Vanaf donderdag weer vier dagen topgolf in NL.quote:De Zweedse golfer Peter Hanson kan volgende week zijn titel op de KLM Open niet verdedigen. De 35-jarige Hanson kampt nog altijd met problemen aan zijn rug, waardoor hij eerder dit jaar al het Brits Open miste. De Zweed kreeg afgelopen week tijdens een training opnieuw zoveel last van zijn rug, dat hij genoodzaakt was zich af te melden bij toernooidirecteur Daan Slooter.
'Hanson had graag zijn titel willen verdedigen, maar de weer opspelende rugblessure maakt dat echt onmogelijk', zei Slooter zaterdag. 'Hij belde mij persoonlijk om dit slechte nieuws te vertellen. En hoewel we het voor het KLM Open jammer vinden dat hij er niet bij kan zijn, is zijn gezondheid natuurlijk van primair belang.'
quote:Het KLM Open hunkert naar een nieuwe Nederlandse winnnaar. Maarten Lafeber was tien jaar geleden de laatste. Bij voorkeur is Joost Luiten zijn opvolger, want de Bleiswijkse golfer is sinds kort ambassadeur van het Nederlandse proftoernooi uit de Europese Tour. Het toeval wil dat Luiten in vorm is en een gerede kandidaat is voor de eindzege.
'Ik wil meedoen om de overwinning. Ik sta met vertrouwen op de baan en speel goed', zei de 27-jarige golfer dinsdag bij de perspresentatie in Zandvoort. Luiten refereerde aan zijn recente resultaten: winst in het Lyoness Open, tweede in het Iers Open en vierde in het Wales Open. Al met al op dit moment goed voor de 23ste plaats op de geldranking van de Europese Tour met 710.000 euro.
'Vertrouwen geeft nog geen garantie op succes, al snap ik dat de verwachtingen hoog zijn. Maar dat is altijd als ik mijn thuistoernooi speel. Iedereen denkt dan dat ik wel even zal winnen, maar dat wordt nog lastig genoeg. Zeker op de Kennemer in Zandvoort, waar de wind een grote factor speelt. Het is dan bijzonder moeilijk om de bal onder controle te houden en netjes op de fairway te slaan.'
Maar Luiten kent de Kennemer goed. Hij eindigde in zijn debuutjaar als prof in 2007 als tweede in het KLM Open, dat destijds ook werd afgewerkt op de glooiende golfbaan in de duinen bij Zandvoort. 'Dat blijft een overgetelijke ervaring. Spelen om de overwinning voor eigen publiek, daar doe je het allemaal voor. De Kennemer is een topbaan. Alle golfers zijn er lovend over en ik kan er goed uit de voeten.'
Luiten is al enkele jaren onbetwist de beste speler van Nederland en geldt steeds meer als een gevestigde topspeler op de Europese Tour. Maar hij is nog niet tevreden. 'Ik wil de aansluiting naar de wereldtop maken en dat moet nu echt gaan gebeuren. De laatste weken heb ik goed gespeeld, maar het is nu zaak deze lijn door te zetten en een heel jaar te knallen. Ik heb eigenlijk nog één of twee overwinningen nodig en dan kan ik meedoen aan de majors, de echte grote toernooien, en kwalificeer ik me voor het Europese team van de Ryder Cup in 2014. Dat is echt een doel voor mij. Voor mijn gevoel begint het nu pas allemaal.
http://www.golf.nl/nieuws/detail/starttijden-dag-1-en-2-klm-open/quote:Vanzelfsprekend zijn er mooie indelingen - qua tijden en playing partners - voor de drie Tourspelers Luiten, Lafeber en Derksen.
Joost Luiten speelt de eerste twee dagen met Matteo Manassero en Paul Casey. Donderdag slaan de drie om 8.25 uur op hole 10 af. Vrijdag starten ze de tweede ronde om 13.25 uur op hole 1.
Maarten Lafeber is voor de eerste twee dagen ingedeeld met de Schot Marc Warren en voormalig KLM Open-kampioen Jose Maria Olazabal. Donderdag hebben ze een starttijd van 13.05 uur (hole 1) en vrijdag om 8.05 uur (hole 10).
De medespelers van Robert-Jan Derksen: Miguel Angel Jimenez en Padraig Harrington. De drie beginnen donderdag om 13.25 uur op een met hun openingsronde. Vrijdag worden ze om 8.25 uur op de tee van de par-4 tiende verwacht.
Het afsluitende weekend is ook bij de NOS te volgen. Maar het volledige verslag op Sport1 idd.quote:
Jimenez blijft op -9quote:Op vrijdag 13 september 2013 12:03 schreef borisz het volgende:
Jimenez blijft het goed doen -9 (13 holes)
Simon Dyson heeft ook een goede dag en komt op -6 (14 holes, -5 vandaag)
De cutgrens ligt op par.
Neem maar kaplaarzen,een hele goede regenjas en een grote paraplu mee want het weer gaat morgen goed los.= vandaag dus = zaterdag 14 september.quote:Op maandag 9 september 2013 21:37 schreef Piles het volgende:
Zaterdag aanwezig daar. Ben benieuwd naar de baan
Geweldige put op de 17e! Laten we hopen dat hij 'm morgen binnen weet te slepen. Het is in ieder geval een jongen die onder druk kan presteren!quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:11 schreef borisz het volgende:
Luiten aan kop. Nog één hole voor hem vandaag.
Hopelijk kan hij winnen idd. Ook goed voor de Ryder Cup puntenquote:Op zaterdag 14 september 2013 21:09 schreef Coelho het volgende:
[..]
Geweldige put op de 17e! Laten we hopen dat hij 'm morgen binnen weet te slepen. Het is in ieder geval een jongen die onder druk kan presteren!
Q-school tegenwoordig in de Oekraïne?quote:Op zaterdag 14 september 2013 21:13 schreef borisz het volgende:
[..]
Hopelijk kan hij winnen idd. Ook goed voor de Ryder Cup punten
Overigens Daan Huizing staat er goed voor in Oekraïne met een derde plek. Die is hard op weg om volgend jaar op de Europese Tour uit te mogen komen.
Nee hij speelt op de Challengetour. Het tweede niveau. De top15 krijgt een tourkaart voor volgend jaar.quote:Op zaterdag 14 september 2013 22:51 schreef Coelho het volgende:
[..]
Q-school tegenwoordig in de Oekraïne?
Die Tourkaart voor volgend jaar heeft hij al binnen. Hij kan niet meer uit de top-15 zakken. Het gaat er nu om zo hoog mogelijk te eindigen om een zo nog betere Tourkaart te krijgen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 23:03 schreef borisz het volgende:
[..]
Nee hij speelt op de Challengetour. Het tweede niveau. De top15 krijgt een tourkaart voor volgend jaar.
Waar zitten de verschillen in dan? Dat je grotere of kleinere toernooien mag spelen?quote:Op zondag 15 september 2013 11:10 schreef TheArt het volgende:
[..]
Die Tourkaart voor volgend jaar heeft hij al binnen. Hij kan niet meer uit de top-15 zakken. Het gaat er nu om zo hoog mogelijk te eindigen om een zo nog betere Tourkaart te krijgen.
Service hequote:Op zondag 15 september 2013 13:47 schreef Coelho het volgende:
Waarom geen live stream Studio Sport? Gaan we eerst een half uur ouwehoeren terwijl er geweldige live sport bezig is, en vervolgens naar voetbalherhalingen van gisteravond kijken... Laat dan in ieder geval de stream lopen!
Als je een vuvuzela gewend bent, moet je niet klagen inderdaadquote:Op zondag 15 september 2013 15:27 schreef vuvuzela het volgende:
Wat een gezeur over geluid van het publiek
Voor een precisiesport als golf snap ik het wel.quote:Op zondag 15 september 2013 15:27 schreef vuvuzela het volgende:
Wat een gezeur over geluid van het publiek
Bij het dartsen doen ze er ook niet moeilijk over.quote:Op zondag 15 september 2013 15:32 schreef marcodej het volgende:
[..]
Voor een precisiesport als golf snap ik het wel.
Maar dat is geen sport.quote:Op zondag 15 september 2013 15:33 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Bij het dartsen doen ze er ook niet moeilijk over.
Mja, die is IOC lid én de baas van de KLM.quote:
Sven Kramer misschien er nog bij en je hebt voorlopig de kandidaten ja.quote:Op zondag 15 september 2013 16:01 schreef marcodej het volgende:
Mooi hoor.
Samen met Mollema nu genomineerd voor Sportman van het Jaar?
Daar moet ik een half jaar voor werken inderdaad.quote:Op zondag 15 september 2013 16:04 schreef golfer het volgende:
3 ton voor Luiten tegen 2 ton voor Jimenez.
Wat 1 zo'n slagje niet al voor verschil kan maken.
Michel Mulder maakt ook nog wel een kansje.quote:Op zondag 15 september 2013 16:03 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Mja, die is IOC lid én de baas van de KLM.
Logisch dus.
[..]
Sven Kramer misschien er nog bij en je hebt voorlopig de kandidaten ja.
Daar moet ik 10 jaar voor werken.quote:Op zondag 15 september 2013 16:04 schreef golfer het volgende:
Ja, er zijn ook dagen dat ik minder verdien.quote:Op zondag 15 september 2013 16:05 schreef marcodej het volgende:
Daar moet ik een half jaar voor werken inderdaad.
Net alsof dat soort gasten dit niet afspreekt. Samen delen waarbij de winnaar 20k meer krijgt. Je gaat toch niet 100k riskeren als je de bijna de helft kunt verzekeren?quote:Op zondag 15 september 2013 16:04 schreef golfer het volgende:
Het zijn geen wielrenners hoor.quote:Op zondag 15 september 2013 19:28 schreef Coelho het volgende:
Net alsof dat soort gasten dit niet afspreekt. Samen delen waarbij de winnaar 20k meer krijgt. Je gaat toch niet 100k riskeren als je de bijna de helft kunt verzekeren?
Dus jij denkt oprecht dat dat gemiste putje van Jimenez heb een ton kostte en dat er geen enkele vorm van deal-making is bij golf? Juist als je op voorhand niet kunt zeggen of je beter of slechter bent dan je tegenstander is het 'verzekeren' van resultaat toch voor de hand liggend? Beide 2.4 ton en de winnaar 20k + de eer + 3 ton op de moneylist. Lijkt me een faire deal.quote:
Denk niet dat golfers van het kaliber Jimenez en Luiten wakker liggen van een ton meer of minder op de bankrekening.quote:Op maandag 16 september 2013 13:51 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dus jij denkt oprecht dat dat gemiste putje van Jimenez heb een ton kostte en dat er geen enkele vorm van deal-making is bij golf? Juist als je op voorhand niet kunt zeggen of je beter of slechter bent dan je tegenstander is het 'verzekeren' van resultaat toch voor de hand liggend? Beide 2.4 ton en de winnaar 20k + de eer + 3 ton op de moneylist. Lijkt me een faire deal.
Dat kan jij wel vinden, maar zo werkt het bij golfen niet.quote:Op maandag 16 september 2013 13:51 schreef Coelho het volgende:
Dus jij denkt oprecht dat dat gemiste putje van Jimenez heb een ton kostte en dat er geen enkele vorm van deal-making is bij golf? Juist als je op voorhand niet kunt zeggen of je beter of slechter bent dan je tegenstander is het 'verzekeren' van resultaat toch voor de hand liggend? Beide 2.4 ton en de winnaar 20k + de eer + 3 ton op de moneylist. Lijkt me een faire deal.
Ik denk eerlijk gezegd dat het niet voorkomt. Golf is toch nog steeds een gentlemens sport imo.quote:Op maandag 16 september 2013 13:51 schreef Coelho het volgende:
[..]
Beiden staan nu met huidige resultaten op de lijst voor de rydercup. Luiten bovenaan in Europese punten, Huizing bij de wereld punten lijst....quote:Op zaterdag 14 september 2013 21:13 schreef borisz het volgende:
[..]
Hopelijk kan hij winnen idd. Ook goed voor de Ryder Cup punten
Overigens Daan Huizing staat er goed voor in Oekraïne met een derde plek. Die is hard op weg om volgend jaar op de Europese Tour uit te mogen komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |