http://www.telegraaf.nl/buitenland/article21875991.ecequote:Een 8-jarig meisje uit Jemen is overleden nadat ze door haar familie was uitgehuwelijkt aan een vijf keer zo oude man. Het kindbruidje stierf door interne bloedingen, opgelopen tijdens de huwelijksnacht.
Het meisje, in Arabische media aangeduid als Rawan, kwam uit Haradh, een tribale grensstreek bij Saudie Arabië. Op sociale media roepen activisten op om de bruidegom voor het gerecht te slepen. De man zou in de 40 zijn. Ook voor de familie van het meisje kan haar dood niet ongestraft blijven, aldus woedende bloggers.
In Jemen komt het vaak voor dat meisjes op jonge leeftijd worden uitgehuwelijkt aan volwassen mannen, met name binnen tribale stammen. Er is geen wettelijke minimumleeftijd, iets wat mensenrechtenorganisaties al jaren proberen te veranderen. Ouders mogen zelf bepalen op welke leeftijd ze hun kind uithuwelijken. Naar schatting is een kwart van alle bruiden uit Jemen jonger dan 15 jaar. Een jonge bruid vormt eenvoudiger een gehoorzame echtgenote, zo is de redenering. Bovendien kan ze meer kinderen baren.
De gewelddadige dood van de 8-jarige Rawan is helaas dan ook geen uitzondering. In 2010 overleed in Jemen volgens activisten bijvoorbeeld een 12-jarig uitgehuwelijkt meisje tijdens het bevallen.
quote:Yemeni officials and journalists are saying the reports that an 8-year-old girl allegedly died of vaginal tearing on her wedding night are false, according to a report in Dubai-based news site Gulf News.
“When I heard the rumors [of the girl's death], I called the girl’s father," the local director of Criminal Investigation, Mosleh Al Azzani, told Gulf News by telephone on Monday. "He came with his daughter and denied the marriage and death of his daughter. I have the photos of the girl and will show it to anyone.”
Gulf News also quotes a local journalist and a children's rights activist in Yemen's capital who say they've investigated the story and believe it's false. "Some people create these stories to get publicity and attention and aid from international organizations," said activist Ahmad Al Qurishi of the SEYAJ Organization for Childhood Protection, a nonprofit volunteer organization.
Reports that the 8-year-old girl had died of internal wounds on her wedding night went viral online after Kuwaiti news site Al Watan published the story on Sunday, citing local Yemeni newspaper Al Mashhad. The Al Watan report said the girl, Rawan, died of "vaginal tearing" after being married to a 40-year-old man in the northwestern Yemeni town of Haradh, according to a Huffington Post translation of the Al Watan report.
The story quickly gained international attention, getting picked up by major news sites from Australia, London and the United States, where Fox News and Glenn Beck's The Blaze both featured it on Monday.
In the spring of 2010, UNICEF and a local human rights group reported that a 13-year-old Yemeni girl died of internal injuries just three days after having intercourse with her husband, who was twice her age.
The United Nations estimates that one in three girls in Yemen are married before they turn 18, often to older men who offer the girls' families financial relief from the strain of taking care of their children.
Maar ook nog geen Cito-toets waardige leeftijd.quote:Op maandag 9 september 2013 16:14 schreef Seam het volgende:
Een 8 jarige kun je geen kleuter meer noemen.
Nee dat is al een vrouw.quote:Op maandag 9 september 2013 16:14 schreef Seam het volgende:
Een 8 jarige kun je geen kleuter meer noemen.
quote:Op maandag 9 september 2013 16:22 schreef redhead666 het volgende:
Het is de cultuur, dat je moet je respecteren.
Naar schatting is een kwart van de bruiden jonger dan 15, een nog groter deel is dan minderjarig. Het gaat toch echt niet meer om een paar rotte appels.quote:Op maandag 9 september 2013 16:39 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Het zijn altijd de rotte appels - de egocentrentrische pedoseksuelen - die het voor de overgrote meerderheid die wel van goede wil is, verpesten.![]()
Als je geslachtsgemeenschap hebt met een meisje van acht ben je niet goed wijs, daar is het lichaam van zo'n meisje niet voor geschapen door God. Ik vind dit echt heel erg voor het meisje.![]()
Ik vind zelf achtjarige meisjes leuk, maar ik verafschuw deze actie van deze man.
maar laten we lekker generaliseren want daar komen we tenminste ergens meequote:
99% is islamitisch en het land bestaat nog grotendeels uit tribale stammen. Waarschijnlijk zullen religie en tribale gebruiken sterk met elkaar verweven zijn.quote:Op maandag 9 september 2013 16:55 schreef Re het volgende:
[..]
maar laten we lekker generaliseren want daar komen we tenminste ergens mee
Ik mag hopen dat je dit sarcastisch bedoelt...anders vind ik jou gewoon echt een smeerlapquote:
het zijn gewoon primitieve gebruiken, of je dat nou met een boekje in de hand doet of niet...quote:Op maandag 9 september 2013 17:01 schreef TresBon het volgende:
[..]
99% is islamitisch en het land bestaat nog grotendeels uit tribale stammen. Waarschijnlijk zullen religie en tribale gebruiken sterk met elkaar verweven zijn.
Dat zal best, maar met dat boekje proberen ze hun primitieve gebruiken wel te rechtvaardigen.quote:Op maandag 9 september 2013 17:08 schreef Re het volgende:
[..]
het zijn gewoon primitieve gebruiken, of je dat nou met een boekje in de hand doet of niet...
dat weet ik niet, dat is een aanname. (volgens mij staat er niets in dat boekje over het consumeren van de relatie)quote:Op maandag 9 september 2013 17:10 schreef TresBon het volgende:
[..]
Dat zal best, maar met dat boekje proberen ze hun primitieve gebruiken wel te rechtvaardigen.
Dat is een hadith.quote:Op maandag 9 september 2013 17:12 schreef Re het volgende:
[..]
dat weet ik niet, dat is een aanname. (volgens mij staat er niets in dat boekje over het consumeren van de relatie)
Ah wacht, ik zal even de gangbare manier van posten hanterenquote:Op maandag 9 september 2013 17:04 schreef DjinN het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je dit sarcastisch bedoelt...anders vind ik jou gewoon echt een smeerlap
Ze mogen normaliter geen seks met zo'n jong meisje hebben dus in principe zit je er naast.quote:Op maandag 9 september 2013 16:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
Gelegaliseerde pedofilie daarzo.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |