weber.
De werktijden bevallen wel een stuk minder dan verwacht ja. Heb er toch wel moeite mee dat ik halve dagen thuis zit, maar 's avonds weg ben als mijn vriend thuis is. Lopen elkaar de hele tijd mis. Ook in het weekend natuurlijk.
Het gaat allemaal zo snel, je bent maar betrokken bij een erg klein gedeelte van het klaarmaken van het eten. Tijdens de service ben je eigenlijk alleen de borden aan het opmaken en dat dan ook nog eens zo snel dat je daar ook geen liefde in kan stoppen. Het is bijna alsof ik bij een fastfood zaak werk.
Dat is wel erg klein en licht, maar het kan overleven.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:00 schreef AnneX het volgende:
En zojuist een sms, dat het hummeltje is geboren van de eig. van de Keuken.
31 cm en 870 gramHet meisje ademt al bijna zelf.
Hoopgevend.
Volgende week weer de eerste sessie voor haar.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:08 schreef AnneX het volgende:
Ging Bloessie ook niet zingen vanaaf? collega...![]()
Natuurlijk kan het!quote:Op donderdag 12 september 2013 00:07 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is wel erg klein en licht, maar het kan overleven.
Wat zijn ut?quote:Op woensdag 11 september 2013 21:51 schreef FutureFairytale het volgende:
Mijn peanut butter cups zijn er toch! De onderbuurvrouw kwam ze net brengen. Oh zo yummm
Er is niet meer eten klaar te maken, alles word gewoon in stapjes gedaan. De één maakt de soep, de andere warmt hem op en doet hem in een schaaltje en de volgende legt er bordje met een broodje bij.quote:Op woensdag 11 september 2013 21:51 schreef FutureFairytale het volgende:
Dat het als een fastfood zaak lijkt voor je gevoel is niet goed. Heb je al enig uitzicht op dat je later meer mag doen met eten klaarmaken?
Mja, zou kunnen. Persoonlijk denk ik toch dat er enorme verschillen zijn. Wij hebben meer dan 400 plaatsen, nog eens 250 extra als het terras open is en dan ook nog eens 7 zalen. Dan werk je wel op een andere manier dan een restaurant met 50 zitplaatsen. Een restaurantje dat de kaart wat vaker kan veranderen of waar de voorbereidingen een stuk minder grootschalig zijn.quote:Op woensdag 11 september 2013 21:56 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
hm... weet ik niet
Misschien hebben we allemaal een geromantiseerd beeld van restaurants. De reality chefkok TV series laten toch wel iets anders zien.
Stage is een jaar, als ik een beetje mijn best doe heb ik dan meteen mijn diploma, want ik wil 2 jaar in 1 jaar doen.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:00 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wat jammer Myraela, dat het alsnog tegenvalt. je was zo blij met je stage adres.
Hoe lang gaat het duren? En is het te overzien?
Na drie weken is "onze" stagiare al langer aan het werk, dan ik met 1 dag/week
En zojuist een sms, dat het hummeltje is geboren van de eig. van de Keuken.
31 cm en 870 gramHet meisje ademt al bijna zelf.
Hoopgevend.
Oh jee, dat laatste helpt natuurlijk niet. Waar zit het in?quote:Op donderdag 12 september 2013 09:24 schreef Myraela het volgende:
Ja, ik heb er nu ook al wat sollicitaties uit gedaan, maar alle bedrijven hebben natuurlijk al leerlingen aangenomen. Dus waarschijnlijk even het jaar uitzitten. Als ik mijn proeftijd doorkom natuurlijk. Waarschijnlijk vind ik het vervelendste aan alles nog wel dat er een chef zit die mij niet mag. Maakt het bijna onmogelijk er te werken.
Ik stel teveel vragen denk ik. En werk niet snel genoeg. Ik heb moeite met hem te begrijpen, zijn Nederlands is niet perfect. En daardoor denkt hij dat ik gewoon zwakzinnig ben en nooit iets goed kan doen.quote:Op donderdag 12 september 2013 09:38 schreef minilot het volgende:
[..]
Oh jee, dat laatste helpt natuurlijk niet. Waar zit het in?
Gosh, dat klinkt wel heel erg ingewikkeld.quote:Op donderdag 12 september 2013 09:37 schreef minilot het volgende:
Promotie gisteren op de Universiteit van Leiden was trouwens enorm gaaf!
Het onderwerp van het proefschrift was tamelijk specifiek (ging over het veranderende gebruik van anatomische preparaten tijdens de negentiende eeuw) maar hartstikke leuk, en er waren toffe opponenten bij, zoals een aantal professoren die verbonden zijn aan Schotse en Britse medische musea en een conservator van Boerhaave - mijn favoriete Nederlandse museum!![]()
's Avonds vegetarisch buffet (meisje dat promoveerde en haar lief eten geen vlees): uitstekende spicy aardappetjes, zachte tofu en verrukkelijke spekkoek op.
Al met al geslaagde dag. Beter dan nu, natgeregend en wel, op kantoor zitten.![]()
Was het niet hoor. Simpele kwestie: potten met (stukjes) mens en dier op sterk water, en hoe die dan gebruikt werden in een eeuw waarin er op onderzoeksgebied nogal wat veranderde, zoals door de opkomst van de microscoop. En dan vooral toegespitst op de anatomische collectie in Leiden. Was voor alle leken in de (hele mooie) zaal uitstekend te begrijpen.quote:Op donderdag 12 september 2013 09:43 schreef Myraela het volgende:
Gosh, dat klinkt wel heel erg ingewikkeld.
Nou ja, mensen die ergens op promoveren zijn vaak wel helemaal verslingerd aan hun onderzoeksonderwerp natuurlijk. Anders begin je er niet aan.quote:Op donderdag 12 september 2013 09:49 schreef Myraela het volgende:
Oh als je het zo zegt valt het inderdaad wel mee.
Ik miste dat altijd op school, die docenten die echt nog liefde voor hun vak hadden. Er waren er maar weinig, maar die maakte het vak ook gewoon leuk.
We zijn met 7 leerlingen, maar ze hebben eigenlijk bijna allemaal veel meer ervaring. 2 werken er al 3 jaar.quote:Op donderdag 12 september 2013 09:51 schreef minilot het volgende:
[..]
Nou ja, mensen die ergens op promoveren zijn vaak wel helemaal verslingerd aan hun onderzoeksonderwerp natuurlijk. Anders begin je er niet aan.
Ben je trouwens de enige stagiaire in het restaurant momenteel? Of heb je een beetje steun aan andere stagelopers?
Dat klinkt ècht wat voor mijquote:Op donderdag 12 september 2013 09:37 schreef minilot het volgende:
Promotie gisteren op de Universiteit van Leiden was trouwens enorm gaaf!
Het onderwerp van het proefschrift was tamelijk specifiek (ging over het veranderende gebruik van anatomische preparaten tijdens de negentiende eeuw) maar hartstikke leuk, en er waren toffe opponenten bij, zoals een aantal professoren die verbonden zijn aan Schotse en Britse medische musea en een conservator van Boerhaave - mijn favoriete Nederlandse museum!![]()
's Avonds vegetarisch buffet (meisje dat promoveerde en haar lief eten geen vlees): uitstekende spicy aardappetjes, zachte tofu en verrukkelijke spekkoek op.
Al met al geslaagde dag. Beter dan nu, natgeregend en wel, op kantoor zitten.![]()
Succes Myraela, het klinkt niet zo super meer als in het beginquote:Op donderdag 12 september 2013 10:01 schreef Myraela het volgende:
Ja, ik ga gewoon heel erg hard mijn best doen. Zo snel, netjes en goed mogelijk te werken.
Was het ook. Voelde me wel een onnozel kaboutertje bij het feest achteraf hoor! Tekstschrijvers, wiskundigen, cabaretiers, mensen die geknutseld hebben aan de deeltjesversneller in Genève.. En waar kende ik de kersverse doctor van? Ehm, haar vriend zit in de redactie van mijn Efteling-fansite.quote:Op donderdag 12 september 2013 10:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat klinkt ècht wat voor mijGeweldig! En Boerhaave is ook heel erg leuk
Nog nooit geweest! En ik zie dat ik gewoon een keertje gratis kan binnen stappen!quote:Op donderdag 12 september 2013 10:09 schreef minilot het volgende:
En Isa, kom je wel eens in het Teylers Museum? Ook tof!
Heb jij een Efteling fansite?quote:Op donderdag 12 september 2013 10:09 schreef minilot het volgende:
[..]
Was het ook. Voelde me wel een onnozel kaboutertje bij het feest achteraf hoor! Tekstschrijvers, wiskundigen, cabaretiers, mensen die geknutseld hebben aan de deeltjesversneller in Genève.. En waar kende ik de kersverse doctor van? Ehm, haar vriend zit in de redactie van mijn Efteling-fansite.![]()
![]()
![]()
Doen. De ovale zaal is echt om van te kwijlen zo gaaf!quote:Op donderdag 12 september 2013 10:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nog nooit geweest! En ik zie dat ik gewoon een keertje gratis kan binnen stappen!
Doctoren, schrijvers, wiskundigen en dergelijke kunnen anders ook flink onnozel zijn, hoor.quote:Op donderdag 12 september 2013 10:09 schreef minilot het volgende:
[..]
Was het ook. Voelde me wel een onnozel kaboutertje bij het feest achteraf hoor! Tekstschrijvers, wiskundigen, cabaretiers, mensen die geknutseld hebben aan de deeltjesversneller in Genève.. En waar kende ik de kersverse doctor van? Ehm, haar vriend zit in de redactie van mijn Efteling-fansite.![]()
![]()
![]()
Dat noemen we wereldvreemdquote:Op donderdag 12 september 2013 10:32 schreef rijsttafel het volgende:
Doctoren, schrijvers, wiskundigen en dergelijke kunnen anders ook flink onnozel zijn, hoor.
Niet zo onnozel als ikzelf. Maar dat geeft niet.quote:Op donderdag 12 september 2013 10:32 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Doctoren, schrijvers, wiskundigen en dergelijke kunnen anders ook flink onnozel zijn, hoor.
Zo kan je het ook zeggen. :pquote:
Nou, het zal je denk ik nog verbazen hoe weinig sommige mensen weten van dingen buiten hun specialiteit.quote:Op donderdag 12 september 2013 10:34 schreef minilot het volgende:
[..]
Niet zo onnozel als ikzelf. Maar dat geeft niet.
Ach.quote:Op donderdag 12 september 2013 10:37 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Zo kan je het ook zeggen. :p
[..]
Nou, het zal je denk ik nog verbazen hoe weinig sommige mensen weten van dingen buiten hun specialiteit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig kan mijn lief er ook wat van:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door minilot op 12-09-2013 12:36:37 ]Let me see you stripped down to the bone
Teylers komen wij regelmatig. Is altijd wel leuk, hoewel we de vaste tentoonstellingscollectie nou wel door-en-door kennen. De wisselende tentoonstellingen zijn soms nog wel eens aardig.quote:Op donderdag 12 september 2013 10:09 schreef minilot het volgende:
quote:Op donderdag 12 september 2013 10:51 schreef minilot het volgende:
#nerdwannabe:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig kan mijn lief er ook wat van:NerdsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien het enige wat ik mis sinds ik van de uni ben zijn de nerderige koffiepauzes. (die ik toen ik daar nog was vaak juist meer dan zat was)
Cern lijkt me ook wel tof om eens te zijn. De laatste studiereis zou daar initieel langsgaan, toen wilde ik wel mee. Toen gingen Cern niet door, ging ik niet mee. En op het laatste moment ging het toch door.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
quote:Op donderdag 12 september 2013 12:32 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Nerds
Misschien het enige wat ik mis sinds ik van de uni ben zijn de nerderige koffiepauzes. (die ik toen ik daar nog was vaak juist meer dan zat was)
Werktuigbouw, en dan als master mechatronica.quote:
Vriendje van me studeerde twee keer summa cum laude af, won prijzen, maar kon Irak of Japan nog niet aanwijzen op een wereldkaartquote:Op donderdag 12 september 2013 10:32 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Ja, zoiets bijvoorbeeld. Maar ook dat sommige slimme mensen sociaal erg onnozel kunnen zijn.quote:Op donderdag 12 september 2013 12:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vriendje van me studeerde twee keer summa cum laude af, won prijzen, maar kon Irak of Japan nog niet aanwijzen op een wereldkaart
Ah, zo eentje.quote:Op donderdag 12 september 2013 12:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vriendje van me studeerde twee keer summa cum laude af, won prijzen, maar kon Irak of Japan nog niet aanwijzen op een wereldkaart
Cool! Robotarmen zijn altijd tof. Maar een heel uur?quote:Op donderdag 12 september 2013 12:45 schreef minilot het volgende:
[..]
Ah!![]()
Ik heb afgelopen lente in Futuroscope bij elkaar een uur aan een Kuka-robotarm gehangen. Heerlijk![]()
[ afbeelding ]
Flink wat keer in gegaan. Zo soepel! Zo gaaf!quote:Op donderdag 12 september 2013 12:49 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Cool! Robotarmen zijn altijd tof. Maar een heel uur?
Jep, heb ik al die jaren nooit een aantekening zien maken tijdens hoorcolleges, zat gewoon te luisteren..quote:Op donderdag 12 september 2013 12:47 schreef minilot het volgende:
[..]
Ah, zo eentje.![]()
Nou was er gisteren een aantal promovendi (gaat wel een flinke stap verder dan afstuderen natuurlijk) op het feestje aanwezig en die leken me allemaal behoorlijk sociaal en voorzien van een brede interesse.Hangt waarschijnlijk ook van de tak van wetenschap af.
Ja, dat moet dan ook welquote:Op donderdag 12 september 2013 12:51 schreef minilot het volgende:
[..]
Flink wat keer in gegaan. Zo soepel! Zo gaaf!
Dat is dan misschien toch de juiste aanpak.quote:Op donderdag 12 september 2013 12:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, heb ik al die jaren nooit een aantekening zien maken tijdens hoorcolleges, zat gewoon te luisteren..
Voor hem iig welquote:Op donderdag 12 september 2013 12:56 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Dat is dan misschien toch de juiste aanpak.
LOLquote:Op donderdag 12 september 2013 13:20 schreef borisz het volgende:
De Boekhandelmevrouw ziet voor het eerst het gewone volk in haar winkel
Pff wat een Groenlinksig mutsig type, iedereen die niet met pin wil betalen is een sloeber? Reikt haar wereld verder dan die boekhandel en komt ze uberhaüpt wel eens buiten? Beetje hautain stukje, ik moet er niet veel van hebben..quote:Op donderdag 12 september 2013 13:20 schreef borisz het volgende:
Oh regent het daar zo stevig? Hier de hele dag zonquote:Op donderdag 12 september 2013 12:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Na het boodschappen doen met matroos hond gaan wandelen in het Bergherbos. Op ongeveer een uurtje van de auto begon het ineens te gieten, jas en plu natuurlijk in de auto laten liggen.
Had letterlijk geen droge vezel meer aan mijn lijf. Matroos hond was er ook niet blij mee. De handdoek moest flink bestraft worden
En bedankt..quote:Op donderdag 12 september 2013 13:32 schreef Selestha het volgende:
[..]
Pff wat een Groenlinksig mutsig type, iedereen die niet met pin wil betalen is een sloeber? Reikt haar wereld verder dan die boekhandel en komt ze uberhaüpt wel eens buiten? Beetje hautain stukje, ik moet er niet veel van hebben..
Geweldige eerste reactie onder dat stuk:quote:Op donderdag 12 september 2013 13:20 schreef borisz het volgende:
quote:Ik krijg de indruk dat mevrouw er meer mee zit dat het plebs in haar winkel komt dan dat er armoede heerst maar ik kan mij vergissen.
Met je sociale armoede.
Heerlijk toch? Het laat zo goed zien hoe elitair en wereldvreemd ze is.quote:Op donderdag 12 september 2013 13:32 schreef Selestha het volgende:
[..]
Pff wat een Groenlinksig mutsig type, iedereen die niet met pin wil betalen is een sloeber? Reikt haar wereld verder dan die boekhandel en komt ze uberhaüpt wel eens buiten? Beetje hautain stukje, ik moet er niet veel van hebben..
Ja als het satire was was het nog leuk geweestquote:Op donderdag 12 september 2013 13:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heerlijk toch? Het laat zo goed zien hoe elitair en wereldvreemd ze is.
Het mooiste is dat het geeneens een satire is, maar het stuk zou zo in de Speld kunnen.
Het regent nu alweerquote:Op donderdag 12 september 2013 13:32 schreef Selestha het volgende:
[..]
Oh regent het daar zo stevig? Hier de hele dag zon
Vast niet iedereen die Groenlinks stemt is er zo eenquote:Op donderdag 12 september 2013 13:33 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
En bedankt..![]()
Ik moest er wel om lachen eigenlijk. En vooral ook om de reacties er onder
Grappig. ik kreeg dus juist een zeer nare vvd-vibe van het stukquote:Op donderdag 12 september 2013 13:36 schreef Selestha het volgende:
[..]
Vast niet iedereen die Groenlinks stemt is er zo eenMaar dit soort types zijn wel meestal de mensen waar ik dan aan moet denken..
De dame zit in het DWDD boekenpanel.quote:Op donderdag 12 september 2013 13:37 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Grappig. ik kreeg dus juist een zeer nare vvd-vibe van het stukMaar ik meen dat dat ook weer niet klopt. Ofwel, we zitten zelf ook vól vooroordelen en aannames.
Heerlijk ja! Geschoten in mijn favo boekwinkeltje in H'lem btwquote:Op donderdag 12 september 2013 13:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Jiskefet maakte de parodie al jaren geleden
Tuurlijk, ik beweer nergens vrij te zijn van oordelenquote:Op donderdag 12 september 2013 13:37 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Grappig. ik kreeg dus juist een zeer nare vvd-vibe van het stukMaar ik meen dat dat ook weer niet klopt. Ofwel, we zitten zelf ook vól vooroordelen en aannames.
Oh die. Dan weet ik wel wie dat is.quote:Op donderdag 12 september 2013 13:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De dame zit in het DWDD boekenpanel.
quote:Op donderdag 12 september 2013 13:40 schreef Selestha het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik beweer nergens vrij te zijn van oordelenMaar ik zie Groenlinks altijd als een soort VVD voor mensen die milieubewust zijn
Maar da's mijn mening
GL is voor mensen die goed verdienen, maar niet in het bedrijfsleven.quote:Op donderdag 12 september 2013 13:40 schreef Selestha het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik beweer nergens vrij te zijn van oordelenMaar ik zie Groenlinks altijd als een soort VVD voor mensen die milieubewust zijn
Maar da's mijn mening
Nou als we er in ieder geval beide nog om kunnen lachen is het goedquote:Op donderdag 12 september 2013 13:42 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]komisch! Geldt wellicht voor de rand/hoofdstedelijke GL'er, maar als je in de provincies gaat kijken komen de geitenwollensokken je tegemoet hoor
![]()
quote:Op donderdag 12 september 2013 13:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
GL is voor mensen die goed verdienen, maar niet in het bedrijfsleven.
Dat ook ja; meer de vrije ondernemerssector..quote:Op donderdag 12 september 2013 13:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
GL is voor mensen die goed verdienen, maar niet in het bedrijfsleven.
De lokale GL'er hier wil Che Guevara zijn.quote:Op donderdag 12 september 2013 13:42 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]komisch! Geldt wellicht een beetje voor de rand/hoofdstedelijke GL'er, maar als je in de provincies gaat kijken komen de geitenwollensokken je tegemoet hoor
![]()
Dat laatste heb ik inmiddels ook steeds meer. Is ook meer dat ik het met hen het minste óneens benquote:Op donderdag 12 september 2013 13:44 schreef Selestha het volgende:
[..]
Nou als we er in ieder geval beide nog om kunnen lachen is het goed![]()
Ik ben overigens zelf niet rechts, ik ben eerder anarchistischMaar niet milieubewust ofzo dus ook weer niet links; ik pas niet in een hokje geloof ik ik ben het met niemand eens
Electoraat van GL is stedelijk, hoe groter de stad, hoe meer GLquote:Op donderdag 12 september 2013 13:42 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]komisch! Geldt wellicht een beetje voor de rand/hoofdstedelijke GL'er, maar als je in de provincies gaat kijken komen de geitenwollensokken je tegemoet hoor
![]()
Nee, ambtenaren, lerarenquote:Op donderdag 12 september 2013 13:44 schreef Selestha het volgende:
[..]
Dat ook ja; meer de vrije ondernemerssector..
Godsakke, dus nu moet ik ook nog verhuizen naar een grote stadquote:Op donderdag 12 september 2013 13:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Electoraat van GL is stedelijk, hoe groter de stad, hoe meer GL
Hmmm, dan zou ik maar geen lid worden, je weet wat che deed met zijn medestrijders?quote:Op donderdag 12 september 2013 13:44 schreef borisz het volgende:
[..]
De lokale GL'er hier wil Che Guevara zijn.
Je klinkt nu net als die boekhandelaarquote:Op donderdag 12 september 2013 13:48 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Je zei 'goed verdienen'...
Want?quote:Op donderdag 12 september 2013 13:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je klinkt nu net als die boekhandelaar
Ik stem niet om die reden; geloof namelijk niet in het systeem. Ben misschien daardoor extreem linksquote:Op donderdag 12 september 2013 13:46 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Dat laatste heb ik inmiddels ook steeds meer. Is ook meer dat ik het met hen het minste óneens benen ze denken iig nog een beetje om de natuur en zo.. Maar eigenlijk wil ik inmiddels gewoon niets meer weten van de politiek. Vind er geen ruk meer aan
Je bent van mening dat leraren en ambtenaren weinig verdienenquote:
Ambtenaren weet ik niets van, leraar basisonderwijs wel. En dat is niet veel. Ook niet weinig maar bij 'goed verdienen' denk ik toch aan iets meer dan wat er daadwerkelijk uitbetaald wordt. Zeker gezien de oplopende werkdruk e.d. Maar goed, basisonderwijs dus he, dat is in het middelbaar en hoger onderwijs wel anders.. Dat weet ik ookquote:Op donderdag 12 september 2013 13:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bent van mening dat leraren en ambtenaren weinig verdienen
Als leerkracht in het basisonderwijs is je startsalaris minimaal ¤2.073, je kunt doorgroeien tot ¤ 2.991, daarbij 55 vakantiedagenquote:Op donderdag 12 september 2013 13:55 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ambtenaren weet ik niets van, leraar basisonderwijs wel. En dat is niet veel. Ook niet weinig maar bij 'goed verdienen' denk ik toch aan iets meer dan wat er daadwerkelijk uitbetaald wordt. Zeker gezien de oplopende werkdruk e.d. Maar goed, basisonderwijs dus he, dat is in het middelbaar en hoger onderwijs wel anders.. Dat weet ik ook![]()
en verder was ik totaal niet serieus, heb al genoeg ellende aan mijn kop momenteel
Bruto he.. gaat nog een bult vanafquote:Op donderdag 12 september 2013 14:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als leerkracht in het basisonderwijs is je startsalaris minimaal ¤2.073, je kunt doorgroeien tot ¤ 2.991, daarbij 55 vakantiedagen
als je dat niet goed noemt weet ik niet wat jouw voorstellingen zijn van een goede baan
*knip* laat maar..quote:Op donderdag 12 september 2013 14:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh, ja, sorry hoor, maar dat wil er bij mij niet in
Buren, vrienden en bekenden van mij die in het onderwijs werken kwamen daar ook altijd mee, maar zaten in de zomer wel 6-7 weken in Frankrijk en werkten daar echt niet, dito andere vakanties.
En basisonderwijs, dat is van 8:30-16 uur? Nog steeds met anderhalf uur middagpauze en woensdagmiddag vrij? Tijd genoeg om wat na te kijken dus.
Leraar basisonderwijs is een prima baan met een goed salaris daarbij.
Pff nee, dan toch liever een 'normaal' salarisquote:Op donderdag 12 september 2013 15:34 schreef golfer het volgende:
Je kunt altijd nog overstappen naar de zorg. Net iets minder salaris, minder vakantiedagen en veel betere werktijden.
Soms verlang ik daar wel eens naar ja, ik snap dat welquote:Op donderdag 12 september 2013 15:56 schreef Selestha het volgende:
Ik werk voor het minimumloon, zwaar lichamelijk werk. En dat vind ik prima; ik verdien genoeg om alles te betalen wat ik nodig heb.
Waarom is me dat voldoende, heel simpel: ik doe de deur van de keet dicht, en mijn baas is weg; er is geen stress voor morgen en ik blijf er lekker fit bij ook. Voor mij geen ''verantwoordelijke'' baan, al word ik er stinkend rijk mee. Ik vind mijn rust en vrijheid veel belangrijker
Het verveelt mij geestelijk ook. je kan alleen maar denken ''schoffel schoffel schoffel' maar goed, als je gezellige collega's hebt kom je de tijd wel makkelijk door met grapjes etc. Postbezorgen heb ik overigens ook gedaan, dat is NIET zen. Vele malen meer stress dan wat ik nu doe. Steeds gezeur met verkorte looptijden etc, dat heb je hier niet. Is het af dan is dat mooi, anders morgen weer een dagquote:Op donderdag 12 september 2013 16:02 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Soms verlang ik daar wel eens naar ja, ik snap dat welIk vond postbezorger zijn ook erg zennn.. Maar uiteindelijk denk ik dat ik me geestelijk wel zal gaan vervelen
Testpatiënt van een neurochirurg?quote:Op donderdag 12 september 2013 16:04 schreef Stereotomy het volgende:
Voor mij graag een zware en verantwoordelijke baan waar mijn hersens van gaan kraken en een matchende salaris graag![]()
quote:Op donderdag 12 september 2013 16:04 schreef Selestha het volgende:
[..]
Het verveelt mij geestelijk ook. je kan alleen maar denken ''schoffel schoffel schoffel' maar goed, als je gezellige collega's hebt kom je de tijd wel makkelijk door met grapjes etc. Postbezorgen heb ik overigens ook gedaan, dat is NIET zen. Vele malen meer stress dan wat ik nu doe. Steeds gezeur met verkorte looptijden etc, dat heb je hier niet. Is het af dan is dat mooi, anders morgen weer een dag
Dat klinkt erg tof.quote:Op donderdag 12 september 2013 16:14 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik mag trouwens volgende week naar een cursus/training wat gaat over meldingen huiselijk geweld en hoe daar mee om te gaanZo tof! Niemand van het directieteam kan en in mijn gesprek vanochtend met de directrice heb ik aangegeven graag dat soort dingen te doen. Ik ga ook zitting nemen in de GMR en zit al in de MR. Allemaal leuke dingen voor op mijn CV dus
Juicht ze zeer toe ook
Stiekem ik ook niet, nouja, ik zou geen nee zeggen tegen een leuke staatsloterij of iets. Maar ik weet even niet meer wat ik als werk zou willen doen.quote:
Nu ik van dichtbij zie wat het inhoudt vind ik het echt niet per definitie goed betaald voor die baan. Ik vind het nogal een verschil of het gaat om groep 1 in een klein plattelandsdorpje of een lastige groep 8 in een flinke stad. In het tweede geval vind ik het ronduit onderbetaald.quote:Op donderdag 12 september 2013 14:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als leerkracht in het basisonderwijs is je startsalaris minimaal ¤2.073, je kunt doorgroeien tot ¤ 2.991, daarbij 55 vakantiedagen
als je dat niet goed noemt weet ik niet wat jouw voorstellingen zijn van een goede baan
zou je het leuker vinden als je je baas was? Werkt die niet nog harder?quote:Op donderdag 12 september 2013 16:21 schreef Myraela het volgende:
[..]
Stiekem ik ook niet, nouja, ik zou geen nee zeggen tegen een leuke staatsloterij of iets. Maar ik weet even niet meer wat ik als werk zou willen doen.Zijn zoveel kanten die me leuk lijken, maar de weg er naar toe is meestal niet zo tof.
Het is geen luizenbaan, prima baan met een goed salaris.quote:Op donderdag 12 september 2013 15:10 schreef Sunnythesun het volgende:
Oh even voor de goede orde: ik klaag verder niet over mijn salaris en de vrije dagen of zo hoor! Ben daar an sich best tevreden mee, heb geen ambities om heel rijk te worden of zo. Heb er alleen genoeg van dat mensen denken dat het een soort luizenbaantje is terwijl ik me momenteel letterlijk bijna kapot werk.Trek ik even niet zo goed..
In een klein plattelandsdorpje vind je geen basisschool meerquote:Op donderdag 12 september 2013 16:57 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Nu ik van dichtbij zie wat het inhoudt vind ik het echt niet per definitie goed betaald voor die baan. Ik vind het nogal een verschil of het gaat om groep 1 in een klein plattelandsdorpje of een lastige groep 8 in een flinke stad. In het tweede geval vind ik het ronduit onderbetaald.
Ik bedoel maarquote:Op donderdag 12 september 2013 15:34 schreef golfer het volgende:
Je kunt altijd nog overstappen naar de zorg. Net iets minder salaris, minder vakantiedagen en veel betere werktijden.
I'm with her!quote:
Waar leef jij eigenlijk van, rijst.quote:
Ik zou niet mijn huidige baas willen zijn. Ik weet niet of hij harder werkt, fysiek niet. Ik hou wel van verantwoordelijkheden, en ik zou ook wel een team onder me willen hebben. Verder zou ik als het mogelijk was zonder werkloos te zijn, het liefst constant van baan wisselen. Ergens een poosje meekijken en weer naar een nieuw bedrijf.quote:Op donderdag 12 september 2013 17:03 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
zou je het leuker vinden als je je baas was? Werkt die niet nog harder?
Dat lijkt me leukquote:Op donderdag 12 september 2013 17:37 schreef Myraela het volgende:
Ik zou niet mijn huidige baas willen zijn. Ik weet niet of hij harder werkt, fysiek niet. Ik hou wel van verantwoordelijkheden, en ik zou ook wel een team onder me willen hebben. Verder zou ik als het mogelijk was zonder werkloos te zijn, het liefst constant van baan wisselen. Ergens een poosje meekijken en weer naar een nieuw bedrijf.
Ik vind het supertof om te zien hoe elk bedrijf werkt, maar daarna zie ik zoveel gebreken dat ik me aan alles ga irriteren.
Ook niet waar, maar als jij dat wilt: dan zijn ze nu allemaal onderbetaaldquote:Op donderdag 12 september 2013 17:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In een klein plattelandsdorpje vind je geen basisschool meer
Ja dat zeg ik: zij hebben recht van klagen.quote:Op donderdag 12 september 2013 17:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik bedoel maar
En dan de verantwoording hebben over infuus, medicatie, etc etc
Ik heb voor m'n studie al redelijk veel gewerkt sinds m'n 12e ofzo, en tijdens m'n studie een aantal goedbetaalde bijbaantjes gehad. (ik weet dus toch wel een beetje wat werk isquote:Op donderdag 12 september 2013 17:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waar leef jij eigenlijk van, rijst.
En ik heb momenteel best een ideale baan. Qua werktijden, qua verdiensten en qua inhoud.
Pff op dit moment in mijn geval dus even totaaaaal niet helaasquote:Op donderdag 12 september 2013 17:43 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Wat ik overigens altijd een beetje jammer vind is dat mensen vaak een baan beoordelen op salaris. Maar bijvoorbeeld leraar, wat hier genoemd is, betaald misschien niet heel veel, maar lijkt me wel heel belonend qua wat je direct doet.
nou dattum, ik heb echt niet gestudeerd voor callcenterwerk tegen minimumloon waarbij het hebben van een sociaal leven geen optie meer isquote:Op donderdag 12 september 2013 17:49 schreef Myraela het volgende:
Volgens werken mensen tegenwoordig vooral om gewoon maar werk te hebben.Steeds minder mensen die echt doen wat ze zouden willen doen. Een baan hebben is al een luxe.
Met name voor de mensen onder de 30 gaat dat nu heel erg op. En de oudere generatie moet doorploeteren tot hun 67ste, terwijl de jongeren staan te trappelen om aan het werk te gaanquote:Op donderdag 12 september 2013 17:49 schreef Myraela het volgende:
Volgens werken mensen tegenwoordig vooral om gewoon maar werk te hebben.Steeds minder mensen die echt doen wat ze zouden willen doen. Een baan hebben is al een luxe.
Dit gaat mijn laatste jaar worden is mijn voornemen. Weet niet hoe en wat dan precies, maar ik heb het wel gezien voor de klas en er staat een hele generatie jonge leerkrachten te trappelen die geen kans krijgen op dit moment. Laat mij maar doorstromen naar een meer leidinggevende of coachende functie..quote:Op donderdag 12 september 2013 17:51 schreef borisz het volgende:
Grootste probleem van docenten/leraren is volgens mij het gebrek aan doorgroeimogelijkheden. Ja er zijn er wellicht bij die 45 jaar A^2+B^2=C^2 willen uitleggen, maar ik sprak er een paar nieuwe docenten(mijn leeftijd) en die gaven allen aan dit niet jaren te willen doen. De ene was bezig met Cambridge Engels om ook in het Engelse les te kunnen geven, maar die gaf ook aan niet tot zijn pensioen voor de klas te blijven.
Oneerlijk eigenlijk he.. terwijl verjonging zo goed kan zijn voor een sector. Die hebben de nieuwste theorieën mee gekregen en zo. Een goede mix van oud (ervaring) en nieuw (frisse moed) is zo gezond..quote:Op donderdag 12 september 2013 17:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Met name voor de mensen onder de 30 gaat dat nu heel erg op. En de oudere generatie moet doorploeteren tot hun 67ste, terwijl de jongeren staan te trappelen om aan het werk te gaan
Waarom voel je jezelf zo aangevallen, omdat dat ik zeg dat het gewoon een prima baan is met een goed salaris.quote:Op donderdag 12 september 2013 17:41 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik: zij hebben recht van klagen.
Wat ik doe stelt verder ook geen ruk voor hoor, dus overbetaald misschien zelfs wel. Who cares wat er van die koters komt..![]()
![]()
![]()
Het stomme is, als je op deze leeftijd niet al doet wat je wilt, is het niet makkelijk om daar ooit nog te komen. Maarja, persoonlijk denk ik dat het werk allemaal niet zo heel veel uit maakt, zolang je bij een leuk bedrijf werkt met leuke collega's is dat echt al 80% van het werk.quote:Op donderdag 12 september 2013 17:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Met name voor de mensen onder de 30 gaat dat nu heel erg op. En de oudere generatie moet doorploeteren tot hun 67ste, terwijl de jongeren staan te trappelen om aan het werk te gaan
Omdat het een zware baan is met een in verhouding redelijk maar feitelijk niet echt geweldig salaris is wat de afgelopen jaren alleen maar achteruit is gegaan, net als de arbeidsomstandigheden. En omdat jij niet weet waar je het over hebt blijkbaar, maar wel een oordeel weet te vellen. Kom een dagje mee lopen met me (dat meen ik serieus) en zeg het me dan nog eensquote:Op donderdag 12 september 2013 18:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom voel je jezelf zo aangevallen, omdat dat ik zeg dat het gewoon een prima baan is met een goed salaris.
Chocoladecups gevuld met een flinke laag pindakaas. Favo 'candybar' van Amerika en zoo lekker als je van pindakaas en chocolade houdt. Heel zoet maar ook zoutquote:
Skyler van Breaking Badquote:Op donderdag 12 september 2013 18:40 schreef borisz het volgende:
Zullen we er dan maar weer een voornaam inknallen?
Een oud-docent van mij is opa geworden.
De kleine heet: Sky
Nou dat dusquote:Op donderdag 12 september 2013 18:34 schreef Bluezz het volgende:
Een baan is net een relatie. Je kan er gewoon niet 'in' kijken als je niet hetzelfde werk doet.
Je mag ook met mij meelopen Piet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |