Nee, die gooi ik altijd wegquote:Op vrijdag 21 februari 2014 17:45 schreef Sokkepok het volgende:
[..]
Oh, ok. Bij de meeste supermarkten verkopen ze wel ziplock zakjes. Die zijn alleen wel wat groter.
Kleintjes worden vaak gebruikt om knopen in te doen wanneer je een jas of blouse koopt, misschien heb je daar nog iets van liggen?
Helemaal top!quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:29 schreef Zelva het volgende:
Zo, mooi fietstochtje gemaakt. Het Wekeromse Zand, een actief stuifzandgebied, wat betekent dat de wind vrij spel heeft over het zand, begroeiing moeilijk ontstaat en dat levert een soort microwoestijnklimaat op.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De Sokkepok zandafgravingsplaats:
[ afbeelding ]
En dat was dan ongeveer bij de pijl links van U staat hier:
[ afbeelding ]
Laat me even weten waar deze waardevolle delfstof heen gestuurd mag worden
Ja, dat zou ook wel leuker zijnquote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:30 schreef GGMM het volgende:
Leuke hobby, maar is het niet leuker om het zelf te verzamelen ipv mensen het te laten toesturen? Dan heb je bij elk flesje ook een leuke anekdote, in plaats van "Ja, dat heeft iemand die ik niet ken van een forum me toegestuurd".
Wow, dat je dat nog kunt herinneren. Tofquote:Op maandag 24 februari 2014 00:10 schreef zoefschildpad het volgende:
Grappig om te lezen dit. Mijn alleroudste herinnering is van een vakantie op curacao. Ik zal zo'n 2 jaar zijn geweest, we waren op het strand (of in elk geval in het zand, en het was geen zandbak) en mijn broer en ik zagen een flesje in het zand liggen. We gingen daar allebei zo snel mogelijk naar toe kruipen, maar hij is 3 jaar ouder en hij had hem veel sneller te pakken. Flesje met zand gevuld en mee naar huis genomen.
Een latere vakantie op Lanzerote was ik hem wel te snel af (waarschijnlijk was hij het al lang vergeten) en daar had ik een flesje zwart zand van mee. Jaren later heb ik dat eerste flesje ook gekregen toen mijn broer daar geen interesse meer in had. En nu staan ze al een jaar of 15 op mijn plank met herinneringen, waar deze twee de oudsten van zijn.
Ik heb het zand ontvangen, dankjewel!quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:29 schreef Zelva het volgende:
Zo, mooi fietstochtje gemaakt. Het Wekeromse Zand, een actief stuifzandgebied, wat betekent dat de wind vrij spel heeft over het zand, begroeiing moeilijk ontstaat en dat levert een soort microwoestijnklimaat op.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De Sokkepok zandafgravingsplaats:
[ afbeelding ]
En dat was dan ongeveer bij de pijl links van U staat hier:
[ afbeelding ]
Laat me even weten waar deze waardevolle delfstof heen gestuurd mag worden
Ja graag!quote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:35 schreef Broadway het volgende:
Geen zin om het hele topic te lezen maar wil je zand uit Irak (Koerdistan) ? Ik ben hier een paar weken en neem ook meestal een paar steentjes voor mezelf mee. Vroeger ook zand en water, uit de Dode Zee ooit 6 liter meegenomen maar binnen een paar maanden waren de deksels van de potten gerot.
Is van een hoofdtelefoon die al enkele jaren geleden het tijdige voor het eeuwige heeft verwisseldquote:Op donderdag 27 februari 2014 20:09 schreef Sokkepok het volgende:
Ook bedankt voor het zakje wat eromheen zat ;-)
Geeft niets! Ik heb tijd zatquote:Op dinsdag 4 maart 2014 07:27 schreef UIO_AMS het volgende:
Weer vergeten zand mee te nemen uit Wijk aan Zee en de Kennemer Duinen. Sorry!
Ja graag!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:43 schreef soapie het volgende:
Als het goed is volgende week even naar Kijkduin, zal proberen eraan te denken wat voor je mee te nemen....
Als je interesse hebt??
2 eetlepels zijn voldoende ;-) dus een handje zand ofzo :-)quote:Op woensdag 5 maart 2014 08:45 schreef fathank het volgende:
Hoe groot zijn die potjes..? Dan weet ik hoeveel ik mee moet nemen
Ja, tof!quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:53 schreef 111210 het volgende:
heb je wat aan zand van de bodem van de noordzee, ga volgende week een vissersboot op en daar komt altijd zand mee bij het vissen naar schol en andere platvis.
Hé gast pm je details maar. Gisteren heb ik een lange autorit gemaakt door het prachtige berglandschap van noord Irak, wat zand uit de bergen meegenomen (2e foto), incl. fotos van de omgeving. Leuk detail: 100 meter er tegenover is het huis van wijlen barbaar Saddam Hussein (3e foto). Ik denk dat je het wel leuk vind.quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:37 schreef Sokkepok het volgende:
Bonjour!
Ik spaar zand (niet lachen) en vroeg me af of er mensen zijn die toevallig wat zand hebben meegenomen van hun reis, die mij wat willen opsturen. Eventueel in ruil voor een kaart o.i.d.
Dit heb ik tot nu toe bij elkaar:
[ link | afbeelding ]
Het zit in hele kleine glazen flesjes, dus het hoeft niet veel te zijn (gewoon tot het gewicht van 1 postzegel):
[ link | afbeelding ]
Als er mensen nog op vakantie gaan en zand willen meenemen voor me, zou dat natuurlijk ook helemaal geweldig zijn!
quote:Op donderdag 6 maart 2014 09:46 schreef RoderikMB het volgende:
Als je de strand6daagse loopt krijg je op het eind ook altijd een potje zand
Als je (heel toevallig) van wandelen én kamperen én van zand houd is dat misschien een keer leuk om te doen, dan kun je onderweg ook nog wat zand scoren
M'n vader liep hem altijd maar hij mag niet meer van mijn moeder omdat hij een keer op zo'n paal is geklommen en er weer afgedonderd was![]()
Cool, daar ga ik eens naar kijken!quote:Op donderdag 6 maart 2014 09:46 schreef RoderikMB het volgende:
Als je de strand6daagse loopt krijg je op het eind ook altijd een potje zand
Als je (heel toevallig) van wandelen én kamperen én van zand houd is dat misschien een keer leuk om te doen, dan kun je onderweg ook nog wat zand scoren
M'n vader liep hem altijd maar hij mag niet meer van mijn moeder omdat hij een keer op zo'n paal is geklommen en er weer afgedonderd was
Ja, graagquote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:40 schreef vera166 het volgende:
Ik ga binnenkort naar New York, als ik daar zand kan vinden kan ik het proberen mee te nemen?
Of heb je dat al
Oh wauw, dat is tof! Ik heb nog helemaal niets uit Irak!quote:Op zondag 9 maart 2014 07:15 schreef Broadway het volgende:
[..]
Hé gast pm je details maar. Gisteren heb ik een lange autorit gemaakt door het prachtige berglandschap van noord Irak, wat zand uit de bergen meegenomen (2e foto), incl. fotos van de omgeving. Leuk detail: 100 meter er tegenover is het huis van wijlen barbaar Saddam Hussein (3e foto). Ik denk dat je het wel leuk vind.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik studeer op het moment Graphic Design en heb net een studie cameratechniek afgerond, dus heeft er niet veel mee te makenquote:Op zondag 9 maart 2014 12:23 schreef zyx1981 het volgende:
Wat ik me zo afvroeg; wat studeer jij eigenlijk? Heeft je verzameling daar iets mee te maken?
Coole verzameling btw.
Edit: ik ben komende zomer in Lovendegem, bij Gent. Dit ivm Boombal(dans)stage en Boombalfestival. Als je wil, kan ik dan wel wat zand meenemen.
Ik heb dit topic gevonden n.a.v. de posting op de FP, dus die helpt wel degelijk.![]()
Jep, ik heb een USB microscoop aangeschaft om binnenkort eens alle soorten die ik heb te fotograferen en dan een plekje te geven op zo'n Google Earth kaart.quote:Op zondag 9 maart 2014 17:01 schreef Broadway het volgende:
Heb je er al eens aan gedacht om al dat zand door een goeie microscoop te bekijken? De verschillen zullen ongetwijfeld super interessant zijn.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh wauw, dat is wel gaaf!quote:Op maandag 10 maart 2014 11:01 schreef Sokkepok het volgende:
[..]
Jep, ik heb een USB microscoop aangeschaft om binnenkort eens alle soorten die ik heb te fotograferen en dan een plekje te geven op zo'n Google Earth kaart.
Ik heb die dingen op eBay gezien voor een paar tientjes met een 2MP camera. Is dat wat jij hebt?quote:Op maandag 10 maart 2014 11:01 schreef Sokkepok het volgende:
[..]
Jep, ik heb een USB microscoop aangeschaft om binnenkort eens alle soorten die ik heb te fotograferen en dan een plekje te geven op zo'n Google Earth kaart.
Jep!quote:Op maandag 10 maart 2014 11:59 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik heb die dingen op eBay gezien voor een paar tientjes met een 2MP camera. Is dat wat jij hebt?
Wow, wat tofquote:Op maandag 10 maart 2014 11:01 schreef Sokkepok het volgende:
[..]
Sorry! Ben het helemaal vergetenquote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:15 schreef Blik het volgende:
Krugerpark, Zuid-Afrika al in je collectie? Of Kaapstad?
Als ik eraan denk wil ik wel wat meenemen als ik er ben in april
Heb ik ook gekocht, zo'n ding.. verwacht er niet teveel vanquote:
Ja, graag! Heb ik nog niet ^_^quote:Op donderdag 24 april 2014 10:12 schreef Etsu het volgende:
Ik ga van de zomer naar Tokyo, Japan. Kan wel zand meenemen als je nog niet hebt?
Geeft niets, ik vergeet ook vaak zat dingen op vakantiequote:
Jaa! Heb ik ook nog niet!quote:Op donderdag 24 april 2014 12:18 schreef Gits het volgende:
Hoi, ik kwam laatst mijn zand tegen van Les Saintes Gadeloupe. (Franse Antillen)
Wil je dat ook, of heb je het al?
[ afbeelding ]
Holy hell, dan mag ik nog wel even door sparen!quote:Op donderdag 24 april 2014 12:30 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Heb ik ook gekocht, zo'n ding.. verwacht er niet teveel van![]()
Kwam net dit plaatje op Reddit tegen, ter inspiratie voor je:
[ afbeelding ]
En wat voor zand wil je dan precies? Van straat of..? Tokyo heeft geen strand namelijk.quote:Op zondag 27 april 2014 21:20 schreef Sokkepok het volgende:
[..]
Ja, graag! Heb ik nog niet ^_^
[..]
Geeft niets, ik vergeet ook vaak zat dingen op vakantie
[..]
Jaa! Heb ik ook nog niet!
Het liefst het meest natuurlijke zand wat je kunt vinden. Duin/berg/strand/beek/rivier etc.quote:Op zondag 27 april 2014 21:21 schreef Etsu het volgende:
[..]
En wat voor zand wil je dan precies? Van straat of..? Tokyo heeft geen strand namelijk.
Ik zal kijken wat ik kan doen.quote:Op zondag 27 april 2014 21:23 schreef Sokkepok het volgende:
[..]
Het liefst het meest natuurlijke zand wat je kunt vinden. Duin/berg/strand/beek/rivier etc.
Straat is meestal gestort zand wat weer van verbrijzelde stenen is gemaakt. Niet heel typerend voor dat gebied dan
hoe gaan we dit regelen,stuur je mij ff een berichtje. het is heel mooi zand!quote:Op zondag 27 april 2014 21:20 schreef Sokkepok het volgende:
[..]
Ja, graag! Heb ik nog niet ^_^
[..]
Geeft niets, ik vergeet ook vaak zat dingen op vakantie
[..]
Jaa! Heb ik ook nog niet!
pics!!quote:Op maandag 10 maart 2014 11:01 schreef Sokkepok het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |