abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131000457
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 20:48 schreef Miniem het volgende:

[..]

Andere opleiding niet nee, maar wel werken of iets anders gaan doen.
Heb je die mogelijkheid dan? Wil je de rest van je leven werken onder je niveau/buiten je interessegebied (ervan uitgaande dat je nog geen diploma's hebt)? En denk je dat je je dan beter gaat voelen? Als je echt denkt dat je de verkeerde opleiding hebt gekozen en denkt dat het beter gaat als je switcht, kun je dat gaan doen. Kan dat nog voor dit jaar?
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 20:48 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Als je in een sociaal isolement zit, dan helpt zo'n ouder je niet. Dat is in mijn ogen gevaarlijk.
Kun je dat uitleggen?
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 20:50 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Uhm, ja en nee.

Ja omdat ik nu eindelijk rust en stabiliteit heb en nee omdat ik me als kind toch wel een heel ander leven had voorgesteld.
Kijk. Het leven is nou eenmaal niet zo mooi als je denkt als kind.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_131000575
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 20:54 schreef kuolema het volgende:

[..]

Heb je die mogelijkheid dan? Wil je de rest van je leven werken onder je niveau/buiten je interessegebied (ervan uitgaande dat je nog geen diploma's hebt)? En denk je dat je je dan beter gaat voelen? Als je echt denkt dat je de verkeerde opleiding hebt gekozen en denkt dat het beter gaat als je switcht, kun je dat gaan doen. Kan dat nog voor dit jaar?

[..]

Kun je dat uitleggen?

[..]

Ik heb al een diploma waar ik niks mee kan :)
En nee switchen kan niet, het probleem is dat ik niet weet WAT ik wil.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_131000863
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 20:57 schreef Miniem het volgende:

[..]

Ik heb al een diploma waar ik niks mee kan :)
En nee switchen kan niet, het probleem is dat ik niet weet WAT ik wil.
Wat is dat voor diploma dan? Het is inderdaad lastig dat je niet weet wat je wilt. Je zou een studiebreak kunnen nemen en werken, ondertussen goed erover nadenken wat je wilt en dan volgend jaar iets doen dat je echt leuk lijkt.
pi_131000937
quote:
[..]

Mwah, ik had me toch wat anders voorgesteld dan in de wajong te zitten :')

Maar goed, het is zoals het is
pi_131001060
quote:
Kun je dat uitleggen?
Het is heel simpel. Schizo ouders helpen je niet als je sociale problemen hebt. In hun ogen heb je dan geen problemen. Sterker nog, ze zijn niet in staat om kinderen sociaal vaardig te maken.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_131001095
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:03 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Mwah, ik had me toch wat anders voorgesteld dan in de wajong te zitten :')

Maar goed, het is zoals het is
Ja dat is kut, maar je leven is nu wel stabiel toch? Je kunt beter tevreden zijn met wat je hebt, want je hebt veel slechtere tijden gehad, i.p.v. te verlangen naar wat had kunnen zijn. Tenzij je er iets aan kunt veranderen, maar ik heb het idee dat je wel goed bezig bent nu. Dus ja, het is zoals het is. :)
pi_131001248
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:06 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Het is heel simpel. Schizo ouders helpen je niet als je sociale problemen hebt. In hun ogen heb je dan geen problemen. Sterker nog, ze zijn niet in staat om kinderen sociaal vaardig te maken.
En waar baseer je dat op? Ken jij mensen met schizotypische ouders?
Kijk, mensen kunnen problemen hebben, maar weten vaak door therapie wel dat hun gedachten/gedragingen niet kloppen. Misschien denken ze nog hetzelfde, maar ze hebben wel geleerd met hun problemen om te gaan en wat ze zelf niet kunnen/willen daar kunnen ze hun kinderen wel bij ondersteunen.
  maandag 9 september 2013 @ 21:10:11 #83
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131001290
Terug van open dag van een bedrijf. Zeker interessant. Nu bedenken wat ik met m'n toekomst wil :{
pi_131001336
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:01 schreef kuolema het volgende:

[..]

Wat is dat voor diploma dan? Het is inderdaad lastig dat je niet weet wat je wilt. Je zou een studiebreak kunnen nemen en werken, ondertussen goed erover nadenken wat je wilt en dan volgend jaar iets doen dat je echt leuk lijkt.
Zon "break was nu de zomervakantie.
En ik heb nooit geweten wat ik wil. Nu nog steeds niet. Ik ben ook nergens goed in ofzo..
pi_131001401
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:09 schreef kuolema het volgende:

[..]

En waar baseer je dat op? Ken jij mensen met schizotypische ouders?
Kijk, mensen kunnen problemen hebben, maar weten vaak door therapie wel dat hun gedachten/gedragingen niet kloppen. Misschien denken ze nog hetzelfde, maar ze hebben wel geleerd met hun problemen om te gaan en wat ze zelf niet kunnen/willen daar kunnen ze hun kinderen wel bij ondersteunen.
Ik heb ouders die schizo kenmerken vertonen. Ze zijn beiden einzelgangers. Dat ik nooit uit ging was voor hen geen probleem.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_131001404
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 21:11 schreef Miniem het volgende:

[..]

Zon "break was nu de zomervakantie.
En ik heb nooit geweten wat ik wil. Nu nog steeds niet. Ik ben ook nergens goed in ofzo..
Misschien heb je een langere break nodig? Meer mogelijkheden om je te ori๋nteren? Naar open dagen gaan of zo?
pi_131001502
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:12 schreef kuolema het volgende:

[..]

Misschien heb je een langere break nodig? Meer mogelijkheden om je te ori๋nteren? Naar open dagen gaan of zo?
Na mijn 1e opleiding heb ik opk nog een half jaar een break gehad.

Testen gehad, open dagen bezocht. Het helpt geen zak.
  maandag 9 september 2013 @ 21:14:51 #88
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131001544
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:12 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik heb ouders die schizo kenmerken vertonen. Ze zijn beiden einzelgangers. Dat ik nooit uit ging was voor hen geen probleem.
Ik heb normale ouders, maar dat mijn broer niet uitging of iets, dat maakte hen echt niet uit. Tis niet zo dat dergelijke zaken je 'anders' maakt gelijk ofzo.

Einzelgangers en kinderen zie ik niet snel samengaan. Maar je moet wel meer kenmerken hebben dan dat om iemand schizokenmerkend te noemen...
pi_131001550
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:12 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat heeft niets te maken met slechte opvoeding. Niet iedereen heeft er behoefte aan om uit te gaan of sociaal te doen. Dat is niet meteen een psychische stoornis. Het zou raar zijn als je zouden dwingen om uit te gaan of zo. Als jij niet uitgaat, gaan ze ervan uit dat je daar geen behoefte aan hebt en dat begrijpen ze dan en vinden dat okee omdat ze hetzelfde hebben. Dat klinkt prima.
pi_131001573
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 21:14 schreef Miniem het volgende:

[..]

Na mijn 1e opleiding heb ik opk nog een half jaar een break gehad.

Testen gehad, open dagen bezocht. Het helpt geen zak.
Ja dan weet ik het ook niet hoor :P
  † In Memoriam † maandag 9 september 2013 @ 21:16:05 #91
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_131001625
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 19:09 schreef kuolema het volgende:

[..]

Deze vraag heb ik 2 topics geleden gesteld, maar niemand gaf antwoord :(
Ik zou wel een kind willen in combinatie met vrouw en huis. Vooral de structuur lijkt me heerlijk. Vroeger moest ik er niks van hebben maar nu ik wat ouder ben trekt het me stiekem toch wel. Vooral nu ik zie dat mijn nichtje van mijn leeftijd al een huisjeboompjebeestje heeft opgebouwd.
Ik denk dat het wel kan als je geen zware depressies of geestelijke aandoeningen hebt. ik zou me eerder zorgen maken om mijn genetische ellende waar je kind misschien mee te maken krijgt. Het zit nou eenmaal in de familie.

Een kind opvoeden in een gezonde omgeving is mi mogelijk met angst/depressie als het niet te erg is. Bovendien is de structuur van een burgerlijk leven goed voor je denk ik.
:')
pi_131001648
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:15 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ja dan weet ik het ook niet hoor :P
Ik ook niet, ik zit vast.
En ik zoek een uitweg.
pi_131001731
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 21:16 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ik zou wel een kind willen in combinatie met vrouw en huis. Vooral de structuur lijkt me heerlijk. Vroeger moest ik er niks van hebben maar nu ik wat ouder ben trekt het me stiekem toch wel. Vooral nu ik zie dat mijn nichtje van mijn leeftijd al een huisjeboompjebeestje heeft opgebouwd.
Ik denk dat het wel kan als je geen zware depressies of geestelijke aandoeningen hebt. ik zou me eerder zorgen maken om mijn genetische ellende waar je kind misschien mee te maken krijgt. Het zit nou eenmaal in de familie.

Een kind opvoeden in een gezonde omgeving is mi mogelijk met angst/depressie als het niet te erg is. Bovendien is de structuur van een burgerlijk leven goed voor je denk ik.
Dat klinkt goed sinterklaasje :)
pi_131001736
quote:
7s.gif Op maandag 9 september 2013 21:14 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik heb normale ouders, maar dat mijn broer niet uitging of iets, dat maakte hen echt niet uit. Tis niet zo dat dergelijke zaken je 'anders' maakt gelijk ofzo.

Einzelgangers en kinderen zie ik niet snel samengaan. Maar je moet wel meer kenmerken hebben dan dat om iemand schizokenmerkend te noemen...
Vond je broer dat een probleem?
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:14 schreef kuolema het volgende:

[..]

Dat heeft niets te maken met slechte opvoeding. Niet iedereen heeft er behoefte aan om uit te gaan of sociaal te doen. Dat is niet meteen een psychische stoornis. Het zou raar zijn als je zouden dwingen om uit te gaan of zo. Als jij niet uitgaat, gaan ze ervan uit dat je daar geen behoefte aan hebt en dat begrijpen ze dan en vinden dat okee omdat ze hetzelfde hebben. Dat klinkt prima.
Dat klinkt ook prima, maar voor mij was het wel een probleem.
  maandag 9 september 2013 @ 21:18:10 #95
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131001753
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:17 schreef Comp_Lex het volgende:

Nop, is hij het type ook niet voor.
pi_131001769
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:17 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

[..]

Dat klinkt ook prima, maar voor mij was het wel een probleem.
Dat is niet de schuld van je ouders.
  † In Memoriam † maandag 9 september 2013 @ 21:18:42 #97
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_131001788
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 19:34 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat autisme maakt me "denk ik" (ik ben er namelijk nog niet helemaal uit) depressief in de zin dat ik door mijn autisme mijn grenzen heel moeilijk kan aangeven, ik makkelijk mezelf overvraag (waarbij wat ik van mijzelf kan vragen ook minder is door dat autisme) en vervolgens de draaikolk naar beneden inga. Maar das mijn persoonlijke theorie hierover.

Eigenlijk is mijn depressie verdwenen door die medicatie maar wellicht ook in combinatie met niksdoen :')
Vandaar ook dat ik voorzichtigaan weer vrijwilligerswerk ben gaan doen, om te kijken waar mijn grenzen liggen :)
Was t dan niet gewoon een burn out?
Aangezien niks doen aka rust het beter is gegaan
:')
pi_131001817
quote:
7s.gif Op maandag 9 september 2013 21:18 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Nop, is hij het type ook niet voor.
Dan is er volgens mij verder niks aan de hand en als dat het geval is, dan werkt het ook niet storend.
pi_131001820
Moet je gewoon naar de huisarts voor psychische problemen? :o
Oh.
  maandag 9 september 2013 @ 21:19:41 #100
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131001851
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:19 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dan is er volgens mij verder niks aan de hand en als dat het geval is, dan werkt het ook niet storend.
Maar uitgaan en dergelije dat moet je zelf doen, zelf ondernemen. Kunnen je ouders weinig voor betekenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')