Ik vind zelfs 70,- teveel voor een simpele accu. Moet goedkoper te krijgen zijn. En als Makita zo overtuigd is van hun 'superieure' accu (met chip) dan kunnen ze vast die chip uitlezen en jou in detail uitleggen wat je fout hebt gedaan waardoor je accu is overleden. Hint: Dat kunnen ze niet.quote:Op maandag 9 september 2013 23:12 schreef Grublit het volgende:
Prijsverschil: origineel vanaf ca. ¤110, replica vanaf ca. ¤70.
Ik weet niet of het bij Makita dezelfde werkwijze heeft als Hitachi. Bij Hitachi bepaalt de logica in de accu of het aangesloten gereedschap nog stroom krijgt.quote:Op maandag 9 september 2013 23:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En een Li-ion accu te ver ontladen is inderdaad zeer schadelijk. Maar dat ligt niet aan de accu, maar aan je boormachine. Die hoort namelijk als de spanning te laag wordt op te houden met functioneren. Doet hij dat niet dan sloop je elke Li-ion accu. Origineel of niet.
Dat is ook de oplossing zoals het hoort. Maar Makita geeft het ZELF al aan:quote:Op maandag 9 september 2013 23:43 schreef boertie het volgende:
Ik weet niet of het bij Makita dezelfde werkwijze heeft als Hitachi. Bij Hitachi bepaalt de logica in de accu of het aangesloten gereedschap nog stroom krijgt.
En te diep ontladen als de accu dat zelf onder controle houdt kan dus niet.quote:Op maandag 9 september 2013 23:12 schreef Grublit het volgende:
Ik heb de vraag aan Makita gesteld of het normaal is dat een accu het na 2,5 jaar van niet intensief gebruik het al begeeft. Kreeg ik een verhaal terug van wat de levensduur van de accu's kan beinvloeden. Zoals diep ontladen, te hoge temperatuur, langdurig niet gebruik, vuil, vocht, vallen.
Alleen maar goede ervaringen met nieuwe cellen in de oude pack.quote:Op maandag 9 september 2013 23:12 schreef Grublit het volgende:
Heeft er iemand toevallig ervaring met replica-accu's?
Uit die link: "Bedenk dat iedereen die accu’s importeert te maken heeft met Stibat afdrachten. Wie hieraan niet voldoet pleegt een economisch delict. Indien wij dit constateren zullen we aangifte doen bij de bevoegde instanties."quote:Op maandag 9 september 2013 23:12 schreef Grublit het volgende:
Makita heeft een hele horror-pagina gemaakt om te vertellen dat je originele moet gebruiken: http://www.makita.nl/page/6/274/behoed-je-voor-namaak.html
Don't ask me.quote:Op maandag 9 september 2013 23:21 schreef Grublit het volgende:
Ik heb me laten vertellen dat het belangrijk is dat de accu ook echt nieuw is en niet een partijtje van vorig jaar of zo... Hoe komt die kerel aan originele, nieuwe accu's voor zo weinig?
Wat is de capaciteit van die accu?quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:05 schreef Vonkenboer het volgende:
Voor ¤ 98,- euro heb ik in ieder geval een nieuwe orginele 18V lion makita accu kunnen krijgen, lijkt mij een redelijk goede deal als je kijkt naar de bedragen die her en der gevraagd worden
3,0 Ahquote:Op dinsdag 10 september 2013 22:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Wat is de capaciteit van die accu?
Oh, dan vind ik de prijs niet eens zo verkeerd.quote:
Waarschijnlijk heb ik geen accu besteld die beveiligd kan worden door het makita beveiligingsyeem wat ze sinds enkele maanden op nieuwere machines leveren.quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Oh, dan vind ik de prijs niet eens zo verkeerd.
Hebben het 10 jaar uitgehouden in mijn 20 jaar oude Bosch. Nu zit de derde set erin (sinds 1 jaar): de goedkoopste Chinese cellen van ¤1,5 per cel (6 stuks, dus totale kosten: ¤9,- voor een "vernieuwde"oude pack).quote:Op woensdag 11 september 2013 08:54 schreef Grublit het volgende:
. Die Panasonic cellen zijn ook een mooie optie, maar door die beperkte garantie heb ik er minder vertrouwen in...
Maar dit betreft dus geen Lithium-ion cellen neem ik aan? Of bestaan die al zo lang?quote:Op woensdag 11 september 2013 19:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Hebben het 10 jaar uitgehouden in mijn 20 jaar oude Bosch. Nu zit de derde set erin (sinds 1 jaar): de goedkoopste Chinese cellen van ¤1,5 per cel (6 stuks, dus totale kosten: ¤9,- voor een "vernieuwde"oude pack).
Dat is al een onzin antwoord. Het gaat erom hoe vaak ze op en weer ontladen worden. (en hoe snel dat gebeurt)quote:Op woensdag 11 september 2013 23:48 schreef Grublit het volgende:
Die kerel van de webshop die die 'Panasonic'-accu's verkoopt heeft me per mail geantwoord. Hij zegt dat 2,5 jaar levensduur voor originele accu's niet slecht is.
Dat is vreemd, hij geeft dus aan dat een originele accu 2,5 jaar meegaat (30 maanden), en dus kan hij op een 'gelijkwaardige' maar 10 maanden garantie geven?quote:Hij schat in dat deze accu's gelijkwaardig zijn aan de originele Makita's. Daarom kan hij ook max. 10 maanden garantie geven.
Dat klopt! Ni-Cd cellen.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:48 schreef Grublit het volgende:
Maar dit betreft dus geen Lithium-ion cellen neem ik aan? Of bestaan die al zo lang?
We zijn benieuwd. Ik gok 10 jaar bij klusgebruik.quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:49 schreef Grublit het volgende:
Ik heb de 'Panasonic-accu' gekocht. Het voelt een beetje als een gok, maar ja het is een stuk goedkoper dan origineel. Op het eerste gezicht is de accu minimaal even sterk als mijn oude.
En de duurzaamheid, tja... daar kan ik pas over 1-2 jaar iets over zeggen (ik hoop niet eerder!).
quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:49 schreef Grublit het volgende:
Ik heb de 'Panasonic-accu' gekocht. Het voelt een beetje als een gok, maar ja het is een stuk goedkoper dan origineel. Op het eerste gezicht is de accu minimaal even sterk als mijn oude.
En de duurzaamheid, tja... daar kan ik pas over 1-2 jaar iets over zeggen (ik hoop niet eerder!).
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe batterij voor mijn Makita boormachine nu heb ik 4 jaar gedaan met de originele maar ik vind ze wel duur dus als de namaak ook redelijk zijn werk doet zou ik het graag horen van iemand met ervaringquote:Op dinsdag 17 september 2013 23:49 schreef Grublit het volgende:
1 quote was opzichte voldoende geweest. Ik zou voor die accu's van G de Jongh gaan met Panasonic cellenquote:Op woensdag 11 november 2015 00:57 schreef Bosprotter het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe batterij voor mijn Makita boormachine nu heb ik 4 jaar gedaan met de originele maar ik vind ze wel duur dus als de namaak ook redelijk zijn werk doet zou ik het graag horen van iemand met ervaring
een beetje Liion accupack heeft gewoon een protectie tegen te DIEP ontladenquote:Op maandag 9 september 2013 23:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik vind zelfs 70,- teveel voor een simpele accu. Moet goedkoper te krijgen zijn. En als Makita zo overtuigd is van hun 'superieure' accu (met chip) dan kunnen ze vast die chip uitlezen en jou in detail uitleggen wat je fout hebt gedaan waardoor je accu is overleden. Hint: Dat kunnen ze niet.
En een Li-ion accu te ver ontladen is inderdaad zeer schadelijk. Maar dat ligt niet aan de accu, maar aan je boormachine. Die hoort namelijk als de spanning te laag wordt op te houden met functioneren. Doet hij dat niet dan sloop je elke Li-ion accu. Origineel of niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |