Een mooi staaltje a contrario redenering wat hij tentoonspreidt. Kun je zo doorheen prikken. Heerlijk voorbeeld.quote:Op maandag 9 september 2013 20:20 schreef Xa1pt het volgende:
Het mag niet, het gebeurt wel, dus het is gelegaliseerd. Jaaaaa...
Och, er zullen vast wel dingen in staan die gebruikt worden om van die zieke dingen te rechtvaardigen. Dat geld eveneens voor de bijbel wat voor de westerse filosofie en het ontstaan van de wetenschap een belangrijk boek is (geweest).quote:Op maandag 9 september 2013 17:10 schreef TresBon het volgende:
[..]
Dat zal best, maar met dat boekje proberen ze hun primitieve gebruiken wel te rechtvaardigen.
Hoeveel ribben heeft de man nog?quote:Op maandag 9 september 2013 20:56 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
Och, er zullen vast wel dingen in staan die gebruikt worden om van die zieke dingen te rechtvaardigen. Dat geld eveneens voor de bijbel wat voor de westerse filosofie en het ontstaan van de wetenschap een belangrijk boek is (geweest).
Zo ken ik een verhaal van een priester/pastoor/bisschop (ben vergeten wat zijn positie precies was) Die neukte met heel z'n gezin en binnen zijn gezin ook met elkaar(incest met dochters/zonen etc) Hij gebruikte het verhaal van adam en eva om het te rechtvaardigen. Hij was van mening dat de mens is begonnen met 2 dus voor reproductie heb je wel incest nodig.
Dat zijn detailsquote:Op maandag 9 september 2013 21:02 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Hoeveel ribben heeft de man nog?
Het is gewoon de zieke geest zelf dus, heeft verder niks met het geloof te maken. Hadden ze geen boekje in hun handen om het goed te praten dan hadden ze wel wat anders gevonden.quote:Op maandag 9 september 2013 21:06 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
Dat zijn details![]()
Zulke dingen schrap je natuurlijk als je je zieke handelingen moet goedpraten voor jezelf.
Waarom ga je daar van uit? Cultuur bestaat al langer dan religie. En vaak is het belangrijker dan religie.quote:Op maandag 9 september 2013 20:56 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
Och, er zullen vast wel dingen in staan die gebruikt worden om van die zieke dingen te rechtvaardigen. Dat geld eveneens voor de bijbel wat voor de westerse filosofie en het ontstaan van de wetenschap een belangrijk boek is (geweest).
Jij zou meer betalen voor een vrouw dan voor een ezel? Apart.quote:Op maandag 9 september 2013 17:43 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Om van te brokken.
[..]
Een ezel is bij dat soort 'culturen' doorgaans meer waard dan een vrouw.
quote:Op maandag 9 september 2013 21:07 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Het is gewoon de zieke geest zelf dus, heeft verder niks met het geloof te maken. Hadden ze geen boekje in hun handen om het goed te praten dan hadden ze wel wat anders gevonden.
Ik poste het ook met het idee dat iemand met gedachtes/handelingen, die normaal gezien sociobiologisch al zijn ingebouwd ter voorkoming dat het gebeurd, altijd wel iets vinden om het goed te praten en dat daarmee de Koran niet als oorzaak/excuus moet worden gebruikt wat toch wel veel wordt gedaan.quote:Op maandag 9 september 2013 21:09 schreef Peunage het volgende:
[..]
Waarom ga je daar van uit? Cultuur bestaat al langer dan religie. En vaak is het belangrijker dan religie.
Er zijn dingen die nog vaag zijn in religie(minimum leeftijd om te trouwen bijvoorbeeld, dat is afhankelijk van heel veel factoren). Maar er zijn ook veel dingen die vrij duidelijk zijn. Iemand dwingen om te trouwen is gewoon verboden.
Jazeker, ik zou meer betalen om een arm meisje te redden uit deze afschuwelijke situatie dan een ezel. Heel apart, inderdaad.quote:Op maandag 9 september 2013 21:11 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Jij zou meer betalen voor een vrouw dan voor een ezel? Apart.
Het zijn geen zieke geesten. Ze doen iets wat volkomen normaal is in die cultuur en geografische ligging. Ze hebben er ook geen schuldgevoel over, dus ze hoeven het ook aan niemand uit te leggen.quote:Op maandag 9 september 2013 21:15 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
[..]
Ik poste het ook met het idee dat iemand met gedachtes/handelingen, die normaal gezien sociobiologisch al zijn ingebouwd ter voorkoming dat het gebeurd, altijd wel iets vinden om het goed te praten en dat daarmee de Koran niet als oorzaak/excuus moet worden gebruikt wat toch wel veel wordt gedaan.
Waarom je nu over walgelijke christelijke geestelijken begint is me een raadsel. Ik heb 0,0 waardering voor het christendom, alleen al de ''vrouw komt uit de rib van man'' passage vind ik zum kotzen. Verder ken ik de bijbel te slecht om er gedegen uitspraken over te doen.quote:Op maandag 9 september 2013 20:56 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
Zo ken ik een verhaal van een priester/pastoor/bisschop (ben vergeten wat zijn positie precies was) Die neukte met heel z'n gezin en binnen zijn gezin ook met elkaar(incest met dochters/zonen etc) Hij gebruikte het verhaal van adam en eva om het te rechtvaardigen. Hij was van mening dat de mens is begonnen met 2 dus voor reproductie heb je wel incest nodig.
'Die cultuur' is wel erg ruim. Gezien het intellect daar wat lager is zou ik stellen dat je er wat meer idioten hebt rondlopen, maar ik heb toch genoeg Saudiërs ontmoet die niet snappen dat wij hier imams hebben die een vrouw geen hand willen geven en dat gelooft hier ook niemand.quote:Op maandag 9 september 2013 21:23 schreef Peunage het volgende:
Het zijn geen zieke geesten. Ze doen iets wat volkomen normaal is in die cultuur en geografische ligging. Ze hebben er ook geen schuldgevoel over, dus ze hoeven het ook aan niemand uit te leggen.
Zie eerdere post..quote:Op maandag 9 september 2013 21:32 schreef TresBon het volgende:
[..]
Waarom je nu over walgelijke christelijke geestelijken begint is me een raadsel. Ik heb 0,0 waardering voor het christendom, alleen al de ''vrouw komt uit de rib van man'' passage vind ik zum kotzen. Verder ken ik de bijbel te slecht om er gedegen uitspraken over te doen.
Van wie moet dat?quote:Op maandag 9 september 2013 19:28 schreef Red_85 het volgende:
Zieke cultuur. Zieke mensen.
Maar je moet politiek correct blijven...
Zolang op last van de rechters die wet ongeldig verklaard wordt en minderjarigen bij wet verkracht mogen worden is het gelegaliseerd ja.quote:Op maandag 9 september 2013 20:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het mag niet, het gebeurt wel, dus het is gelegaliseerd. Jaaaaa...
Of 25% van de ouders is te arm om voor hun kind te kunnen zorgen, en dit is doorgaans een vorm van verkapte adoptie.quote:Op maandag 9 september 2013 22:05 schreef arjan1212 het volgende:
Dus in Jemen is 25% van de mannen pedo ?
Ik weet niet of het met intellect te maken heeft. Een gebrek aan scholing wel. Als je honderden jaren op een bepaalde manier leeft, dan wordt dat de norm. Dan kan er wel een blonde vrouw uit verwegistan komen vertellen hoe fout het wel niet is, dat verandert niet zomaar.quote:Op maandag 9 september 2013 21:41 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
'Die cultuur' is wel erg ruim. Gezien het intellect daar wat lager is zou ik stellen dat je er wat meer idioten hebt rondlopen, maar ik heb toch genoeg Saudiërs ontmoet die niet snappen dat wij hier imams hebben die een vrouw geen hand willen geven en dat gelooft hier ook niemand.
Tal van sektes waar ze ook aan incest doen dus daar zul je ook wel 'sektes' hebben die dat doen, maar dit wordt in het algemeen echt niet aanvaard hoor. Daarnaast is Jemen zo'n beetje wetteloos. Wie weet wat we hier voor een bende hebben als het wetteloos zou zijn.
Volgens wikipedia is 48%* van de vrouwen als minderjarige getrouwd. Als we de definitie van pedo aanhouden zoals die in volksmond geldt (dus eigenlijk ook efebofilie) dan is bijna de helft van de mannen pedo. En dan lijkt het alsof dit gebruik gedoogd wordt ook al is het niet legaal.quote:Op maandag 9 september 2013 22:05 schreef arjan1212 het volgende:
Dus in Jemen is 25% van de mannen pedo ?
ik moordneigingenquote:Op maandag 9 september 2013 16:21 schreef Prof_Hoax het volgende:
Ik krijg altijd een beetje braakneigingen en knoop in m'n maag als ik zulke berichten lees.
http://gulfnews.com/news/(...)d-in-yemen-1.1229149quote:Wedding night death of girl, 8, denied in Yemen
Sana’a: Local security officials and journalists in Yemen’s northern province of Hajja have strongly denied media reports about the death of an eight-year-old girl shortly after her wedding. But the journalist who wrote the controversial story insisted that his story was correct and based on the accounts of the girl’s neighbours.
[]
Dit eigenlijk ja.quote:Op maandag 9 september 2013 19:26 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Die zullen er vast zijn. Ik ken alleen de adoptieregels van Jemen niet.
Het punt is dan ook niet zo zeer dat dat meisje uitgehuwd wordt (Heel lullig voor haar, maar soms in die omgeving de minst erge oplossing.), maar dat die kerel niet even 10 jaar wacht met de seks.
het heeft dan ook niets met pedofilie te maken maar met kindermisbruik... dat is niet wederzijdelijk inwisselbaarquote:Op maandag 9 september 2013 22:16 schreef TresBon het volgende:
[..]
Volgens wikipedia is 48%* van de vrouwen als minderjarige getrouwd. Als we de definitie van pedo aanhouden zoals die in volksmond geldt (dus eigenlijk ook efebofilie) dan is bijna de helft van de mannen pedo. En dan lijkt het alsof dit gebruik gedoogd wordt ook al is het niet legaal.
*Bron die wiki gebruikt: http://www.irinnews.org/r(...)ns-over-child-brides
edit: het is natuurlijk heel goed mogelijk dat een deel van de mannen ook als minderjarige trouwt
en (zelfde bron):quote:Op maandag 9 september 2013 23:35 schreef Straatklinker het volgende:
http://gulfnews.com/news/(...)d-in-yemen-1.1229149
zie ook bv http://www.majalla.com/eng/2013/07/article55243853 voor een eerder verhaal uit Yemen dat evenmin klopte en een plannetje van een oom was om zijn nichtje beroemd te maken als "poster child" tegen kindhuwelijken en daar zelf natuurlijk flink aan te verdienen.quote:Ahmad Al Qurishi, the head of SEYAJ Organisation for Childhood Protection, an independent NGO that advocates children's rights, told Gulf News that government and judicial officials in the province of Hajja denied the information about the marriage and death.
"I got in touch with the director of Criminal Investigation, Hajja's prosecutor and the province' s security chief who all flatly denied the story," he said.
Al Qurishi said that his organisation conducted its own investigation into the issue by sending some activists to the area. "The preliminary results show that the story was untrue."
quote:Yemeni officials and journalists are saying the reports that an 8-year-old girl allegedly died of vaginal tearing on her wedding night are false, according to a report in Dubai-based news site Gulf News.
“When I heard the rumors [of the girl's death], I called the girl’s father," the local director of Criminal Investigation, Mosleh Al Azzani, told Gulf News by telephone on Monday. "He came with his daughter and denied the marriage and death of his daughter. I have the photos of the girl and will show it to anyone.”
Gulf News also quotes a local journalist and a children's rights activist in Yemen's capital who say they've investigated the story and believe it's false. "Some people create these stories to get publicity and attention and aid from international organizations," said activist Ahmad Al Qurishi of the SEYAJ Organization for Childhood Protection, a nonprofit volunteer organization.
Reports that the 8-year-old girl had died of internal wounds on her wedding night went viral online after Kuwaiti news site Al Watan published the story on Sunday, citing local Yemeni newspaper Al Mashhad. The Al Watan report said the girl, Rawan, died of "vaginal tearing" after being married to a 40-year-old man in the northwestern Yemeni town of Haradh, according to a Huffington Post translation of the Al Watan report.
The story quickly gained international attention, getting picked up by major news sites from Australia, London and the United States, where Fox News and Glenn Beck's The Blaze both featured it on Monday.
In the spring of 2010, UNICEF and a local human rights group reported that a 13-year-old Yemeni girl died of internal injuries just three days after having intercourse with her husband, who was twice her age.
The United Nations estimates that one in three girls in Yemen are married before they turn 18, often to older men who offer the girls' families financial relief from the strain of taking care of their children.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |