* 8GB GDDR5 RAM. Tot nu toe gaven alle geruchten aan dat de PS4 4GB van de supersnelle (en relatief dure) GDDR5 RAM zou bevatten, maar dat blijkt dus 8GB te zijn geworden.
* De PS4 Eye-camera kan je via gezichtsherkenning op het systeem inloggen. De Eye bevat vier microfoons en lijkt ongeveer hetzelfde als Kinect te doen.
* De Dualshock 4 heeft een 'light bar' aan de bovenkant die verschillende kleuren kan tonen. De kleuren kunnen informatie weergeven, zo kan het bijvoorbeeld rood worden als je personage aan de rand van de dood is.
* De PS4 komt met een meegeleverde headset. De relatieve stilte bij PlayStation online-games is dus straks voorbij.
* Start en select zitten nu onder een 'options'-knop.
* De Dualshock 4 kan worden opgeladen terwijl de PS4 op standby staat. Verder kan het ook opgeladen worden met smartphone-opladers via USB.
* PlayStation-app wordt tweede scherm tijdens spelen
* PlayStation 4 speelt tweedehands spellen af
* PlayStation 4 eind dit jaar verkrijgbaar
* Playstation 4 ondersteunt nieuwe Unreal Engine 4 en nieuwe Havok physics-engine

![1370918689.jpeg]()
Specs
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trailers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vergelijking van het formaat van verschillende consoles.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2013 22:08:38 ]
Nog 80 dagen om precies te zijn!
Is inderdaad een best wel toffe feature!
quote:
Vita TV, niet Vita
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
De PS4->PSvita stream werkt ook onderweg (als er wifi is)
[ Bericht 81% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2013 15:14:27 ]
77 dagen. Dichter- en dichterbij ;-)
quote:
Op donderdag 12 september 2013 19:12 schreef asco het volgende:Sorry dat ik ff binnenval. Ik weet niks van de PS4 maar ik ga zo'n ding kopen omdat het toch wel erg "echt" begint te lijken en dat was mijn voorwaarde om ooit nog eens een console te kopen (laatste was een PS1). Zal voornamelijk racen worden. Vraag is of het met de PS4 ook mogelijk is games te spelen dat jezelf de besturing kunt doen dus zonder dualshock?
Bedoel je met stuurtjes en pedalen?
Ja dat kan!
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
quote:
haha geen idee eigenlijk, de camera kan het aan.
Maar of ze het echt implementeren geen idee.
weet alleen bij driveclub dat je links en rechts naar buiten kan kijken als je een camera hebt.
quote:
Theoretisch kan het, de hardware kan het. Maar of ze het gaan doen zoals kinect, denk het niet.
quote:
Op donderdag 12 september 2013 21:30 schreef asco het volgende:[..]
Oke. Dat Driveclub ziet er echt enorm bruut uit. Eens kijken of er weer zoiets komt zoals met Gran Turismo 1. Je lap opsturen (met de post

), geselecteerd worden, voor de TMF camera de voorrondes racen, door naar de finale met 12 man, in de Westergasfabriek vervolgens bij de laatste 4 komen (van in totaal 30000 man) om daar te verliezen van de uiteindelijke winnaar.
Die gast won mooi een echte Honda Civic. Ik dacht dat dat in 1998 was.
Valt er tegenwoordig iets echt te winnen met soortgelijke zaken?
Ja je racelicentie en een opleiding is de GT driving acedemy!
elk jaar komt er een speciale gratis te downloaden Gran Turismo versie waarmee je kan meedingen naar een plek in de finale.
Waar pre-orderen mensen zoal? Ben van plan bij Dixons te bestellen ivm korting maar heb geen idee hoe het zit met de levertijd..
quote:
Korting? Wat voor korting? Ik heb er ook eentje bij Dixons in de preorder staan omdat die toko voor mij op de makkelijkste plek zit.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
Pre-TGS Show om 10:30 uur (waarschijnlijk alleen in Japans).
http://asia.gamespot.com/(...)-conference-20130918Engels:
http://nl.twitch.tv/gamespot[ Bericht 18% gewijzigd door Aether op 18-09-2013 10:35:03 ]
janrad
Gek op mijn Mac
quote:
Vast en zeker hersenloos maar dat maakt niet uit.
PSN :crashtestnl85 Voeg mij toe op PSN als je durft.
Ik krijg nu een beetje twijfels of ik wel de Playstation 4 meteen met launch ga ophalen.. Heb al meerdere consoles op launchdays gehaald omdat ik gewoon niet kon wachten als ik wist dat anderen hem wel al konden spelen. Maar heb net GTA V gekocht, plus nog ontzettend veel games in backlog op de PS 3 (dankzij playstation plus onder andere) die ik allemaal nog moet spelen. Aangezien ik voor 2 maanden ga reizen en 1 dag voor de launch terugkom heb ik ook geen tijd dit te spelen.
Zucht, gelukkig heb ik genoeg tijd om de beslissing te maken.
edit: heb mijn wehkamp bestelling geannuleerd. De rest laat ik gewoon staan, want die worden toch niet opgestuurd.
[ Bericht 10% gewijzigd door bakacakes op 19-09-2013 23:15:02 ]