Geachte Fokkers heb even wat advies nodig,
Het zit zo, ik heb een vriend die over een +/- een maandje het huis uitgekickt wordt door zijn partner, relatie is voorbij dus ja voordat er met rauwe vis wordt gegooid heeft zijn partner hem een maand de tijd gegeven.
Probleem is nu dat hij te weinig verdiend (600,-) om te gaan huren of iets in de trend om eigen onderdak te bekostigen, terug naar zijn ouders werkt ook niet aangezien zijn ouders niet willend zijn om iemand terug te nemen als ze eenmaal uit het huis zijn, in mijn perspectief bizar maar goed wie ben ik.
Uiteindelijk denk ik dat de enige oplossing een huursubsidie/bijstand is, maandag gaat die in ieder geval naar het UWV om een bijstandsuitkering aan te vragen en de rest in behandeling te nemen zodat die nog ergens droog kan zitten.
Iemand idee hoelang een aanvraag duurt? hij heeft namelijk wel een job 2 dagen in de week, dus is die nog verplicht om die 28 dagen sollicitatie periode te voldoen etc. of kan hij versneld door het systeem.
Misschien wat ideeën om ergens onderdak te kunnen regelen, zat zelf te denken om wat woningcorporaties te benaderen die woningen verhuren in mijn flat misschien als onderverhuurder totdat hij een uitkering heeft, weet niet of dit wel is vaker wordt gedaan.
Zelf kan die bij mij wel een paar weekjes blijven maar dan loopt mijn financiële molen ook wel op zijn einde, zit niet echt te wachten op langer verblijf dan dat ook.
P.S. Ze hebben trouwens niet het huis staan op beide maar alleen op zijn partner's naam en ook geen samenlevingscontract, rechten heeft die dus zowat niet.