Ik zeg niet dat er geen dingen beter kunnen, ik zeg gewoon dat het beter is én er dingen beter kunnenquote:Op maandag 9 september 2013 19:07 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Er zijn echt nog genoeg dingen die beter kunnen hoor. Je lijkt wel een fanboy.
Alsof wij niet doorhebben dat dit gewoon een verkapte Metro-design adoratie is.quote:Op maandag 9 september 2013 19:23 schreef Boterbartje het volgende:
En een grote kaart van New York metro op m'n kamer hangen
Die 6e van achteren is dat niet Steve Jobs?quote:Op maandag 9 september 2013 19:23 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik heb deze poster:
[ afbeelding ]
Wow, dat klinkt als Apple. Heer en meester wanneer het aankomt op ecosysteem.quote:Op maandag 9 september 2013 19:15 schreef Boterbartje het volgende:
GDR 3 en 8.1 zijn bijvoorbeeld stappen in de goede richting. Maar ik zie graag NFC beter ingebouwd worden, AI in je telefoon dat dat ding wéét wat en wanneer jij wat gaat doen of aan de hand van je locatie het startscherm update (of aan de hand van tijd, ik zeg maar wat).
Sneller, mooiere schermen. Betere connectiviteit met computers etc. Eigenlijk moet je hele desktop en al je gegevens in zo'n systeem zitten. Dat je je telefoon op het werk op een plaatje legt en dat je hem mee naar huis neemt en dat je OVERAL gewoon ALLES hebt.
Betere accu's, betere camera's, écht draadloos (afstand) laden. Onbeperkt multitasken, levendigere livetiles, meer en diepere instellingen, meer kleuren, meer sensoren, meer apps, betere browser, betere hardware
Weet ik veel, er kan zóóveel gewoon beter
Maar tot nu toe is WP gewoon beste van de 3/4. Duidelijk
Behalve eigendomsrechten over de informatie erop.quote:Op maandag 9 september 2013 19:35 schreef zarGon het volgende:
momenteel bieden zowel Android als iOS net zo veel of meer.
quote:Op maandag 9 september 2013 18:54 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik zeg dat WinMo op vele vlakken voorliep op iOS. Net als WP op vele vlakken voorloopt. Het enkele waar het op achterloopt is apps. Voor de rest is het gewoon veel beter
Wellicht ios maar android vind ik persoonlijk toch echt wel de minste van de os'en voor smartphones/tablets. Het nadeel van ios vind ik dat het saai is en dat je zo weinig in kunt stellen.quote:Op maandag 9 september 2013 19:35 schreef zarGon het volgende:
Wat je zegt is er allemaal nog niet, het moet allemaal nog komen. Wat dat betreft loopt Microsoft nog steeds achter, momenteel bieden zowel Android als iOS net zo veel of meer.
quote:Op maandag 9 september 2013 19:27 schreef Dimens het volgende:
[..]
Alsof wij niet doorhebben dat dit gewoon een verkapte Metro-design adoratie is.
Deze man begrijpt hetquote:Op maandag 9 september 2013 19:42 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wellicht ios maar android vind ik persoonlijk toch echt wel de minste van de os'en voor smartphones/tablets. Het nadeel van ios vind ik dat het saai is en dat je zo weinig in kunt stellen.
En zolang je Apple gebruikt is het ecosysteem goed, kom je daarbuiten word het toch snel minder
Microsoft loopt eigenlijk alleen achter wat betreft marktaandeel.
Apple biedt misschien meer, maar dan moet je wel het hele arsenaal van Apple producten in huis halen. Een normaal PCtjequote:Op maandag 9 september 2013 19:35 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wow, dat klinkt als Apple. Heer en meester wanneer het aankomt op ecosysteem.
Wat je zegt is er allemaal nog niet, het moet allemaal nog komen. Wat dat betreft loopt Microsoft nog steeds achter, momenteel bieden zowel Android als iOS net zo veel of meer.
Dit is wel een heel erg slecht, anti Microsoft artikel, en nogal selectief met data, net of de neergang van Nokia pas begon in 2010 en net doen of Nokia voor Elop begon aan het stijgen was (die stijging komt waarschijnlijk door de benoeming van Elop)quote:
Idd, dat slaat echt nergens op.quote:Op maandag 9 september 2013 21:46 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dit is wel een heel erg slecht, anti Microsoft artikel, en nogal selectief met data, net of de neergang van Nokia pas begon in 2010 en net doen of Nokia voor Elop begon aan het stijgen was (die stijging komt waarschijnlijk door de benoeming van Elop)
Deze chart laat iets beter zien hoe het nu echt zit.
http://ycharts.com/compan(...)F9%2F2013&chartView=
Zolang WP en Android niet zoiets hebben als AirPlay (draadloos muziek afspelen via WiFi, geïntegreerd in het OS, werkt altijd) blijf ik sowieso bij iOSquote:Op maandag 9 september 2013 19:15 schreef Boterbartje het volgende:
GDR 3 en 8.1 zijn bijvoorbeeld stappen in de goede richting. Maar ik zie graag NFC beter ingebouwd worden, AI in je telefoon dat dat ding wéét wat en wanneer jij wat gaat doen of aan de hand van je locatie het startscherm update (of aan de hand van tijd, ik zeg maar wat).
Sneller, mooiere schermen. Betere connectiviteit met computers etc. Eigenlijk moet je hele desktop en al je gegevens in zo'n systeem zitten. Dat je je telefoon op het werk op een plaatje legt en dat je hem mee naar huis neemt en dat je OVERAL gewoon ALLES hebt.
Betere accu's, betere camera's, écht draadloos (afstand) laden. Onbeperkt multitasken, levendigere livetiles, meer en diepere instellingen, meer kleuren, meer sensoren, meer apps, betere browser, betere hardware
Alleen die verkoopspecs, die haperen nogal, niet?quote:Op maandag 9 september 2013 19:15 schreef Boterbartje het volgende:
Ik zou het best een keer in actie willen zien, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat het net zo soepel werkt als AirPlay.quote:Op dinsdag 10 september 2013 09:15 schreef Sparqq het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 10 september 2013 08:42 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat hebben, het heet DLNA en het WERKT!!!
Streaming video vanaf mijn tablet naar mijn IP TV werkte zonder iets in stellen. Het zelfde voor muziek naar mijn versterker.
Het gaat net zo soepel, het detecteert net als bij Airplay dat er een DLNA device in het netwerk is en daar kan je naartoe streamen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 09:20 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik zou het best een keer in actie willen zien, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat het net zo soepel werkt als AirPlay.
Dat is een theorie, meer niet.quote:Op dinsdag 10 september 2013 09:25 schreef Pietverdriet het volgende:
De reden waarom MS Nokia kocht was trouwens dat Nokia wilde stoppen met WP en Android telefoons wilde gaan produceren
http://www.businessinside(...)indows-phones-2013-9
Nee, dat is een mening, geen theorie.quote:
Het lijkt me vrij sterk overigens, als Nokia voor Android was gegaan dan was het helemaal kruimels zoeken geworden. Het succes van Android is eigenlijk volledig toe te schrijven aan Samsung, voor de overige partijen blijven de kruimels over al doet LG het de laatste tijd wel beter.quote:Op dinsdag 10 september 2013 09:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, dat is een mening, geen theorie.
Maar het snijdt meer hout dan alle andere verklaringen die ik gezien heb
quote:Op dinsdag 10 september 2013 09:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, dat is een mening, geen theorie.
Maar het snijdt meer hout dan alle andere verklaringen die ik gezien heb
Theorie.quote:I theorize that Nokia was either going to switch to Android or was on the verge of going bankrupt.
Groeicijfers zijn inderdaad prima, maar dat zijn allemaal relatieve cijfers. In absolute aantallen is de afzet van Nokia niet meer dan een druppel op de gloeiende plaat vergeleken met Apple en Samsung. Ik denk dat als Nokia niet op WP was overgestapt maar op Android ze veel meer telefoons hadden kunnen verkopen en de strijd met Samsung (en daardoor ook Apple) zeker aan had kunnen gaan.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:08 schreef Chewie het volgende:
[..]
Het lijkt me vrij sterk overigens, als Nokia voor Android was gegaan dan was het helemaal kruimels zoeken geworden. Het succes van Android is eigenlijk volledig toe te schrijven aan Samsung, voor de overige partijen blijven de kruimels over al doet LG het de laatste tijd wel beter.
Waarom zou Nokia, wat nu al iets meer smartphones verkoopt als bijvoorbeeld HTC, overstappen op Android? WP8 laat prima groeicijfers zien zeker in de opkomende markten en in Europa is het marktaandeel ook al zo'n 8% wat bijna volledig toe te schrijven is aan Nokia.
DLNA werkt net zo soepel en is een stuk flexibeler, jammer dat Apple voor zijn eigen zooi kiest in deze. Airplay werkt eigenlijk alleen prima, maar zeker niet storingsvrij, op Apple. Gebruik je andere merken zoals een Marantz versterker of mediaplayer dan is het een stuk frustrerender dan dlnaquote:Op dinsdag 10 september 2013 09:20 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik zou het best een keer in actie willen zien, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat het net zo soepel werkt als AirPlay.
AirPlay bestaat al bijna 10 jaar.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:13 schreef Chewie het volgende:
[..]
DLNA werkt net zo soepel en is een stuk flexibeler, jammer dat Apple voor zijn eigen zooi kiest in deze. Airplay werkt eigenlijk alleen prima, maar zeker niet storingsvrij, op Apple. Gebruik je andere merken zoals een Marantz versterker of mediaplayer dan is het een stuk frustrerender dan dlna
Denk ik juist niet, Nokia had dan al veel eerder in moeten stappen met Android waren ze gewoon 1 van de velen geworden die de kruimels van Samsung had mogen oprapen, totdat Samsung Android laat vallen voor hun eigen os.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:08 schreef Merkie het volgende:
Groeicijfers zijn inderdaad prima, maar dat zijn allemaal relatieve cijfers. In absolute aantallen is de afzet van Nokia niet meer dan een druppel op de gloeiende plaat vergeleken met Apple en Samsung. Ik denk dat als Nokia niet op WP was overgestapt maar op Android ze veel meer telefoons hadden kunnen verkopen en de strijd met Samsung (en daardoor ook Apple) zeker aan had kunnen gaan.
DLNA is een jaar ouder.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:14 schreef Merkie het volgende:
[..]
AirPlay bestaat al bijna 10 jaar.
Wat bedoel je precies met niet storingsvrij?
Tsja, gewoon een Airport Express via de optische uitgang aansluiten op je versterker en je hebt nergens last van. Ik heb ook DLNA geprobeerd maar het werkt echt veel minder makkelijk dan AirPlay, en ja dat is iets wat ik dagelijks gebruik.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:32 schreef Chewie het volgende:
[..]
DLNA is een jaar ouder.
Storingen die ik ben tegen gekomen, niet kunnen bufferen, verbindingen blijven niet stabiel, Marantz versterker die vastloopt, iphone die airplay apparaten van een ander mer niet wil zien.
Met alleen Apple devices werkt het een stuk beter maar buiten een iphone (en eventueel nog een ipad) wil ik niks van Apple in huis hebben.
DLNA is wellicht iets lastiger op te zetten maar werkt in mijn ervaring dan een stuk stabieler.
Denk het ook, want het is lastig om je te onderscheiden met Android. In de Android-markt stappen is, net als met Windows pc's, niks meer dan een race to the bottom. Dat is op langere termijn alleen houdbaar als je overweldigend marktaandeel hebt (zoals Samsung).quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:23 schreef Chewie het volgende:
[..]
Denk ik juist niet, Nokia had dan al veel eerder in moeten stappen met Android waren ze gewoon 1 van de velen geworden die de kruimels van Samsung had mogen oprapen, totdat Samsung Android laat vallen voor hun eigen os.
Marktaandeel WP groeit ook nog steeds en daar is op high-end en budget nog veel te winnen, wellicht dat Nokia op high-end nog een plaatsje had kunnen veroveren met Android maar met budget toestellen leg je het af tegenover de Chinese fabrikanten.
Als je alles goed ingesteld hebt, wat inderdaad lastiger is dan met airplay, werkt het imo net zo makkelijk. Via de optische uitgang werkt het maar als je een prima versterker hebt van een respectabel merk die zegt Airplay te ondersteunen zou het niet nodig moeten zijn.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:33 schreef TC03 het volgende:
[..]
Tsja, gewoon een Airport Express via de optische uitgang aansluiten op je versterker en je hebt nergens last van. Ik heb ook DLNA geprobeerd maar het werkt echt veel minder makkelijk dan AirPlay, en ja dat is iets wat ik dagelijks gebruik.![]()
Dat klopt, maar ik denk eerder dat de storing aan dat apparaat ligt dan aan het AirPlay-protocol zelf. Tenzij er structureel problemen zijn met AirPlay-apparatuur van third party fabrikanten zie ik jouw klacht niet als een probleem.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:49 schreef Chewie het volgende:
[..]
Als je alles goed ingesteld hebt, wat inderdaad lastiger is dan met airplay, werkt het imo net zo makkelijk. Via de optische uitgang werkt het maar als je een prima versterker hebt van een respectabel merk die zegt Airplay te ondersteunen zou het niet nodig moeten zijn.
Allemaal leuk en aardig maar toch werkt het niet probleemloos. En vraag me ook eerlijk af wat die certificering nu voorstelt, Aiplay op een prima merk versterker zorgt voor veel problemen terwijl de airplay pluggin voor de PCH-A110 (zwaar verouderde mediatank), waarschijnlijk ontwikkeld door een hobbyist, een stuk minder problemen oplevert.quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:05 schreef Sparqq het volgende:
Alle Airplay apparatuur wordt gecertificeerd door Apple, dus er zouden geen problemen mogen optreden bij third party apparatuur.
Ik denk toch dat de gesloten standaard van Apple soepeler werkt dan de open standaad, ongeacht jouw negatieve ervaringen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:20 schreef Chewie het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig maar toch werkt het niet probleemloos. En vraag me ook eerlijk af wat die certificering nu voorstelt, Aiplay op een prima merk versterker zorgt voor veel problemen terwijl de airplay pluggin voor de PCH-A110 (zwaar verouderde mediatank), waarschijnlijk ontwikkeld door een hobbyist, een stuk minder problemen oplevert.
Dit is ook wat mij het meest tegenstaat aan Apple, de industrie ontwerpt een (open) protocol Apple komt een jaar later met een afgeleid protocol en gooit hun eigen systeem op slot. Prima als je alleen maar Apple gebruikt maar zo werkt de echte wereld niet.
Zoals ik al zei, met Apple producten ja, maar wil je bijvoorbeeld geen Airport, Apple tv omdat de concurrentie hiervoor domweg betere apparaten hebben dan zou ik toch eerder kiezen voor DLNA.quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:21 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik denk toch dat de gesloten van standaard soepeler werkt dan de open standaad, ongeacht jouw negatieve ervaringen.
Volgens mij veel beginnende gebruikers. Ik zal eens kijken of ik de bron nog kan vinden.quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Is trouwens bekend waar de WP kopers vandaan komen, zijn het mensen die voorheen geen smartphone hadden en nu hun eerste kopen?
Zijn het company phones? Overstappers van Android en/of Apple?
Bronquote:Windows Phone’s growth isn’t coming from stealing Apple or Android consumers. Only 27% of Apple and Android users change their OS when they replace their handset, and those that do switch tend to move between the two big operating systems.
Dominic continues: “Windows Phone’s success has been in convincing first time smartphone buyers to choose one of its devices with 42% of sales over the past year coming from existing featurephone owners. This is a much higher proportion than Android and iOS. The Lumia 520 is hitting a sweet spot, offering the price and quality that new smartphone buyers are looking for.
Dit is wel afkomstig van Microsoft zelf, 42 % zou overgestapt zijn van een feature phone.quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Is trouwens bekend waar de WP kopers vandaan komen, zijn het mensen die voorheen geen smartphone hadden en nu hun eerste kopen?
http://www.wpcentral.com/(...)indows-phone-androidquote:The final number is also curious: 23% of Windows Phone devices were bought by those upgrading from Android phones (and Microsoft emphasized “upgrading” to some chuckles in the room). That’s a significantly high number, relating most likely to the somewhat high dissatisfaction rate that some Android handsets receive. That’s an area of weakness that Microsoft is wise to exploit by focusing on OS stability, speed and high user ratings.
Ik ben iig een overstapper vanaf Android. Na een jaar geen updates meer ontvangen irriteerde me nogalquote:Op dinsdag 10 september 2013 12:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Welk toestel had je?quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:25 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ik ben iig een overstapper vanaf Android. Na een jaar geen updates meer ontvangen irriteerde me nogal
Begreep dat de hoeveelheid mensen die hun Android OS regelmatig updaten te verwaarlozen klein is,quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:25 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ik ben iig een overstapper vanaf Android. Na een jaar geen updates meer ontvangen irriteerde me nogal
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |